UPDATE! 39,7 koorts

Mijn meisje was vannacht erg onrustig en tegen de ochtend echt ontroostbaar. Heeft al een tijdje last van doorkomende tandjes en was weer op vanalles aan het kauwen en ik mocht niet bij haar mondje in de buurt komen. Wij weten het dus daar aan. Rond half 6 vanmorgen huilde ze dus echt ontroostbaar en heb ik haar een zetpilletje gegeven. Hier sliep ze even op, maar werd om half 7 gillend wakker… Toch maar even naar de HA gegaan dus. Ze had verder geen koorts en geen verhoging dus ook de ha dacht aan tandjes. Ze was verder ook gewoon levendig dus ik heb haar daarna gewoon naar het kdv gebracht. Rond lunchtijd belden zij naar mijn werk om te zeggen dat het niet goed ging. Ze had 39,7 koorts en erg huilerig,hangerig. Ik ben haar gaan halen en heb haar thuis weer een zetpilletje gegeven. Daar slaapt ze nu weer even lekker op. Ze is idd erg huilerig en hangerig en een beetje slapjes. Net een lappen popje. zo zielig… kan dit echt van de tandjes zijn zo’n hoge koorts? Heb nl ook wel eens gelezen dat dat wel vaak samen komt, omdat de weerstand dan wat minder is, maar dat de tandjes niet de oorzaak van de koorts kunnen zijn.

mama1980

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pg2pp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 11 Sep 2010 21:08:27

o wat vervelend. Hier laatst ook ineens koorts, maar niet zo hoog. 38,7 was het hoogste. Wij dachten ook aan tandjes, maar dat denken we al maanden en er is nog niks te zien. Even in de gaten houden de koorts en anders morgen maar weer naar de huisarts.

Sterkte ermee

22-12-2009 colin geboren

Koorts inmiddels opgelopen naar 40,1 !!! pffff… Net ff lekker lauw badje gegeven en nog een zetpilletje voor t bedje. Hopen dat we de nacht een beetje door komen en als het morgen nog zo is dan weer terug naar HA. Dit heeft natuurlijk niks meer met tandjes te maken 40,1…

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat betreft “ineens hoge koorts”, zorg dat je daar niet door van slag raakt. Tuurlijk is het heel vervelend, maar koorts komt bij die kleintjes vaak ineens op en kan ook ineens weer weg zijn. Is heel normaal dat dat van het een op het andere moment gebeurt. Geen reden om extra ongerust te zijn als koorts ineens op komt zetten.

Pas als de koorts oploopt tot 41 graden of meerdere dagen hoog (39-40 graden) blijft, de huisarts waarschuwen. Algemeen wordt geadviseerd om na 4 dagen koorts de huisarts te waarschuwen.

De huisarts stuurt je anders gewoon terug naar huis met “kijk het nog maar even aan”.

Overigens dat lappenpopje wat je beschrijft zou weleens kunnen duiden op de zesde ziekte. Dan hebben ze ook koorts in combinatie met lusteloosheid. Kan goed dat ze na 3-4 dagen koorts ineens onder de kleine rode puntjes staat op hoofd en romp.

Hoef je niet mee naar de huisarts. Is normale kinderziekte en zodra de koorts weg is en de puntjes verschijnen heeft ze het ergste gehad. Ze is dan nog wel besmettelijk dus kindjes en zwangere vrouwen bij wie ze in de buurt is geweest wel even waarschuwen voor de zekerheid.

Groetekes, Sje

Wat ik ook wel eens gedaan heb is de HA-post gebeld om te vragen of ik nog ergens op moet letten. Vooral met Anna kon de koorts erg hoog oplopen. Kinderen krijgen snel last van koorst en dat kan echt heel snel gaan en hoge waardes aannemen.

Goed in de gaten houden en bij twijfel altijd even bellen naar de HA-post!

Dank jullie voor de reacties! Heb haar op advies van de HA nu alleen in een romper lange mouw en dun pyjamabroekje in bed liggen. Dus geen pyjamajasje en ook geen slaapzak of iets dergelijks. Kon evt nog een lakentje erover doen zij ze, maar dat durf ik niet omdat ze haar hele bed door kruipt. Zou het niet te koud zijn zo? Haar nekje en rug zijn nog gloeiend heet, maar voetjes en handjes zijn net ijsklompjes. haar kamer is ongeveer 20 graden. Moeilijk hoor…

mama1980

Als ze het te koud krijgen, melden ze zich vanzelf. Zolang haar nekje warm voelt en ze lekker slaapt, lekker laten liggen!

Groetekes, Sje

en vooral erop letten dat ze genoeg drinkt

Echt heel vervelend, ik dacht zelf trouwens dat je bij lusteloosheid, slapjes zijn en niet goed reageren ed je meteen de huisartsenpost moest bellen?

De koorts kan idd tot 41 graden oplopen en als ze daarnaast goed drinkt, niet lusteloos is, goed reageerd, etc. hoef je niet meteen aan de bel te trekken.

er heerst de laatste tijd wel weer van alles dus vooral goed in de gaten houden…

Gewoon zo laten liggen, ze moeten der warmte van de koorts kwijt en dat lukt in slaapzakken ed niet.

40.1 kan wel met tandjes hoor had mijn dochter ook altijd, wel maar 1 dag want de volgende dag was hij dan door.

Laat ze wel goed drinken als ze wil, meer als anders.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou, vannacht ging het redelijk, wel iedere 2 uur ongeveer even wakker, maar dan speentje in het mondje en even een aai en dan sliep ze weer even verder.
Vanmorgen 39,5 koorts, dus maar weer een zetpilletje gegeven.

@Sje, hier in Belgie willen ze kindjes die jonger zijn dan een jaar en hoge koorts hebben juist iedere dag zien. 'Moest’dus terug vandaag. Niet dat ze dan meteen wat voorschrijven ofzo, maar gewoon ter controle. Op zich vind ik dat wel heel fijn.

Heb nu zakjes gekregen om urine op te vangen,willen ze voor de zekerheid ook even nakijken. Nu ligt ze gelukkig lekker te slapen. Hoop dat ze snel opknapt…

mama1980

Zielig hoor. Hier wil onze HA een kindje onder het jaar ook om de dag zien met hoge (boven de 39 graden) koorts. Ik vind dat ook prettig, anders maak je je zoveel zorgen he… maar idd zolang ze goed drinken doet de ha meestal ook niet veel.
Nou beterschap joh en hoop dat ze gauw opknapt!

@Mama1980, die opvangzakjes voor urine moet je niet bijv. voor de nacht aan doen. Tegen de tijd dat het ochtend is, is dat zakje weer leeggelopen door het draaien en woelen van je kindje.

Als je zo’n zakje aanbrengt, dan daarna elke 10-15 minuten kijken of er al een plas is. Zo ben je er op tijd bij dat die plas niet weer uit het zakje loopt.

Groetekes, Sje

Wat Sje zegt ja, en dan ook direct in de koelkast doen in een potje ( met zakje en al) want anders is het niet te gebruiken voor een test.

1e zakje zat denk ik niet goed geplakt, want luier nat, maar zakje leeg…
2e keer gelukkig meer succes. Test was goed, dus gelukkig geen urineweginfectie. Nu gewoon uitzieken en de koorts in de gaten houden. Kan dus nog vanalles zijn.
Hij was vanmiddag even gezakt naar 37,9, maar nu net weer 39,4

mama1980

Niet schrikken als die koorts er straks ineens weer is. Hoort er allemaal bij met die kleintjes.
Fijn dat het geen urineweginfectie is.

Groetekes, Sje

Nou, de situatie lijkt zich niet te verbeteren, integendeel!!
Ze weigert sinds vanmiddag alle vocht, slaat het meteen weg, en heeft ondertussen ook 2 dunnen broeken gehad. H/A post gebeld. Mocht zo de nacht ingaan zeiden ze, een kind heeft wel wat reserves zeiden ze. Als ze morgen nog niet drinkt dan terug naar h/a. Maar ze huilt dus nu ook al 2 uur non-stop, en nogsteeds 40 graden koorts. Zie er een beetje tegen op om zo de nacht in te gaan… Heeft vandaag denk ik alles bij elkaar 350 vocht op + half fruithapje en danoontje. Laatste drinken was haar flesje van 13:00 uur. Wat zouden jullie doen
?? En klopt het wat die reserves betreft? ook met huilen en diaree?

mama1980

Misschien een beetje een stomme vraag, maar de ha post is toch ook nsachts open?

Sarah was dit weekend ook stront ziek.
Kwam ineens opzetten en dan ook meteen 40 graden koorts. Ik heb het zaterdag aangekeken, weet ook wel dat baby’s snel koorts kunnen hebben. Maar zondag huilde ze dus ook non-stop.
Ik heb toen ook de ha post gebeld, en daar bleek ze een oorontsteking te hebben. Ab gekregen en 's nachts is het oor open gegaan.

Wat die reserves betreft, ik weet t echt niet. Maar ze hameren er toch altijd zo op, dat je dat in de gaten moet houden?? Zeker als ze ook nog diaree hebben.
Als je het niet vertrouwd, gewoon nog een keer bellen.
Beter 10 keer teveel dan 1 keer te weinig.

Zie nu pas: laatste flesje was 13:00!!!
Heb je dat gezegd? En wat was hun antwoord??
Dat vind ik nl wel lang idd.
Succes

Gewijzigd door - Boukje&Sarah op 07 Sep 2010 22:21:46

Ben even naast haar bedje gaan liggen en over haar rugje gewreven. Ze is nu in slaap gevallen. Ben benieuwd voor hoe lang…
ja heb idd verteld aan de h/a post dat haar laatste flesje om 13:00 uur was, toch zeiden ze dat ze nu nog niets wilden ondernemen. Als ze vannacht of morgenvroeg nog niks wil drinken dan ga ik meteen terug naar mijn eigen h/a.

mama1980

Het klopt inderdaad van die reserves. Er moet wel heel wat gebeuren wil een kindje uitdrogen. Dan moeten ze dagenlang diarree hebben en alles overgeven wat je erin stopt. Dus je kunt er gerust zo de nacht mee in. En dan morgen gewoon weer overleggen met je huisarts.

Ondertussen geen brinta-pap geven of andere laxerende spullen. Je zou morgen Roosvicee Stop in huis kunnen halen voor de diarree. Verder heeft rijstebloempap ook een stoppende werking. Net als wit brood.

Sterkte met de kleine meid!

Groetekes, Sje

dank je Sje! Nu ga ik toch al met een wat geruster hart naar bed zometeen. Of aan slapen toe gaan komen is een tweede

mama1980