Ik vraag me af of het spugen ook echt iets is wat bij peuter puberen hoort, heb dit zelf nog nooit gehoord of gelezen. Ik bedoel; hoe komt het kind er aan?
Een half uur op zijn kamertje zonder speelgoed vind ik nogal wat voor zo’n klein mannetje, los van of het helpt of niet. Als dit op een leeftijd van nog geen 3 jaar de manier is om tot hem door te dringen dan vraag ik me toch af of er niet meer aan de hand is.
Ik weet wel dat je kinderen niet kunt, mag vergelijken maar het contrast tussen bv rico en fabienne is groot. Fabienne heeft zelden straf nodig, het zeggen is voldoende om het gedrag om te buigen. Blijft het gedrag na een waarschuwing dan zet ik haar 2 minuten op de gang en echt … de brandweer is er niets bij! Dit gebeurd hooguit 2x per maand … af en toe een driftbui, boos als iets niet lukt of ze haar zin niet krijgt … dat vind ik peuter puberen. Dan kun je er nog temperament aan toevoegen waardoor het bij een ander kind wat heftiger is maar denkend aan 30 minuten op zijn kamer … het voelt voor mij toch wat afwijkend gedrag.
Lees ik @asje haar verhaal dan denk ik; jemig wat heftig en heb ik wellicht gewoon een erg makkelijk kind.
Misschien zit er nog verschil in meisjes/jongens ??