Update: Max eindelijk helemaal ok!

Wat fijn dat het wat beter gaat, hopelijk gaat het nu steeds een stukje beter.
Je snapt niet dat de meeste ha hier niet voor open staan.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wat fijn dat het wat beter gaat!!! Hopelijk blijft het de goede kant op gaan!!
Tja hoe het normaal gaat weet ikniet, maar Bo zat natuurlijk al bij de kinderarts ivm zijn vroeg geboorte. Hij had dus al vaak controles, en ik was ook al vaak bij de huisarts geweest. Elke keer weer terug naar huis, met niks aan de hand. Totdat ik op een vrijdag avond weer naar de post bengegaan met de boodschap dat dit niet langer kon, dat er wat aan de hand was, en dat ze er nu dus wat aan moesten doen!! Ik liet me niet meer naar his sturen. Zij hebben toen de kinderarts op gebeld, en we mochten meteen komen. Gelukkig was zijn eigen kinderarts in dienst, en die zei ook bij binnenkomst, nu gaan we kijken wat er aan de hand is. Hij is toen opgenomen geweest in het ziekenhuis voor een week, en wij mochten alleen overdag erbij. In de nacht moesten we naar his, zodat wij bij konden tanken (was verplicht ) en overdag moesten we alleen de eerste 2 dagen maar 1 a 2 keer komen, de rest mochten we zelf weten.
Het bleek al snel dat Bo heel veel huilde, en herkawde en voeding af en toe ter kwam. Dus op die manier zijn ze er bij hem achter gekomen.
Ikmoet zeggen dat het mij bij Bo nooit opgevallen is dat hij zuur rook, hij spuugde natuurlijk ook niet abnormaal veel he, dus dan komt het niet vaak zijn mondje uit.
Bo heeft toen omeprazol gekregen voor zijn reflux en dat hielp als een tierelier!!! Hij heeft tot op een paar weken voor zijn eerste verjaardag , die medicatie nog gehad, daarna zijn we gestopt en dat ging prima!!
Ik zou dus als je echt het idee hebt dat het ook wel eens reflux zou kunnen zijn, terug gaan en een verwijs eisen naar de kinderarts/ Al moet ik wel zeggen dat reflux wel een "medische " term is, ds zal hij dat niet snel ontkennen.
KISS wel, ze mogen het idd niet aanraden om daarvoor naar een ostheopaat te gaan, maar het besef dat het bestaat komt wel meer. Mijn fysio gaf ook al aan, dat ze er niet meer om heen kunnen , want er is teveel bewijs dat het wel bestaat, en dat er wat aangedaan kan worden!!!

liefs woezel

Het huilen van babies heeft meestal wel een oorzaak, alleen wij weten niet altijd wat dat is en dat geeft ons een gevoel van onmacht. Daarom wordt er in de volksmond vaak gezegd laat maar even krijsen, is niets aan de hand. En het is idd ook zo dat je niet meer kan doen dan eten, schone luier, extra knuffelen, afleiden, slapen ed. Wat ik wou zeggen: er wordt volop psychologisch onderzoek gedaan ^^.

Ik heb zelf geen ervaring met een osteopaat, behalve dat ik het hier regelmatig zie langskomen. Maar volg je moederinstinct/hart, als die zegt dat dit is wat Max nodig heeft en het helpt, gewoon doen.

wat ontzettend fijn dat het weer wat beter gaat.
ik blijf duimen dat deze positieve lijn zich door zal zetten. voor jullie allemaal daar!! en blijf vooral je eigen gevoel volgen, je ziet maar weer dat dat moederinstinct er niet voor niks is.

liefs,
Rinske

hahaha ja dat dacht ik dus al wel.
het wordt bijna grappig he hoe dom artsen soms zijn… maargoed.
het is natuurlijk helemaal niet om te lachen dat er wel degelijk wat is.
een baby huilt oke, maar een baby krijst alleen echt hard als ie pijn heeft. dat is geen huilen meer. gerum… wat een K artsen toch…
maargoed. meisie je doet het prima, lak aan die zeurkous hebben.
het hoeft helemaal niet zo te zin dat max verborgen of gewone reflux heeft. wacht even de behandeling van de osteopaat af.
omdat reflux/verborgen reflux ook vaak van KISS kan afkomen en als kiss behandeld is dan kan het dus ook zomaar weg zijn. (bij rico helaas niet maar hij had dus echt vaste reflux)
als jij je verder geen zorgen maakt, dus: max geeft niet meer terug dan nodig… max verslikt zich niet vaker dan wat normaal is, max trekt geen vieze gezichten als je naar m kijkt omdat ie een raar geluid maakt (dat voeding dus terug komt)… als dat allemaal niet zo is zal het allemaal wel meevallen.
maar wat ik al zei, wacht eerst die behandeling af, als zn nekje weer up to date is en zn hoofdje wat minder zeer doet kan het goed zijn dat je helemaal niks meer merkt aan spugen. is dat wel het geval, dat je dus merkt dat het of verborgen of gewone reflux is, vraag dan een doorverwijzing naar de Kinderarts. daar heb je recht op dus dan moet die man niet zanikken.
waarschijnlijk zijn de eerste adviezen dan toch: nutriton (beetje meer dan wat er in bepaalde nutrilon voedingen zit) door de melk heen doen, als hij echt moet spugen.
bij verborgen reflux geven ze vaak zantac, maar rico kon hier heel slecht tegen, omdat het bij hem dus er echt uitkwam, en in zantac zit een hele kleine hoeveelheid alcohol wat nog meer in zijn keel brande en hij dus zieker werd.
bij hem werd het dus omeprazol vanaf 3 mnd. omdat hij toen een fruithap mocht.
ik maakte die capsule open en mengde dat door zn fruithap heen, en klaar was inge

@ Rainbow ach ja dat had ik je ook wel kunnen vertellen dat je ha zo zou reageren. Onze kende KISS ook niet. Morgan had overigens een compleet stijve rug dus daar was wel wat. Aan de adere kant is het wel fijn om te weten dat Max verder niks mankeert.

Enne over die verborgen reflux, als Max nu beter functioneerd maar je hebt nog steeds het idee dat ie veel pijn heeft dan kan het zijn dat ie verborgen reflux heeft en dat zijn slokdarm geirriteerd is. Wij zijn toen overgegaan op Nutrilon AR en daardoor hield morgan alles goed binnen en genas haar slokdarm en was alles weer goed daarna. Het was bij haar ook te weinig om zo te meten zeg maar, maar te veel om goed te eten en normaal te blijven.

Groetjes,

Michèle

He, al wat blauwer is een stuk beter dan grijs! Wat fijn zeg!

En jammer dat de huisarts zo reageert. Huisartsen zouden er veel aan hebben zich wat beter te verdiepen in andere vormen van geneeskunde. Nou, gelukkig hebben jullie Miranda (heette ze zo??) gevonden en is het resultaat al zichtbaar. En wat Michele zegt: ook wel fijn om te weten dat hem VERDER niets mankeert.

Ik hoop dat jullie vandaag een wat rustiger dag hebben gehad allemaal. Hopelijk is het grootste deel van het zoeken voorbij en gaat het nu langzaam bergopwaarts!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Inge, Max trekt alleen een zuur gezicht als ik Infacol in zijn mondje druppel. Ook al smaakt dat naar sinaasappel, meneer kijkt als een zuurpruim en heeft nu door dat hij het uit kan spugen!

Vandaag was het hier een oase van rust in vergelijking met de voorgaande week. Max lag prinsheerlijk te pitten! Ik richt me vooralsnog alleen even op de nek/schedel van mijn ventje, aangezien hij eigenlijk weinig spuugt (hooguit een mondje) en ik niet direct aanwijzingen heb voor verborgen reflux. Gelukkig heb ik op het CB een superverpleegkundige die echt de vinger aan de pols houdt en die ons echt goed steunt. Ja, zo kan een CB ook zijn! Als Max niet verbetert, start zij met mij een zoektocht. Maar hopelijk zet deze opgaande lijn door en wordt Max alleen maar meer relaxt!

Hier zit Max te chillen in zijn schommelstoel:

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Dat ziet eruit als een ontspannen ventje in de wipstoel! Heerlijk! Zo kun je een beetje bijkomen van de afgelopen tijd. Ik duim met je mee dat dit het begin van de volgende periode is! Beetje goede nacht gehad?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Kijk datzijn de betere berichten. Enm dat ziet er ook uit als een tevreden mannetje. En ja ik weet dat het CB ook kan helpen wij hebben er 1 die morgan ook geholpen heeft. De rest was bagger maar zij is geweldig.

Hopelijk heeft ie aan de osteopaat genoeg en heeft ie geen (verborgen) reflux want das niks. Morgan heeft het eerste half jaar standaard met een slab om geleefd

Groetjes,

Michèle

Klinkt goed Rainbow!

Groetjes,
M

Oh meis wat heb ik in de vakantie veel aan je moeten denken. Ik zei tegen mijn man: weet je er is op ikkeben een meid en die heeft zo’n bevalling meegemaakt… blablabla en nu huilt haar zoontje zo veel. Ik zou willen dat ik kon helpen. Hij vroeg waar woont ze dan… Tja helaas te ver weg. Anders ging ik gewoon even langs om haar huisje te soppen… want daar komt ze op deze manier echt niet aan toe… en evt kan ik nog meer voor haar doen… Hij zei zo mag je wel dankbaar zijn dat het met Levi allemaal weer goed gaat. Toen heb ik nog even met sandra gesmst omdat ik geen internet had en hoorde ik dat het beterder ging met onze vriend MAX… Toen konden we pas genieten van onze vakantie…

Meis ik hoop echt dat dit het is… en heb er goede hoop op. Geloof me dit hoeft niet perse een heel lang traject te zijn. Voor je helemaal klaar ben misschien wel. Maar als je nu al resultaat zie mag je ws elke week even komen … tot het zo goed als verholpen is…

Manlief moet nu maandag weer werken? Zie je het zelf weer beetje zitten? Zijn opdracht nog gelukt woensdag? Jammer dat die vrije dagen zo snel voorbij zijn he… Maar neem je rust, bel visite gerust af als je een dip dag heb met Max en … luister naar jezelf ipv naar de huisarts

Dikke knuffel…

Wat fijn zeg dat het al wat beter gaat met Max. Ik heb zoiets nooit meegemaakt maar kan me voorstellen dat je er wanhopig van word. Hopelijk gaan de goede en rustige momenten nu overheersen en kun je lekker gaan genieten van je mannetje.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Miniboy, ik heb je gemaild. Heb je dat gezien?

Vandaag ging het zo zo met Max. We hadden te veel kraamvisite gepland. Dat was voor we wisten dat Max huilerig was…Vanochtend een vriendin en vanmiddag de buren. Max heeft gehuild in bed, sliep vanmiddag heeeeel lang in de box en werd toen weer onrustig. Nu is hij stil en ligt hij weer in zijn deken in de box te slapen op zijn buikje. In de box slaapt hij eigenlijk altijd wel goed, zijn eigen bedje wil niet erg lukken. Als we hem daar in leggen, huilt hij. We laten hem huilen, zeker als wij bv even moeten eten, maar hij houdt het makkelijk 1,5 uur vol en dan halen we hem maar. We oefenen wel elke dag en vanaf maandag, als ik alleen met hem ben, zal hij toch vaker zijn bedje in moeten. Hoe zouden jullie dat aanpakken? En hoe lang moet ik hem laten huilen? Ik vind het zielig als hij alleen boven ligt te huilen…Maar soms kan het niet anders!

Enne…hij is nog steeds erg hongerig. Niet normaal. We kunnen er elke nacht 2x uit, waardoor we kort slapen. Rond half 12 de laatste fles en dan weer eruit rond half 3 en tegen 5 uur…Om half 8 roept Eva al dat ze uit bed wil…Uitslapen is er al helemáál niet bij voorlopig. Nu weet ik dat er voeding is voor hongerige baby’s (zei Michele ook al), maar die mag ik voorlopig niet gebruiken van het CB. waarom? Geen idee. Die was geloof ik nog wat te zwaar voor hem? Maar hij hoeft toch niet een hele fles daarvan, je kunt toch ook wat mengen? Bv 2 schepjes normaal en 1 Forte? Ik vind het niet erg om 1x te moeten voeden 's nachts, maar 2x breekt ons wel op. Startten jullie op eigen houtje met speciale voeding, of toch n.a.v. een telefoontje naar het CB? Ik hoop dat Max als hij geen pijn meer heeft, mag worden ingebakerd. Meestal slapen ze dan veel langer door. Bij Max is het zo dat hij wakker wordt en dan wil drinken, maar hij drinkt dan meestal heel traag en stopt halverwege. Dan wil hij na een kwartier nog wat drinken, een koude klots melk. Hij drinkt niet altijd 90 cc op, soms klokt hij alles zo naar binnen. Soms zelfs al 120cc, al spuugt hij daarna vaak wel een beetje. Zou dat 2x wakker worden om te eten routine zijn, of gaat dat nog over? Ik hoop van wel! Gaaaaaap.

Enne…we gaan morgen wel naar opa en oma, maar niet naar de kermis. Dat wordt te druk. Oma neemt de oliebollen wel mee, dus daarvoor hoeven we niet naar de herrie en de felle lichten!

@ Rainbow bel de nutrilon lijn eens die kunnen je denk ik meer vertellen dan het CB. Ik weet dat de jouwe erg meedenkt, maar ze willen zich nog wel eens vergissen met voedingen.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

als jij voor jezelf zeker weet dat hij honger heeft, zou ik het toch eens proberen met de Forte idd en dan zoals je al zegt misschien eerst mengen. Die voeding heeft ook nummer 1, dus moet al kunnen vanaf de eerste dag. Als het niet kan, moet het erop staan volgens mij… Tja, de nachtvoedingen… volgens mij kwam Nikki de eerste 2 a 3 weken 2 keer 's nachts (wat vergeet je dat snel zeg)…

Sorry ff tussendoor… Lisa glijdt hier van haar zitzak af en blijft gewoon liggen op de grond hahahaha, zo’n leuk zicht!!!

Wanneer mag je weer terug naar de osteopaat? Het heeft blijkbaar toch wel geholpen! Lisa had ook moeite met zoveel prikkels en bij haar hebben we de visite bewust een beetje buiten de deur gehouden en haar gewoon op bed gelegd als ze moe was, ook al kwam er visite… jammer dan, welzijn van het kind gaat voor op visite!

Grtz Von

Omdt wij Friso gebruiken, heb ik met de voedingslijn van hun gebeld. Ik mag gewoon hun Extra geven, maar dan wel beginnen met 1 schepje en dat mengen met de Standaard. Ik weet eigenlijk niet 100% zeker of het honger is, ik denk van wel, maar Max drinkt wel erg graag en veel. Hij smakt ook snel weer en dat duidt volgens mij op honger?

Ik ga die Extra halen en overleg gewoon lekker NIET met het CB. Ik ga het gewoon kopen en mengen met Standaard, hopelijk merken we wat verschil, want vannacht was het half 3, 5 uur en 10 voor 7…Is wel ERG KORT op een voeding van 90cc en zoms zelfs 120 cc he!

Da’s zeker erg kort op elkaar zeg. Heeft het niet alleen te maken met die zuigprikkel die overprikkeld is? Of hoe zeg je dat? Nou ja, je kan het allicht proberen met die voeding en wie weet helpt het!

Groetjes,
M

Wat heerlijk dat het weer iets beter gaat met Max. Ook al zijn het geen grote sprongen, iedere vooruitgang is er eentje. Ben echt heel blij voor jullie en hoop dat dit zo door blijft gaan.

En over de voeding, omdat de osteopaat had aangegeven dat hij graag wil drinken, omdat hij daardoor minder pijn heeft. Is het daarom niet zo dat hij al heel snel na zijn voeding begint te smakken?

Dikke knuffel,
Sandra

ooh meis wat heerlijk dat het nu beter gaat!
als hij geen zure gezichten trekt of zich veel verslikt zal het wel geen verborgen reflux zijn.
als hij niet meer dan normaal mondjes terug geeft zou ik ook niet bang zijn voor een normale reflux.
idd goed dat je je alleen op zn nekje/scheder richt.
dat is het duidelijkste punt, en dat moet gewoon beter worden.
fijn dat hij al zo heerlijk zin zn chil stoel ligt heerlijk echt! ik kan niet vertellen hoe blij ik voor je ben!! helemaal top meisie!