Trouwkleding


#1

In augustus trouwen goede vrienden (en tevens famillie) van ons. Erg leuk allemaal, al helemaal omdat we ook daggast zijn!
Bruidspaar in kwestie is wel iet wat van de afdeling erg netjes… (kak?)
En nu moet ik dus om nieuwe kleren uit, en oh wat heb ik daar normaal gesproken al een hekel aan. Nu weet ik even niet wat ik ten eerste al zou moeten dragen! Jullie ideeën?
Ik ben sowieso niet een rokje type, dus dat wil ik niet dragen… Maar wat dan?
Hebben we een modebewust type in het forumhuis hier?

Groetjes Manderijn.


#2

Je hoeft geen rokje aan te trekken om er sjiek uit te zien. Er zijn ook heel veel mooie lange broeken. Het is maar net wat je erbij draagt.

Draag in elk geval niet overwegend wit! Dat is een ongeschreven wet, dat je dat niet kunt maken omdat de bruid meestal in het wit is.

Zorg ook dat je met laagjes werkt. Dus dat je iets koopt waar je een vestje of jasje bij kunt dragen. Je weet nooit hoe het in augustus is met het weer. Je kunt nu wel iets moois met lange mouwen aanschaffen, maar als het op die trouwdag 30 graden is, ben je niet blij met je nieuwe sjieke kleren.

Dus gewoon iets wat lekker koel draagt en dan zorg je dat je er een vestje of jasje bij hebt.

En wacht even met op pad gaan, want de uitverkoop begint ergens in de komende week, dus je kunt mogelijk heel leuk slagen voor hele leuke prijsjes.

Kijk ook bijv. eens bij de Hennes. Daar hebben ze vaak hele mooie langere zomerjurken, van mooie ietsje glanzende stoffen. Als je zoiets draagt met een leuk schoentje eronder en een mooi jasje of vestje erbij, mooie sieraden (kosten ook 3x niks als je op de goede plekken zoekt! Ik krijg nog altijd hele enthousiaste reactie op een ketting die ik ooit voor 1,49 bij de Wibra gekocht heb!!! haha!), en klaar ben je voor die bruiloft!

Het hoeft niet veel te kosten (zeker niet met de uitverkoop in het vooruitzicht) en het kan ook makkelijk om te slagen voor iets wat je daarna nog door kunt dragen.

Zoiets als dit bijvoorbeeld (geen idee wat je smaak is, maar ik brainstorm maar wat): http://www.hm.com/nl/product/00093?article=00093-A

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Jun 2012 13:59:50


#3

Of als je toch een broek wilt dragen, bijv. zo’n broek:

Mooie bedrukte blouse of tuniek erop, evt. vestje/colbertje erbij en klaar!

Groetekes, Sje


#4

Die broek is erg leuk, goeie tips heb je. Ik ben normaal van de lekker zittende kleding, dus vrij simpel. Maar goed, dit is wel een mooie dag om écht wat moois aan te trekken.

Groetjes Manderijn.


#5

Ik heb zelf graag een jurkje aan bij een bruiloft, maar een nette broek met een leuke top is ook heel feestelijk.
Voor leuke jurkjes zou je ook bij de Steps kunnen kijken. Daar is ook net de uitverkoop begonnen
http://www.stepswebshop.nl/categorie/sale/jurken.aspx

Liefs, Anne


#6

En wat dacht je van Didi of Zara. Daar hebben ze ook stijlvolle kleding! Moet je buiten de uitverkoop ook niet komen, maar komende maand wordt het daar allemaal afgeprijsd.

Groetekes, Sje


#7

Die jurkjes zijn erg leuk, maar ik voel me daar gewoon niet in thuis!
Die merken die je noemt Sje zijn hier wel un de buurt. Kunst is dus even om op de uitverkoop te wachten.
Ik vind combineren ook altijd zo lastig. Wat past bij wat… Drama vindt ik dat altijd!

Groetjes Manderijn.


#8

Woon je toevallig bij mij in de buurt? Midden-brabant? Ik zou zo met je meegaan als personal shopper!

Groetekes, Sje


#9

Lief aanbod… Ik woon in friesland, niet écht naast de deur hè?

Groetjes Manderijn.


#10

Nee, dat gaat-em niet worden inderdaad. Beetje ver. Wel jammer, want ik had het wel leuk gevonden om je te helpen.

Heb je niet een zus of een vriendin die evt. met je mee kan?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Jun 2012 16:32:55


#11

Ik zal mijn vriendin eens vragen… die had voor de bruiloft van haar zus ook leuke kleren.

Groetjes Manderijn.


#12

Oh, dan gaat het vast helemaal goedkomen. Laat je ons t.z.t. nog weten wat je gekocht hebt?!

Groetekes, Sje


#13

Yep, zal ik doen!

Groetjes Manderijn.


#14

Gaaf… Ik heb candaag bruilift van mijn broer. Heb witte tulle jurk met colbalt blauw jasje.

Wat ook leuk is een sjieke bolero/ of grote sjaal, voor als wat kouder is. De jurken van steps tof!!

Succes…


#15

Waar ik altijd goed kan slagen, de ene keer wat beter dan de andere keer, is Street One. Cecil heeft dit merk ook. Zit lekker en zijn echt erg leuke kleren. Ik heb zelf ook nooit een rok of jurk aan, en bij Street One hebben ze dan altijd erg leuk spul!

Alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn!


#16

En als je in Friesland woont, kun je misschien in Gorredijk bij Rinsma Fasion slagen?! Ze hebben ook een site maar het is een super grote winkel. Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar familie van mij zijn speciaal uit het westen naar Gorredijk geweest om daar voro kleren voor een bruilfot te halen…

Alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn!


#17

En super grote winkel inderdaad, maar je beurs moet daar minstens zo groot zijn
Vandaag op het werk ook nog wat winkeltips gekregen, dus het moet vast wel lukken! Ik ga denk ik voor gewoon een mooie lange broek, met pumps… (die ik dan vast moet gaan kopen, wil ik daar de hele dag op lopen) Heb mooie al gezien, maar weet niet of de kleur heel handig is?
http://www.hypebazaar.nl/damesschoenen/pumps/2366_blauw_tamaris-pumps.html

Hmm… wat trek ik hier bij aan? schoenen zijn vast niet een goeie basis

Groetjes Manderijn.


#18

Ik zou geen kleren bij schoenen kopen. Ik zou eerst afwachten voor wat voor kleding je slaagt en dan pas voor schoenen op pad gaan.

Groetekes, Sje


#19

Dacht ik al ff chekke!

Groetjes Manderijn.


#20

Voordeel is: ook alle schoenen gaan in de uitverkoop, dus je kunt vast nog goed slagen zodra je kleding hebt!

Groetekes, Sje