wat geweldig om te horen bieb!! veel sucses met het “oefenen”
en seeseem ook sucses hoor!!
Elly, tuurlijk hoop ik voor jou (en Kitty) dat er bij jullie in de familie ook gauw een kleintje onderweg is.
Bianca, je bent gelijk gestopt met de pil? Slik je al foliumzuur of doe je daar niet aan? Ik ben namelijk al een maandje aan het slikken.
Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003
wat leuk carola ,ik hoop voor jullie allemaal dat jullie gelijk zwanger zijn. lijkt me een leuke tijd .we hebben der nu al twee te gelijk nou ik wens jullie veel klus plezier
groetjes marielle trotse mama van tanja
Hoi Carola,
Ja, ik ben een paar dagen terug gestopt met de pil (na 5 dagen geslikt te hebben, was net begonnen met nieuwe strip, maar had echt geen zin om nog 3 weken te wachten ).
En ik slik Foliumzuur.
Om precies te zijn "Gravitamon"
Je weet wel, waar alles in zit.
Ik zweer erbij. Klinkt misschien stom, maar bij mijn eerste twee zwangerschappen slikte ik dat pas toen ik al zwanger WAS, en die twee keer heb ik dus een miskraam gehad.
Bij de derde zwangerschap (van Steef dus) slikte ik al Gravitamon VOORDAT ik zwanger was, en toen is het geen miskraam geworden.
Kijk, het is natuurlijk helemaal geen garantie dat je nu met Gravitamon geen miskraam krijgt, maar je snapt nu vast wel waarom ik erbij “zweer”
Groetjes, mamma van Stephan
Gravitamon, is dat gewoon een multi-vitamine? Daar zit meestal ook al foliumzuur in. Toen ik van de jongens in verwachting wilde worden, heb ik ook multivitamine geslikt. Een soort bijgeloof, omdat ik had gehoord dat iemand die moeite had met zwanger worden het advies (weet niet meer van wat voor soort genezer) had gekregen om vitamine E te slikken en die idd binnen 2 maanden daarna zwanger was. Als vegetarier bedacht ik dat ik wel meer vitamine kon gebruiken, vandaar de multi-vitamine. Nu slik ik foliumzuur en Axium multi extra. Hopelijk krijg ik niet teveel foliumzuur binnen. Het is onbewezen, maar men denkt ook wel eens dat foliumzuur ook een oorzaak kan zijn van tweelingen, als het ff kan, dat liever niet!
En natuurlijk, zodra ik weet dat ik zwanger ben, stap ik over op multi-vitamine voor zwangeren. Dat advies kreeg ik van mijn huisarts destijds, met gewone multi-vitamine kun je misschien teveel van bepaalde vitamine binnen krijgen die juist schade aan je ongeboren kind kunnen veroorzaken.
Hoi Carola,
Gravitamon is speciaal samengesteld voor mensen die zwanger zijn en/of borstvoeding geven. Ze adviseren je echter om al te beginnen met Gravitamon als je “bezig bent zwanger te worden” (jee, hoe omschrijf je dat, haha!)
Er zit dus o.a. foliumzuur in en allerlei andere vitamines.
Het is best wel pittig geprijsd, zo’n potje (vind ik) maar ik vertrouw er wel op.
Groetjes, mamma van Stephan
P.S. Foliumzuur oorzaak van tweelingen? Alsjeblieft niet zeg, haha! Mijn vriend heeft al een tweeling dus ik ben al extra “bang” dat ik meer “risico” loop, maar ja, als het zo is dan is het niet anders. Maar persoonlijk moet ik er toch niet aan denken hoor!
Ikke slik weer foliumzuur vanaf dat we begonnen ( met klussen hahaha ). Zodra het dan zover is, neem ik nog floradix elixer.
Groetjesmama van Evianne 03-04-2003
Foliumzuur is altijd goed! enne, meer kans op tweelingen, lijkt mij weer een mooie bakerkletspraat. Het enige waardoor je meer kans hebt op een meerling, is door kunstmatige inseminatie en inderdaad meerlingen in de familie.
Astrid, wat is Floradix en waar is 't goed voor? Heb hier werkelijk nog nooit van gehoord.
Floradix is een natuurlijk kruiden elixer. er zit oa heel veel ijzer en vitamines in van verse kruiden, groenten en vruchten. We gebruiken het als we ziek (geweest )zijn of zoals de vorige keer toen ik zwanger was. Prima spul, er zit geen alcohol in en bevat geen kunstmatige toevoegingen. Ik kan het het hier gewoon bij onze stipdrogist krijgen. Er zijn steeds meer mensen die het gebruiken. Twee jaar geleden wist niemand ervan en nu is ie steeds vaker uitverkocht. Hahahaha. Je hebt er verschillende soorten van en ook capsules geloof ik. Ik gebruik gewoon de floradix vita-kruidenelixer.
Wat is 't voordeel van Floradix als je al voldoende gevarieerd eet. Foliumzuur begrijp ik, dat zit niet voldoende in voeding (tijdens de zwangerschap). Maar als je toch iedere dat voldoende groenten en fruit, en al het overige nodige voedsel, dan is Floradix toch eigenlijk overbodig?? Of toch niet???
Ik heb ook begrepen dat als je voldoende gevarieerd eet vitamine suplementen overbodig zouden zijn.
uitgezonderd de foliumzuur dan, die is natuurlijk wel heel belangrijk.
groet
Mo
The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.
Natuurlijk, dat is ook zo. Dat moet altijd ook als je niet zwanger bent. In folaradix zit ook heel veel ijzer en dat is goed tijdens de zwangerschap. Maar omdat het allemaal natuurlijke ingredienten zijn zoals brandnetels, wortel, druivensap, engelwortel enz enz dacht ik het kan geen kwaad. Mijn schoonzus heeft het ook tijdens dr zwangerschappen gebruikt. Het helpt me verder altijd om weer gauw op te knappen als ik wat moe ben en bv als ik ziek ben geweest. Na de bestraling van mijn oma, heb ik dr ook een flesje gekocht, ze knapte gauw weer op.
Als iemand aan mij vraagt wat ik als vegetarier als vleesvervanging eet, reageer ik altijd verontwaardigd dat ik geen vervanging nodig heb omdat ik gevarieerd genoeg eet. Ik ben het dus eens dat een gevarieerd en gebalanceerd menu geen aanvullingen nodig heeft.
Alleen als ik zwanger wil worden (bijgeloof dat het dan sneller lukt), aan het lijnen ben (tja, je eet dan iets minder uitgebalanceerd) of borstvoeding geef en tegelijkertijd iets om de lijn wil denken (ik weet het: lijnen mag niet), slik ik multi-vitamine.
Nils geef ik ook altijd multivitamine in de winter. Hij is niet zo’n goede fruiteter en dan vind ik dat een goede aanvulling.
Overigens moet je extra ijzer ook oppassen. Ik had tijdens mijn zwangerschap een zeer hoog ijzergehalte en mijn verloskundige raadde mij toen ook af om dit soort preparaten te nemen.
eigenlijk dus net als met alles: met mate, ook die vitaminen.
en dat spul op natuurlijke basis klinkt goed.
groet
Mo
The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.