Tot wanneer vitamine D/K druppels?

Hoi hoi…

weet ff niet uit hoofd welke Jurian nu nog krijgt. Volgens mij sinds de flesvoeding alleen nog maar de K (voor gebit etc) maar… vraag me af tot welke leeftijd moet men dit blijven geven?

Het is vitamine D. K zit in kunstvoeding en hoeft alleen gegeven te worden bij borstvoeding. Die moet je zelf dan ook nemen.

Vitamine D moet volgens mijn tot vier of vijf jaar. Weet niet zeker staat volgens mij ook wel in de gebruiks aanwijzing.

Geven jullie die dan ook nog steeds?

Wij geven ze beide nu niet. Volgens mij is K uit mijn hoofd gezet voor de 1e 3 maanden. Dus daar zijn we na 3 maanden mee gestopt. Vitamine D hebben we alleen gegeven toen ik nog borstvoeding gaf. Nu krijgtTim flesvoeding en daar zit D al in. Je moet ze tot het 4e jaar uit mijn hoofdgezegt geven, maar volgens mij straks pas weer als ze minder flesvoeding gaan krijgen. Nu geven we ze dus niet.

Groetjes,
Sandra

ik geef ook flesvoeding! maar heb wel de tip gekregen om K niet te geven maar D wel blijven geven. Dit doorgekregen van de huisarts en cb…

vind het persoonlijk erg zoet plak spul… dus dacht misschien als flesje op is dan hoeft het niet meer…? volgens mij heb je ze ook in tablet vorm?!

Ik weet ook niet beter dan dat je kon stoppen met extra vitamine D en K geven als je kunstvoeding geeft. Daar zitten beide vitamines al voldoende in. Dus hier geven we niks extra’s. Heb nooit gehoord dat je er weer mee moet beginnen als ze minder kunstvoeding krijgen. Vitamines zitten toch ook in de bijvoeding?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Haha dan is de Nutrilon bij jullie in de regio zeker anders dan hier…zucht. Het is toch heel raar dat net zoals bij dit onderwerp de CB’s niet op 1 lijn zitten. Ik hoef het niet meer te gebruiken van het CB. Je zou toch denken dat CB’s bij het geven van vitamine D op 1 lijn zitten. Ook onze kraamhulp vertelde destijds dat het niet meer hoefde als ik over ging op flesvoeding.

Tim is nu ruim 6 maanden, zijn er meer mensen die op deze leeftijd nog gewoon de druppels gebruiken? Want anders moet ik ze misschien ook wel weer gaan gebruiken.

Gr,
Sandra

Nee hoor Sandra… Jurian is nu ook bijna 6 maanden en ik stop ermee… want hoor meer dat het niet nodig is dan wel…! dus geen zorgen … gewoon niet geven…

Oh Mriek ik heb net een berichtje geplaatst en lees nu jouw bericht. Gelukkig ben ik dus niet de enige die ze niet meer gebruikt. Er zit volgens het CB niet voldoende vitamine D in de bijvoeding. Dus daarom moet je ze straks wel weer gaan gebruiken als je minder flesvoeding geeft.

Groetjes,
Sandra

vanaf hoeveel flesvoedingen is dat dan Sandra?

Hoi,

Dus als een kind 3 flessen krijgt (of uit 4 zon’n 650 cc) dan moetje bijgeven ofzo?

gr, Danielle

Als je meer dan twee flessen per dag geeft, hoef je niet extra te geven. Toen Anna van de twee flessen af was en eigelijk nog maar eentje voor het slapen gaan heb ik weer vitamine D gegeven. Het is tot vier jaar.

Nee hoor nu hoef je nog niet te beginnen. Mij is verteld dat je weer moet beginnen als je kindje 1 jaar is, want dan krijgen ze steeds meer andere melkproducten en bijna geen opvolgmelk meer. En vitamine D is weer nodig voor een gezonde botopbouw. Kleine kinderen blijken zelf niet volgoende vitamine D aan te kunnen maken in hun huid. Daarom wordt het aangeraden om tot de 4e levensjaar bij te geven.

Groetjes,
Sandra

Haha, het blijft wisselen hè. Wanneer het nou wel of niet moet. Ik doe m’n ogen wel dicht en prik dan gewoon maar een visie…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Vit K is t/m 3 maanden en Vit D is t/m 4 jaar.

Daarna gaan kinderen dagelijks naar school, spelen elke dag buiten en krijgen genoeg Vit. D door het buitenspelen.

Groetekes, Sje

Als kinderen minder dan 500cc flesvoeding krijgen dan moeten ze vitamine D bij krijgen en dit tot een jaar of 3/4.
Bij meer flesvoeding zit er genoeg in de flessen onder de 500cc moet je bijgeven. 5 druppels per dag!

Of als ze wat ouder zijn kun je overgaan op tabletjes Vit. D in plaats van druppels.

Groetekes, Sje

Onze oudste dochter is drie en krijgt ook nog steeds extra vitamine D in junior kauwtabletten vorm. Ja overal wordt wat anders gezegt, de 1 zegt is wel nodig, de ander zegt dat het niet nodig is. Ik kies ervoor het wel te doen en dat adviseer ik anderen ook te doen.

or Ooh jee, ik geef Joey helemaal geen vitamines… Ik wist wel dat het bij borstvoeding moet, Ik heb het ook nooit van het cb of van de kraamverzorgster gehoord… Moet ik hem dat nu gaan geven? Hij krijgt 900 cc nutrilon per dag.

Groetjes Anouk

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker