Heel herkenbaar allemaal. Ook Dani hebben we ingebakerd en we hadden veel problemen met uitbakeren. Ik heb het een keer in 1 keer geprobeerd en alle slaapjes in de slaapzak gedaan. Maar dit werkte voor hem absoluut niet…hij sliep hooguit 45 minuten per keer en raakte echt oververmoeid. Toen weer helemaal gaan inbakeren. Op een gegeven moment met 1 armpje eruit geprobeerd bij 1 slaapje (ik deed de ochtend of het middagslaapje) en dit een aantal dagen aangehouden. Dit ging de ene keer beter dan de andere keer.
Als hij erg rot had geslapen dat de volgende slaap gewoon weer helemaal ingebakerd, zodat hij niet oververmoeid raakt. 1 slaapje kort is niet zo erg als de volgende slaap maar wel weer goed is.
Op het KDV deden ze het precies zoals thuis, dus dat was wel erg lekker. Ze hadden er daar geen problemen mee om hem in te bakeren.
Na een aantal weken ben ik overgegaan tot 1 slaapje in een slaapzak en de andere slaapjes in de doeken. Toen dat ene slaapje goed ging (ik deed toen altijd de ochtendslaap) ben ik ook het korte slaapje rond etenstijd (18.00) in het slaapzakje gaan doen. Hij lag dan dus alleen nog bij de middagslaap en de nacht in de doeken. Sinds nu ongeveer 1,5 slaapt Dani alle slaapjes overdag in een slaapzak en dat gaat erg goed. Hij slaapt de ene keer wat langer dan de andere keer, maar dit heeft naar mijn idee niets meer te maken met de slaapzak. Hij kan namelijk ook zo 2,5 uur in de slaapzak slapen.
De nacht hebben we nog wel de doeken (dit vind ik nl erg spannend om af te bouwen). Hij slaapt wel met 1 armpje los. Dit doe ik zowel voor de veiligheid, mocht hij gaan draaien en om hem ook in de nacht een stukje meer vrijheid te geven. Ook dit gaat erg goed. Binnenkort gaan we de eerste nacht in slaapzak proberen. Als het dan niet gaat (bijvoorbeeld als hij na een paar uur huilend wakker wordt) dan bakeren we hem, met 1 armpje los, gewoon weer in.
Als ik jou was zou ik de nachten gewoon nog in de doek laten (eventueel met 1 armpje los) en eerst kijken of je overdag rustig kan afbouwen.
Hou je ons op de hoogte en als er iets is dan helpen we je graag. Er zitten genoeg inbaker experts op dit forum.