Twijfel over maat winterkleren

Ik heb net even zitten speuren op wat websites en ik zag daar wat mooie kleertjes. Nu heeft Eva van boven 86, van rokje/jurkje ook 86 en van broeken 80. Ze is denk ik nu rond de 80 cm (weet het niet precies, want we zijn in april naar het cb geweest). Nu twijfel ik, zouden jullie 86 nemen, of toch maar 92? Shirtjes doe ik denk ik in 92 (86 zit nu prima, gewoon mooi aansluitend, maar niet te groot), maar dat jurkje of een rokje? 92 klinkt al zo groot? En Eva is maar klein. Ze is niet dun ofzo, maar zeker niet grof gebouwd, ze heeft ook een smalle rug en smalle schouders, wel met een bol buikje. Wat is wijsheid? Het is pas voor het najaar he en ik wil wel dat ze even draagt! Ik weet het niet! Graag wat maatadvies!

Voor haar broertje is het makkelijk. Ik koop nu 50-56 en ik heb in de uitverkoop toch al wat leuke dingetjes gescoord voor halve prijzen! Voor Eva vind ik het véél moeilijker nu, omdat zij niet meer gelijk loopt met de standaardmaten zeg maar en verschillende maatjes heeft 'boven en onder! Maar ja, ik heb boven ook 36 normaal als ik niuet zwanger ben en van broeken meestal 38…ik loop ook niet ‘gelijk’!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Eh waarom nu al halen? Ik doe dat niet meer want ik heb gemerkt dat het niet te schatten is. De ene keer gaat het goed en de andere keer is het al te klein. Wil je het per se wel doen dan zou ik toch voor 92 gaan (overigens een enge gedachte dat ik voor morgan al 92 heb, ik heb een reusje geloof ik) want je kan kleding wel even laten hangen maar terug brengen kan dan niet meer, snap je me?

Groetjes,

Michèle

Ik doe het ook niet meer. Ik heb het vorig jaar in de opruiming wel gedaan maat 92. Maar een aantal shirtjes vielen zo klein uit dat ze die niet past. Het is per merk verschillend welke maat je moet hebben volgens mij. Want het ene valt groot uit en het andere klein…

Ik heb hier dan ook een reusje, want Merel heeft ook al maat 92,

Groetjes Natasja

@ natasja, zit alles al goed ook?? Want bij Morgan is het zo dat 86 nu echt goed zit dus dat koop ik niet meer. En in 92 heb ik alleen nog t-shirtjes nu en wat rokjes en zomerbroekjes.

Groetjes,

Michèle

Ja, het meeste wel. Sommige broekjes zijn nog aan de lange kant, maar in maat 86 heef ze hoog water. Merel is ook wel aan de grote kant, hoor. Met 1,5 jaar was ze 83 cm en 12,8 kg. Ze is nu al wel weer gegroeid. In de lengte zou 86 misschien nog wel kunnen, maar ze heeft een dik buikje en dikke bovenbenen. Maat 92 is voor haar wat comfortabeler.

Groetjes Natasja

Nou, ik denk dat ik gewoon een dwergje heb! Eva heeft van broeken echt nog 80 nodig, 86 moet ik veel te vaak omslaan, laat staan 92! Zij was met 1,5 jaar 78 cm en 10,5 kilo…beetje ter vergelijk. Ik denk dat ik het er ook maar niet op waag. De collectie is nog maar net nieuw en nu kan ze toch echt nog geen vestje aan met deze hitte. Ik wacht nog maar, dat is denk ik het beste! En als ze het niet draagt, is het ook zonde!

Ik zit dus met hetzelfde probleem.

Mijn zoontje van 2 jaar en 10 maanden heeft nu maat 122/128 en ik zit dus te twijfelen welke maat hij voor de winter moet,ik zit zelf te denken aan dat ik een paar 134 koopt voor hem,maar niet te veel.

Gewoon de leuke dingen in de uitverkoop.

ik hoor wel vaker zeggen hij is bijna 3 nou dan moet je maatje 98 hebben,tot ze hem zien haha.
Als ik zeg hij heeft nu kledingmaat 122/128 schrikken ze wel,maar ja hij is gewoon groot en stevig dus heeft hij 4 a 5 maten meer dan zijn leeftijdgenootjes,
het is ook moeilijk schatten want wie weet staat hij straks een keertje stil in de groei
dus ik denk dat ik toch meer 128 koopt voor de najaar en winter.

Ik hoop dat je ook kan vinden wat je zoekt en gewoon een maat groter kopen dan ze nu heeft.

Suc6.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Nou Mika groeit nog steeds elke maand een cm.

het cb en de ka roepen al maanden dat hij heus wel eens stopt met groeien.
Nou het moet nog steeds gebeuren.

Hij is vanaf de geboorte(53 cm)
naar nu 1m11 dus al 58 cm gegroeit.
en dat in 2,5 jaar.

Ik denk dat je gewoon de groeicurve in het boekje kan volgen en dat uittrekken tot 3 a 5 maanden dan zie je vanzelf welke maat het beste is.

Mijn zoon groeit natuurlijk wel veel sneller omdat hij iets aan zijn stofwisseling heeft.

Suc6

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

@ Natasja, dan zitten ze ongeveer gelijk. Al moet ik zeggen het verschilt wel allemaal per merk en winkel hoor.

Groetjes,

Michèle

ligt eraan rainbow, doe jij haar kleertjes in de droger?
dan zou ik 92 pakken, ik zou anders gewoon 86 nemen maar dan niet teveel kopen omdat ze ook weer door kunnen schieten in de lengte.
Rico heeft dit nu hij heeft maatje 80 maar 1 mnd gedragen en daar zat ik met een bult kleding

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Gisteren waren we in de Prenatal, waar de nieuwe Noppies hing. Ik pakte gauw wat om even te testen welke maat Eef nou moet hebben. De jas paste in 86 nog ruim en qua truitje mag ze best 92 hebben in het najaar. Is wel wat langer nog en niet helemaal aansluitend, maar dan kan ze het langer doordragen. Broekjes koop ik in 86 straks en rokjes in 86 of 92. Ik pas het voortaan maar even vooraf. Ik heb nu wel een idee. Bij de HEMA mag ze nu ook wel 92 hebben. Ik heb verder nog niks gekocht, want het is nu zomer en er komt nog zoveel nieuw bij! Goed van mij he? Hand op de knip gehouden…Hoewel…ik heb 1 jongenspakje gekocht, een truitje met een broekje!

Rainbow tipje van mij. Koop een winterjas altijd 1 maat groter dan ze normaal draagt want er zitten dikker kleren onder. Zomerjassen kan op de maat, maar ook liever een maatje groter zeker bij kinderen ivm speelgemak. Dus winter ‘moet’ zomer mag.

Enne he je mannetje moet toch ook kleren aan

Groetjes,

Michèle

Ik zit nu met het probleem dat Seth zijn polo’s in maat 86 wat krap worden, mede door de droger:S Maar dat 92 nog zo groot is, echt geen gezicht.
Oké, hij was ook maar 82 cm laatst bij het cb (maand geleden).
Dus dat is ook rot…

Goed van je Rainbow, dat je (bijna) niets gekocht hebt

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@ Anne ik zou ze dan even niet meer in de droger gooien

Groetjes,

Michèle

Hier gaan de shirts en truien van Dylano ook niet in de droger. De broeken wel die mogen krimpen maar krimpen niet

Vraag me af waarom het een wel en het ander niet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ja, de jas laat ik inderdaad nog maar even, want die moet wel wat ruimer vallen. Klopt. Ik gooi hier alles in de droger, behalve kleding, want dat krimpt als een gek. Zonde! In een flat is een droger een uitkomst, omdat je dan niet altijd heel veel ruimte hebt om een enorme wasberg te drogen (had ik ook toen ik in een flat woonde), maar het is wel jammer als dingen krimpen. Vreemd genoeg krimpen Eva’s rompers ook niet en haar pyjama’s blijven ook goed (wat dus fijn is), maar ‘echte’ kleren krimpen wel. Snap ik ook geen bal van Michelle!

Ja, Michèle, dat zou ik inderdaad graag niet meer doen, maar we hebben niet echt ruimte om het op te hangen…
Zie het niet echt zitten om heel de week met was in de deuropeningen te leven, dus ik mag ook niet zeuren!

Liefs, Anne

Ja echt dan heb je van de broeken die loei te groot zijn in de breedte maar niet denken dat die krimpen grrrrrr. rompers en pyjama’s krimpen hier indd ook niet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoi,

Onze dochter groeit ook snel. Ik ben ervan afgestapt om nu al naar winterkleding te kijken of in de uitverkoop voor volgend jaar te shoppen. Er is geen pijl op te trekken. Zo is ze nu weer sinds het warm is geworden duidelijk een cm gegroeit ik zie het aan de jurken die ze aanheeft. kon ze een paar weken geleden nog een paar echte zonne/ strnadjurkjes aan van vorig jaar zeg maar net aan nu echt niet meer het zijn bijna tunieken geworden en moet er echt een legging onder.
Maar hoe ik het doe. Ik koop elke keer iets erbij en vervang ik een setje dat niet meer past door een nieuwe setje vaak koop ik het dan wel een maatje groter. dan maar omslaan tenzij het echt te wijd is. Maar zo hobbel ik nu de zomer door. Ik heb nu hopelijk wel genoeg spul om de zomer door te komen. Ik vind het wel belachelijk dat er nu ook voor de kinderen het zomerspul eruit gaat.
Jurken kan je altijd wel wat langer kopen gelukkig maakt daar een cm boven de kuit of net boven de knie niet uit.

Groetjes

lon106

Ik zie het ook aan Eva. Ze had zomerjurkjes die eerst vrij lang waren en nu zitten ze een stuk hoger. Eindelijk, want ze leek heel lang stil te staan qua groeien! De winkels hangen al vol met herfstkleding, terwijl het volop zomer is. En open sandalen zijn dan weer nergens te vinden. Af en toe is het maar raar in de winkels, met de collecties. Eef heeft genoeg om de zomer door te komen, maar als je nu nog iets nodig hebt, moet je er heel snel bij zijn!