Hoi meiden,
Zoals jullie misschien wel weten, bakeren wij Julia in vanaf haar geboorte. Dat ging erg goed, we kregen eindelijk rust! Maar nu ze tegen de zes maanden loopt, moet ze de doeken af gaan leren. Ik had hier wat tips gekregen en vol goede moed begonnen we drie weken geleden. Eerst één armpje eruit, dan het andere armpje, dan ook 's nachts één arm eruit…allemaal een week lang. We hoopten dat ze zo langzaam zou wennen aan het slapen zonder Pacco. Nou, dat valt erg tegen.
Julia was vannacht verschrikkelijk aan het spoken. Ze werd ongeveer 15x wakker. Ze huilde niet, maar lag met dichte ogen in bed. Ze liet wel van zich horen, want haar speen was kwijt en zonder dat ding wordt ze heel druk. Maar nu ze de doek half uitheeft, maait ze met haar losse handje de speen uit haar mond. En dan gaat het dus fout. Mijn vriend en ik moesten echt speentjes-shifts draaien! De nacht duurde lang…
Ik heb het gevoel dat ze helemaal terugvalt in haar oude gedrag. Ze heeft nog steeds drukke wapperende handjes en ze ademt heel snel als ze in bed ligt. Ze wordt constant wakker en maakt regelmatig hazenslaapjes terwijl ik zie dat ze gaapt en moe is. Verder maakt ze van haar bed een rommel, wat ook weer zorg voor onrust. Ik heb het gevoel terug bij af te zijn. Kon ze maar eeuwig in de Pacco slapen, dat zou zo fijn voor haar zijn!
Maar wat nu? Ik wil vannacht gewoon gaan proberen om haar in een slaapzak te doen. Gewoon hup meteen overstappen…dat halve wenbeleid zet ook geen zoden aan de dijk…Ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken, ik had niet het idee dat het zo ingewikkeld zou worden op het af te leren.
Ik heb al tips gehad, maar als die niet helpen…Wat dan? Ik hoor heel graag van jullie, want ons meisje moet echt los gaan slapen langzaamaan!
Groetjes Rainbow, trotse mama