Tot nu toe het uiterste

Het is nu afgelopen, hij begon net weer te spugen en we zeiden at hij het op moest ruimen en hij kitste gewoon een roggel in mijn gezicht en vervolgens naar papa.
uiteindelijk na een paar van onze “probeersels” qua opruimen etc… werd de grens bereikt.
conclussie: hij zit nu voor een half uur op zn kamer ZONDER speelgoed. werkelijk zijn hele kamer is leeg. behalve zn bed staat er nog. papa was het goed zat en zei: nu bepaal ik de tijd, die 2 minuten apart zetten heeft geen zin gehad hij gaat er maar is een half uur zitten zonder speelgoed…

ohw god wat erg dit… en hij lijkt het nog niet eens erg te vinden dat is nog het ergste!!!

Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Sep 2011 22:22:28

Dat gaat hij nog wel erg vinden!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

maar is het niet te drastisch denk je??

Hoe is het afgelopen?

Liefs Michelle

hij moest daarna weer terug naar zn kamer… en daarna was ie braaf, wilde hij het wel doen maar bedacht zich overduidelijk… maar het voelt zo drastisch dit, normaal is het toch 2 minuten per leeftijd ofzoiets. ik vond een half uur eigenlijk veelste lang (het is een kwartier geworden trouwens en vervolgens weer 10 minuten)
ik kan het gewoon niet velen dat hij dit doet, wat een nare bijkomstigheid zeg.

Tja als 15 min niet helpt en 10 min erbij wel, dan werden het maar makkelijk 25 minuten. Hopenlijk heb je het hem zelf alsnog laten opruimen.
Heb je een idee wat er uberhaupt achter zit ? Ons manneke weet zich soms geen raad met zijn eigen boosheid ( vaak ook gewoon door moeheid hoor ). Toen hij kleiner was resulteerde dit in enorme driftbuien waarbij hij met gemak alles op de grond smeet wat ie tegen kwam. Lauwe douche, werkelijk 100x terug de gang op en noem maar op werkte niet. Uiteindelijk negeerde ik het met als grens dat het alleen niet gevaarlijk mocht zijn. Dus haalde hij alles uit de keukenkastjes, koelkast en weet ik wat. Maar het hielp wel. Ons manneke was boos, wist niet hoe dit te uiten of hoe eruit te komen. Pure machteloosheid omdat hij wist hoe je boos moet zijn. Is maar een voorbeeldje natuurlijk. Maar aangezien ik het gedrag van je manneke wel wat extreem vind, is het verstandig om eens te kijken waar het vandaan komt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@MamavanRico, lijkt vrij drastisch maar als het werkt, hoef je het als het goed is maar 1x zo te doen! Eerstvolgende keer, bij wat-ie ook uithaalt, hoef je mogelijk alleen maar te dreigen met zo’n half uur zonder speelgoed op zijn kamer.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Sep 2011 19:29:46

Drastisch? Moeten ze hier eens proberen om in mn gezicht te spugen.
Dan vind ik een half uur zonder speelgoed op een slaapkamer echt niet drastisch hoor.
Ik kreeg laatst uit boosheid een kopstoot van mn mannetje, tegen mn schouder dan wel, maar die is met een flinke tik voor zn billen zo de gang op gegaan.

Dr wordt in de maatschappij soms zo voorzichtig om gegaan met straf.
Ik zeg bewust maatschappij en doel niet op bepaald mensen hier.

Dus je hebt “gewonnen” Hopelijk snapt hij het nu en nee dan is het niet te drastisch, je had genoeg geprobeerd.

Liefs Michelle

@MamavanRico
Als ik jullie was zal ik echt eens verder gaan kijken. Waar komt dit gedrag van daan. Dit heeft vast een oorzaak die een, twee, drie niet makkelijk te vinden is.
Hij wil jullie toch op een of ander manier iets duidelijk te maken.
Net als van Asje schrijft zou het heel goed het niet uiten kunnen zijn maar misschien ook iets heel anders.
Ik weet niet of je mijn topic laatst hebt gelezen dat we een medium thuis hebben gehad. Misschien ook iets voor jullie? Misschien kan hij duidelijk krijgen wat Rico dwars zit.
Marijn voelde zich niet begrepen en daar komt bij hem een groot gedeelte van zijn gedrag vandaan. Ik zit bij Marijn nu sterk te denken dat hij een high sensetive kindje is.
In ieder geval is het een moeilijke situatie voor jullie en wens jullie ook veel sterkte.

Soms zijn drastische maatregelen even de enige die werken en dan moet het maar zo, want dat spugen kan je ook echt niet accepteren. Wie niet luisteren wil moet maar voelen hoor

Groetjes,

Michèle

Thnx iedereen

@Asje: maar wat zou hier achter moeten zitten dan? ik bedoel… hij heeft het blijkbaar gezien en deed dat na, toen ik zei dat het niet mocht gaat ie het vaker doen. ik zie niet echt verschil tussen kids die slaan, krabben bijten of spugen zeg maar…ik dacht dat dat er allemaal bij hoorde bij de Peuterpuberteit… maar wat je zegt… dat is idd waar, hij is de laatste maand ontzettend moe, en dat is helemaal niets voor hem. hij ligt vaak op de bank en vraagt om een deken, en dat terwijl rico eigenlijk een “druk” kind is. maar dan moet ik er ook achter komen waarom hij zo moe is…hij is wel verkouden… maar omm dan te gaan spugen…
ik heb anders geen idee wat het zou kunnen zijn. hij kwam zo thuis van school en zei dat een kindje dat ook deed. maar op school zeiden ze: nee dat hebben wij niet gezien dus dat kan niet.
ja dat vind ik onzin, als ze het niet gezien hebben wil het niet zeggen dat het niet gebeurd is. hij verzint zoiets toch niet zelf??
ik denk dat hij weet dat hij me hiermee heeft en er daarom zo op door gaat…
misschien helpt het idd wel om hem hierin te negeren, maar dan heb ik nog liever dat ie met spullen gooit zolang het idd niet gevaarlijk is het is echt niet prettig de ene tuf na de andere in je gezicht te krijgen… voel me echt rot hierover. En opruimen? hij heeft denk ik wel 10 keer als het niet vaker is achter elkaar rond staan tuffen. zelfs in de hoek bleef ie door spugen…
ik wil graag weten wat hem dwars zit… Rico kan nog niet zo goed praten dus het zou kunnen zijn dat hij me wat duidelijk wil maken maar het niet kan zeggen.

@Pranger: ja dat zou zomaar kunnen… wat kost zo’n medium als ik vragen mag?

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Sep 2011 20:50:28

@Michèle
Ik ben het deels met je eens maar je moet wel naar het kind kijken. Ik riep voor dat ik kinderen kreeg ook zo van nou ze kunnen van mij wat, dat wordt niet geaccepteerd. Ik denk daar nu heel anders over en het is me nu heel duidelijk geworden dat je eerst moet kijken waar bepaald gedrag vandaan komt. En dan heb ik het niet over 1 of 2 keer in de week boefjes streek.

@MamavanRico
Wij hebben €50 per uur betaald. Hij is een dik uur geweest. Ja en wat is dan duur als je kind er mee geholpen is is natuurlijk het belangrijkste.

Sja een medium, je zou ook naar een psycholoog kunnen gaan, net waar je beter bij voelt natuurlijk.
Ik sluit me wel bij Pranger aan dat je er mss eens verder naar moet laten kijken.

Ik snap niet goed waarom ze verder moet laten kijken op dit moment. Het is ene paar dagen bezig, hij zegt dat hij het op school gezien heeft (Dylano idem dito)
Hij denkt misschien wel dit is leuk, mama word boos, krijg lekker aandacht Het is wat mama van Rico zegt, eeen ander kindje bijt , slaat ,krabt en daar ga je toch ook niet gelijk mee naar een psycholoog of medium.

Kijk komen er andere dingen bij of krijg je het er echt niet uit word het een ander verhaal, maar ik hou het nog even op peuterpuber streken

Liefs Michelle

Nou ja, ik dacht in combi met de andere topics van de driftbuien in winkelcentra etc.
Nee tuurlijk ga je niet gelijk naar een psych, maar ik lees wel vaker van dit soort topics over het mannetje.
Voor de rest ken ik ze natuurlijk niet, alleen van het forum, dus ze moet doen wat haar het beste lijkt

nee ik denk persoonlijkk ook niet dat het zo dramatisch is qua gedrag.
Kijk Rico bijt niet, krabt niet, slaat echt ZELDEN, gooit ook eigenlijk praktisch nooit met spullen. een giga driftbui heeft hij 2 of 3 keer gehad maar dat vind ik eigenlijk niet noemenswaardig.
het is echt het spugen nu en idd wat michelle zegt ben ik het eigenlijk zelf wel mee eens… ik denk ook dat het pp streken zijn MAAR het valt me idd wel op toen ik ben gaan nadenken over wat jullie zeiden van: kijk is verder…
hij is wat ik al zei tegen Asje, heel erg moe de laatste tijd, hij ligt liever op de bank dan dat hij wat anders doet. behalve als ik hem mee naar buiten krijg. of soms gooit hij over met een strandbal, of tekent wat op zn bord, maar vergeleken bij een tijd terug… is de energie er helemaal af hoor. ik weet dus niet waar dat vandaan komt maar dat zal wel meespelen… dat als ze peuteren en daarbij ook nog moe zijn dat het dan erger wordt.
mijn vriend zegt ook: hij test ons uit want hij WEET dat wij daar boos om worden en dat hij ons daar mee heeft.

@Asje: nog een berichtje aan jouw. we hebben het er net lang over gehad en zijn n.a.v je bericht ook tot de beslissing gekomen het te negeren, want ALS hij spuugt kijkt hij gelijk onze kant uit of we reageren… dit lijkt me dan uit testen en idd hij moet klaarblijkelijk wat kwijt. Bij jullie was het: mits het niet gevaarlijk wordt… hier is de grens; naar andere mensen spugen dan ons. dat kan ik niet negeren dat mag ik ook niet negeren. maar als hij in het rond spuugt negeer ik het, en als ie echt in mijn gezicht spuugt zeg ik er wat van. en krijgt hij daarvoor “straf” ik denk dat we even moeten zoeken naar wat werkt… maar geloof me hier kon ie me echt mee aan en dat mag niet gebeuren dus…

mamajob, ik ken ze ook alleen maar van het forum hoor, dus zeg ook maar wat ik denk

Liefs Michelle

quote:
Nou ja, ik dacht in combi met de andere topics van de driftbuien in winkelcentra etc. Nee tuurlijk ga je niet gelijk naar een psych, maar ik lees wel vaker van dit soort topics over het mannetje. Voor de rest ken ik ze natuurlijk niet, alleen van het forum, dus ze moet doen wat haar het beste lijkt

@mamavanjob: ja toevallig we posten ong. tegelijk had dit nog niet gelezen.
haha maar wat je gelezen hebt over de driften dat waren ook alle driftbuien die hij gehad heeft en dat is 2 a 3 keer voorgevallen in iets minder dan anderhalf jaar tijd. ik heb dus eigenlijk alles verteld wat rico deed aan driftbuien, knal het gewoon zo op het forum buiten de dingen die je weet doet ie namelijk nooit moeilijk en DAN kun je het ook weer zo zien: nou dan valt het allemaal reuze mee… zeker wat ik af en toe hoor in mijn omgeving of hier wel is lees dan denk ik; goh dan valt het nog mee. maar goed dit is even een ding waar ik wel tegen aan loop, dat spugen

denk dat het dus een misverstandje was geeft ook niets daarom leg ik het nog een keertje uit.

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Sep 2011 23:08:01

gister 1 keer gespuugd en we hebben het genegeerd, wel zo heel nochalant: hee rico er kwam appelmoes uit je mond doe maar even oppoetsen. verder geen aandacht aan geschonken.
vandaag niet gespuugd TOT net hij gooide met iets nadat k zei dat hij daar af moest blijven dus zette hem op de kamer omdat de teugels zoals michele het noemt nu even strak getrokken zijn, dus geen waarschuwing want hij weet dat hij het niet mag punt. omdat ie dus straf kreeg ging ie spugen maar ik heb hem dus gezegd: je mag niet gooien.
zei niets over het spugen…even kijken of het zijn vruchten afwerpt. en het was nog wel zo gezellig vanochtend