UPDATE! 39,7 koorts

Ik hoop dat jullie goed slapen!

Groetekes, Sje

Denacht is redelijk goed verlopen gelukkig. Ze is maar 2x wakker geweest, om 3:00 en om 5:00. Daarna geslapen tot 7.30. Vannacht heb ik steeds geprobeerd om haar te laten drinken als ze wakker werd, maar meer dan 2 slokjes water heb ik er niet in gekregen. Vanmorgen heeft ze gelukkig wel haar flesje van 200 opgedronken!! weliswaar in delen, maargoed, het zit erin. In fruit zit natuurlijk ook vocht en daarvan heeft ze net ook een half potje gegeten. Vooralsnog goed nieuws dus. Ben benieuwd hoe de dag verder verloopt, meestal begint het ergste pas tegen de avond. Wel nogsteeds zo’n hoge koorts. Vamorgen 39,1. Nogsteeds geen uitslag of iets dergelijks te zien dus ik ben toch echt benieuwd wat het nou toch kan zijn… Dit is dag 3 van de koorts.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Idd, babies hongeren niet zomaar uit en hebben idd reserves. Hopenlijk gaat het snel beter met je kleintje.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik ben echt radeloos nu. Net bij huisarts (in opleiding) geweest en die stuurt me gewoon terug. Mijn eigen huisarts was er alleen de ochtend en omdat ze dus toen wel haar fles leeg dronk ben ik vanmorgen niet gegaan. Vanmorgen dus 200 gedronken rond 7.30 uur. daarna geen druppel meer. gekke is dat ze om 13.30 wel zo een boterham oppeuzelt!!?? maar drinken dus helemaal niks. Flesje, bekertje, melk, water, roosvicee etc etc het is krijsen zodra ik ermee aan kom.
Gisteren om 13:00 uur dus nog 120 gedronken en vanmorgen om 7.30 uur 200. that’s it. Ik maak me ernstige zorgen, moet er gewoon van huilen. En dat zegt zo’n huisarts: Ze ziet er nog niet uitgedroogt uit kom morgen maar terug als ze nog niet drinkt. Ze heeft ondertussen ook nog steeds 40 graden koorts

mama1980

Niet ongerust maken. Zoals ik al schreef, ze drogen niet zomaar uit. Dan moeten ze echt langdurig zo weinig drinken.

Je kunt zelf uitdroging in de gaten houden. Pak bovenop het handje wat huid bij elkaar. Laat vervolgens los. Zakt de huid gewoon weer in, is het goed. Blijft de huid als een dakje staan dan is er sprake van uitdroging.

Echt, je moet je geen zorgen maken. Ik denk dat je huisarts gelijk heeft dat-ie je terug naar huis gestuurd heeft met de mededeling dat je morgen terug moet komen.

Kan goed dat ze morgen gewoon weer beter drinkt. Als het een virus is, is het gewoon een dag of 3-5 huilen met de pet op en daarna gaat het weer beter. Gaat het niet beter, dan grijpt je huisarts echt wel in!

Ondertussen gewoon drinken aan blijven bieden. En wat je deed was ook goed: elke keer als ze 's nachts wakker wordt drinken aanbieden. Alle beetjes helpen!

Groetekes, Sje

ze slaapt nu lekker, als ze daarna nog niks wil, dan zet ik ze even in bad. Vaak vindt ze het erg interessant om water uit bad in bakjes te doen en dan te drinken. Proberen waard toch!

mama1980

ik snap dat je ongerust bent, hoor. Ben ik ook altijd. Ik neem hem al bij me in bed als hij wat hoest om een oogje op hem te houden!
Maar bij risico stuurt de ha je niet zomaar weg, hoor. Ze zijn tegenwoordig wel echt voorzichtig met babytjes. En als je het vanavond niet vertrouwd, gewoon de ha post bellen. Niet bang zijn om te bellen, gewoon doen!!

Sterkte

22-12-2009 colin geboren

In bad heb ik gelukkig wat water naar binnen gekregen. Het meeste liet ze wel weer uit haar mond lopen,maargoed, ze krijgt zo igg iets binnen. Weet je wat nu het rare is, ze heeft om half 6 wel een heel potje groente en een toetje naar binnen gewerkt. Maar drinken wil ze niet… toch heel gek

mama1980

Zolang ze nog wat eet zou ik me niet al te veel zorgen maken, hoe frustrerend ook!
Heb hier ook een tijdje gehad dat ik bang was dat hij uitdroogde, wat je dan ook kunt doen is een nat washandje geven, daar gaan ze automatisch opzuigen en krijgen ze vocht binnen. Kun je gewoon tijdens het spelen geven…alle beetjes helpen. succes.

Wat ik altijd doe als een van onze meiden ziek is, is wat chipjes geven (nibbits ofzo). Dat is zout en daar krijgen ze dorst van. Gaan ze vanzelf drinken.

Maar bij een kindje van nog geen 10 maanden weet ik niet of dat goed is. Desnoods even overleggen met de huisarts.

Groetekes, Sje

Ze heeft voor het slapen gaan om 19:30 nog 100 cc van haar melk gedronken geulukkig. Totaal dus 200 cc om 7.30, half potje fruit, beetje water in bad, heel potje groente en toetje en dus 100 cc om 19.30. T is natuurlijk niet veel, maar igg is die 100 er nog in gegaan gelukkig. Morgen weer een dag…
@Sje, die chipjes, ik zal het s navragen, kan me ook niet voorstellen dat dat goed is voor een kind van 9,5 mnd, maar als het helpt. Nood breekt wet voor een keertje dan hoor.

mama1980

Precies, nood breekt wet!

Hier krijgen ze eigenlijk maar heel soms chipjes en dan alleen met een feestje of in de vakantie op een zaterdagavond. Verder krijgen ze het niet zomaar. (Ze zijn 5 en bijna 7).

Maar zodra ze ziek zijn, is het een wondermiddeltje en ze weten ook dat ze het dan met een speciale reden krijgen. Het is gelukkig niet zo dat ik daarna met een probleem zit dat ze elke dag om chipjes zeuren.

Overigens wordt als volwassenen ziek zijn ook nogal eens geadviseerd “chips en cola”. Klinkt heel suf maar dan heb je en veel zouten, veel suikers en vocht binnen. En dat heeft je lichaam nodig om weer wat aan te sterken.

Groetekes, Sje

Nou, Wij zijn net thuis van 3 dagen en 2 nachten ziekenhuis. De volgende dag (donderdag) weigerde ze dus echt alle vocht en had ze geen plasluiers meer. de h/a heeft me dus doorgestuurd naar de k/a in het ziekenhuis en die heeft ze dus meteen opgenomen. Was idd al aardig aan het uitdrogen. Heeft 2 nachten aan een infuusje gelegen. zo zielig… Omdat het om een virusinfectie bleek te gaan mocht ze ook haar kamertje niet af wegens besmettingsgevaar. Probeer een kleintje van 9 maaden maar eens 3 dagen en 2 nachten bezig te houden in een bedje!!! kruipen ging ook niet met dat infuus. Gelukkig is ze nu weer wat opgeknapt en zijn we weer lekker thuis

mama1980

Tjonge, toch uiteindelijk aan het uitdrogen gegaan. Da’s schrikken. Fijn dat er meteen goed actie is ondernomen en dat jullie weer thuis zijn.

Groetekes, Sje

ja idd. En toch heb ik al die tijd al een beetje aan gevoeld dat het echt niet goed ging, ondanks al jullie overigens natuurlijk goed bedoelde adviezen. Ook toen die arts me in eerste instantie naar huis stuurde zei mijn gevoel al dat dat niet goed was. Gelukkig drinkt ze nu weer zelf en zie ik haar opknappen. Ze is nog wel echt aan het uitzieken hoor. Beetje bleekjes en heel veel slapen. Ze had een virusinfectie en waarschijnlijk pijn in haar keel. Slikken deed gewoon zeer. En waarom dan wel fuithapje en groente?! Misschien verzachtte dat juist?

mama1980

Pittig hoor, zo zie je maar dat moedersinstinct meestal klopt. Hier ook afgelopen week mijn kleine ziek geweest, koorts en niet willen eten. Ook 2 nachten een drama. Bleek ooronsteking, hij had echt een loopoortje, maar in eerste instantie had ik dat niet door…konden ze maar praten! Ook zie ik nu dat er een tandje is doorgekomen. Maar hij was er echt niet lekker aan. Nu gelukkig stuk beter en slaapt ook al weer twee nachten prima…afkloppen!!! Maar volgens mij hebben we allemaal wel eens het gevoel dat we meer voor ze willen doen dan we kunnen, vooral als ze ziek zijn…ze zijn dan zo klein en zielig. Maar ook mijn gevoel zei deze week dat er meer aan de hand was terwijl mijn vriend dacht dat het aandacht was. Maar hij huilt anders nooit. Dus ga je moederinstinct achterna, dat heb ik afgelopen week wel geleerd.

Ow, bah, wat naar voor je kleine mupke. Ik hoop dat ze nu weer helemaal de oude is. Hoe werkt dat, als ze twee dagen moeten blijven? Moet je dan zelf terug naar huis 's avonds?
Hoe gaat het met jullie, papa en mama? Lijkt me erg klote, om het maar zo bot te zeggen.

Lilypie First Birthday tickers

o, ik was een paar dagen weg en heb de afloop dus gemist!! Hoe gaat het nu?? Schrikken zeg, maar wel goed dat ze meteen haar hebben opgenomen. Hopelijk zijn jullie snel van de schrik bekomen en voelt zij zich ook snel beter!!

Sterkte

22-12-2009 colin geboren

@boukje & Sarah en mamavancolin:
Het gaat elke dag beter gelukkig! Ze moet nog een beetje aansterken en nog wat bleekjes en sneller moe,maar ze lacht en drinkt igg weer
Ik had gelukkig een kamer voor ons alleen en er stond een slaapbank die ik s nachts kon uitklappen dus ik mocht bij haar slapen. Heb daar echt om gevraagd, want geen haar op mijn hoofd dat ik haar daar alleen ging achterlaten! Gelukkig kan dat over het algemeen altijd bij die hele kleintjes. Alleen heeft mama veel tijd op de gang doorgebracht omdat mijn meisje niet gewend is dat mama ook op de kamer slaapt. Ik moest dus echt weg gaan, want anders ging ze echt niet slapen haha. Ik kon dus pas weer de kamer op als ze in diepe slaap was. Heb op die manier wel alle inn’s en out’s van de verpleging kunnen volgen op de gang. kunnen ze een complete nieuwe soap van maken haha!

mama1980

oh bah, wat naar zeg!
gelukkig is ze nu weer wat opgeknapt maar ik kan me voorstellen dat je er niet goed van bent.
En idd, je moedergevoel heeft je (alweer) niet in de steek gelaten…
Blij dat het weer achter de rug is en dat je haar ziet opknappen.

groetjes
Ineke