Tot hoe oud in de boks?

hallo allemaal.

ik had een vraag, mijn zoontje is bijna 14 maanden, hij liep al met 11 maanden dus je kunt je voorstellen het lieft loopt hij door het hele huis en sloopt de hele boel.
ik heb Jort de grootste deel van de dag nog in de boks, ik kan hem niet alleen laten lopen in huis want hij zit in de vensterbank, loopt omhoog naar de trap, zit in de keukenkastje etc… dit is helemaal niet erg maar ik vroeg me af of er nog meer moeders waren die hun kindje op deze leeftijd nog veel in de boks hebben, en zo niet hoe doe je dat dan>> ben je dan de hele dag aan het corrigeren ( van mij mag hij dus echt niet overal aan komen!!!)

alvast bedankt,

groetejs Trynke

Vlak nadat luca 1 werd hebben we de box eruit gedaan. Luca liep toen nog niet, met 14 maanden deed hij dat.
Voor de trap heb je een simpele oplossing: traphekjes! En ook voor keukenkastjes en lades heb je speciale beveiligingsdingen. In de vensterbank zat hij niet, maar hij klom wel op een lage verwarming. Zolang ze niet te horen krijgen dat iets niet mag leren ze het nooit. Dus eigenlijk moet je hem wel corrigeren en iets anders aanbieden wat hij wel mag doen. Bijvoorbeeld niet alle keukenkastjes leeghalen maar hij mag wel met een pollepel en een pan spelen.
Bereid je maar voor, de komende tijd wordt het flink investeren!!! Maar het is ook genieten om te zien hoe jue kleintje de wereld ontdekt!!! Veel plezier en succes!

Hoi,

Wij hadden Elke geloof ik tot 1 1/2 jaar in de box.
Elke kon pas lopen met 17 mnd.
Elke zat ook wel bij de keukenkastjes. Wij hebben ze nooit vastgezet.
Gewoon steeds zeggen dat ze daar niet aan mocht komen.
Het enigste kastje waar ze bij mocht was het kastje met de sop/theedoeken.
Vonden we niet zo erg.
Traphekjes is ook handig.
Elke is heel ondernemend en die zou zo omhoog kruipen.
Ze mocht ook graag kruipen en was ontzettend snel. Was zo de hoek om naar
de keuken.
Tja, en toen Elke kon lopen was de lol eraf en wilde ze het liefst lekker
lopen en op de grond spelen en was de box niet meer interressant.
Als je echt dingen in de huiskamer hebt die breekbaar zijn ofzo gewoon
laten staan.
Je moet niks wegzetten, gewoon leren dat hij daar niet aan mag komen.
Zo hebben wij een nepkacheltje en als die savonds aan was zei ik altijd
tegen Elke dat hij warm was, en dat ze er niet aan moest komen.
Dit heeft ze dan ook nooit gedaan.
Hij werd niet warm omdat we hem altijd voor de sfeer aan doen, maar
dit hebben we natuurlijk niet verteld want dan zou ze het deurtje steeds
open doen en aan de knoppen draaien.
Sterkte ermee!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 7 mnd

Hoi.

Ik heb onze dochter tot bijna 2 jaar in de box gehad op momenten dat ik er even niet los kon hebben. Bijv. bij het koken en even de was ophangen enzv. Verder heeft ze vanaf ongeveer 1,5 jaar denk ik niet echt meer in de box gespeeld.

groetjes

lon106

Yessin is nu 13 maanden en we hebben hem gister afgebroken
Yessin loopt nog niet
en als ik hem even ergens moet hebben zodat ik iets kan doen is t de kinderstoel…die sleep ik mee naar de keuken en huppa dan kan ik afwassen…hij een theedoek in de handen en zodra ik klaar ben weer op de grond…
ik vind ook dat hoemeer je alles uit de weg gaat (door hem/haar in de box te zetten) hoe meer problemen je dalijk krijgt… gewoon corrigeren

groetjes renata

wij hebben de box totdat de jongens ongeveer 2 jaar en 2maanden laten staan! na hun 2e verjaardag diende de box alleen als 'afkoelplekje’dus als ze stout waren geweest, op de trap zitten kwam later…Aangezien wij 2 kinderen van dezelfde leeftijd hebben was de box wegdoen geen optie en bovendien vind ik het ook een veilig plekje voor ze waar ze even tot zichzelf kunnen komen en waar ze gewoon rustig kunnen spelen. Ik zou de box zo lang mogelijk laten staan, lopen en verkennen kan daarna nog genoeg hoor!!!

bedankt voor de reacties allemaal.

ik dahct vandaag ga ik het even uitproberen wat Renate zei en de hele dag niet in de boks.
nou in één woord drama hahah…hij zat in de laden met onze bankpapieren die op een gegeven moment het hele huis door slingerde, na5 corrigeren gaat hij gewoon door.
de keukenkastjesin de keuken helemaal leeg gehaald, spullen in de wasmachine gegooid, de dvd speler uit de kast laten vallen etc…
corrigeren heeft bij Jort dus geen enkele zin, hij vind het alleen maar leuk!
haha met andere woorden de boks blijft mooi in huis staan tot zijn tweede jaar!!

Groetjes Trynke

en ook toen ik de vaatwasser moest uitruimen even in de kinderstoel gezet, na 5 minuten had meneer het wel weer gezien en begon te bleren en te trabbelen, dus ook géén succes.

oh ja haha maar Yessin zit ook overal aan hoor
maar zolang je hem/haar niet BLIJFT corrigeren dan leert hij/zij het ook niet…
ik ben blij dat de box weg is hoor… yessin wil ook niet altijd in de kinderstoel maar effetjes bleren is niet erg hoor…

groetjes renata

Ik denk dat je altijd moet corrigeren bij dingen die ze niet mogen of wat niet veilig is voor ze, maar ik denk wel dat je ze best meerdere keren op een dag in de box kunt zetten, ook al is het om zelf even wat rust te hebben. Voor je kind en voor jezelf kan het echt geen kwaad namelijk. Als je daarin consequent bent zullen ze het ook normaal vinden en er veel minder problemen mee hebben!

het beste is om niet alleen te zeggen dat het niet mag, maar ook door te doen! Dus en nee zeggen en dan je kid uit de situatie halen, dus ergens anders neerzetten waar hij wel mag spelen. Ik kan bijna niet wachten tot dat ding weg kan… zodra thije er niet meer in wil gaat hij uit elkaar!

De box is geen strafplekje voor ze hoor! Ik denk dat je nee moet zeggen bij wat niet mag, het eerste jaar vind ik sowieso dat baby’s regelmatig in de box moeten zitten, een veilig en leuk speelplekje voor ze!.
Als je ze naar mijn idee ergens anders heen zet dan zitten ze letterlijk in een andere situatie en weten ze niet meer goed wat ze fout deden, gewoon corrigeren op de plek waar het gebeurde!
Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom toch heel veel mensen de box zo lastig vinden. De 'boxperiode’is toch niet zo lang?!
Ze lopen en rennen snel genoeg door de kamer!

iedereen denkt er toch anders over!!! de een vindt de box een strafplek de ander niet. Fijn dat iedereen een eigen mening heeft en dat iedereen het op zijn eigen manier doet.

Groet Loes

ja vind ik ook.
Vind de boxperiode absoluut niet een vervelende periode, maar wij hebben gewoon niet zo’n hele grote woonkamer. En dan staat dat ding wel in de weg ja!

In de ouders van nu van deze week staat wel een interessant artikel over nee zeggen. Past mooi bij deze topic!

Hoi,

Ik sluit me ook aan bij Kim.
Zodra Anne er straks niet meer in wil halen we hem weg. Wij hebben ook
een kleine woonkamer en dan wordt hij weer iets ruimer.

Groetjes Heleen. mamma van Elke en Anne.

vind het leuk alle reacties te horen.
Het ene kindje is natuurlijk ook veel meer aan het ondekken als het andere en daar is helemaal niks mis mee. Over dat de boks geen strafplek is, dat is het voor mij wel.
Als ik Jort drie keer corrigeer ( en hij weet het donder goed hoor) dan zit ik hem gewoon weer terug in de boks, het is dan even bleren maar helaas zo moet hij het toch leren, en hij weet het want even later als ik hem er weee uit haal kan hij soms evem lekker spelen met zijn speelgoed zonder overal aan te zitten.

Bedankt voor de reacties,

Groetjes Trynke

[hi, misschien beetje laat maar wilde graag nog even reageren. je hebt eigenlijk 3 problemen en de eerste is de moeilijkste dat je kindje al kon lopen met 11 maanden.
Hij is absoluut nog niet klaar voor standjes/nee, mag niet en afblijven en het begrip straffen en belonen. Hij zal het niet begrijpen waarom hij ineens in de box wordt gezet ook al heb je het 10x tegen hem gezegd.
Hij begrijpt dat gewoonweg niet. Zijn vermogen om te kunnen lopen geeft hem tegelijkertijd de mogelijkheid OVERAL bij te kunnen en de onmacht van onbegrip vanuit zijn omgeving dat dat eigenlijk allemaal niet mag. En nu, ja…met 14/15 maanden is hij natuurlijk klaar om te klimmen en klauteren omdat hij al een half jaar loopt. Tis een logische ontwikkeling, maar in een te jong mannetje.

2de is de box; je hebt de box nu als een strafplek. je hebt gelijk hem daarin te zetten als hij iets doet wat niet mag, maar…je zou het beste daar een hele leuke speelomgeving voor hem van kunnen maken en dingen in de box leggen waar hij wel mee mag spelen. Al is het iets wat niet van hem is, een oude tv gids of plastic fotalbumpje of oude sleutels etc. Hij heeft uitdaging nodig omdat hij al kan lopen maar niet in staat is te begrijpen waarom hij niet overal aan mag zitten. Of zet een klein krukje in de box, waar hij op mag klimmen en af mag/kan vallen.Natuurlijk wel eentje waarmee hij niet uit de box kan klimmen/vallen!

3de zijn jou correcties de hele dag. Zelf wordt je daar uiteraard ook niet vrolijk van en het kost je bergen energie! Eigenlijk moedig je zijn gedrag aan doordat hij continue die aandacht van je krijgt als hij ergens aan zit. En wat is er mooier dan aandacht van je mama? Als 3-5 correcties niet meer helpen moet je stoppen, al is het alleen al voor jezelf. Meestal werkt het het beste als je hem kan afleiden met iets anders, een speeltje of een liedje zingen of iets anders leuks waar hij wel aan mag komen. en geef hem vooral complimentjes als hij dat doet en meespeelt, En ook belangrijk, doe het even samen. Dat 'even samen’kan al wonderen doen.
Je lokt dan positief gedrag uit doordat je hem positieve aandacht geeft. Je leert hem dan eigenlijk dat het ook anders kan!

Ik wens je veel su6 want ik weet hoe moeilijk het is patronen te doorbreken. en ik hoop dat je er wat mee kan.

gr aram

quote:
hallo allemaal.

ik had een vraag, mijn zoontje is bijna 14 maanden, hij liep al met 11 maanden dus je kunt je voorstellen het lieft loopt hij door het hele huis en sloopt de hele boel.
ik heb Jort de grootste deel van de dag nog in de boks, ik kan hem niet alleen laten lopen in huis want hij zit in de vensterbank, loopt omhoog naar de trap, zit in de keukenkastje etc… dit is helemaal niet erg maar ik vroeg me af of er nog meer moeders waren die hun kindje op deze leeftijd nog veel in de boks hebben, en zo niet hoe doe je dat dan>> ben je dan de hele dag aan het corrigeren ( van mij mag hij dus echt niet overal aan komen!!!)

alvast bedankt,

groetejs Trynke

Bedankt voor de adviezen.

heb het allemaal al een eerder geprobeerd, bos sleutels in de boks, of iets anders waar hij mee mocht spelen, werkt allemaal niet.
Ook afleiden met een liedje of een muziekje op zetten was niks, hij keek me aan 'mens doe normaal’hahha… en vervolgens gaat hij gewoon door met spullen uit de kasten halen ed.
ook samen spelen,vaak vlak voor bed gaan deed ik dat altijd, of boekje voorlezen nou meneer doe scheurt alle bladzijden eruit.
je zei dat het kind het vermogen nog niet had om te denken dat iets niet mag, nou daar ben k het niet helemaal mee eens, want als jort iest doet wat niet mag kijkt hij me eerst stiekem aan, en vervolgens straf ik,en geeft hij mij een kus.
dus ik weeet wel zeker dat jort het vermogen heeft om te beseffen wat wel en niet mag, ach verder is het een heerlijk kind waar ik buiten dit echt geen werk van heb!
nogmaals bedankt,

groetjs Trynke

aram een kind standjes geven kan je niet vroeg genoeg mee beginnen en in het begin moetje je gwoon veel herhalen al moet dat 20 keer op een dag.

trynke je doet het goed hoor en een kind van die leeftijd heeft het gauw genoeg door als mijn zoon ietsdeed wat niet mocht werd hij ook in de box gezet hij staat er niet voor niks even is leuk het is niet om en kind er in te zetten om te straffen maar om uit de situatie halen

mijn kinderen hebben tot 2 jaar en 5 maanden in de box gezeten