Tussendoortjes

mag rozijntjes ook al? dan ga ik dat proberen … is ook goed voor de darmpjes denk?!

Jurian eet ook de meeste tijd geen tussendoor hoor… ach als hij de voeding die hij nodig heeft maar binnen krijgt (fruit en groente) dan is mama tevreden… snoepen leren ze vanzelf

Is rozijntjes nog niet gevaarlijk? Voor Dylano is dat helemaal nog niet aan de orde maar kan me herinneren dat mijn dochter die pas kreeg toen ze een jaar of zo was.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Erik taalt ook niet naar tussendoortjes. Al van alles geprobeerd: liga, rijstewafel, soepstengel, etc. Hij hoeft het gewoon niet. Lijkt mij geen probleem. Ik had al bedacht dat wanneer hij niet verzadigd genoeg zal zijn tussen het broodje 's middags en het avondeten, om het potje fruit van 's ochtends te verdelen. Dus 's ochtends een half potje en dan 's middags de andere helft. Sap vindt 'ie overigens oké.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nee hoor, rozijntjes niet gevaarlijk. Zodra ze goed in staat zijn om brood te eten, kunnen ze ook rozijntjes eten. Althans dat is mijn ervaring met onze meiden.

Groetekes, Sje

rico vind een liga wel boeiend genoeg om te eten maar hij kokhalst elke keer want ekle keer schiet het in zn keel.
ik weet ook niet hoe of wat ik daar mee moet.
ik durf hem bijna geen liga meer te geven

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Rainbow dat was alleen bij de eerste omdat ze toen ook net een 6 maanden potje had gehad en ik wilde kijken hoe ze er op reageerde vandaar dat ze niet de hele yogolino kreeg. Inmiddels krijg ik de kans niet om hem op te eten want dan breekt te pleuris uit hier.

Enne Morgan sabbelt haar liga’s altijd op. Ze zijn ineens verdwenen dan en dan wordt er met een tevreden zucht om haar heen gekeken om te zien of er nog iets te snaaien valt. Ja kwa eten is het ook echt een kind van der vader

Groetjes,

Michèle

quote:
En vanaf wanneer mag ze yoghurt en moet dat dan 'baby-yoghurt' zijn of mag het ook gewone 'echte' yoghurt zijn? Zelf denk ik van niet, te zuur toch? Ik denk meer aan yogolino of zoiets, maar kan me van Michele herinneren dat zij ze heeft opgegeten i.p.v. Morgan! Of Danoontje?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wji geven yoghurt vanaf zeven maanden, maar vanaf negen maanden adviseren ze om een toetje te geven als de laatste fles eraf is. Dus wij waren eigenwijs. We geven gewone yoghurt, niets mis mee. Wel de volle variant. En de laatste tijd voornamelijk kwark, ook de volle. Kan best hoor, niets te zuur is onze ervaring.

Groetjes!

Je moet alleen geen youghurt van de aldi nemen want ik ben dol op zuur, maar zelfs die gaat mij te ver.

Groetjes,

Michèle

Net heeft het kind met veel gegrom haar pruim-druif-abrikoos-peer opgegeten. Dat mondje ging maar open en het was brullen toen het op was! Gisteren wilde ze maar de helft, maar nu ging het helemaal goed. Ik denk dat ik ook eens naar die yogolino ga kijken, want doordat Julia nu een warme hap eet, is er opeens een fles foetsie (die van 18.00 uur). Ze mag echt wel wat meer eten dan ze nu doet.

Wat ik wel vind, die potjes zijn opeens zo groot en dan vind ik de tijd tussen het potje en een fles zo kort. Eten jullie kindjes dat allemaal op? Julia is best een goede eter over het algemeen, maar of ze dat allemaal zo kort achter elkaar op kan?

Vannacht was ze weer heel druk. Ze was om 23.00 uur klaarwakker en weigerde te slapen. En maar kletsen. Ik kon er niet goed van slapen en besloot maar op de bank te gaan liggen. Je zou haast denken dat we relatieproblemen hebben, zo vaak als ik de laatste tijd op de bank lig! Toen ik de trap af wilde met het dekbed, dacht ik nog: pas op dat je niet blijft haken aan de leuning en ja hoor, dat gebeurde dus. Ik viel van boven he-le-maal naar beneden, op onze houten trap. Net een glijbaan. Ik viel op mijn rug en mijn heup en daar lag ik dan. Het deed fink pijn en inmiddels ben ik dus blauw en heb ik schaafwonden op mijn wervel. Nu is mama dus gewond! Wel vervelend met Julia optillen nu…

Stommerd! Had veel naarder kunnen aflopen dan wat schrammen, dus wees maar blij. Niet weer doen hè?!

Groetjes!

ooch meid toch! dat moet echt flink zeer doen ik voel het hier
ik ging vroeger altijd in de slaapzak zitten en banjerde dan zo de trap af haha ook een manier, misschien iets om in het vervolg te proberen? hahaha
hopelijk gaat het snel beter want pijn is echt verrot als je de hele dag in de weer moet zijn met een kleine…kweet er alles van, mn bekken zijn nog steeds niet zoals het moet zijn en af en toe schiet het er weer in NET als ik rico vast heb en dan kan ik me echt niet normaal bewegen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat vervelend Rainbow dat je zo naar gevallen bent, dat zal idd behoorlijk pijnlijk zijn. Sterkte en ik hoop dat je snel van de pijn af bent.

Wat betreft die tussendoortjes, daar zou ik me niet druk om maken. Zo lang ze haar flessen goed drinkt en groente en fruit. Dat is veel belangrijker dan koekjes etc. Tim is een goede eter, eet altijd zijn groente en fruit op. En de fles gaat ook tot de laatste druppel leeg. Maar koekjes, daar moet hij helemaal niks van hebben. Dus dat lieten we maar zo, totdat ik donderdag is voor de grap een soepstengel gaf. Nou dat is het dus helemaal, meneer heeft de soepstengel zo op en vind het helemaal geweldig. De afgelopen dagen heeft hij dus iedere keer een soepstengel gehad.

Wat toetjes betreft kun je het beste yoghurt of kwark geven. Bij ons op het CB gaven ze aan dat het niet uitmaakte of ze volle of magere yoghurt krijgen. Ze gaven wel als tip mee dat de baby yoghurtjes wel ok zijn om af en toe te geven. Maar gewone kwark of yoghurt is beter, omdat er bij die baby yoghurt erg veel suiker en zoetigheid in zit.

Groetjes,
Sandra

Hier spreekt de blauw met gele mama. Au, au, als ik zit doet het echt pijn! Maar het had inderdaad erger kunnen zijn. Ik stond gewoon kermend op en het ging toen wel. Maar het is wel net een dik schilderij op mijn lijf, helemaal opgezet!

Vanmiddag gaf ik Julia een Danoontje. Daarin zit geen toegevoegde suiker stond er op, maar wel weer fruitsuikers en daar moet ze toch ook maar niet te veel aan wennen. Af en toe krijgt ze zo’n MINI-kuipje (wat zijn die klein he), maar normaal geef ik dan maar gewone, magere yoghurt. Soepstengels kunnen we proberen, de liga laat ik maar liggen tot later misschien. Hier een zoetekauw (ik dus) en zolang ze er niet naar taalt, is het eigenlijk ook wel ok!

Papa is met twee vrienden uit eten en normaal gaat Julia eigenlijk meteen goed slapen. Nu ook, maar opeens gilde ze het uit. Hoesten, helemaal over haar toeren. Ik troostte haar, maar ze huilde zo dat ze haar speen niet meer in hield en dus mocht ze bij mij op de bank zitten. Ze hijgde helemaal. Ze proestte zo dat er een beetje risotto mee kwam. En ik zat daar alleen…als ze zo overstuur is, is het toch fijn als je met z’n tweetjes bent. Ze mist door de hap om 18.00 uur opeens een fles en daar had ze nu toch trek in. Ik gaf haar 100cc en nu slaapt ze. Ze kan echt krijsen van de honger, het arme schaap. Terwijl ze toch haar potjes helemaal op had en het Danoontje ook…Ze wou vandaag toch gewoon haar vier flessen en dat mag ze ook nog volgens het cb.

Als ze de 30ste echt 7 maanden is, gaan we starten met brood. Echt een mijlpaal vind ik! Dan mogen ze het gaan proberen op het kdv. Als ze brood eet, merk ik vanzelf wel of ze die vierde fles nog wil en anders gaan we die van 22.30 uur steeds iets naar voren halen, tot ’ ie om 19.30 uur ofzo is. Dan mag ze lekker gaan slapen en hopelijk leert ze dan ook om door te slapen! Het is een heel gedoe allemaal zo hoor…Gelukkig heb ik jullie hier en kan ik zoveel vragen stellen als ik wil. Ik ben soms behoorlijk onzeker over haar voeding eigenlijk, wat ze allemaal mag enzo. Maar dan vraag ik het dus gewoon aan jullie!

Alle beterschap Rainbow met je rug!

Groetekes, Sje

Oh klinkt niet echt lekker he rainbow… wij mensen zijn niet gemaakt om te stuiteren, maar gelukkig was jij het alleen. Ik viel op weg naar boven toe met Morgan in mijn armen een keer. DE nachtmerrie van elke moeder denk ik.

Maar gelukkig gaat het allemaal over en is het inderdaad alleen maar lastig.

Groetjes,

Michèle

Auuuuwwwwwww rainbow, hoop dat je er snel vanaf bent maar zal wel ff duren voor alles weer de normale kleur heeft .

En ik denk dat er genoeg moeders zijn die onzeker zijn over de voeding hoor daar ben jij echt niet alleen in. Ik vind in principe ook alles vrij kort op elkaar zitten is bijna om de 2 uur eten als je wilt dat ze ook nog slapen hahaha.

Groetjes Michelle

Dank jullie voor de beterschapjes! Ik heb een prachtige blauwe dikke streep op mijn bil, hoe charmant. Er komt nu wat geel bij, wat een kleurenpalet! Ik zit onder de blauwe plekken, maar het had erger kunnen zijn! Vallen met Julia lijkt me veel akeliger!

Ik heb vandaag soepstengels gekocht. Julia at er niet echt van, al vond ze ze wel interessant genoeg om aan de te likken. Er zit wel zout in he, dat mogen ze toch niet hebben? Ik heb 'm wel gewoon gegeven trouwens…

Ik denk dat ik Julia liever gewoon yoghurt tussendoor geef. Verder lust ze nog niks en die snackjes lijken me inderdaad niet echt nodig. Haar flessenn en hapjes gaan erin als een tierelier en dat is belangrijker! Ik heb gewone magere yoghurt gekocht bij de Appie die vandaag open was (en een paar heerlijke potjes van Friso, zoals zomerfruit met yoghurt hmmmmmm lekker!). Hoeveel mag Julia daar dan van hebben? Ik meen me te herinneren dat ze op et cb 50 cc zeiden, maar ik weet het niet meer??? En mag dat elke dag???

Je weet wel dat friso zesmaanden potjes ook al stukjes bevatten Rainbow?? Hier heb ik er ook 2 staan, maar heb ze nog niet geprobeerd, Ik ben bang dat ze ze nog weigerd.

Groetjes,

Michèle

Dank je wel Michèle wist ik ook niet en heb er ook een paar staan en moet zeggen aan de buitenkant zie je dat niet dus ff op de friso site gekeken en je hebt gelijk. In de olvarit niet?

Groetjes Michelle

De Friso potjes waar Rainbow het over heeft met yoghurt en zomerfruit bevatten nog geen stukjes. Geen idee hoeveel ze ervan mogen hebben, want in principe hebben ze een toetje zoals yoghurt nu nog niet nodig. Toetjes worden daarom ook pas vanaf 9 maanden aangeraden.
Maar zo’n potje als jij lijkt mij geen probleem als vervanging van fruithap.

Bij ons op het CB zeiden ze dat soepstengel het beste tussendoortje was. Maar goed zoals ik al eerder zei hij is een supergoede eter. Eet alles wat ik hem geef aan groente en fruit. Maar taalt niet naar koekjes etc, dus die krijgt hij vaak ook niet. Nu begonnen sinds afgelopen donderdag met soepstengel en die eet hij wel. Soepstengel is volgens CB het beste tussendoortje, dus ik denk dat het wel meevalt met het zout. Maar ik heb Tim ook niet iedere dag gegeven, omdat hij het er zonder ook prima op red. Het is wel goed voor de motoriek om ze zelf ergens op te laten knabbelen. Daar is het meer voor en niet omdat ze het echt nodig hebben. Geef hem gewoon af en toe eens een soepstengel.

Groetjes,
Sandra

[img]http://b1.lilypie.com/geuOp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />