hoi meiden,
Gewoon uit nieuwsgierigheid, mijn dochter van 2,7 jaar is net bezig met een kleurplaat met sterren. Tot mijn verbazing is ze de sterren heel mooi tussen de lijntjes aan het inkleuren. Is dit een beetje normaal voor deze leeftijd? Ik dacht dat dat nog helemaal niet aan de hand zou zijn, ook de interesse niet om tussen de lijntjes te kleuren!!
Lekker wild krassen is nu toch veel leuker nog!!
Tussen de lijntjes kleuren
Hier is het in ieder geval nog niet binnen de lijnen kleuren, lijkt er zelfs nog niet eens op
Knap hoor
Liefs Michelle
Is ook voor het eerst dat ik het bij haar zie hoor!! Normaal is het ook krassen en rondjes, maar dit nog nooit gezien…!
Het kan dat het doorzet tot echt mooi blijven kleuren, het kan ook dat ze over een paar maanden weer lekker gaat lopen krassen De onze heeft het een poosje gedaan, vooral de kleinere vormen zoals bloemen, sterren e.d. Maar nu doet hij heel andere dingen met een kleurplaat
Lekker genieten van deze periode en vooral bewaren die kleurplaat!
lijkt me eerlijk gezegd veel ’ lekkerder’ om te krassen maar ik denk dat je gelijk hebt. Ze zal het van mij gezien hebben met samen kleuren…Ik bewaar hem zeker, doe ik normaal niet want anders kan ik er een schuur bij nemen…
Nou, hier is het ook vooral krassen!
Hij heeft 1x een tekening gemaakt die ergens op leek, maar daar bleef het ook bij
Liefs, Anne
ja! Maar hier is het ook krassen krassen krassen, kijk mam een olifant…eh, mooi schat…??! Dit is echt wel de eerste keer dat ik verbaasd ben.
Marijn kan ook wel tussen de lijntjes kleuren als hij zin heeft. Meestal begint hij er wel mee en na een tijdje vindt hij het wel leuk en begint te krassen.
Hier ook nog niet echt tussen de lijntjes hoor, maar ze probeert het wel. Is bij een kleurplaat heel bewust bezig met; “nu de oren, nu de haartjes” etc. en kleurt dan ook wel op de goede plek, maar ehm… meestal is er meer naast dan op de goede plek.
Ze vind het tegenwoordig ook helemaal geweldig om samen te tekenen, dan moet ik iemand tekenen (tegenwoordig meestal sinterklaas of zwarte piet maar meestal is het een familielid), en dan moet ik dingen ‘vergeten’ die zij dan tekent.
Bijv. oren, ogen, neus, ketting, oorbellen, mijter etc.
En lettertjes!!! (PFffffff zij OOK al zo vroeg??? -hoewel de oudste nog wel wat sneller was hoor, want die kon met 2,5 alle letters al herkennen en benoemen…-) Ik moet steeds namen voor haar schrijven, en ze is zelf ook allemaal kleine kriebeltjes aan het tekenen en zegt dan dat het lettertjes zijn.
Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)
Ohh bij J 3 jaar 8 maanden word ook niet tussen de lijntjes gekleurt hoor, die houd eigenlijk helemaal niet van inkleuren en vind een leeg blaadje waar ze zelf wat op mag zetten veel leuker, en daar komen dan ook wel poppetjes en poezen uit die herkenbaar zijn! Eigenlijk al een hele poos, maar dat met in de lijntjes, nee dat gaat het zeker niet worden!
nou hier is het op een leeg vel echt wel krassen, rondjes, en af en toe een huisje ( eh waar schat…) Dus daar kan ik niks van maken!
knutselen en buiten spelen zijn wel favoriet hier, ze vind kleuren in ieder geval erg leuk.
En dieren laten tekenen en raden is hier nu ook erg in!!! Grappig…
die van ons kan dat nog echt niet, en heeft er volgensmij ook, geen behoefte aan. Die krast er lekker op los!!!Echt knap van jouw kleintje!!
liefs woezel
Ik vind het erg knap.
Tim krast nog volop over het hele vel, het enige wat hij kan tekenen is een zon. En die ziet er erg mooi uit. Maar verder nog allemaal krassen, ook bij een kleurplaat.
Groetjes,
Sandra
het was misschien ook mij een beetje nadoen, mama kleurt tussen de lijntjes dus ik ook…
we hebben daarna niet meer gekleurd dus wie weet was het een eenmalig iets. Maar bewaren doe ik de kleurplaat wel!! Want was toch wel verbaasd!
Toevallig heb ik met Seth vanochtend zitten kleuren en toen ging hij het ook proberen. Het was heel mooi geworden en echt niet helemaal tussen de lijntjes, maar een goede poging Genieten!
Liefs, Anne
nou ja, helemaal tussen de lijntjes is het hier ook niet hoor! Maar ze is nu wel van alles aan het inkleuren, dat vind ik al heel knap.
leuk dat Seth het ook doet! Toch grappig om ineens te zien!!
Hahaha, Eva tekent ook hele olifanten en dan denk ik: ‘Olifant?’ Tja…het zijn krassen! En dan vooral ZWART. Heel typisch. Laatst tekende ze een rondje en ik vroeg wat het was. ‘Een molletje’. Ok??? Met heeeeeel veel fantasie dan! Knap hoor, dat ze binnen de lijnen kleurt! Eva doet dat dus never en Max al helemaal niet. Die kauwt alleen op potloden!
Groetjes Rainbow
Hylke heeft erg weinig met kleuren.
Kleurplaten niet, zelf tekenen niet.
Ja, natuurlijk tekent hij wel regelmatig,
is druk met potloden en stiften in de weer,
maar fatsoenlijk tekenen is er nog niet echt bij.
Gewoon niet in geinteresseerd.
Wat ie wél doet: ALS hij dan eens een echt rondje
wil tekenen, pakt hij een rond iets, en trekt daar
dan keurig een lijntje omheen.
M.
Gewijzigd door - MarselenDiana op 04 Dec 2011 21:20:30