Hier spreekt de blauw met gele mama. Au, au, als ik zit doet het echt pijn! Maar het had inderdaad erger kunnen zijn. Ik stond gewoon kermend op en het ging toen wel. Maar het is wel net een dik schilderij op mijn lijf, helemaal opgezet!
Vanmiddag gaf ik Julia een Danoontje. Daarin zit geen toegevoegde suiker stond er op, maar wel weer fruitsuikers en daar moet ze toch ook maar niet te veel aan wennen. Af en toe krijgt ze zo’n MINI-kuipje (wat zijn die klein he), maar normaal geef ik dan maar gewone, magere yoghurt. Soepstengels kunnen we proberen, de liga laat ik maar liggen tot later misschien. Hier een zoetekauw (ik dus) en zolang ze er niet naar taalt, is het eigenlijk ook wel ok!
Papa is met twee vrienden uit eten en normaal gaat Julia eigenlijk meteen goed slapen. Nu ook, maar opeens gilde ze het uit. Hoesten, helemaal over haar toeren. Ik troostte haar, maar ze huilde zo dat ze haar speen niet meer in hield en dus mocht ze bij mij op de bank zitten. Ze hijgde helemaal. Ze proestte zo dat er een beetje risotto mee kwam. En ik zat daar alleen…als ze zo overstuur is, is het toch fijn als je met z’n tweetjes bent. Ze mist door de hap om 18.00 uur opeens een fles en daar had ze nu toch trek in. Ik gaf haar 100cc en nu slaapt ze. Ze kan echt krijsen van de honger, het arme schaap. Terwijl ze toch haar potjes helemaal op had en het Danoontje ook…Ze wou vandaag toch gewoon haar vier flessen en dat mag ze ook nog volgens het cb.
Als ze de 30ste echt 7 maanden is, gaan we starten met brood. Echt een mijlpaal vind ik! Dan mogen ze het gaan proberen op het kdv. Als ze brood eet, merk ik vanzelf wel of ze die vierde fles nog wil en anders gaan we die van 22.30 uur steeds iets naar voren halen, tot ’ ie om 19.30 uur ofzo is. Dan mag ze lekker gaan slapen en hopelijk leert ze dan ook om door te slapen! Het is een heel gedoe allemaal zo hoor…Gelukkig heb ik jullie hier en kan ik zoveel vragen stellen als ik wil. Ik ben soms behoorlijk onzeker over haar voeding eigenlijk, wat ze allemaal mag enzo. Maar dan vraag ik het dus gewoon aan jullie!
Groetjes Rainbow, trotse mama