Update: Max eindelijk helemaal ok!

Hoi Rainbow
zelf heb ik geen tips, ideeën of wat dan ook. Ben een nitwit met huilbaby’s.
Ook al huilde Sarah ook de eerste 4 maanden non-stop.
Ik was toen alleen, en zag op een gegeven moment dingen bewegen op de muur die er niet waren.
Ik weet nu niet meer hoe ik me staande heb gehouden.
Als ik jou woorden van de titel mag gebruiken. Het was hier één grote grijze (zwarte) wolk. Het leek of ik gewoon in een mist leefde.
Het is overgegaan toen Sarah fles voeding kreeg. Pas toen durfde ik na een week slaap te gaan genieten.
Ik heb in die tijd misschien 2 keer aan de bel getrokken. Ik wilde niet zeuren en was bang dat men zou denken, die alleenstaande met een kind die kan het niet aan. Wilde geen naam.
Achteraf had ik het wel moeten doen, maar ja.

Kortom, ik kan alleen maar zeggen: heel veel sterkte. Het enige wat mij op de been hield is weten dat het ooit over gaat.

Lilypie First Birthday tickers

Eva en ik zitten nu te kleien samen, papa en Max liggen in bed. Papa kan niet anders, want Max begon toen hij wakker werd (de hele nacht op papa’s buik gelegen) alweer te huilen. Alleen in bed liggen helpt dan…Fijn, met dit mooie weer. Kijk, zo hoort het he…Max slaapt en ik heb tijd voor mijn andere kind, tijd om leuke dingen te doen…Maar zo gaat het hier dus niet.

Mijn vriend denkt nu meteen dat Max nooit meer normaal wordt en dat we met hem blijven tobben. Net zoals vrienden van ons, die een jaar met een huilbaby hebben gezeten. Hij haalt er meteen allerlei dingen bij, zo van: straks moet ik in de ziektewet, zoals … (vriend van ons), om voor Max te zorgen! Daar hebben we dus niks aan, aan dat negatieve gedoe. Hij wil hulp vragen bij onze ouders, Eva daar uit logeren doen. Maar dat kan ook niet elke dag natuurlijk. Ik zie voor nu maar één oplossing: Max uit de doeken houden (ook al slaapt hij nu helemaal niet meer, alleen op je buik) en direct morgen achter een osteopaat aan. Als we bij die van ons niet meteen terecht kunnen, zoek ik een andere. Het gekke is, dat Eva wél snel behandeld werd, maar bij haar waren de symptomen meteen duidelijk en bij Max eerst niet. Nu wel dus en nu is hij dus een huilbaby.

Op zich zou ik hem alleen nog ‘overleven’, maar ik trek de combinatie met Eva niet. Zij breekt de boel af hier, ik kan alles 20x opruimen en dat is geen doen. Nu vangt mijn vriend Max op, zodat ik er met Eva even uit kan, maar straks sta ik er helemaal alleen voor en die gedachte maakt me dus heel bang. Hopelijk zijn we dus heel snel gebaat bij de osteopaat/manueel therapeut en zijn de allerscherpste kantjes dan van Max zijn pijn af. Dan wordt alles hopelijk gaandeweg steeds beter en kunnen we inderdaad gaan genieten. Mensen zonder huilbaby hebben makkelijk praten. Ik kan volgens mij ook best twee kindjes ‘aan’, maar niet als er eentje een huilbaby is die alle aandacht opeist. Ik heb maar twee handen en dat gegil en gekrijs…daar wil je echt niet te lang naar luisteren!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

Ik begrijp je heel goed meid, ik heb zo gezeten met morgan en ik werd er met 1 al gek zeg maar. en als je nou nog zeker wist dat er niks was en dat ie eigenlijk alleen maar huilde om het huilen, maar je weet dat er iets is en dat maakt je nog gefrustreerder.

Ik hoop dat jullie morgen snel geholpen worden, Ik zag dat Max al ruim anderhalve week is dan moet het volgens mij kunnen.

Bel ook morgen even de nutricialijn ivm met die forte. Op internet mogen ze niks zetten over nummer 1 voeding, maar zij kunnen je denk ik een eerlijker antwoord geven dan het cb. Enne als je nog niet bij het cb bent geweest mag je ook altijd je vk bellen he met vragen. Dus die kun je ook nog die voedingsvraag voorleggen.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

het moet zeker al kunnen met 1,5 week. Onze manueel therapeute (hadden we zowel met Nikki als met Lisa, ik dank God op mijn knieën voor dat mens!!!) zei al, dat als we ooit nog een derde wilden (NO WAY, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt!!) we gelijk konden komen. Het ligt bij mij blijkbaar ook aan de manier van bevallen waardoor de nekwervel verschoven zijn. En als zij al zegt dat ik dan gelijk zou kunnen komen, dan zou Max ook zeker al behandeld kunnen worden nu!!!

Ik begrijp zo goed hoe je je voelt en je angst om straks alleen te zijn!! Ik wou dat ik je kon helpen!!! Ik weet dat je daar niks aan hebt op dit moment!!

Nikki werd alleen in de wandelwagen stil (had ook Kiss), kílómeters heb ik toen gelopen!!! En toen op een gegeven moment dat ook niet meer werkte, dacht ik: “Ik geef haar gewoon mee aan de eerste de beste die ik tegenkom!!! Dan ben ik er vanaf!!” Achteraf gezien had ik destijds al een lichte depressie en dan komt het helaas bij een 2e 9 van de 10 keer net zo hard of harder terug…

Ik hoop voor je dat jullie ouders jullie uit de brand kunnen helpen en als je bij wilt tanken, misschien een idee dat Max naar de ene opa en oma gaat en Eva naar de andere?! Ik zelf had daar niks aan, want dan ging ik juist het werk doen wat was blijven liggen ipv rusten, maar misschien een uitkomst voor jullie??

Nogmaals een hele dikke knuffel!!!

Och schattebout toch, ik was er gisteren niet dus ik lees het nu pas! Ik wil je alleen maar zeggen dat ik je gevoel helemaal begrijp (en niet eens uit eigen ervaring maar gewoon door het lezen van je verhaal). Ik wil je alle liefs en sterkte wensen en ik kom lekker op je schouder zitten om je te steunen.

Dikke zoen! XXX

Groetekes, Sje

In plaats van Eva een dag weg te doen kan je misschien ook vragen of iemand bij jullie thuis komt. Gewoon helpen met aankleden, spelen en Max ed.
Zo heb jij ook een beetje aanspraak, ben je niet heel de dag alleen en heb je iemand die je helpt!

Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat met Max, dat hij de rust kan vinden om te slapen!

Sterkte meid, en een dikke knuffel!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wat goed dat jullie hulp vragen aan jullie familie. Het lijkt me zo zwaar voor jullie. Ik snap je vriend wel mbt hoe hij denkt, maar ik snap jou ook dat je niet een nóg negatievere sfeer wilt in huis. Hopelijk kan je morgen direct met Max bij een behandelaar terecht en gaat het met Max snel beter. Ik vind het voor hem ook zo zielig; die kleine man heeft duidelijk pijn en weet zich geen raad met zichzelf. Het kleine poppie

Wat lief dat Eva het zo goed doet. Geef haar en Max maar een dikke knuffel van Erik, dan geef ik jou eentje van mij! Lieverd, ik denk aan jullie.

Groetjes,
M

Ach meid
KAn goed begrijpen dat je nu niet op een blauw wolkje zit
Ik wil wel zeggen dat ik het helemaal top vind hoe je het allemaal doet
Ik hoop dat max snel geholpen kan worden
En dat je snel weer op je blauwe wolk kan klimmen
Heel veel sterkte en kracht
Dikke knufffffffff

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Lieverd, tuurlijk komt het goed, maar wel als jij vertrouwen blijft houden, als jij het vertrouwen opgeeft, waarom zou max dan knokken? daarom blijf vertrouwen hebben en in hem geloven, en denk maar zo: ook DIT gaat weer voorbij… ECHT!

over die doeken, goedzo! bedenk inderdaad, bewegingsvrijheid voor een baby (voor elk kind) is heel belangrijk, het is logisch dat hij nu zoveel huilt, want EN het doet pijn EN hij kan zijn nek niet bewegen en dat is voor hem al frustrerend genoeg… als hij dan ook nog is in de doeken ligt kan hij zowel zn nek als de rest van zijn lijf niet bewegen dus wat doet hij: moord en brand schreeuwen.
bedenk maar eens hoe gek je zelf kan worden als jij je niet kunt bewegen.
je doet het prima meis, en huilen mag! je bent net bevallen je hormonen zijn zo dol als een konijn en daarbij; JE HEBT BUITEN EEN BABY OOK NOG EEN PEUTER!! lieverd echt schaam je nergens voor jij doet het top! en dat je af en toe helemaal niet meer weet waar je “naartoe” moet met je emoties is volkomen logisch. probeer zo veel mogenlijk je verhaal te doen, lekker van je afschrijven/praten… komt echt goed meis

Jeetje meid, wat een verhaal! Ik wil je veel sterkte wensen. Wat lalala zegt is volgens mij helemaal geen slecht idee. Familie bij je thuis laten komen in plaats van Eva uit logeren… Misschien heeft je vriend dan ook iets meer zijn handen vrij om ff iets voor zichzelf te doen. Met een vriend een biertje drinken in de kroeg of zo. Of kunnen jullie samen even weg. Zo te lezen hebben jullie dat ff nodig.

Veel sterkte en een dikke knuffel van mij.

Groetjes Natasja

ik zou persoonlijk eva ook thuis houden en hulp in huis vragen,
anders krijgt zij misschien het gevoel dat ze buitengesloten wordt snapje?
voor een nachtje kan het natuurlijk geen kwaad, maar ik zou het niet voor langer doen. goed dat jullie familie om hulp vragen hoor! maar ik zou het persoonlijk ook zo vragen…dat ze bij jullie komen ipv eva uit logeren doen.
stel het gaat dan nog niet beter kan je dat uit logeren doen altijd nog overwegen…
sterkte meisie

Meis, ik word helemaal verdrietig van je verhaal, heb zo met je te doen!
Enne, ik had geen huilbaby en dus idd makkelijk praten maar zelfs dan kan je het nog moeilijk hebben al snap ik zelf achteraf niet meer waarom.
Probeer ( hoe moeilijk ook) vooruit te kijken. Dit kan alleen nog maar beter worden. Morgenochtend vroeg hang jij aan de telefoon en je gaat hulp krijgen. En dan gaat het vast heel snel beter meis!

Ik zou ook proberen om iemand bij je in huis te laten komen, al is het maar enkel overdag dat je er niet alleen voor staat!
Dan heb je Eva ook dichtbij, anders zou je je DAAR weer schuldig over gaan voelen. ( wat overigens niet nodig is maar ja: moeders he )

Ik denk aan je hoor, heel veel sterkte!!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Geen ervaring mee dus ook geen tips. Maar wel ff een dikke digiknuffel voor jou. Hoop dat je een beetje hulp krijgt. En voel je niet schuldig dat je niet op een wolk zit, soms is het moederschap gewoon hartstikke zwaar. Hoop dat de osteopaat max snel kan helpen.

Dikke knuffel,

Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Bakmama, ik heb je mail gelezen, maar ik zie geen knobbel? Ik denk toch dat het zijn nekje is, aangezien hij dat dus helemaal stijf houdt? En…Eva werd voor het eerst behandeld op 08-09-08 zag ik in de verzekeringspapieren. Toen was ze 9 dagen oud…Het kan dus misschien wel? Ik ga het toch even vragen en hoop niet dat we nog een week moeten wachten?

Ik heb aan mijn moeder gevraagd of Max en ik woensdag kunnen komen. Eva is dan naar het kdv en mijn vriend kan dan de hele dag aan die opdracht werken. Dat was natuurlijk prima. Mijn vader zei al: meid, al moet ik de hele dag met je mooie kereltje op de bank liggen, dan doe ik dat! En dat doet 'ie echt hoor! Hij zit ook heel vaak Plop te kijken met Eva, hij heeft met zijn kleinkinderen een engelengeduld.

Vanmiddag had Max heel lang geslapenin de maxi cosi. Heerlijk, wat een rust! Ik heb in de zon zitten lezen en voelde me weer even gelukkig. Tot we gingen wandelen met z’n viertjes en Max zelfs in de kinderwagen lag te huilen…Toen was ik weer terug op aarde…

Ik vind het heel fijn om al jullie opbeurende woorden te horen. Dat helpt echt! We houden moed. Hoe moeilijk het ook is soms. Het moet wel goed komen. Ik hou jullie op de hoogte!

Een knuffel terug voor jullie allemaal!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Fijn hè, zulke ouders. De reactie van jouw vader zou mijn vader ook gegeven kunnen hebben, zo steunend. Super! En fijn dat je vandaag heel eventjes hebt kunnen bijtanken toen Max zo lekker sliep en natuurlijk was dat ook heel fijn voor hem. Knuffel!

Groetjes,
M

Wat lief dat je ouders zo willen helpen! Eventjes de verantwoordelijkheid spreiden en zij kunnen met redelijk frisse moed het huilen waarschijnlijk weer even beter aan. Maak er lekker gebruik van, het is heerlijk om zo’n uitwijkmogelijkheid te hebben en zorg dat je eruit haalt wat je kunt!

Volgens mij wijst het feit dat hij in de kinderwagen niet lekker slaapt echt op pijn. De meeste babies vinden het gewiebel en geschommel juist heerlijk en rustgevend. Ik hoop echt dat je morgen een osteopaat vindt die hem zo snel mogelijk kan behandelen.

Nou meid, ik hoop dat je bijtanken van vanmiddag je weer even verder helpt.

Veel sterkte voor jullie thuis!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

fijn dat ze willen helpen! Je hebt echt alle steun nodig van de wereld meis, en nogmaals daar is niks verkeerds aan.
laat je moeder lekker voor je moederen, want dat je nu zelf moeder bent wil niet zeggen dat jouw moeder niet meer voor je zorgt
over die knobbel waar bakmama het over had, ging dat over een gebroken sleutelbeentje?
dit kun je zelf niet altijd voelen hoor zeker niet als het al geheeld is wat redelijk snel gebeurd bij een baby.
ik zou dit ook even aan de dokter overlaten, je kunt er verder toch niets mee hoor, het geneest van zelf maar ze houden wel in de gaten of het goed aan elkaar groeit… nogmaals ik weet niet of het daarover ging maar zo ja… dan heb je toch even info extra hoe het hier bij rico ging toendertijd

Lieve Rainbow,

Ik ben de afgelopen dagen niet online geweest, dus lees je verhaal nu pas. Tips heb ik helaas niet voor je, want Tim is altijd een rustige baby geweest. Maar als ik je verhaal zo lees is het helemaal niet gek dat jullie er helemaal doorheen zitten. Dat zou iedereen hebben in jullie situatie. Van een baby die rustig is geniet je nu eenmaal makkelijker dan eentje die constant aan het huilen is. Hoveel jullie natuurlijk ook van de kleine Max houden. Want dat weten we wel zeker. Maar dit houd niemand vol, dus hardstikke goed dat je je ouders om hulp hebt gevraagd. Ook al is dit maar een tijdelijke oplossing, je rustmomenten heb je af en toe ook zeker nodig. Ik hoop echt voor je dat de osteopaat wat kan betekenen, want hij heeft natuurlijk een hele heftige bevalling gehad om vervolgens in de wc te vallen. Kan daardoor heel goed kunnen dat er iets van binnen niet goed zit. Ik hoop echt voor je dat ze erachterkomen wat het is. En ook dat je een deze dagen bij hem terecht kunt.

Heel veel sterkte en blijf je hart hier luchten.

Dikke knuffel,
Sandra

Lilypie Pregnancy tickers

En Rainbow, heb je al gebeld? Hoe ging het vannacht?

Groetjes,
M

Als ik zo lees dat hij in de maxicosi wel lekker slaapt, dan lijkt het er inderdaad op dat hij gewoon niet lekker recht ligt. Als je op je buik ligt, heb je ook geen druk op je nek en rug. Maar om zo’n kleintje nou op z’n buik te leggen, lijkt me ook geen goed idee. Ik leef met je mee hoor… Niets is vervelender dan je kleine zo te horen huilen. Ik hoop dat hij snel geholpen kan worden.

Groetjes Natasja