Uitbakeren.......................help!

Hier het volgende probleem, mijn zoontje nu 5 1/2 ben ik aan het uitbakeren sinds een paar weken. Ik wil dit langzaam doen voordat hij zich helemaal kan omrollen. Dus nu slaapt hij overdag in een slaapzak en bind ik zijn armpjes vast met een sjaal over het matras (dan heb ik nog enigzins kans dat hij slaapt). 's Nacht slaapt hij ingebakerd en dus prima. Nu was het vandaag weer een drama en heb ik hem zojuist weer ingebakerd zodat hij toch nog wat slaapt vandaag. Maar hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan, hij zal toch moeten leren om met zijn armen vrij te slapen. Ik vind het te akelig worden als hij over een tijdje om kan rollen en hij is ingebakerd, dat risico wordt te groot. Bedankt voor de tips alvast!

Léony

ik had een slaapzak (perongeluk) in de maat 74/80 gekocht zo een vier seizoens slaapzak bij de hema waarvan je de mouwen af kan ritsen. deze heeft bij de mijne wonderen gedaan. de mouwen, oftewel de stof was zo dik dat hij zijn armen amper kon bewegen mede doordat ik de mouwen ging oprollen. ik weet nog dat hij hierdoor niet eens met zijn klauwen in de mond kon.

verder kun je de ene arm buiten het slaapzak laten voor de ene keer en kijken hoe hij dan slaapt gaat het goed doe je beide armen buiten. dit werkt ook heel vaak. ik bedoel dan met zijn eigen inbakerdoeken.

verder weet ik het ook niet. je moet overigens niet al het gehuil op het uitbakeren gooien want dan kom je er nooit. ik heb het trouwens in 1 keer afgebouwd. gaat meestal beter als dat je het over een lange periode verspreidt. dit kwam doordat hij een keer perongeluk een shirtje op zijn gezicht kreeg (bij mijn schoonouders) en toevallig ging ik bij hem kijken! die dag had ik de inbakerdoeken gewoon weg gedaan. eerste slaapje was moeilijk maar heb het niet opgegeven voor ik het wist sliep hij zonder die dingen! dus ja of in 1 keer doen of een andere mogelijkheid proberen.

sterkte ermee!

Wat voor inbakerzakje hebben jullie?? Ik heb mijn dochter in een pickababy gehad. Eerst in de piep en daarna in de mini. In deze mini zit op arm hoogte ritsjes. Ik legde mijn dochter dan in de puckababy en ritste daarna de ristjes los.
Zo kon je haar armen wel eruit krijgen. Overdag sliep ze meestal met de ristjes dicht maar s;nachts had ik de ritsjes open. Mocht het dan halvewege de nacht niet gaan kon ik zo de armen weer naar binnen doen en de ritsjes dicht.

Wij zijn eigenlijk van de ene op de andere dag gestopt met de puckababy en wonder boven wonder ging dit goed.

Succes!

hij slaapt idd in een puckababyzak met de ritjes 's nachts dicht en overdag dus open. Maar ja, dat werkt dus niet zo goed. Misschien toch een kwestie van volhouden, maar hij gaat dan wel heel erg hard huilen…en ik kan daar heel slecht tegen. Maar ja, waarschijnlijk geen keus.

Léony

Hey!

Wij hebben ons Leonie ook ingebakert maar al een maand in de puckababy liggen (zitten geen mouwen in en de armpjes zitten los in de zak en kunnen niet naar buiten)
Ze kan met haar handjes wel bij der mondje komen (wel in de zak) om de speen vast te drukken maar pulkt niet steeds in der mondje om met haar vingertjes.

Zo nu en dan moet die zak in de was en dan gebruik ik een ruim zittend zomerslaapzakje waarvan ik de mouwen afsluit met veiligheidsspelden.
Zo los op bed is hier ook een drama maar de puckababy (kun je ook wel goedkoper krijgen, merkloos voor 20 euro) is een uitkomst,
Ik vraag me wel af hoe lang ze hier nog in mag liggen maar moet begin juni weer naar CB en ga even checken of het gevaarlijk is om haar hier in te houden. Ze kan nl wel heel goed bewegen in de zak.
Wij hebben ook matje die de ademhaling registeert dus eigenlijk nooit echt bang dat er wat gebeurd, anders gaat het alarm wel.

Succes ermee… eerst ben je blij dat je mag inbakeren en dan krijg je de ellende met uitbakeren! Niks aan hoor!

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009

Heb net tijdens zijn slaapje de ritjes losgemaakt, kijken of op deze manier gaat lukken. We durven nog niet aan de nachten te beginnen omdat we bang zijn dat die niet goed gaan. En ja, ook omdat we zelf een beetje willen slapen. Maar goed, eens zal het er toch van komen. Ben benieuwd.

Léony

Hoi mama van Leonie,

bedankt ook voor jou reactie. Ik heb hier vernomen dat voordat ze kunnen omrollen uit zo’n zak moeten zijn, anders zou dat gevaarlijk worden. Aangezien Job nu vrij aardig van buik naar rug kan rollen alleen rechts, nog niet links! Dus dit al aardig aan het uitproberen is wilde ik hem langzaam laten wennen om met zijn armen vrij te slapen, maar dat werkte dus niet. Heb toen links en rechts wat tips gekregen om een sjaal te gebruiken om zo zijn armen vast te binden. Dit werkt af en toe. Maar soms wel eens vechten dat die armpjes blijven zitten. Maar goed, het idee om de ritsjes los te maken tijdens zijn slaapje van de puckababy zak, lijkt me wel wat, ns kijken of dat gaat werken. Pfffffffffffffffff zo schaf je zo’n zak aan om rust te krijgen, als ik dat had geweten, had ik toen doorgezet, maar ja, niets meer aan te doen.

Léony

Ahhhhh dat had ik wel verwacht… jakkes dan moet ik er dus zo meteen ook van af… Maar is zo’n sjaal wel veilig dan (er mag bijna niks, vandaar dak het even vraag) Nou dan wordt het hier ook binnenkort een fijn feestje vieren

Ik heb voor de rest totaal geen idee wat je moet doen… zit er nu dus zometeen zelf ook mee.

Mooie naam heb je trouwens

Xus Marja

Nog een vraagje, zo’n matje dat de ademhaling registreert waar zijn die te krijgen? en hoe duur?

Léony

Marja iets heel anders maar zie net dat onze dochtertjes precies even oud zijn

13-12-09 dus ( zie dat bij mijn ticker geen datum staat haha)

Hey,

Die matjes kun je overal wel krijgen (webshops) en zijn tussen de 100 en 200 euro…
Wel prijzig maar ik vind het heerlijk om 1 te hebben! Ik laat ze altijd met gerust hart achter.

Wat leuk zeg Linette! Even oud! Ons Leonie is geboren in Drachten om 17.09 en was 3575 gram en Neeltje dan?
Ze was trouwens wel overtijd… was uitgerekend op 1 december!

X

Ik heb trouwens een Nanny care 95 euro! Bevalt prima!

ik kocht gewoon een slaapzak,en naaide de armgaten dicht.kunnen ze toch wat bewegen,maar zich niet wakker slaan.

Als je bang bent dat je baby omdraait en geen adem kan krijgen dan is de Aerosleep misschien ook een uitkomst? Daar kunnen ze door ademen ook al liggen ze er met het neusje in zeg maar. Die zijn rond de 80 euro nieuw en bij de grotere speciaalzaken te krijgen. Werkt prima en vind het zelf ook een fijn en veiliger gevoel.

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 10 May 2010 16:14:52

Marja; Neeltje was juist ruim twee weken eerder dan gepland . Ze is om 00.30 uur geboren, dus echt net de 13-e ipv de 12-e. Ze woog 3780. Grappig he wat toevallig!

Hoi mama van Leonie,

volgens mij is zo’n sjaal wel veilig. Je legt hem over het matras, baby erop en armpjes eronder. En geloof me, uiteindelijk ga je vanalles proberen. Hier nu barstende hoofdpijn van een vermoeiende dag! Grs.

Léony

Nooit een kindje vastleggen, op geen enkele manier. Dus die sjaaltruc zou ik persoonlijk mee stoppen. Je weet nooit hoe een kindje gaat draaien of keren in de slaap (ja, zelfs als ze vastliggen met zo’n sjaal). Nooit trucjes uithalen met vastleggen. Doodeng!

Inbakeren of puckababy prima. Die trucs zijn ervoor. Maar niet gaan goochelen met vastbinden met sjaals, elastieken, linten, onderkant slaapzakje onder matras door. Niet doen. Kan levensgevaarlijk zijn.

Groetekes, Sje

toen ik zo’n puckababy kocht,vertelden ze me in de winkel dat als mijn baby erg onrustig was,ik die binnenste band beter om haar armpjes kon vastmaken.dat deed ik,met als gevolg dat ze zo had liggen wurmen,dat die band om haar keel zat,en ze bijna was gestikt.ik ben heel kwaad terug naar de winkel gegaan,en daar zeiden ze dat ze die tip van de fabrikant hadden.
NIET DOEN DUS,levensgevaarlijk

Dat bedoel ik dus. Geen trucjes uithalen die verzonnen zijn door wie dan ook. Levensgevaarlijk!

Groetekes, Sje