Tweede kindje

Af en toe begint 't te kriebelen.
Zullen we wel of niet aan een tweede kind beginnen? Aan de ene kant lijkt dat ons geweldig weer zo’n kleine hummel, aan de andere kant hebben we 't ook wel errug lekker met z’n drietjes. Je kunt met 1 kind doen en laten wat je wilt. 1 kind sleep je nog 'ns makkelijk overal mee naar toe. Ook financieel gezien, zeker als ze naar school gaan, eventueel later gaan studeren, is 1 kind natuurlijk makkelijker. Dan hebben we eigenlijk 1 slaapkamer te weinig (wij luxepaarden willen graag een aparte kleedkamer cq. logeerkamer hebben). Verhuizen is dan natuurlijk een optie.
Daarnaast word ik er natuurlijk niet jonger op.

Je ziet, we hebben genoeg tegenargumenten, maar toch…

Hoe zijn jullie ervaringen om van 1 naar 2 kindjes te gaan? Hebben jullie er ook zo moeilijk over gedaan (ik voel me af en toe echt een zeikerd wat dat betreft). Of valt 't allemaal reuze mee.

Wij willen ook graag een tweede. De financien , ja dat is wat minder omdat ik moest stoppen met werken. ( ja met zijn tweeen in de horeca dat lukt immers niet ) Wat dat betreft hebben we het even moeilijk gehad. De vooruitzichten nu zijn wat dat betreft weer wat beter. ( pfff gelukkig ) Ondanks dat we wisten dat er een grote kans was dat ik moest stoppen met werken, was het toch lastiger dan we dachten.( Daan zijn beloofde loonsverhoging liet ook nog langer op zich wachten dan was beloofd ) Ik werk nu een beetje ( in het bedrijf van mijn schoonouders )als het nu in de uren kan waarin Daan thuis is bij Evianne dan kan dat ook met een tweede en zullen we niet meer zo op achteruit kunnen gaan als de eerste keer. We heben er dus nooit makkelijk over gedaan. Ik denk ook dat je daar niet zo makkelijk over moet doen, want het is immers weer een hele grote stap en je wil je kleintjes toch alles meegeven. Maar we maken het ons ook niet moeilijker dan dat het is. Verder denk ik dat je overal wel een beetje naar toe groeit. Ik vind je dus geen zeikerd by the way

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Sannie, ik dacht ik kijk eens even hoe jong je dan bent en zie dat je in Heythuysen woont. Wij wonen in Neer.

Ha dank je wel!
Gelukkig ook iemand die dit niet zo licht opvat.
Ik ben zelf ook toen Nils geboren werd er flink financieel op achteruit gegaan. Ik had een fulltime baan en na m’n bevalling ben ik parttime (toen 3 dagen) aan de slag gegaan. Door economische redenen bij mijn vorige baas, kwam ik zonder werk te zitten. Het heeft 3 maanden geduurd voor ik een nieuwe baan vond. Deze baan heb ik nu nog steeds, maar is echter maar 2 dagen. Dat betekent dus nog minder centen. Het is even wennen, maar we kunnen er prima van leven. Voorheen gingen we superdeluxe op vakantie en kochten we bijna alleen maar merkkleding, dat kan dus nu niet meer. Dit is eigenlijk ook echt niet belangrijk.

Hee, grappig zeg, Neer is vlakbij!

hahaha ja heel dichtbij. Zal
zo`n 6 km zijn.

Ik ben niet zo’n held in de limburgse topografie. (ben geboren en getogen in Scheveningen) Neer ligt toch achter Roggel?

Als je door het leudal gaat, kom je net voorlangs langs roggel. Is echt maar zo`n 6 km tussen ons. Hahaha komisch he ? Ennuuhhhm ik ben ook zeker geen topografisch wonder, maar ik kom vaak door en in Heytse.

hoi ik kom zelf ook uit heythuysen,woon nu dan in tienray.
mijn ouders en broer wonen er nog steeds

groetjes ingrid

hihihihihi leuk hoor. Waar ligt tienray ook alweer ?
Sannie,
Merkkleding hechten we niet zoveel waarde aan, alhoewel het natuurlijk wel belangrijk is dat je er leuk uitziet. Gelukkig is dat niet meteen afhankelijk van een merkkaartje.

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 12 Aug 2004 20:56:14

hoi

tienray ligt bij horst 6km ervanaf.
woon er al 9 jaar.
mijn moeder werkt bij frans theelen in roggel.
maar heeft vacantie nu

groetjes ingrid

en ja we willen ook graag een 2de kindje.

groetjes ingrid

Hoi,

Nee, ik woon niet in de buurt
Maar ik heb wel twee kindjes. Allereerst moet ik echt even laten weten dat wij (Jan en ik) een tweede kind erbij niet twee keer zo druk of ingewikkeld vonden. Sterker nog, het lijkt wel alsof ik nu meer tijd heb! Vraag me niet hoe dat mogelijk is . Natuurlijk ligt dat ook aan het kind dat je krijgt, maar ik hoor deze ervaring vaker van ouders die net een tweede kind hebben gekregen.

Wat de financiën betreft; wij vinden met name de kosten van de creche zo enorm gestegen door twee kinderen. Inmiddels werk ik thuis en gaat Puck niet meer naar de creche… Verde kan je de kosten best beperken. Bijv:

• borstvoeding geven als dat lukt (heb ik niet gedaan)
  • zelf eten maken als ze wat vaster voedsel mogen: 1 keer per week voor 7 dagen invriezen
  • Tweedehands kleding kopen. Tegenwoordig heb je veel hele goede winkels met tweedehands kleding. Nog origineler ook omdat je een allegaartje kunt samenstellen
  • Als je uitstapjes gaat maken, ga dan niet naar een duur pretpark maar ga naar een stadsspeeltuin. Daar betaal je meestal maar 50 cent voor, per dag! Zeker als ze nog wat jonger zijn, vinden ze dat net zo leuk
  • twee kinderen op 1 kamer. Vroeger ging dat altijd zo, kan best en misschien juist wel leuk

Bedenkt je één ding: de tijd is nooit perfect, dat wordt het vanzelf!

Groeten en succes,
Nikki

de tweede was er bij ons zo! niet echt over na gedacht. bij de eerste ben ik al minder gaan werken en tuurlijk merk je dat. qua drukte vond ik het reuze meevallen. ik vond het zelfs makkelijker. bij de eerste wist ik bij wijze van spreken niet eens wanneer ik eten moest koken als hij huilde op dat moment. nu doe ik het gewoon. tja… en toen was ik ineens zwanger van de derde… niet helemaal gepland( maar wel heel blij mee) en we zien wel hoe het zo gaat. ik ga er van uit dat dat ook zijn weg wel weer vind. wij hebben trouwens ook een kamer tekort. de twee jongens slapen nu al op een kamer en dit gaat eigenlijk heel goed. wij gaan zometeen naar de zolder zodat die kleine ook een kamertje heeft. weet je als het echt bij kriebeld en je leeftijd gaat ook een rol spelen dan zou ik het wel doen. want die dingen die jij opnoemt die zijn eigenlijk goed op te lossen. maar in ieder geval sucses met jullie keuze hoor!! groetjes van mij

Dat is best moeilijk he? nog een kindje?
Bij ons speelt die keuze niet, wij hebben alles zo giga moeten overdenken voor ons kindje er was.
Ik zit namelijk nogal rot in elkaar, heb altijd pijn, en ben voor buiten aan een rolstoel gebonden.
Dus wij zaten vooral met practische vragen: kan ik wel voor een kindje zorgen, kan ik het optillen? kan ik het in bad doen? kan ik in geval van nood direct reageren?
Wij hebben alles van te voren proberen te bedenken, ook met hulp van de afdeling gyneacologie van het ziekenhuis.

In de praktijk gaat het heel goed: ik kan het! met heel simpele oplossingen: mijn vriend doet gioia in bad, ze slaapt overdag en s avonds als mijn vriend niet thuis is beneden. in de rolstoel zit ze op schoot in de buikdrager etc etc.

straks, als ze gaat lopen word het voor mij zwaarder, maar ook dat gaat lukken hoor.

maar een tweede kindje, dat kan dus niet. zwanger zijn betekend voor mij: geen pijnstillers slikken, dus dan kan ik niet voor gioia zorgen etc.

dat wisten we van te voren hoor, 1 kindje.
Ik vind het ook goed zo. nog wel ik hoor van veel mensen dat ze na een tijdje toch nog een kindje willen.

Leuk hoor allemaal die reacties. Ik vind dat er toch vaak niet word gezegd dat het financieel wat moeilijker is. En ja met zn drietjes is het inderdaad erg gezellig, hebben wij hier ook, maar ik denk dat het met zn viertjes net zo gezellig zal zijn en 2 neem je net zo makkelijk mee als 1 denk ik. Je weet bij de eerste nergens nog van en bij een tweede ligt dat toch anders ja.
En dan nog even over die merkkleding, ik geloof dat er in Heel een winkeltje is die alleen tweedehands merkkleding verkoopt. Ik zal er eens naar vragen.

Hee, leuk zeg al die reacties!
Astrid, zoals ik al zei: merkkleding is absoluut niet belangrijk. Maar omdat wij vroeger nergens naar hoefden te kijken, konden we toen dat soort dingen zonder na te denken kopen.

Ik vind 't trouwens erg opvallend dat de meeste 't makkelijker vonden met een tweede kind erbij. Was dat omdat jullie de routine al van de eerste hadden?

Wat zijn hier trouwens een hoop LImburgers zeg!

Hoi hoi
Wij zijn ook druk aam het oefenen voor een tweede
Groetjes Heleen

HAHAHAHAHA een hoop Limburgers en heel veel mensen die heel hard oefenen.
)

idd