Hihi, moest even lachen om je laatste zinnetje (over de goden verzoeken)![]()
Maar jij bent echt door een diep dal gegaan zeg.
Het is ook niet niks natuurlijk.
Zoals ik al zei lijkt het accepteren me zo moeilijk!
In hoeverre accepteer je het ooit écht helemaal. Want je zegt dat het alleen maar erger wordt en niet minder.
En het lijkt me nogal frustrerend dat er verder ook zo weinig aan te doen is!
Geen medicijn dat je beter maakt ofzo.
Ik heb echt heel veel bewondering voor je!
Ja sorry, maar ik kan het niet nalaten om dat weer te zeggen ![]()
Heb je wel iets van fysio ofzo?
Fijn trouwens dat Gioia met 3 weken al door sliep! Heerlijk is dat hè ![]()
![]()
En ja, wij willen dus een tweede kind.
Dat is iets wat we gisteren “besloten” hebben (wat klinkt dat raar
).
NIEMAND die dat ooit verwacht had.
Dat weet ik heel zeker.
Dat komt omdat wij altijd, al toen ik zwanger was van Stephan, gezegd hebben dat het bij één kind bleef.
Dat wist iedereen. Zelfs ik
.
Daarmee bedoel ik dat ik er altijd vanuit ben gegaan van: dit maak ik maar één keer in mijn leven mee. Elke keer sloot je weer een periode definitief af (als hij bijv. ging kruipen, staan, lopen etc.).
De voornaamste reden dat we maar 1 kind wilden was omdat mijn vriend al kids heeft uit een vorig huwelijk en we (hij) zijn leeftijd ook wel een beetje mee vinden spelen (hij is nu 45).
Klinkt misschien niet als een goede reden voor anderen, maar toen ik nog niet zwanger was en we het over een kinderwens hadden, hebben we gewoon al besloten dat het 1 kind zou worden.
Tsja. Ik stond daar ook achter.
En ik voelde mij (zeker na twee miskramen) al heel gezegend dat ik een kind gezond op de wereld mocht zetten! Oké, vraag niet hoe, maar da’s weer een ander verhaal ![]()
.
Maar goed, begin vorig jaar begon het toch wel te kriebelen en ben ik zelfs 2 of 3 maanden gestopt met de pil. Toen toch maar weer begonnen met de pil.
Ik twijfelde erg aan mijzelf of ik twee kinderen (en 2x per week vier kinderen, als die van mijn vriend er zijn) wel “aan kon”.
Ik heb dus ADHD.
Daar is op zich niks ergs aan
maar het heeft wel bepaalde “gevolgen”.
Als het drukker is heb ik bijv. veel moeite om dingen te overzien. Ik ben niet zo flexibel als ik zou willen bijv.
Ik ben altijd druk in mijn hoofd (denk 10 dingen tegelijk) en nou ja, eigenlijk kan ik nog wel een heel rijtje opnoemen, maar dat heeft geen nut. Dan komt er helemaal geen eind aan dit verhaal ![]()
![]()
)
Mijn motto was in ieder geval altijd: "liever een gezellige, relaxede moeder en vriendin en maar één kind, dan een gestressde moeder/vriendin met twéé kids"
Maar nu hebben we bijv. een pleegkind hier gehad uit een kindertehuis in Hongarije, voor 3 weken vakantie.
Ik heb heel lang getwijfeld of me dat allemaal wel zou lukken.
Maar het ging! Best goed zelfs!!!
En dat geeft me weer zelfvertrouwen.
Dan denk ik, met een “eigen” tweede kind moet het heus wel gaan.
En zeker nu ik jouw verhaal lees denk ik: “wat doe ik moeilijk”.
Als jij het kan, waarom ik dan niet? (niet rot bedoeld, juist positief hoor!).
Dus…tsja, nou ga ik stoppen met de pil (even mijn strip afmaken maar, of hoeft dat niet eigenlijk? Geen idee).
Ik hoop echt dat we dan heel snel zwanger zijn, omdat ik graag het leeftijdsverschil tussen Stephan en zijn toekomstige broertje/zusje zo klein mogelijk wil houden.
Als ik binnen nu en een jaar zwanger wordt, dan is Stephan nog 4 (4,5) jaar.
Dat zou ik geweldig vinden. Een goter leeftijdsverschil wil ik eigenlijk niet.
Maar ik weet ook dondersgoed dat ik het natuurlijk niet voor het zeggen heb ![]()
.
Maar Stephan en zijn (half-) broer en zus schelen net 6 jaar en eigenlijk is dat net iets teveel. Stephan vind zijn grote broer en zus gewéldig (andersom ook!) maar twee jaartjes minder verschil is leuker. Dan hebben ze net even wat meer aan elkaar.
Nou, ik stop nu maar eens, want ik heb geloof ik nog nooit zo’n lang verhaal geschreven hier ![]()
![]()
Liefs, mamma van Stephan

P.S. toch blijf ik denk ik wel een beetje onzeker hoor, of ik het wel kan (op een goede manier, met voldoende aandacht voor twee kinderen).
Ik zal ook bepaalde dingen gewoon moeten “inplannen”. Proberen in ieder geval.
Ik heb elke dag bijv. gewoon écht even tijd nodig voor mezelf. Om rust in mijn hoofd te krijgen (mijn harde schijf ff leegmaken, noem ik het altijd, haha!) anders raak ik echt super gestressed. Ik heb dat trouwens nog steeds niet geaccepteerd, dat ik zo in elkaar steek. Maar goed, daar zeur ik nu niet meer over!!! ![]()
![]()
![]()
Gewijzigd door - Bieb op 22 Aug 2004 10:13:57