UPDATE Per direct peuterbed.Ledikantje afgedankt:(

… weet hoe ze uit dr bedje moet klimmen!!!

Ze doet het heel netjes hoor, maar ik schrok net zo van haar
Ik hoorde dat ze wakker was, zat wat te rommelen in dr bedje. Dus ik ging er naar toe. Zegt ze heel blij MAMMAAAAAAA!! En slaat vervolgens haar ene been over de rand van haar bedje, andere been erachteraan en laat zich keurig netjes naar beneden zakken. Alsof ze nooit anders gedaan heeft!
Heel trots: “TUIT!!” (uit).

Tja toen was ze dus uit dr bed… Oei! Ik hoop maar dat dit eenmalig was, of dat ze het alleen maar doet als ik erbij ben
Want eigenlijk zie ik een groot bed nog niet zo zitten voor mevrouw wiebelkont!

Gewijzigd door - Suzsje op 24 Mar 2011 22:03:16

Gewijzigd door - Suzsje op 25 Mar 2011 21:56:45

haha nou toch knap
ja ik snap je ook wel hoor maar ik ben wel van mening dat een peuter/groter bed nu wel veiliger is.
oke ze kwam er veilig uit maar ze kan ook ooit minder veilig eruit komen
eeen ongelukje zit in een klein hoekje toch?

Oeps, leuk dat ze het kan natuurlijk, maar dat blijft niet bij 1 keertje hoor.
Ik zou dan ook overgaan naar een peuterbed

Mja weet je wat t probleem is… nu heeft ze zeg maar (letterlijk) nog een drempel om in bed te blijven.
Als ze in een groot bed ligt is het natuurlijk wel heel makkelijk om er uit te gaan.

En bij ons boven kan geen traphekje. Nu kan ze nog net niet bij de deurkruk (al zal dat ook niet lang meer duren), maar het is voor haar net zo makkelijk om even iets naar de deur te schuiven.
Ze kan overigens ook goed zelf van de trap hoor, maar toch laat ik het haar liever nog niet alleen doen .

Naja mocht ze het vaker gaan doen dan ligt ze inderdaad zo in het peuterbed hoor, die hebben we toch nog staan.

Maar ze is nog zo klein om al in zo’n groot bed te gaan…

Ja ik val in herhaling; maar dan is het tijd voor een “grote” meiden bed!!! Tja ik had ook zo’n kleine klauterkabouter, die klom voordat ze kon lopen, vond ik d’r 1,5 meter hoog in de afsluithekken bij de voordeur!

@ Suzsje Kun je je deurkruk niet omhoog zetten?? Dan kan het deur openen gedaan worden misschien nog even uitgesteld worden.

Groetjes,

Michèle

Of een haakje aan de deur, dat ie net op een kier kan, dan kan ze wel in een grote meiden bed maar niet dr kamer af

Deurkruk omhoog gaat ook niet.
Helaas oude huizen…

Haakje op de deur kunnen we inderdaad nog wel proberen.
Straks maar weer even langs de bouwmarkt

Nu ligt ze overigens weer heerlijk te slapen hoor. Geen aanstalten gemaakt om eruit te klimmen. Even zien wat ze doet als ze wakker wordt

Zo, das knap! Als ik dit zo lees ben ik wel blij dat Senne niet zo’n ondernemend type is

Maar zoals er al meerdere gezegd hebben, als ze het eenmaal door hebben… dan blijft het niet bij 1 keer vrees ik

Groetjes van Sascha en Senne

Netjes dat ze het op zo’n keurige manier deed. Maar kan me voorstellen dat je er van schrikt. En idd is het vaak toch een teken dat ze over moeten naar een kleuterbed. Als het vaker geeurd zou ik daar toch aan gaan denken. Maar goed wie weet was het een eenmalige actie.

Groetjes,
Sandra

Net werd ze wakker en stond te roepen in dr bed, en wachtte ze weer keurig met klimmen totdat ik er was. Hahaha grappig meisje
Deze keer lukte het haar niet meteen en heb ik haar maar snel gepakt.

Tja ondernemend is ze zeker, en niet bang. Voordat ze kon lopen zat ze al in de vensterbanken en op tafels
Ze begint de laatste tijd sowieso steeds meer gevaarlijke dingen hoor!
Vanochtend na het peuterzwemmen gingen we nog even in het babybadje spelen, ik zat met een andere mama en een papa te kletsen en zij was met de andere kindjes lekker rond aan het dartelen in en om het badje.
Ging er steeds in en uit, allemaal prima.
Totdat ze achter me langs liep, en ik dacht dat ze naast me weer netjes het water in ging, maar ze dook dus opeens voorover!! Echt zo van mama zit hier toch, dus die vangt me wel op!

Op de trap net zo… ze kan het heel netjes, maar zodra ik onder haar sta laat ze zich net zo makkelijk vallen.
Ze wacht tot nu toe dus wel altijd netjes tot ik in de buurt ben maar schrikreacties alom hier. Hahaha

Ha ha ha elke keer als morgan aanstaalte maakt om der bed uit te klimmen zeg ik dat dat niet mag en ze doet het nog steeds niet, maar je hebt inderdaad wel een kleine dare devil

Groetjes,

Michèle

Nou na die ene keer had ze het eigenlijk niet meer gedaan, dus we hadden tot nu toe de boel de boel gelaten.
Totdat ze vanmiddag opeens naast me stond in de keuken, terwijl ik haar in dr bedje had achtergelaten!!
Ze was dus zelf uit dr bed gekomen en naar beneden gegaan. Toen ze me zag was het doodleuk: “lolooo” (hallo). Hahahahah

Dit weekend nog gaan we dus haar kamertje veranderen en een peuterbed ervoor in de plaats.
Traphekje kan niet boven, en over een haakje op de deur twijfel ik nog.
Heb de klink toch omhoog kunnen krijgen dacht eerst dat dat niet kon. Maar weet niet hoe lang dat haar tegenhoud.
Beneden bij de achterdeur hebben we dat ook… maar als ze er iets naartoe schuift om erop te klimmen gaat 'ie net zo makkelijk open.

Ze KAN gewoon heel goed zelf naar beneden, dus misschien is het een betere optie om haar zonder slaapzak te laten slapen, en haar dus eigenlijk gewoon de mogelijkheid te geven om naar beneden te komen?
We doen nu wel altijd de babyfoon aan als ze op dr kamertje is, zodat we elke kik kunnen horen en dus op onze hoede kunnen zijn als ze uit bed komt.
(anders gebruikten we hem eigenlijk alleen als we buiten waren, als ze roept horen we haar toch wel beneden )

Jee, da’s toch even schrikken dan, die kleine meid ineens naast je! Ik zou denk ik ook die slaapzak uitdoen, lijkt me toch tricky op de trap zonder traphekje. Je weet inderdaad maar nooit of ze de deur niet open kan krijgen. Wat een ondernemende jongedame zeg!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Jeetje wat zal dat schrikken geweest zijn.

Maar begrijp ik het goed dat ze met trappelzak aan de trap af is gelopen? Pff idd een ondernemend dametje. Gelukkig dat alles goed gegaan is, maar het wordt dan idd wel tijd voor een gewoon bed.

Groetjes,
Sandra

Ja hoor, met trappelzak en al…
Daarom toch maar zonder gaan proberen.

Ik wordt er op het moment helemaal zot van, dat geklim!!
Vanmiddag lag ze bij mijn ouders te slapen, en we hoorden haar na een tijdje wel kletsen door de babyfoon. Maar qua geluid leek het er niet op dat ze aan het klimmen was.
Totdat ze opeens begon te krijsen!

Dus ik ga kijken (mijn ouders wonen in een dijkhuisje, het kamertje waar zij slaapt is beneden, terwijl de voordeur, gang woonkamer etc. boven is) staat ze al bovenaan de trap (giga steil, daar mag ze van mij helemaal niet zelf op, ook niet als ik erbij ben!) Ze stond dus te krijsen omdat ze de deur naar de gang niet openkreeg!
Pfffff jeetje dat was pas schrikken!

Ik haalde meteen vanalles in mn hoofd… wat nou als de achterdeur opgenstaan had? Dan had ze in de vijver kunnen liggen terwijl wij dachten dat het stil was in de babyfoon omdat ze lekker lag te slapen
Of van de trap gevallen… brrrr!
Gelukkig is het allemaal goed gegaan, en was ze alleen maar kwaad dat de deur niet meteen voor haar openging.
Maar ik zal haar niet meer met een gerust hart neerleggen daar… dus ook daar moet een andere oplossing voor komen want zonder slaapje red ze het echt niet.

Verder klimt ze thuis nu opeens zelf in haar kinderstoel.
Net zat ze op tafel uit het aquarium te drinken (getsie!)
En als ze even losgelaten wordt buiten staat ze zo bovenop de hoge glijbaan!

PFfffffffff iemand tips om het klimmen te remmen? Straks zit ze nog bovenin de boom

Jemig, wat zul je geschrokken zijn!!! Ik zit even te denken, maar waarom past er geen traphekje? Omdat de maten kleiner of groter zijn? je zou ipv een traphekje gewoon een mdf plaat op maat kunnen zagen ,leuk kleurte, scharnieren er in, klinkje er aan (die je naar benden doet om vast te zetten , snap je) en dan heb je een zelf gemaakte trap hek! Ik zou wel een haakje op de deur doen, hebben wij in ieder geval wel. Bo is een stuk ouder, en ook hij zou volgens mij wel redelijk goed de trap af kunnen, maar ik vind ze nog te jong daarvoor. Ze zien op deze leeftijd nog geen enkel gevaar, en ze zullen maar eens halverwege gaan stunten, met alle gevolgen van dien. Dus als een traphek niet mogelijk is, dan echt een haakje op de deur doen. maar da is mijn persoonlijke mening. Kan best zijn dat ik daar wat voorzichtig (lees te voorzichtig) in ben.

liefs woezel

nou ze heeft t helemaal door nu hoor!
Ik was vanavond weg, kom net terug en manlief verteld dat ze 10x uit dr bed gekomen is.
Toen heeft ie het peuterbed op haar kamer gezet en haar daarin gelegd, en ze ging meteen slapen!

Pfffff moest toch even een traantje laten tis nu echt geen baby’tje meer… Maar blijkbaar was ze er per direct aan toe.

Morgen ledikantje afbreken en dr kamertje even verder opknappen. Dan zal ik foto’s maken

Jeetje, die meid is een slimme! Wel goed dat ze gelijk ging slapen in haar peuterbed, en dat papa dat ook gedaan heeft.

Je traantjes zijn logisch, het gaat al zo hard. En dan in z’n groot bed…
Laat ze maar niet met Eliza praten hoe het moet want zij doet het NOG niet. hihi.

Liefs Shirley

Da’s inderdaad wel een rigoreuze switch, maar ja…10x uit bed klimmen is ook wel een beetje gortig. Hoe ging het vannacht? Heeft ze lekker geslapen? En ja…weer een stapje verder…niet altijd leuk.

Groetjes,
M