Uit proberen?

Vandaag heb ik mij eens wat dingen op een rij gezet van de laatste 2 weken.
Ons zoontje heeft op moment de volgende punten waarbij ik eerst dat dat het naast zijn keelonsteking… wat anders was?!

• driftbuien
  • aanhankelijk
  • wel ontbijt en lunch maar zeer min
  • geen warmeten.
  • wel danoontje willen
  • als we weg gaan naar het KDV ofzo de jas niet aan willen en weg rennen en kijk hard schreeuwen.
  • 05.00uur wakker zijn en niet meer willen slapen.
  • schreeuwen
  • snel boos en driftbui krijgen.
  • heel veel stemmingswisselingen.
  • alert en aanwezig.

Is dit de peuterpubertijd? zoja hoelang kan zoiets duren?
Op het KDV gaat het matig met eten en heeft hij geen last van stemmingswisselingen en driftbuien.

HELP!!! kan iemand het en weet iemand wat ik moet doen?
Of is het toch iets dat hij wat onder de leden heeft?

Peuterpuberteit kan beginnen zo rond 1,5 jaar heb ik begrepen.
En hoelang die buien duren? Geen peil op te trekken! Zo is het maar een paar dagen maar zo kunnen ze ook weken onuitstaanbaar zijn! Niks over te zeggen!

De enige gouden tip die ik je kan geven is: laat die kleine man merken wie de baas is! Dus laat hem niet de regie overnemen.

In de peuterpuberteit is negeren een toverwoord!
Zorg ook dat je consequent blijft. Als je een paar keer nee hebt gezegd en hij blijft zijn zin doordrijven maak er dan in godsnaam geen ja van want dan is het eind zoek. Dan weet-ie dat er met je te sollen is. Dus bij de wortel afhakken die gewoonte!

En verder: als je dreigementen uit, zorg dan dat die dreigementen ook uitvoerbaar zijn. Dus niet “Als je nu niet ophoudt, dan blijf je dadelijk maar alleen thuis als wij naar oma gaan”, want dat is niet uitvoerbaar en dat hebben ze snel genoeg door.

Dus alleen met dreigementen komen die je ook daadwerkelijk uit kunt voeren!

Groetekes, Sje

Het slechte eten hoort dat hier ook bij… hij heeft al 2 weken bijna geen avondeten gehad en heel min gegeten. drinken gaat wel heel goed. (en danoontjes) dit had de arts geadviseerd zodat hij toch wat binnen krijgt.
Maarja, dan weet hij ook, honger?! danoontje!!! en dat wil ik niet.

Moet ik met dat slechte eten toch naar de ha?

Gr.Roxanne

Ja hoor dat slechte eten hoort ook bij peuterpuberteit.

Maar het kan ook, als hij nog geen 1,5 is, net zo makkelijk uitproberen zijn hoor. Zo na de 10 maanden gaan ze ongeveer allemaal moeilijk doen omdat ze ontdekken dat er met mama te sollen is. Dus dat moet je niet laten gebeuren, dan is de pret voor die kleine man zo over!

Als ze slecht eten in zo’n uitprobeerperiode hoef je niet naar de huisarts. Zolang hij goed drinkt is er voorlopig niks aan de hand. Je zou het evt. bij een volgende CB-bezoek aan kunnen kaarten als dat goed is voor je eigen gemoedsrust.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Nov 2010 18:17:30

Mijn peuter is net 2 geworden… dus een echte puber haha!

Bedankt voor je hulp!

Ja, dan is het inderdaad peuterpuberteit.
Alle sterkte en succes met de pittige kleine man!

Groetekes, Sje

• driftbuien CHECK, jas aan is een half uur werk…in de buggy, autostoel…
  • aanhankelijk CHECK, mama heeft de laatste week honging aan haar billen…
  • wel ontbijt en lunch maar zeer min CHECK alleen boterhammen AUB
  • geen warmeten. CHECK, geen hap !!
  • wel danoontje willen, CHECK, ja dan gaat die mond wel wijd open
  • als we weg gaan naar het KDV ofzo de jas niet aan willen en weg rennen en kijk hard schreeuwen. CHECK… hele buurt kan het horen, jas aantrekken, no way
  • 05.00uur wakker zijn en niet meer willen slapen. CHECK, gelukkig is ze moe geboren, maar wel erg veel moe!
  • schreeuwen CHECK, tot ze er zelf bijna scheel van ziet!
  • snel boos en driftbui krijgen CHECK… zucht
  • heel veel stemmingswisselingen. CHECKCHEKCHEK!
  • alert en aanwezig CHECK, pfhhhh …

hier echt precies hetzelfde, kwam vandaag van me werk… ik hoorde haar buiten als schreeuwen, papa was al een half uur met het avondeten aan het klooien, ze zat helemaal onder, behalve in haar mond… ! geef het nu op hoor met dat avondeten, dan nie ! als ze echt honger krijgt gaat ze vanzelf wel eten, zal wel weer een sprong zijn, of inderdaad die PPT, … maar het is wel een beetje om moedeloos van te worden, ik voel met je mee !!

wow … dat zoiets zo’n herkenning kan geven bij andere moeders…

hoelang eet zij dan al geen avond eten?

Ja hoor, dat is de peuterpuberteit!

En dat 'ie het op het kdv niet heeft is logisch te verklaren: daar is het minder vertrouwd dan thuis, dus durft 'ie zich daar niet zo te laten gaan.

Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

nou vrijdag is het week 2! dat er misschien eventueel, 2 happies ingaan, en dan ist al veel… blijf het proberen maar het is elke dag een gevecht…
en alst genoeg is… voor mij genoeg, dan haal ik het weg, geef haar een danoontje… en dan ist klaar, de fles die ze voor haar slapen gaan krijgt, drinkt ze ook niet helemaal leeg, terwijl ik dan denk, je zal toch wel honger hebben…

krijgt jouw kleintje misschien tandjes… ? want toen pippy kiesjes kreeg, at ze ook heel weinig…
misschien zit er bij haar ook wel weer een kiessie aan te komen, en ze is ook stront en stront verkouden… ja ik weet het ook niet hoor, zal wel weer overgaan, leuk is anders zeg maar…(en dan nog over de rest van de checklist te zwijgen hahahaha)

@ M, hahaha als die peuterpuberteit eerder begint, hahaha is hij dan ook eerder afgelopen …??? whoehahahaha teken ik voor !

ja en pippy is op het KDV aan het uitdagen,maar eten vind ze daar veels te intressant… ik denk ik zing ook een keer, ‘smakelijk eten hap hap hap’ kind zat me aan te kijken alsof mama rijp was voor de inrichting, …maar happe ho maar… uitgekookt zijn ze hoor hahaha

O. is 2 jaar en heeft zijn kindergebit al compleet sinds vorige maand.

Ben blij als hij eens meer gaat praten, duidelijkheid… en kan hij dingen aangegeven, zeggen en elkaar begrijpen…
hihi

ow , nou dan ist ook wel tijd voor de puberteit toch… en ja praten, krijg je weer andere problematiek whahahahhaa

Zeer herkenbaar , Bo heet dit. Begon bij hem ook duidelijk naar voren te komen toen hij anderhalve week terug oorontseking kreeg, en buikgriep. Daardoor gedaht da het daardoor kwam, maar het is ook bi hem nog niet over. OP het kdv is hij met name in de ochten wat sjaggie. Kindjes moeten eigenlijk niet te dicht in de buurt komen bij hem, en dat heefthij eerder nooit gehad. In de middag na zijn slaapje is het weer prima.
Ik vermoed dat het bij Bo een combi is, toch oorpijn en de pp natuurlijk! MOrgen moet hij naar de KNO dus dan hoor ik ook of mijn vermoeden juist is mbt zijn oortjes, dat hij daar nu nog last van heeft. Het zou zijn gedrag wel verklaren namelijk. Kijk dat hij thuis niet te genieten is, ok, maar op het kdv, dat is voor hem raar, dus dan zou ik bijna zeggen dat er iets lichamelijks aan de hand is. Morgen zullen we het weten!!

liefs woezel

@sugars303, als dat zou kunnen. Dan teken ik er ook voor!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Vandaag heeft hij eindelijk weer eens door geslapen en in ochtend goed gegeten.

Nou is hij wel weer poepie driftig als hij zijn zin NIET krijgt… en echt op de kleinste dingen, BAM die kop op de grond.

Ik begin deed ik meteen koelen, maar als ik nu zie hoe hij er na weer speelt laat ik echt alles links liggen.

Stoer wijf! Goed bezig!

Groetekes, Sje

inderdaad, ZEG wat je DOET, en DOE wat je ZEGT.
toverzin!
enne fijn dat het het weer beter ging!

Super he

Jep helemaal top! nou Rico nog