Uitbakeren lukt helemaal niet goed

Ja we moeten het maar even aankijken. Bij mijn zoontje Dani zijn we gaan inbakeren omdat het een erg onrustig mannetje is. Hij loopt de hele dag met zijn armpjes en beentjes te spartelen. Zowel als hij vrolijk is, maar ook als hij moe, boos etc is. Hierdoor houdt hij zich zelf gewoon wakker. Hij kan ook echt niet in de box of bij mij op schoot in slaap vallen, daar is hij veel te bewegelijk voor.

Met het inbakeren kan hij in iedergeval met zijn armpjes niet veel bewegen (al lukt het hem soms om toch boven de doek uit te komen) en als hij dan tussendoor wakker wordt houdt hij zich zelf niet wakker. We moeten nu dus aankijken hoe het gaat.
Hij ligt nu toch al zeker 3 uur te slapen achter elkaar, heb nu wel zijn armpjes in het slaapzakje, maar hierin heeft hij toch al meer bewegingsruimte als in de doeken. Vannacht heeft hij dus met losse armpjes geslapen en op zich ging het goed, alleen werd hij dus eerder wakker. Normaal zou hij dan nog in slaap vallen en nu dus niet…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

dat is al een erg goed begin!! Zou zeggen ga zo door en blijf consequent. Wat doe je als hij eerder wakker is? haal je hem er dan uit? gaat hij huilen? Was hier nl ook … eerst wat het 8 uur elke ochtend en toen opeens 6 uur… tja daar trappen we niet in… aai over zijn bol en mama terug in bed. Tot 8 uur aan het miepen geweest … toen mocht hij eruit… dit 3 dagen volgehouden en meneer kwam weer netjes om 8 uur…

[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Oke dat is misschien wel een goeie. Hier werd hij dus eerder wakker (volgens mij rond 05.30) Dit gebeurt wel vaker en is hij een beetje aan het rondkletsen in het donker Normaal valt hij dan dus wel weer in slaap, maar nu om 06.15 begon hij keihard te huilen, heb hem er toen uitgehaald en geprobeerd hem wat rustiger te maken dmv speen en bij ons in bed ( besef me nu dat ik het schrijf dat dit niet helemaal volgens de regels is, haha) Maar goed dit werkte ook niet en hij wilde eten. Dus rond 06.30 zijn flesje gegeven.

Als het morgen weer zo gaat eens proberen of ik hem kan sussen, maar meestal lukt dat niet echt bij hem.

ik ga nog een keer reageren hoor. maar internet ligt er uit hier en nu typ ik op een heeeeel klein schermpje. Schiet niet op zo, dus ik hoop dat ik gauw weer op de laptop kan. tot snel!

Groetjes Rainbow, trotse mama

mooi zo je leert het al … bij je in bed nemen … Wel jammer he… maar ik durf het nu nog steeds niet zo bang voor een terugval daarin.

Laat hem (al is het snachts erg moelijk) gerust ff huilen… misschien schrok hij opeens van zijn vrijheid… dan huilt hij die prikkel weg en … slaapt hij weer verder. Als je nu gelijk zijn flesje ga geven… komt hij de volgende keer weer zo vroeg…

[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Het uitbakeren is BAL. Gisteren even Julia in een slaapzak met lange mouwen gelegd. Ze ging helemaal raar gedraaid liggen en begon te huilen. Ze was toch echt heel moe. Maar slapen lukte niet, want ze was aan het wrijven door haar ogen en daardoor viel haar speen weer uit. Drama. Dus gauw ingebakerd met 1 armpje los. Ze kan het echt (nog) niet. Ik ben al weken bezig met afbouwen en ze komt niet over de drempel heen van los slapen. Ik denk dan dat er maar één ding op zit: haar in de slaapzak doen overdag nu en maar laten huilen. Oe, dat kan ik ook helemaal niet! Maar langzaam uitbakeren werkt ook helemaal niet, dan zijn we over een jaar nóg bezig! VERVELEND HOOR! Ik weet het even niet meer!

Hey Rainbow,

Hier zijn we ook bezig met het uitbakeren…pffff…
Gister ging het boven verwachting goed. Hij heeft overdag steeds bijna 3 uur geslapen (behalve rond 18.00, maar dan slaapt hij altijd erg kort). Hij slaapt nu in een slaapzakje en dan de armpjes in de zak. De nachten gaan alleen niet goed. Hij wordt veel eerder wakker (nu rond 05.30 ipv dat ik hem wakker maak rond 07.15) en als hij wakker is begint hij keihard te huilen en wil niet meer stoppen tot wij bij hem zijn. Dit is nu 2 ochtenden gebeurd. Mijn vriend pakt hem dan uiteindelijk uit bed…
Na de 1ste fles vanochtend (heb het kunnen uitstellen tot rond 07.15) heb ik hem weer in zijn bedje gedaan en hij is nu de hele tijd aan het spoken. Niet echt aan het huilen, maar hij is erg onrustig (en daar wordt moeders ook erg onrustig van).

Ik denk dat ik ga proberen om hem overdag in slaapzakje te houden. nu nog even met de armpjes in de zak en uiteindelijk uit de zak en vannacht ga ik hem wel inbakeren. Hopelijk slaapt hij dan weer een beetje door. Moet straks ook weer werken etc, Het is allemaal niet echt makkelijk af en toe he!!

Ben ik weer met nog een vraagje over uitbakeren.
Ben daar nu dus mee bezig. Hij was vanochtend na de 1ste fles erg onrustig in bed. uiteindelijk is hij wel in slaap gevallen en heb ik hem rond 11.45 wakker gemaakt. Hij lag erin sinds ongeveer 08.30. Dus redelijk lang in bed gelegen, alleen wel onrustig.
Rond 13.30 weer in zijn bedje gedaan, maar merk dat hij nu alweer onrustig wordt. Dit slaapje is meestal een van zijn beste slaapjes. Ik laat hem gewoon nog even liggen, maar vraag me wel af wanneer stoppen met dit proberen? Is het erg als hij wat minder slaap krijgt? En ben je gelijk na een paar dagen alweer terug bij het oude patroon? Ik wil eigenlijk ook wel doorzetten, maar niet ten kosten van zijn rust en regelmaat en ook mijn eigen rust.

Inderdaad Saro, ik heb hetzelfde probleem. Dat is wel met inbakeren: het is superfijn als je gaat inbakeren, maar het afleren is toch moeilijker dan ik dacht. Hopelijk kunnen andere mama jou (en mij) tips geven over het terugvallen en hoe lang je je mannetje in de slaapzak moet laten…Pffffff!

oei oei dames… wat lastig! Ik weet jullie situatie natuurlijk verder niet… of jullie veel regelmaat aanbieden? Dit is nl zo mega belangrijk bij uitbakeren…

Bij het uitproberen mag je er wel makkelijk een week over doen voor je goed en wel door heb dat hij/zij weer in het oude patroon is teruggevallen. Ze moeten er ook aan wennen. Als je na een week merk dat de onrust blijft toenemen in bed met slaapzak aan dan zou ik tijdelijk weer inbakeren maar… anders echt doorzetten en niet inbakeren en niet te veel prikkels. (prikkels kan je als het goed gaat later wel weer gaan geven hoor). Maar net zoals het inbakeren beginnen in het uitbakeren ook pittig. Voor allebei mama en kindje.

Oude patroon: is veel onrust/slecht eten/over vermoeid/afvallen… dan moet je weer inbakeren… anders ff tanden op elkaar en doorzetten!! kop op meiden… het gaat echt goed komen!!!

quote:
tips geven over het terugvallen en hoe lang je je mannetje in de slaapzak moet laten...Pffffff!

weet niet goed wat je hiermee bedoel? maar mijn kindje ligt nu nog in slaapzak ... en als ik het goed lees kan dat zelfs ook met overgang in groot bed... of ben ik nu blond!?

Hey mini-boy,

Ik ben zojuist weer begonnen met inbakeren. Ik denk dat ons mannetje er toch nog niet aan toe is. Vorige week maandag begonnen en toen ging het eigenlijk redelijk goed met inslapen (dat was 1 van de problemen) alleen hij werd gelijk onrustig in de nacht. Omdat het met inslapen wel goed ging en hij bijna geen hazenslaapjes maakte doorgezet. Hij bleef alleen erg onrustig en dat ga je twijfelen…gaat het wel goed…moet ik ermee door blijven gaan…moet ik hem in zijn slaapzakje houden of juist weer inbakeren etc etc.
Ik had vrijdag ook al even gebeld met mevrouw van CB, maar die was vrij, dus heb ik nog niet gesproken.
elke nacht kwam hij nl weer eerder of was de hele nacht aan het rommelen, ook overdag was het onrustiger. Gisteravond was hij helemaal overstuur. Uiteindelijk sliep hij en heb ik zijn laatste fles ook maar even laten schieten (vond het zo zielig voor hem). De ochtend slaap was ook een drama en hij werd steeds moeier. Moesten toch even boodschappen doen, dus in de wagen heeft hij even geslapen en daarna weer veel huilen.
Dus net de fles gegeven en ingebakerd en dat hij ik de komende dagen toch maar weer volhouden en veel rust en regelmaat voor hem.
Hoop dat hij zich snel weer wat rustiger voelt. Goed voor hem, maar ook voor mama want die zit al niet zo lekker in haar vel.

Hij gaat vanaf aankomende vrijdag ook naar het KDV, dus ik wacht nog wel weer een maandje voordat ik het opnieuw ga proberen (bij zijn volgende inentingen denk ik en dan misschien meer om en om. Hij heeft nu gelijk alleen maar in de slaapzak geslapen).

heel wijs…! goed je eigen gevoel blijven volgen meis… Jullie kindje is nog jong… hij mag er tot 6 maanden in.

ook kan het voelen dat mama niet lekker in haar vel zit… en/of dat je zenuwachtig ben of het wel goed gaat met uitbakeren. Wat daarom ook wel helpt als papa (als die zekerheid uitstraalt) hem dan op bed legt. Hier was ik ook zo’n zenuwpees hoor… en papa had zoiets van we gaan het gewoon doen… lukt het niet dan niet jammer. Dus die is heel nuchter en heeft hem meeste tijd op bed gelegd. Overdag mama natuurlijk… maar als papa rust uitstraald lukt dat bij mama ook beterder…

Weer beetje krom beschreven verhaal … maar wilde het je nog even meedelen en moet eigenlijk weg… dus vandaar snel typen…

Kop op meis… als het met jouw beterder gaat … met de kleine ook! en let op … sprongetjes kunnen ook ander gedrag vertonen … dus dan is het dubbel met uitbakeren!

Hoi,

ik lees nu je berichtje pas en ik weet precies hoe je je voelt. ik zit in precies hetzelfdeprobleem. Mijn zoon is nu zeven maanden en hij is nog steeds ingebakerd. vandaag weer geprobeerd uittebakeren en na een uur huilen trok ik het niet meer en heb hem ingebakerd. hij sliep meteen. Op de creche wordt hij ook niet ingebakerd resultaat de hele dag niet slapen. Hij maait inderdaad zijn speen uit zijn mond, rolt inzijn bed ligt klem dekens van hemaf. Hij is zo wilt. zelfs met een slaapzak dichtgeritst krijgt hij het voor elkaar zijn armen via de halsopening naar boven te krijgen. Hijwordt ook al veel te sterk voor de doeken want binnen no time is hij los en dan begint de ellende. Ik ga er soms ook wel 15 keer per nacht uit of voor zijnspeen ofom opnieuw in de bakeren. Ik heb wel 20 keer geprobeerd uittebakeren maar weet me ook geen raad meer. cb kan mij hierinook niet begeleiden. Makkelijk te zeggen laat maar huilen maar als hij helemal hysterisch badend in het zweet ligt kan ik dat niet verkroppen. Tevens ben ik ook wakker als hij huilt en vooral in de nacht is dit erg zwaar. Misschien heb je inmiddels al eenoplossing die zou ik graag van jehoren. Ik ben wel blij dat ikniet de enige ben met dit probleem enik hoop dat we elkaar kunnen helpen groetjes Ikina

Hoi Ikina,

We zijn nu drie maanden verder en inmiddels gaat het slapen buiten de doek prima bij Eva. Ze was heel wild zoals je kunt lezen en nu niet meer. Ze gaat op haar zijtje liggen en slaapt. Wij hebben heeeeeel langzaam afgebouwd. Eerst 1 slaapje met 1 arm eruit, dat een paar dagen volhouden en dan het andere armpje eruit. Zo ga je dat steeds meer slaapjes doen. Uiteindelijk ligt je baby dan alle slaapjes met 1 van de 2 armen uit de doek. Ging perfect hier. Toen zijn we een slaapzak gaan proberen en dat lukte. Ze was soms wild, maar uiteindelijk ging het goed.

De speen is hier ook heilig. We moesten er ook wel 15x uit soms. Toch zou ik eerst uitbakeren en dan de speen ‘aanpakken’, anders raakt je kindje alle veiligheid opeens kwijt. Nu is Eva 9 maanden en kan ze haar speen zelf vinden en indoen en dat scheelt. Tegenwoordig lopen we hooguit 1x per nacht. We hebben haar laten miemelen en dat werkte.

Ik weet inmiddels best veel over uitbakeren, dus vraag wat je wilt vragen. Ik dacht dat het nooit zou lukken, maar het komt echt goed. Als Eva het kan, lukt het bij jullie ook zeg ik altijd, want Eef was verknocht aan haar doeken. Ik benatwoord je vragen graag!

lief dat je zo snel reageert. Bij mij is een beetje het probleem dat als ik een armpje overdag eruit doe dat hij gewoon totaal niet slaapt. dit houdt hij vol dan tot een uur of zes dan gaat hij de nacht in. meestal als hij zo moe is leg ik hem los en slaapt hij de eertse drie uur wel, maar dan begint het wakker worden van de maaiende handen om de 15 minuten. dit hou ik ook nog vwel vol tot een uurtje of een, maar dan wikkel ik hem toch echt in, ben kapot,want als ik hem inwikkel kan ik er nog zo een 5 keer uit, of omdat hij los is of omdat hij nzijn speen kwijt is. tevens nu met het warme weer vind ik dat inbakeren in doeken zo ontzettend warm. als je nog tips hebt heeeeeeeeel graag. haha in ieder geval bedankt. ben blij dat het met jullie dochter ook is gelukt. het moet gewoon een keer

Hier was het ook een drame met uitbakeren… Hij sliep in een Puckababy die heeft ritsen aan de zijkant. Wij hebben ook eerst geprobeert met 1 arm eruit en dat ging redelijk goed. Hij is ook heel wild in bed.Ook hadden we een kunffeltje aan zijn speen gedaan dat werkte goed.
Op en gegeven moment heb ik hem gewoon in een slaapzak gelegd en tot mijn grote verbazing ging het meteen goed wat ik nooit had verwacht.
Hij was toen 7 maanden…

Liefs

Heel herkenbaar allemaal. Ook Dani hebben we ingebakerd en we hadden veel problemen met uitbakeren. Ik heb het een keer in 1 keer geprobeerd en alle slaapjes in de slaapzak gedaan. Maar dit werkte voor hem absoluut niet…hij sliep hooguit 45 minuten per keer en raakte echt oververmoeid. Toen weer helemaal gaan inbakeren. Op een gegeven moment met 1 armpje eruit geprobeerd bij 1 slaapje (ik deed de ochtend of het middagslaapje) en dit een aantal dagen aangehouden. Dit ging de ene keer beter dan de andere keer.

Als hij erg rot had geslapen dat de volgende slaap gewoon weer helemaal ingebakerd, zodat hij niet oververmoeid raakt. 1 slaapje kort is niet zo erg als de volgende slaap maar wel weer goed is.

Op het KDV deden ze het precies zoals thuis, dus dat was wel erg lekker. Ze hadden er daar geen problemen mee om hem in te bakeren.

Na een aantal weken ben ik overgegaan tot 1 slaapje in een slaapzak en de andere slaapjes in de doeken. Toen dat ene slaapje goed ging (ik deed toen altijd de ochtendslaap) ben ik ook het korte slaapje rond etenstijd (18.00) in het slaapzakje gaan doen. Hij lag dan dus alleen nog bij de middagslaap en de nacht in de doeken. Sinds nu ongeveer 1,5 slaapt Dani alle slaapjes overdag in een slaapzak en dat gaat erg goed. Hij slaapt de ene keer wat langer dan de andere keer, maar dit heeft naar mijn idee niets meer te maken met de slaapzak. Hij kan namelijk ook zo 2,5 uur in de slaapzak slapen.

De nacht hebben we nog wel de doeken (dit vind ik nl erg spannend om af te bouwen). Hij slaapt wel met 1 armpje los. Dit doe ik zowel voor de veiligheid, mocht hij gaan draaien en om hem ook in de nacht een stukje meer vrijheid te geven. Ook dit gaat erg goed. Binnenkort gaan we de eerste nacht in slaapzak proberen. Als het dan niet gaat (bijvoorbeeld als hij na een paar uur huilend wakker wordt) dan bakeren we hem, met 1 armpje los, gewoon weer in.

Als ik jou was zou ik de nachten gewoon nog in de doek laten (eventueel met 1 armpje los) en eerst kijken of je overdag rustig kan afbouwen.
Hou je ons op de hoogte en als er iets is dan helpen we je graag. Er zitten genoeg inbaker experts op dit forum.