Update, de echo is goed ! Toch blaasontsteking

Jeetje, dus toch? Slecht dat die ene huisarts eerst zei dat er geen sprake van was. Goed dat je op je intuïtie vertrouwde. Hopelijk slaat de AB snel aan en kwam het bloedverlies van de blaasontsteking. Dat zou zeker een opluchting zijn, kan ik me indenken.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Het zou idd een opluchting zijn als het daarvan kwam Mriek. Ik denk dat we het nooit zeker zullen weten. Maar het is toch wel heel toevallig allemaal, dus ik houd het er maar op.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Pregnancy tickers

Ja, ik zou het er ook maar op houden, zeker als ze op de echo niks raars hebben gezien. Hoop dat de medicijnen snel aanslaan.

Liefs!

Ohh een blaasontsteking was dus de oorzaak,… ppffff nou wel fijn dat je nu de oorzaak weet van het bloedverlies. een blaasontsteking is natuurlijk vervelend maar zo weg met de antibiotica. Fijn hoor dat met je kindje alles goed gaat!!! want dat is het belangrijkste !
Ik heb zelf ook heeeel vaak blaasontsteking gehad dus even wat tips ter preventie:

• veel vit c ( mag je ook extra tijdens je zwangerschap ik heb dit destijds ook gecheckt bij de vk) vooral voor het slapen gaan
  • veel water drinken en goed uitplassen op de wc ( dus nog even na het plassen wachten en weer een beetje drukken zeg maar,dan komt er vaak nog een beetje)
  • na het vrijen ( sorry waar bemoei ik me mee hihihi) plassen
  • granberrysap ( biologisch) drinken, is wel zuur maar erg gezond en goed voor je blaas.
    Nou beterschap! groetjes

Wat vervelend joh een blaasontsteking. Gelukkig heb ik het zelf ook bijna nooit (soms heel licht, maar dat is dan op te lossen met heel veel drinken).
Gek dat het bij het eerste onderzoek er niet uit kwam, dat had toch heel duidelijk moeten zijn. Goed van je dat je toch naar je eigen arts bent gegaan.

Wat betreft de antibiotica, heb je al contact gehad met moeders voor moeders? Bij mij vertelde ze toen bij de kennismaking dat wanneer ik aan de antibiotica zou moeten dat ik dan even contact met ze op zou moeten nemen. Kan namelijk zijn dat je dan even geen urine mag inzamelen.

Sterkte met de blaasontsteking.

Bedankt voor de tips Linnet. Uitplassen doe ik altijd goed, maar ik doe nu mee met moeders voor moeders. Niet echt ideaal dus om in een kannetje te plassen, dus wellicht dat ik daar niet goed uitplas. Ik moet echt meer drinken, maar overdag denk ik er gewoon te weinig aan. Komt ook door mijn misselijkheid. Normaal drink ik altijd rooibosthee en water, maar nu kan ik dat heel moeilijk binnenhouden. Ik moet dus echt meer gaan drinken.

Saro, ik had idd moeders voor moeders al gebeld dat ik even niet mee kon doen. Maar toch bedankt voor de reminder. Na het bloedverlies van zondag stond mijn hoofd er sowieso niet naar om in een kannetje te plassen. Het het toen ook even niet gedaan. Dinsdagmiddag na de echo pas weer verder gegaan. Totdat ik woensdag hoorde dat het een blaasontsteking was. Toen ben ik weer gestopt en heb gebeld. Je mag 2 dagen na het stoppen van de kuur weer begonnen. Aangezien ik een kuur heb tot woensdag, mag ik vrijdag pas weer meedoen. Dan hoef ik nog maar een weekje en dan heb ik het 10 weken volgehouden

Groetjes,
Sandra

ooh wat vreselijk! dat kan toch niet?! ooh en ik weet zoo hoe het is! ik heb ooit zo’n fikse blaasontsteking gehad, dat ik gewoon huilend (zelfs bijna krijsend) van de pijn op het toilet zat als ik moest plassen.
ooh behoorlijk wat bloed erbij.
ik heb een hele zware kuur gekregen toen waar ik echt heel ziek van ben geworden, en daarna moest ik er NOG 1 omdat het toen nog niet over was.
gelukkig wsa toen wel de pijn na een dag of 2 minder aan het worden (gelukkig zeg ik 2 dagen met DIE pijn, ik heb liever weeen denk ik…) maar ik kreeg toen ook zware pijnstilling.
ik vind het echt ontzettend BELACHELIJK! van die arts sandra! ik zou ook een klacht indienen als ik jou was, dit moet niet kunnen!
maargoed het is maar een blaasontsteking vergeleken bij wat het ook had kunnen zijn… en gelukkig is alles goed met de baby en daar ben ik onwijs blij mee!

Hoe is het nu Sandra? Helpt de kuur al een beetje?

Lieve sandra, hoe gaat het nu? nog last van je blaasontsteking of is het nu weg? ik hoop het!

Lief dat je er naar vraagt.

Mijn klachten zijn weg, maar ik ging gisteren naar de huisarts want mijn kuur was afgelopen. Ik moest mijn urine na afloop nog een keer laten checken. Maar de ontsteking zat er nog steeds en nog net zo heftig als vorige week. Erg balen dus, ook al heb ik geen klachten meer.

Ik denk ook dat het komt doordat ik te weinig drink. Ik vind het door mijn misselijkheid zo lastig voldoende te drinken. Het drinken en vooral water staat me zo tegen. Terwijl ik dit als ik niet zwanger ben de hele dag door drink. Ben nu dus echt mijn best aan het doen veel water te drinken. Ook heb ik cranberry sap gehaald, maar dat is echt vies. Maar goed ik drink het maar, want het schijnt heel goed te helpen. Ook heb ik vitamine C bruistabletten gehaald. Dus ja hoop dat de ontsteking snel weg is.

Groetjes,
Sandra

Ik vind water op dit moment ook helemaal niet lekker. Ik meng het nu met KC en dat scheelt bij mij wel.
Erg vervelend trouwens dat die ontsteking helemaal niet minder is geworden. Heeft de antibiotica helemaal niet geholpen dan? En nu, andere kuur of kijken of het overgaat door meer te drinken.

@ Sandra ik weet dat je misselijk bent dus misschien doe je het niet eens, maar probeer even zo min mogelijk te snoepen, veel suiker breekt vitamine C namelijk af en dan slik je dat ook voor niks. Enne misschien anders wat vit b6 slikken dat wil ook nog wel eens helpen tegen misselijkheid.

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor de tip Michelle, maar ik snoep helemaal niets. Tenminste geen snoep ofzo. Wel eens s’avonds chips, dus ik weet niet of dat ook afbreekt?

Saro, nee zoals het er nu naar uitziet heeft het helemaal niets geholpen. Ik moet morgen bij de huisarts zelf langskomen. KC drink ik wel, maar dan s’avonds. Overdag denk ik gewoon te weinig aan drinken, omdat het me zo tegen staat. En dan probeer ik het s’avonds een beetje in te halen, maar ja dat schiet ook niet op.

Groetjes,
Sandra

@Sandra: haha wordt toch cola flessen kopen grapje haha!
maar wat vreemd zeg! kon de dokter daar een verklaring voor geven dat je klachten weg waren maar je ngo steeds diezelfde ontsteking hebt zitten?
oh enne ik heb je EINDELIJK terug gemaild. sorry!!nogmaals!

@ sandra nee het gaat echt om suikers. En ja wat je zegt toch meer drinken op de dag. Is er niks dat je binnenhoud nu??

Groetjes,

Michèle

Sandra ik heb dit bij Jurian ook bijna de hele zwangerschap gehad. Toen hebben ze het uiteindelijk op kweek gezet. Bleek ik dragen van een virus te zijn (oh hoe heet dat nu ook alweer?). Wat daarvoor belangrijk is is met name dat je in het ziekenhuis moet bevallen, en dat ze je kindje de 1e 24 uur goed in de gaten houden met koorts (van hoog naar laag en andersoms heel schommelend!). Dit kan (wil je absoluut niet ongerust maken) wel belangrijk zijn voor het kindje. Hij kan nl tijdens de uidrijvingsfase hiermee besmet worden.

Denk aan je!!!

hmm klinkt niet echt leuk mini-boy…
@sandra, maar als je echt ZO ziek bent dat je niet eens drinken binnen houdt is er dan niet iets anders aan de hand? dat je gewoon een fikse griep erbij hebt oid? want dat heerst schijnt…

Wat vervelend dat je dit had mini-boy. Mijn urine is al op kweek gezet vorige week, omdat de ontsteking zo heftig was. Maar daar is niks uitgekomen, dus gelukkig geen virus of iets dergelijks.

Ik probeer nu kleine slokjes water te drinken en dat gaat goed.

Inge, ik heb al in geen 20 jaar griep gehad. En anders zou het wel een erg lange griep zijn aangezien ik al bijna 10 weken misselijk ben

Groetjes,
Sandra

jemig wat een verhaal zeg, gruwelijk! leek wel een thriller, gelukkig wel goede afloop, maar wel bizar van die urinetest, goed dat je naar je intuitie geluisterd hebt, maar ernstig dat het dus niet goed is gecheckt. zo simpele test…

ik wens jou een (verdere) fantastische, geweldige, zorgeloze, pijnvrije, klachtenvrije, kilo’s besparende, antivochtvasthoudende zwangerschap! (hihi)

x Floss

Jeetje wat een verhaal!! Ik schrok ook echt toen je het stuurde in een sms. Gelukkig is alles goed met jullie kindje. Heb je nu nog last van de blaasontsteking?

Liefs