Je weet wel dat friso zesmaanden potjes ook al stukjes bevatten Rainbow?? Hier heb ik er ook 2 staan, maar heb ze nog niet geprobeerd, Ik ben bang dat ze ze nog weigerd.
Groetjes,
Michèle
Je weet wel dat friso zesmaanden potjes ook al stukjes bevatten Rainbow?? Hier heb ik er ook 2 staan, maar heb ze nog niet geprobeerd, Ik ben bang dat ze ze nog weigerd.
Groetjes,
Michèle
Dank je wel Michèle wist ik ook niet en heb er ook een paar staan en moet zeggen aan de buitenkant zie je dat niet dus ff op de friso site gekeken en je hebt gelijk. In de olvarit niet?
Groetjes Michelle
De Friso potjes waar Rainbow het over heeft met yoghurt en zomerfruit bevatten nog geen stukjes. Geen idee hoeveel ze ervan mogen hebben, want in principe hebben ze een toetje zoals yoghurt nu nog niet nodig. Toetjes worden daarom ook pas vanaf 9 maanden aangeraden.
Maar zo’n potje als jij lijkt mij geen probleem als vervanging van fruithap.
Bij ons op het CB zeiden ze dat soepstengel het beste tussendoortje was. Maar goed zoals ik al eerder zei hij is een supergoede eter. Eet alles wat ik hem geef aan groente en fruit. Maar taalt niet naar koekjes etc, dus die krijgt hij vaak ook niet. Nu begonnen sinds afgelopen donderdag met soepstengel en die eet hij wel. Soepstengel is volgens CB het beste tussendoortje, dus ik denk dat het wel meevalt met het zout. Maar ik heb Tim ook niet iedere dag gegeven, omdat hij het er zonder ook prima op red. Het is wel goed voor de motoriek om ze zelf ergens op te laten knabbelen. Daar is het meer voor en niet omdat ze het echt nodig hebben. Geef hem gewoon af en toe eens een soepstengel.
Groetjes,
Sandra
[img]http://b1.lilypie.com/geuOp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
Ha Sandra,
Ik zag inderdaad in de lasagna veel stukjes zitten, dus daar wacht ik nog even mee. Ze krijgt wel het zomerfruit als vervanging voor de fruithap. Friso is wel wat grover dan Olvarit, er staat op de potjes ook 6-12 maanden en dat is dus te zien. Ik vind de smaakjes wat aparter, maar Olvarit is wat fijner geven.
Gisteren likte ze wat aan de soepstengel en dat was het. Ach, als ze haar flessen goed drinkt vind ik het voor nu prima. Tussendoortjes kunnen straks altijd nog! Fijn Sandra dat je zegt dat toetjes eigenlijk vanaf 9 maanden zijn. Het leek me ook nog wat zuur, maar wat ik al zei: de overvloed aan informatie is zo groot, dat ik het soms niet meer weet!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ja, je moet je inderdaad niet druk maken om de tussendoortjes. Dat is het minst belangrijke en meer voor de motoriek zodat ze zelf leren eten. Flessen, groente en fruit is veel belangrijker. Zolang ze dat eet is het toch prima.
Ik maak alles zelf klaar voor Tim, dus heb al vrij snel niet meer gepureerd. Dus Tim is er goed aan gewent stukjes te eten. Alleen op de 2 dagen dat hij naar de creche gaat krijgt hij nu potjes. Want hij is vaak erg moe en dan duurt het te lang als ik het zelf moet maken. De stukjes in de potjes vind ik heel erg meevallen. Dus je zou het een keer kunnen proberen, want ze is nu op een leeftijd dat ze wat meer moeten gaan kauwen. Nou ja moeten is een groot woord natuurlijk, maar je kunt het een keer proberen. Want met brood moeten ze nog meer gaan kauwen. Maar goed dat is natuurlijk ook gevoelsmatig hoe jij je daarbij voelt.
Groetjes,
Sandra
De lasagna van Friso ging hier altijd als een tierelier, ondanks de stukjes. Meneer at het zonder problemen. Dus anders gewoon 'ns proberen, wie weet valt het mee!
Groetjes!