Tussendoortjes

Hoi Lady’s …

Wat ik me afvroeg hé …
Wat voor tussendoortjes/koekjes/toetjes etc geven jullie je kindjes?
Soms denk ik echt dat ik een strenge moeder bent, want ik zie dus bij vriendinnen etc dat ze hun kindjes gerust al een bakje chips geven of échte snoepjes of chocolaatjes! Streng is misschien niet het juiste woord …
Ikzelf vind het eigenlijk helemaal nog niet nodig , dat Nayaro chips & chocolade enzo krijgt …
Nou is het natuurlijk niet zo dat ik hem nooit iets laat proeven, dat wel …
Maar ik heb wel zoiets van, wat hij niét kent, mist hij ook niet!
Ik bedoel, met zijn verjaardag mocht hij natuurlijk in zn taart dappen enzo, maar vind het niet nodig om elke week een schaaltje chips voor zn neus te zetten, of op elke verjaardag extra snoep in zn mondje te stouwen!

Zelfde vraag eigenlijk voor de sapjes?
Wat voor sapjes geven jullie allemaal al?

Ben dr wel benieuwd na eigenlijk!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Ik denk er precies hetzelfde over als jij. Als ik soms zie wat die kleine kindjes al weg zitten te werken. Tim kijkt al heel erg blij als ik met een doosje rozijntjes aan kom zetten, dus waarom zou ik hem dan chips tussendoor geven. Net wat je zegt af en toe krijgt hij best eens iets extra’s als we ergens zijn ofzo. Maar normaal gesproken krijgt hij gewoon iedere dag fruit tussendoor en verder soepstengel/liga/rozijntjes/ontbijtkoek. Hij doet het hier prima mee en hij kan nog lang genoeg snoepen. Hij heeft nu echt niet het besef dat hij snoep mist ofzo. En als hij ouder is ga ik echt niet moeilijk doen over wat snoepjes op een dag, maar nu is hij daar vind ik nog te jong voor. Een vriendin van me gaf haar kleine die 5 dagen jonger is dan Tim al cornetto’s en waterijsjes enzo met het warme weer. En maar zeggen hoe lekker haar dochtertje het vond. Nou sorry, maar dat vind ik bij Tim nog niet nodig. Echt niet dat ik superstreng wil zijn, want als we bijv. nasi of bami ofzo eten krijgt hij ook wat stukjes kroepoek. En hij eet met de pot mee, dus eet ook gewoon lasagne etc. Maar met snoep en chips wil ik gewoon nog wachten. Dus om je vraag te beantwoorden, ik vind je geen strenge moeder.

Qua sapjes geeef ik Tim altijd diksap en soms sinasappelsap aangelengd met water.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ook hier gebeurt dat niet hoor ,vind ik indd ook nog niet nodig, doen ze nog lang genoeg snoepen ed.
En net als bij Sandra diksap en soms appelsap

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik dacht er ongeveer hetzelfde over als jij. Wilde ook niet dat de meiden al vroeg snoep e.d. zouden krijgen. Helaas is dat mislukt mede door de mensen om mij heen (vriend, ouders en schoonouders)

Ik geef de kinderen juist wel veel sapjes. Roosvicee(uit zo’n pak, maar ook uit fles) dubbeldranken, taksi, wicky , ranja, ect.

Ben het helemaal met je eens, heb ik ook wel eens in een andere topic genoemd.

Nora krijgt voor tussendoortjes: Soepstengel (soms in de goudkuipje gedoopt, meestal niet), nijntje koekje soms, rozijntjes of gekonfijte fruitstukjes (zonnatura of bibaboerderij) gewoon een extra stukje fruit, klein ontbijtkoekje, dat soort dingen.

En als we is op een verjaardag zijn, krijgt ze echt wel is een hap taart of slagroom van me, maar elke dag van die rotzooi, doen we zelf ook niet, waarom zij wel? Kleurstoffen komen er sowieso voorlopig niet in!

liefs liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Noa krijgt als tussendoortjes thuis: droge biscuitjes, rozijntjes, soepstengels, rijstwafels, lange vingers, kroepoekjes of eierkoeken. Natuurlijk niet allemaal tegelijk en ook niet meer dan 1. Ander snoep beginnen we nog niet aan, zolang Noa nog genoegen neemt met dit. Daarnaast krijgt ze ook 's ochtends fruit.
Als we ergens anders zijn (bijv. bij opa en oma) krijgt ze soms wel eens een ander koekje of een paar hapjes gebak en heel soms iets van chocolade ( bijv. 1 of 2 chocolade kruidnootjes).
's zomers krijgt Noa ook zelf gemaakte waterijsjes ( roosvicee in ijsvormpjes) wanneer mijn man en ik andere ijsjes eten.

Als drinken krijgt Noa in principe appelsap of roosvicee. Heel soms andere aanmaaklimonade of wat ander vruchtensap ( dubbelfriss bij schoonouders)

Heb net even gereageerd in een topic waarin ik het even niet met je eens ben, maar in dit geval ben ik het wél volledig met je eens! Ik vind het bizar wat ouders hun kinderen allemaal al geven als ze nog maar 1 jaar zijn! Waar is dat voor nodig? Eva krijgt hier soepstengels en dat is ook eigenlijk het enige wat ze echt lekker vindt, of een cupje Frutapura. Soms lust ze ook een craquotte. Maar die Nijntjekoekjes enzo vindt ze helemaal niet zo lekker. Die geef ik niet meer, want ze at ze nooit op en het is ook zonde om het weg te gooien. Rozijntjes gaf ik ook eens, maar die gooide ze allemaal op de grond. Eigenlijk is ze niet zo’n tussendoor-kind volgens mij. Hoewel ik 100% zeker weet dat ze een chocoloadekaakje op zou eten. Ze weet wel wat lekker is! Maar dat geef ik dus niet. Toen ze jarig was kreeg ze taart en chips en dat ging er goed in, maar dat was een bijzondere dag en dat vind ik wat anders. Chocolade is voor niemand goed en voor kleintjes al helemaal niet. Nou ja, een klein stukje af en toe mag wel, maar elke dag? Nee, dan ben ik net als jij ook een moeilijke mama, maar ook ik vind het totaal niet nodig. Je kweekt er alleen maar een hang naar zoet naar, die wij volgens mij van nature al wel hebben, en ik wil daar zo lang mogelijk mee wachten! Dus…ook hier niet allemaal cake, chips, koek en suikerlimo hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh ja, Eva drinkt water en diksap. Ik heb altijd van dat biologische diksap van de AH, in appel met nog een smaak. Dat vindt ze lekker.

Hier ook een ‘moeilijke’ mamma en pappa ook overigens. Morgan eet tussendoor nijntje koekjes, rozijntjes, belegde rijstewafels (das met smeerkaas en soms appelstroop). Heel soms krijgt ze een chipje van mij (nibit) maar das pas 1 keer voorgekomen. Patat eet ze heel soms met ons mee. Maar dat komt meer omdat wij dat eten als pappa voetbalt en dan is zij zo me van het weinige slapen en vele buitenspelen dat wij haar eerst naar bed werken. Maar dan nog elke week patat vinden we nog niet nodig.
Als er een feestje is krijgt ze wel wat extra’s maar meestal is ze het meest blij met het nijntjekoekje dat ik meegenomen heb voor haar. Oh je en kleurstoffen krijgt ze niet enne chocolade ook niet. Had laatst kwark met kleine stukjes chocolade en dat heeft ze 2 keer gehad (niet achter elkaar) en beide keren was het bal 's nachts.

Drinken is bij ons eigenlijk alleen melk en diksap. Oh ja en heel veel appels. Als ze de kans krijgt eet ze die de hele dag door, en dan zo niet in stukjes.

Groetjes,

Michèle

Michele, hoe kom je er achter waar kleurstoffen in zitten? IK bedoel, het zit in snoep enzo, maar misschien ook wel in kant-en-klare ovenschotels ofzo?? Die gaan wij eten vanavond. Normaal maken we 'm zelf, ook wel met een pakje van Maggi, maar dat gaat vandaag niet. Worden ze heel hyper van kleurstof?

Je hebt natuurlijke en chemische kleurstoffen. Dat moet op de verpakking bij de ingredienten staan. Nu zullen er in een ovenschotel geen chemische kleurstoffen zitten dus dat kan geen kwaad. Bij chemische denk je meer aan die kleurtjes in sommig snoep (vooral goedkoper snoep) Er zijn kodes voor wat wat is, moet je even op internet kijken of je die kunt vinden. Maar van die chemische kunnen ze inderdaad hyper worden. Niet elk kind is er gevoellig voor maar je hoor wel steeds vaker dat kinder er gevoelig voor zijn. Mijn broertje is dat ook dus vandaar dat ik er bij Morgan ook op probeer te letten. Zeker nu we gezien hebben dat ze al zo op chocolade reageerd. Overigens kan veel suiker ook hyperactivitiet veroorzaken

Groetjes,

Michèle

Erik drinkt diksap of aangelengde appelsap of dubbelfriss. Als tussendoortje fruit, soepstengel, liga, lange vinger, etc. Afgelopen zondag op een verjaardag in de familie een paar happen van mama’s slagroomgebakje of een likje ijs als we in de stad zijn. Zeker nog geen chips of chocoladekoekjes, dat kan altijd nog. Hij wil wel altijd een hapje van wat mama of papa aan het eten is en dat krijgt 'ie ook wel, maar nooit méér dan dat.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

De tussendoortjes hier zijn:

fruit
fruit
fruit
kleine koekjes à la biscuitjes
rozijntjes
rijstewafels (die grote)
fruit
fruit
fruit

Hahaha, wat dat betreft ben ik ook vrij streng hoor .
Ze krijgen hier alleen op hoge uitzondering échte snoep (in zijn beleving zijn rozijntjes snoepjes) en nog minder vaak chips (heb ik alleen met verjaardagen in huis).
Ook bij de opa’s en oma’s krijgt hij verantwoord snoepwerk, zoals boven in m’n “lijstje”.
Femke krijgt het eerste jaar ook geen snoep of chips, ben je gek… Lekker aan de rozijntjes, rijstewafeltjes en kinderbiscuitjes. Ja of soepstengels idd, die heb ik haast nooit in huis hihihi, denk er niet altijd aan .

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Nou, wat een opluchting om te lezen dat jullie eigenlijk allemaal qua snoepgedrag op dezelfde golflengte zitten!
Ik verbaas me namelijk nog wel eens, als ik zie wat sommige kindjes van Nayaro’s leeftijd allemaal na binnen werken!
En inderdaad, tuurlijk krijgt hij heus wel eens een likje van ons softijsje ofzo.
Op zn verjaardag had hij indd een lekkere taart! ( moet ik zeggen dat hij er niks van moest hebben, de dag daarna wel! ) )

Nayaro krijgt ook gewoon nijntj koekje, of soepstengel of rozijntjes of gewoon fruit, hij geniet ervan! En dat vind ik oké …
De oma’s & opa aan deze kant, zijn nog al eens geneigd om hem overal een hapje van te geven.
Of dan krijgt hij een potje als ze patat eten, en dan vervolgens daarna dus ook nog wat frietjes!
Dan heb ik dus liever dat ze hem wat frietjes geven, met een stukje snack dan DUBBELOP!
Gelukkig weten ze dat niet, maar dat zie je ook vaak, dat ze dan een soort van ‘dubbele’ warme maaltijd geven!

Drinken jullie kindjes ook roosvice?
Want ik lees eigenlijk alleen diksap…
Zit daar heel veel verschil in dan?!
Ik geef Nayaro vaak roosvicé, water & thee en soms appelsap of sinasappelsap …

Jens hier lust geen roosvicee… ook geen diksap overigens. Dus die dronk na z’n eerste jaar verdunde vruchtensapjes. Thee moest ie niks van hebben.
Tegenwoordig drinkt ie onverdunde vruchtensapjes.

Oh enne… wat die patatjes betreft, ik vind die manier niet zo raar hoor. Ik had 't liever ook zo; eerst potje/hap groente daarna patatjes. Dan had hij eerst gezond gegeten en als hij 't nog lekker vond, kon ie een paar tatjes krijgen, als snack toe zeg maar.
Tussendemiddag ook; eerst gewoon boterham, daarna gebakken ei, en niet andersom. Heb liever dat ie vol zit van een gewone boterham dan van een gebakken ei… snap je wat ik bedoel…

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

haha, ja ik snap helemaal wat je bedoeld inderdaad!
Maar Nayaro die zou als hij vol zit volgens mij gwn dooreten omdat hij niks wilt missen! hij heeft dat al een beetje vanaf zn geboorte, met zn flessen was hij altijd zo weg! Komt misschien omdat hij wat eerder geboren is, hij was heel hongerig en vooral ook gluzig!

Dus vandaar dat ik het dan dubbelop vind, want als hij wat frietjes mee eet als avondeten, dan doe ik gwn wat pijltjes op een bordje & een kipnuggetje ofzo … En daar heeft hij dan genoeg aan … maar als hij het potje eerst eet, eet hij hetzelfde frietjes aantal zegmaar hahah, begrijpen we het nog!?

Ooh, Nayaro luste eerst ook geen diksap & roosvicé, maar dat sloeg in de zomer in 1x patsboem om!

Chris krijgt van mij tussendoor een berenvriendje maar 1 per dag ,maar hij is ook blij met fruitstukjes of rozijnen hij is niet zo’n grote drinker maar lust graag siroop maar ook af en toe een Wicky.
Chips krijgen ze bij mij alleen bij speciale gelegenheden.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

Eva dronk eerst gewoon bijna niks! Heel vervelend. Nu drinkt ze gelukkig wel diksap. Wij hebben wel al een keer frietjes gegeten en ook een keer chinees, maar toen hadden we haar ook eerst een potje gegeven. Ze vond wat frietjes ook wel lekker. Ik denk dat ik het nu gewoon geef als we het eten. En een kipnugget lijkt me ook wel wat voor haar! Eva lust tot nu toe ook gewoon wel alles wat we haar voorzetten, dus wij moeten wel een beetje uitkijken dat we niet ongezond gaan eten, want dat gaat bij haar ook zo naar binnen! En soms zijn wij wel van het makkelijk… Er stonden hier wel nog wat tussendoortjes die ik ook nog eens kan proberen, want altijd een soepstengel is ook weer zo saai!

Roosvicee is een merknaam en eigenlijk niks anders dan diksap

Groetjes,

Michèle

Oeehhhh, wat zal ik dan een slechte moeder zijn als ik het hier zo lees,

Noah krijgt s`ochtends netjes fruit.

Na het slapen smiddags krijgt hij een pakje Wicky en rozijntjes (als ik dat niet in huis heb een klein bakje ships).
Af en toe een spekkie.

Zo tussendoor nog een pakje Wicky.
met een koekje ofzo.

Best veel zoetstoffen.

Als ik met Noah bij mijn ouders ben, krijgt hij erg veel ships/snoep etc.

Groetjes Melanie, mama van Noah