Update, de echo is goed ! Toch blaasontsteking

Sorry dat ik weer met een negatief verhaal kom, maar ik moet even mijn hart luchten.

Afgelopen donderdag hebben we zoals ik verteld heb voor het eerst het hartje gehoord. Misgaan kan het natuurlijk de hele zwangerschap, maar nu ik bijna 3 maanden zwanger ben hebben we zoiets van dan is de meest risicovolle periode wel voorbij.

Nu werd ik vannacht om half 5 wakker en moest naar het toillet. Ik braaf in mijn kannetje geplast, omdat ik mee doe met moeders voor moeders. Zie ik tot mijn schrik dat mijn hele kannetje vol bloed zit. Ik dacht dat ik gek werd. Gaat het zo lang goed en durf je eindelijk na alle miskramen te denken dat het dit keer goed gaat komen en dan dit. Ik afvegen met toiletpapier en ook daar alleen maar helderrood bloed. Ik dacht dus ook meteen dit is echt niet goed. Zoveel helderrood bloed. Het enige wat ik niet had was krampen, maar ja het bloed zei voor mij al genoeg. Ik dus helemaal over mijn toeren en heel verdrietig. Ik heb Peter wakker gemaakt en die wilde dat ik de verloskundige ging bellen.
Ik had toen zoiets van het is midden in de nacht en zei kan toch niks doen. Ik zei dus ik denk dat we tot morgenochtend moeten wachten, want zei kan toch niks doen. Nou zegt Peter ze kan het hartje toch horen. Oh ja dat was natuurlijk waar, daar had ik nog niet aan gedacht.

Toch dus maar de verloskundige gebeld en mijn verhaal gedaan. Ze was ontzettend lief en begripvol ondanks dat het half 5 s’nachts was. Ze vroeg of ik een drukke dag had gehad, of het veel was en of het helderrood was. Tja een drukke dag had ik gisteren niet gehad. Alleen s’middags met Tim over de kermis gelopen. Toen vertelde ze dus dat ik niet meteen moest denken dat het niet goed was. De kans is gewoon heel groot dat het niets betekend. Dit omdat ik al 2 goede echo’s heb gehad en het hartje heb gehoord. De kans dat het echt mis was, was maar 1 procent. Maar ja wie zegt dat ik niet bij die 1 procent hoor. Maar goed haar verhaal gaf weer wat hoop.

Ze zei we kunnen 2 dingen doen. Of ik kom nu naar je toe en ik ga naar het hartje luisteren. Maar zei ze aangezien je op de grens zit van wel of niet het hartje horen. Kan het zijn dat we het niet horen, omdat het net verkeerd ligt. Bijvoorbeeld achter het schaambot en dan denk jij dat het niet goed is. terwijl het dus ook wel goed kan zijn. Wat we dus misschien beter kunnen doen is wachten tot vanmorgen half 9. Dan kon ik meteen op de praktijk langskomen om naar het hartje te horen. En als ze het dan niet horen, dan konden ze meteen een echo maken. Maar ja dan moest ik nog 4 uur wachten. Ze liet het aan mij over en ze zei ook het is geen probleem om nu mijn bed uit te komen en naar je toe te rijden. Dat is geen enkel probleem alleen hoop ik dan wel dat we het hartje kunnen horen.

Ik had niet zoveel zin om 4 uur te wachten, dus ondanks het risico dat we het misschien niet konden horen heb ik toch gevraagd of ze langs wilde komen. Dit heeft ze gedaan en tot onze grote opluchting hoorde we gewoon het hartje.

Ze was heel begripvol en lief. Ik mocht vandaag altijd bellen als ik het niet vertrouwde en dan gingen ze nog een keer luisteren. Als het bloedverlies vandaag bleef aanhouden moest ik vandaag meteen bellen en dan zou ik een echo krijgen. Toen zei weg was ben ik nog een keer naar het toilet gegaan en toen was het gewoon weer goed en verloor ik geen bloed meer.

Maar pff wat ben ik hier van geschrokken. Eindelijk genieten en dan gebeurd dit. Iedere keer als ik naar het toilet ga kijk ik meteen of ik geen bloed zie. Ik ben op zich wel rustig, maar toch zit de schrik er goed in.

Heb nog best wel een tijdje wakker gelegen, dus ben vanmorgen later naar mijn werk gegaan. Waar gelukkig alle begrip voor was. Ik zei vannacht toen de verloskundige weg was al tegen mijn man ik zal echt blij zijn als ons kindje er eenmaal is.

Sorry voor mijn lange verhaal.

Groetjes,
Sandra

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/xJbmp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdf.lilypie.com/PYhYp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

Gewijzigd door - Sandra1980 op 20 Sep 2010 16:17:57

Gewijzigd door - Sandra1980 op 20 Sep 2010 16:20:40

Gewijzigd door - Sandra1980 op 21 Sep 2010 15:30:05

Gewijzigd door - Sandra1980 op 21 Sep 2010 16:02:28

Gewijzigd door - Sandra1980 op 22 Sep 2010 13:17:19

Tjonge wat een verhaal zeg. Kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent. Fijn in elk geval dat jullie het hartje gehoord hebben en dat het verder allemaal goed is.

Is het wel vaginaal bloedverlies geweest? Normaal als je plast kan er alleen maar zoveel bloed bij zitten als het bloed in de urine zit of als vaginaal de kraan openstaat. Als je het vaginaal had verloren, had er ook bloed in je bed moeten zitten lijkt me en dat gaat zo drupsgewijs dat je er niet meteen zulke rode urine van hebt.

Dus laat desnoods je ochtendurine ook even checken bij de huisarts. Misschien heb je een blaasontsteking (komt nogal eens voor bij zwangerschap) en zat er daarom bloed in je urine. Een blaasontsteking die over het hoofd gezien wordt, kan een nierbekkenontsteking worden en dat kun je er niet bij hebben.

Alle sterkte!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Sep 2010 13:59:09

Ach meid jeetje wat een schrik. Bah dat dit nu juist jou moet overkomen.
Eindelijk even geen zorgen en dan dit. Gelukkig is het dus niets aan de hand met jullie kindje. Maar ik kan me voorstellen dat er van alles in jouw hoofd spookt…

Wel heel fijn dat de verloskundige zo begripvol is. Dan heb je in ieder geval het gevoel dat je haar altijd kan bellen als het nodig is.

Maar hoe voel je je nu? Kan je het naast je neerleggen of komt de onzekerheid nu toch weer naar boven? En heb je vandaag geen bloedverlies meer gehad?
Ik denk dat er een adertje is gesprongen ofzo en dat dit de bloed heeft veroorzaakt.
Toch is het de schrik van iedere zwangere volgens mij om bloed te zien.
Sterkte ermee meid!!!

Lilypie Pregnancy tickers

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn zeg! Ik weet wel een beetje hoe het is, ik heb met Jada toen een bloeding gehad bij 24 weken, vond het vreselijk, en idd ook een hele opluchting toen ik op de echo een hartje zag kloppen! Een dikke knuffel vanuit hier iig!

Getsie, wat een schrik! Goed dat je direct gebeld hebt, en wat fijn dat jullie het hartje hebben gehoord!

Ik kan me voorstellen dat de schrik er goed inzit, net nu je er echt van durft te gaan genieten kun je zo’n slag niet gebruiken natuurlijk.

Enig idee wat het geweest kan zijn? Ga je je daar nog in verdiepen, of als er geen bloeding meer komt niet meer denken verder?

Nou, neem je rust in elk geval.

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Enneh… Geen sorry he!!!

liefs

Zou willen dat ik bij je in de buurt woonde om even een digi knuffel te geven. Zit hier gewoon met kippevel je verhaal te lezen en veegde een traan weg toen je vermelden dat je het hartje hoorde… Meid meid … wat moeten jullie toch veel spanning meemaken. Ik duim dat deze maanden voorbij vliegen en je de kleine in maart tegen je hart kan/mag drukken!

Ps: ik heb ook bloed verloren (was al wel veel verder zwanger hoor) maar je schrikt enorm. Het schijnt toch nog best wat vaker voor te komen als je het op internet zoek. Maar wat Sje zegt is niet verkeerd om te doen, gewoon even ter check.

Jeetje, wat schrikken zeg!!
Echt ontzettend fijn dat de verloskundige zo begripvol was, kan me voorstellen dat je daar ook veel steun aan hebt!

Kan me wel voorstellen dat je een beetje ‘bang’ blijft, maar positief blijven denken, het gaat zo goed!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Sje, jouw verhaal klinkt wel erg aannemelijk. Daar heb ik echt geen seconde aan gedacht. Wel vreemd dat de verloskundige daar niet over begon. Er zat geen druppel bloed in mijn onderbroek. Ik zag het omdat ik mijn kannetje weghaalde en die zag helemaal rood. Daarna dus bij het afvegen flinke vegen bloed. En zoals ik al zei toen de verloskundige weg was nog een keer geplast en toen was er niks meer te zien. De verloskundige zei al dat ik waarschijnlijk nog wel bruin bloed zou krijgen ook. Want bloed hoopt zich op in je baarmoeder en dat moet er ook eens uit. Maar goed ik heb geen bruin bloed gezien vandaag. Ik heb geen klachten van een blaasontsteking. Zal ik dan toch voor de zekerheid morgen even wat urine brengen Sje? Zou ik dan niet vaker bloed bij mijn urine moeten hebben voor een blaasontsteking? Ik ben wel vatbaar voor blaastontstekingen. Heb er in december vorig jaar nog een gehad.

@Saro ik ben op zich wel rustig. Normale hartslag en mijn lichaam voelt ontspannen. Alleen in mijn hoofd voelt het nog niet rustig. Ik kan het nog niet echt loslaten. Toen ik mijn topic aanmaakte schoten de tranen nog in mijn ogen, dus ja dat zegt wel wat over het feit dat het me nog heel hoog zit. Zeker het naar de toilet gaan blijft een onzeker moment. Gelukkig ben ik nu op mijn werk, dat geeft toch afleiding. Ik heb in ieder geval na vannacht geen bloed meer gezien.

@Liske, nee ik zou niet weten wat het geweest kan zijn. Het enige wat ik me achteraf bedacht is dat ik Tim gisteren best veel heb opgetild op de kermis. Draaimolen in en uit etc. Maar goed het lijkt me dat dit gewoon moet kunnen. Het is volgens de verloskundige erg lastig te bepalen wat het was. Ze gaf alleen wel aan dat de baarmoeder op dit moment extra goed doorbloed is, waardoor je wat makkelijker bloedverlies kan hebben. Me er dus verder in verdiepen heeft dus niet zoveel zin. Ik ga in ieder geval niet op internet zoeken, want dan kom je waarschijnlijk alleen maar de nare verhalen tegen.

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
Enneh... Geen sorry he!!!

liefs

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/i5Qcp2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Lief dat je dat zegt. Maar ik heb af en toe het idee dat ik jullie wat betreft zwangerschap alleen maar met negatieve verhalen opzadel. Is het niet een miskraam dan is het wel weer bloedverlies. Ik weet wel dat jullie het niet zo opvatten, maar ik voel het zelf soms wel zo.

Groetjes,
Sandra

@Sandra: Jouw ervaringen en zorgen hebben net zo veel recht om hier te staan en gedeeld te worden als die van anderen. Het is voor jou gewoon kl*te dat je veel negatieve ervaringen hebt. Des te groter de behoefte om te delen en des te fijner als mensen mee willen denken en leven. Dus nogmaals: Echt geen sorry! Ik denk dat we allemaal blij zijn met het vertrouwen en dat we zo nodig een hart onder de riem kunnen steken.

Zo heb ik met mn misselijkheid ook veel aan jullie gehad qua medeleven, soortgelijke verhalen en ook de fijne dingen delen we.

Wat Sje zegt is inderdaad wel raar, dat het alleen op het toilet en met plassen was. Omdat je er ook geen krampen bij had. Zou inderdaad even laten testen op blaasontsteking.

liefs

Net naar de wc geweest en er zat allemaal bloed in mijn onderbroek en het bloed nog steeds. Ben echt niet meer rustig nu. Heb meteen de verloskundige gebeld. Maar ja omdat vannacht het hartje klopte denkt ze nog steeds dat het onschuldig is. Toch gaat ze nu het ziekenhuis bellen om voor morgen een afspraak te maken voor een echo.

Ik kan namelijk wel voor een echo op de praktijk komen. En dan kunnen ze wel zien of alles goed is of niet. Maar bij het ziekenhuis zien ze toch meer. Daar kunnen ze de baarmoedermond etc beter bekijken.

Ben nu echt zo over mijn toeren en verdrietig ook al kan het nog steeds goed zijn.

Groetjes,
Sandra

He, bah wat een stress meid!

Ik leef heel erg met je mee en hoop zo dat alles meevalt.

Sterkte.

liefs

Liefs!

Sandra, ik heb je verhaal echt vol schrik zitten lezen. Ik zei echt hardop: oh nee he! Ik kan me voorstellen dat je enorm schrok toen je al dat bloed in het kannetje zag zitten. En nu dan weer bloed verloren…Wat verschrikkelijk voor je meis, waarom kun je niet gewoon zorgeloos door deze zwangerschap heen gaan? Ik hoop dat morgen alles goed is, want ik zou het zo erg voor jullie vinden als er weer iets mis zou gaan. Dat mág gewoon echt niet! Eén ding: twijfel NOOIT, maar dan ook NOOIT bij zoiets of je het wel kunt maken om je vk te bellen! Zij is er voor jou en je baby en je mag haar ALTIJD bellen. Je kunt zelf wel inschatten of iets spoed heeft of niet en in jouw geval ga jij ALTIJD voor. Fijn dat ze zo begripvol was, maar eigenlijk hoort dat ook gewoon zo. Bloedverlies is echt iets wat serieus moet worden opgepakt en daarvoor mag je dag en nacht bellen. Je denkt soms te veel aan andere meisie, het gaat nu om JOU en je KINDJE! Ik ga echt heel veel aan je denken. Hou ons alsjeblieft op de hoogte en wat Liske ook zegt: het is heel akelig dat je steeds van die rotervaringen hebt, maar ook die mag je hier neerschrijven. Daar zijn wij toch voor! Ik hoop alleen dat je ons vanaf nu beter nieuws kunt melden, maar niet omdat ik het vervelend vindt als je iets negatiefs schrijft. Ik leef met je mee en ga duimen, duimen, duimen! Een knuffel voor jou!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh gat nee he meid. Ik zit op je schouder en duim dat je echo morgen goed is schat. Probeer rustig te blijven he.

Groetjes,

Michèle

Tjonge schrikken dat je toch weer bloedverlies had. Ik zit op je schouder hoor om je te steunen.

Wat een evt. blaasontsteking betreft, hoeft helemaal niet dat je dan vaker bloed in je urine moet hebben. En mogelijk had je al wel bloed in je urine maar in veel kleinere hoeveelheden waardoor het niet opviel.

Gewijzigd door - Sje op 20 Sep 2010 19:42:16

Ach meis toch, mag je dan echt niet zorgeloos genieten Ik ga heel hard duimen voor je voor morgen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik schrok me rot toen ik je topictitel las. Waarom is het jullie nou niet gegund om deze keer eindelijk zorgeloos zwanger te zijn? Ik hoop heel erg dat het goed zit meis en ga duimen voor morgen. Hoe laat moeten jullie in het ziekenhuis zijn? Dikke knuffel van mij, ik leef heel erg met je mee.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/Utajp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 20 Sep 2010 20:07:40

Bedankt voor jullie lieve reacties.

@Sje, bedankt voor je antwoorden. Ik ga morgenochtend toch maar even voor de zekerheid bij de huisarts langs. Ik verlies nu alleen constant bloed, dus niet alleen tijdens of na het plassen. Ik verwacht dus niet dat het een ontsteking is, maar goed ik ga het voor de zekerheid na laten kijken, je weet maar nooit.

@Mriek ik heb de echo om half 2.

Pff het ene moment denk ik het kan toch niet goed zijn al dat bloed. Maar ik heb ook nog wel momenten dat ik denk ik heb geen pijn/krampen, dus het moet toch goed zijn. Ik heb tenslotte vannacht nog het hartje gehoort. Het blijft gewoon zo spannend. Ik wil zo graag weer eens genieten van een zwangerschap, maar dat wordt op deze manier zo moeilijk.

Groetjes,
Sandra

Ik denk aan je en vooral om half 2 morgen.

Groetjes,
M