Sorry dat ik weer met een negatief verhaal kom, maar ik moet even mijn hart luchten.
Afgelopen donderdag hebben we zoals ik verteld heb voor het eerst het hartje gehoord. Misgaan kan het natuurlijk de hele zwangerschap, maar nu ik bijna 3 maanden zwanger ben hebben we zoiets van dan is de meest risicovolle periode wel voorbij.
Nu werd ik vannacht om half 5 wakker en moest naar het toillet. Ik braaf in mijn kannetje geplast, omdat ik mee doe met moeders voor moeders. Zie ik tot mijn schrik dat mijn hele kannetje vol bloed zit. Ik dacht dat ik gek werd. Gaat het zo lang goed en durf je eindelijk na alle miskramen te denken dat het dit keer goed gaat komen en dan dit. Ik afvegen met toiletpapier en ook daar alleen maar helderrood bloed. Ik dacht dus ook meteen dit is echt niet goed. Zoveel helderrood bloed. Het enige wat ik niet had was krampen, maar ja het bloed zei voor mij al genoeg. Ik dus helemaal over mijn toeren en heel verdrietig. Ik heb Peter wakker gemaakt en die wilde dat ik de verloskundige ging bellen.
Ik had toen zoiets van het is midden in de nacht en zei kan toch niks doen. Ik zei dus ik denk dat we tot morgenochtend moeten wachten, want zei kan toch niks doen. Nou zegt Peter ze kan het hartje toch horen. Oh ja dat was natuurlijk waar, daar had ik nog niet aan gedacht.
Toch dus maar de verloskundige gebeld en mijn verhaal gedaan. Ze was ontzettend lief en begripvol ondanks dat het half 5 s’nachts was. Ze vroeg of ik een drukke dag had gehad, of het veel was en of het helderrood was. Tja een drukke dag had ik gisteren niet gehad. Alleen s’middags met Tim over de kermis gelopen. Toen vertelde ze dus dat ik niet meteen moest denken dat het niet goed was. De kans is gewoon heel groot dat het niets betekend. Dit omdat ik al 2 goede echo’s heb gehad en het hartje heb gehoord. De kans dat het echt mis was, was maar 1 procent. Maar ja wie zegt dat ik niet bij die 1 procent hoor. Maar goed haar verhaal gaf weer wat hoop.
Ze zei we kunnen 2 dingen doen. Of ik kom nu naar je toe en ik ga naar het hartje luisteren. Maar zei ze aangezien je op de grens zit van wel of niet het hartje horen. Kan het zijn dat we het niet horen, omdat het net verkeerd ligt. Bijvoorbeeld achter het schaambot en dan denk jij dat het niet goed is. terwijl het dus ook wel goed kan zijn. Wat we dus misschien beter kunnen doen is wachten tot vanmorgen half 9. Dan kon ik meteen op de praktijk langskomen om naar het hartje te horen. En als ze het dan niet horen, dan konden ze meteen een echo maken. Maar ja dan moest ik nog 4 uur wachten. Ze liet het aan mij over en ze zei ook het is geen probleem om nu mijn bed uit te komen en naar je toe te rijden. Dat is geen enkel probleem alleen hoop ik dan wel dat we het hartje kunnen horen.
Ik had niet zoveel zin om 4 uur te wachten, dus ondanks het risico dat we het misschien niet konden horen heb ik toch gevraagd of ze langs wilde komen. Dit heeft ze gedaan en tot onze grote opluchting hoorde we gewoon het hartje.
Ze was heel begripvol en lief. Ik mocht vandaag altijd bellen als ik het niet vertrouwde en dan gingen ze nog een keer luisteren. Als het bloedverlies vandaag bleef aanhouden moest ik vandaag meteen bellen en dan zou ik een echo krijgen. Toen zei weg was ben ik nog een keer naar het toilet gegaan en toen was het gewoon weer goed en verloor ik geen bloed meer.
Maar pff wat ben ik hier van geschrokken. Eindelijk genieten en dan gebeurd dit. Iedere keer als ik naar het toilet ga kijk ik meteen of ik geen bloed zie. Ik ben op zich wel rustig, maar toch zit de schrik er goed in.
Heb nog best wel een tijdje wakker gelegen, dus ben vanmorgen later naar mijn werk gegaan. Waar gelukkig alle begrip voor was. Ik zei vannacht toen de verloskundige weg was al tegen mijn man ik zal echt blij zijn als ons kindje er eenmaal is.
Sorry voor mijn lange verhaal.
Groetjes,
Sandra
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/xJbmp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdf.lilypie.com/PYhYp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>
Gewijzigd door - Sandra1980 op 20 Sep 2010 16:17:57
Gewijzigd door - Sandra1980 op 20 Sep 2010 16:20:40
Gewijzigd door - Sandra1980 op 21 Sep 2010 15:30:05
Gewijzigd door - Sandra1980 op 21 Sep 2010 16:02:28
Gewijzigd door - Sandra1980 op 22 Sep 2010 13:17:19