Een tijdje geleden dacht ik dat Erik de zesde ziekte had. Hij had toen één dag koorts en vervolgens kleine vlekjes (heel licht) op z’n romp. Na twee dagen was dit weg en dat was dat.
Nu kreeg Erik afgelopen zaterdag ineens koorts 's middags. Hij bleef de dagen erna bij vlagen verhoging/koorts houden en ook at 'ie niet meer zo goed. Daarnaast veel enorm stinkende en doorlekkende luiers (sorry dames…) en ik legde de link met doorkomende kiesjes. Hij heeft een aantal bobbels in z’n mond en ook staat één van z’n hoektandjes op doorkomen. Sinds gistermiddag echter is de verhoging/koorts voorbij, maar zit 'ie weer onder de vlekjes. Op z’n gezicht (ook achter z’n oren en in z’n nek), borst, buik en rug. De luiers zijn nog steeds dun en ook het eten gaat niet goed. Ik denk niet dat het waterpokken of iets anders is. Die vlekjes zien er anders uit.
Ik twijfel nu of hij de vorige keer wel de zesde ziekte had, omdat de koorts toen maar één dag duurde en ook de vlekjes heel licht waren. De huidige symptomen (vier dagen koorts en veel duidelijke vlekjes op al die verschillende plaatsen) lijken meer op de zesde ziekte dan wat 'ie toen had.
Natuurlijk kunnen de tandjes nog steeds een rol spelen. Maar nu vraag ik me ook af: kunnen ze eventueel ook twee keer de zesde ziekte krijgen?
Groetjes,
M