Toe aan de volgende fase

En dan zeg ik het heel positief!

Vrijdag ben ik 14 weken en zwanger en ik moet nog steeds bijna elke ochtend overgeven, heb zo’n 3 dagen in de week flinke hoofdpijn en heeeel weinig energie. Dat dit een paar weken zo is, daar stel je je op in, maar vanaf 6 weken, ik ben nu al 8 weken beroerd… bleh!!

De reactie van de meeste mensen is hartstikke positief als ik het vertel, maar er zitten reacties tussen… Laatst kreeg ik te horen: Jullie weten ook van geen stoppen! Helloohoo, het is nummer twee, niet nummer twintig! “Nu alweer?” was een reactie vandaag. Dus vertelde dat Nora over een week of drie 2 jaar wordt. "Oh, wat gaat de tijd snel!"
Zo, jullie er wel pap van… kreeg ik over de mail. Elke ochtend pap heb ik maar terug gestuurd…

Ook wel grappig dat sommige mensen dus echt niet weten hoe te reageren.

Maar al met al ben ik echt heel erg toe aan meer energie, minder overgeven en hoofdpijn. Die buik kan ik wel hebben dan. Ik zou wel een paar weken in de tijd vooruit willen springen nu.

Zo, even lekker geventileerd…

liefs, ik ga maar weer slapen…

Lilypie In verwachting Ticker

Wat vervelend dat je je al 8 weken lang zo beroerd voelt. Ik hoop dat het snel beter mag worden! En ik snap niet dat mensen zogenaamd denken bijdehand te moeten zijn als iemand vertelt dat ze zwanger is. Net als tegen Rainbow, met al die buikopmerkingen. Hoezo, lusten jullie er wel pap van? Omdat je nu voor de 2e keer zwanger bent? Voor hetzelfde geld was het beide keren in 1x raak

Nou ja, volgens mij volstaat een simpel GEFELICITEERD ook wel en hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn. En nu moeten al die anderen dat ook nog even snappen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Oh wat ontzettend vervelend als je zulke opmerkingen krijgt hè…
Ik heb het ook gehad in het begin… ook dat wij er wel pap van lusten, nou tegen de tijd dat deze uk geboren word is noah al 2.5 / bijna 3.

en tussen mij en mn broertje zit NET 1 jaar… dus hoezo lust IK er wel pap van??

Maar wat jammer dat je nog zo beroerd bent! Ik hoop voor je dat het snel over gaat!

Liefs, Melanie

Waar bemoeien sommige mensen zich mee zeg. Kan niemand gewoon blij zijn.

Ik hoop wel dat je snel van je ziekzijn en zo af bent want das niks.

Groetjes,

Michèle

Tja, die opmerkingen zijn wel opvallend, maar voel me er niet echt door aangevallen ofzo, ik vind het gewoon nogal raar, kan me dat van bij Nora niet herinneren, toen was het blijkbaar hip om te vragen of het wel gepland was! Das nu niet meer zo, nu ben gewoon een dekmerrie als je voor de tweede keer zwanger bent! hahaha!

Maar goed, vandaag WEER barstende koppijn en ik zit hier met mijn teiltje, die net nog fijn gebruikt is, dus ik heb mn werk lekker afgezegd en ga als ik wat thee en eten binnen heb weer lekker mn bedje in. Mn schoonmoeder is er voor Noor vandaag, dus daar geen omkijken naar. Maar even van profiteren en hopen dat hcg gauw vertrekt uit mn lichaam. Ik ben klaar voor progesteron!

Liefs

Geniet van je rust vanmiddag en hopelijk voel je je snel een stuk beter!

Groetjes,
M

Ik gun je niet zo’n zwangerschap als mij… dus duim voor je dat die misselijkheid etc snel verdwijnen!!!

Oh die opmerkingen… !! Wij kregen de opmerking of we het alleen in oktober ‘deden’. Ik heel blond… ‘huh hoezo?’ Tja 2 kindjes en beide in juli (zelfde datum bijna) uitgerekend…

@Mriek: Dnak je wel, heb ik zeker gedaan.

@Miniboy: Nee, ik hoop het ook niet. Heb erg met je meegeleefd die tijd, al die maanden misselijk, bah! Ik heb het nu dus echt al helemaal gehad. Voel me echt uitgeput. Mede doordat ik niet uit heb kunnen rusten in de vakantie, was alleen maar ziek en alles koste me bakken energie. Nu moet ik weer aan de bak en ik ben nog veel moeier dan voor de vakantie. Dan wil je gewoon je energie weer terug en niet die misselijkheid en die hoofdpijn! Had jij ook last van hoofdpijn?

Maar ik heb vandaag bijna heel de dag op bed gelegen. 1 PCM genomen, maar helaas, werkte niet. Wel wat geslapen en na het eten voelde ik me iets beter. Daarna een filmpje gekeken en nu weer op bed, met de laptop! Hopen dat ik zo wel kan slapen en morgenmiddag weer aan de slag.

Hoe deden jullie dat tijdens de zwangerschap met paracetamol? Mijn Vk zei dat het wel mocht, maar ik heb toch het gevoel dat ik er voorzichtig mee moet zijn. Heb nu voor het slapen gaan nog niks genomen, terwijl ik nog wel steeds hoofdpijn heb en het wat dat betreft wel zou willen doen. Voel me dan toch schuldig naar het frummeltje in mn buik ofzo…

liefs

Liske, die hoofdpijn had ik ook en toen bleek ik een ijzertekort te hebben. Dus hou het even in de gaten. Natuurlijk hoort die moeheid erbij, maar een keer bloed prikken om je ijzer te checken kan natuurlijk altijd.

Groetjes,
M

Ja mag best een PCM hoor! Dat moet je jezelf echt niet ontzeggen als je jezelf daardoor beter gaat voelen! Ik hoop iig voor je dat het snel ophoud!

Mensen kunnen inderdaad apart reageren he, Minke en Neeltje schelen ook maar 1,5 jaar en ik heb ook bizarre vragen gekregen als “dit was zeker nog niet gepland?” haha! “Jazeker wel” zei ik dan trots Minke was 9 maanden toen ik weer zwanger werd, dus idd ook best snel…
En idd, je mag pcm maar liefst max 2 per dag zei mijn vk. Verder was bij mij de misselijkheid en moeheid over na 3 maanden, ik hoop voor jou dat het binnenkort ook klaar is en dat je je beter voelt!

@Mriek: dank voor de tip. Mn ijzer was twee weken terug perfect: 8,4. Denk niet dat dat zo snel terug zal lopen. Maar ze prikken regelmatig bij de vk en kunnen het daar binnen een minuut testen (net als suiker) dus als ik erom vraag bij mn volgende bezoek (duurt nog wel 3,5 week) dan kan zo’n prikje vast wel.

@Malawimama: Gister zonder PCM gelukkig toch nog in slaap gevallen. Omdat ik er al eentje had genomen, durfde ik het niet aan. Volgende keer toch maar doen dan.

@Linette: Ik ben nu de eerste 3 maanden al voorbij (morgen 14 weken) dus hoop echt dat de misselijkheid en moeheid snel kappen. Ben nu (ook echt nu) steeds aan het kokhalsen en heb nog geen thee durven drinken. Ikkeben is dan een goeie afleiding om toch tussendoor maar een slokje te nemen. Ik moet er niet te diep over nadenken in elk geval.

Bij Nora was ik sneller ondersteboven van een vraag of het gepland was dan nu de opmerkingen. Sta toch alweer wat sterker in mn schoenen denk ik.

Nou, morgen voor het eerst weer heel da dag met Nora samen, ook 's ochtends. Hoop echt dat het dan wat beter gaat, want ze snapt er weinig van als ik zo beroerd ben. Als mn man dan niet voor afleiding kan zorgen, is ze er veel meer mee bezig.

liefs

@ Liske, gewoon doen hoor, als je het nodig hebt. Er zijn trouwens ook ademhalingsoefeningen die pijn kunnen verzachten en massage technieken, ik weer niet of je daar in geloofd, maar anders even googlen: iets van therapeutisch aanraking (ja heel vreemd woord, maar dat word het in de verpleegkunde genoemd) of massage en pijnbestrijding ofzo! Succes

@malawimama: Ik heb zelf altijd erg de neiging om mn wenkbrauwen te masseren als ik hoofdpijn heb (ook als ik niet zwanger ben helaas regelmatig hoofdpijn) en dat verlicht wel iets, zal vanmiddag wel even googlen om te kijken of het wat is, dank je voor het meedenken!

liefs

@liske, dat wist ik niet. Dat je ijzer de vorige keer zo goed was. Want 8,4 is inderdaad gewoon heel prima. Het zal vast niet zo snel slecht worden, dat denk ik ook niet. Hoe dan ook: sterkte meis!

Groetjes,
M

Zoooo, net terug van vakantie en meteen even jouw bericht gelezen! Ten eerste: wat ontzettend rot voor je dat je je zo ellendig voelt! Goed dat je lekker thuis was gebleven, met je teiltje. Meid toch, dat lijkt me zo akelig! Volgens mij mag je gewoon pcm tijdens de zwangerschap. Las VANDAAG nog in de krant dat pcm een hoge bloeddruk kan voorkomen! Hou vol, ook al is het echt verschrikkelijk om zo ziek te zijn. Hoe gaat dat met Nora? Is je man alweer aan het werk na de vakantie? En hoe lukt het werken bij jou? Ik kan me nog je verhaal herinneren dat je moest overgeven en dat Nora er helemaal niets van snapte. Dat was zo zielig voor jullie allebei! Ik ga duimen dat het snel minder wordt.

Ten tweede: toen ik je verhaal las van die opmerkingen, zei ik meteen tegen mijn vriend: snap jij deze? Ik las het voor en vertelde een beetje wie je bent enzo. Hij: ‘Nee? Hoezo?’ Wij snappen die opmerkingen totaal NIET. Hoezo lust je er pap van? Hoezo, alweer zwanger? Wat een rare lui zijn er toch! Bij mij zeiden ze ook: ‘Alweer?’ Ik: ‘Eva is dan 2 hoor, echt belachelijk weinig leeftijdsverschil. Je hebt gelijk!’ Dan waren ze meteen stil en zeiden ze: ‘Ow, is zij dan al 2?’ Tja. En wat is er raar aan twee kindjes hebben? Vroeger hadden ze er 17! Ik word echt plaatsvervangend kwaad als ik je verhaal zo lees! Echt bizar! Bij mij zeiden ze ook: ‘Oh, dus jullie hebben gefoezeld tussen de oliebollen en champagne door?’ Nou ja, dat vind ik nog wel grappig. Ik heb zulke rare opmerkingen als jij krijgt niet gehad, maar meis…bij mij weet je wat ze wél naar mijn hoofd slingeren he? Ene oor in, andere uit. Als je je beter voelt, moet je maar eens laten zien wie Liske is en ze een koekje van eigen deeg geven! Tss…echt vreemd!

Ik ga gauw eens kijken op de rest van het forum, al ga ik dadelijk ook maar lekker slapen! Goede nacht meis en hopelijk morgen een betere dag voor jou!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow: dank je wel. Tja, die opmerkingen, joh… Gelukkig zijn de meeste opmerkingen positief en gewoon gefeliciteerd of wat leuk. Ik had na die opmerking van jullie weten ook van geen stoppen pas later dat ik dacht: Wat een rare reactie! Gelukkig zei ie het later weer en toen reageerde ik met: Het is de tweede hoor, niet de twintigste! Heb jij geen broers of zussen?

Nora maakt over het algemeen mijn misselijkheid niet meer mee sinds mn man ook weer aan het werk is, omdat ik alleen smiddags werk en wakker wordt als zij naar de creche is, of als ze beneden is met papa of oma. Vandaag is eigenlijk de eerste dag dat ik 's ochtends weer alleen met haar ben. ik heb wel over moeten geven, maar toen was mn man er nog om haar af te leiden. Nu gaat het redelijk en Nora is lekker aan het spelen. Ik heb geen hoofdpijn, wel misselijk maar ik weet het binnen te houden sinds we samen zijn. Ik hoop dat ik me zo goed genoeg voel om even de hort op te gaan met haar. Hoewel ik vanmiddag meer kans heb dat het droog blijft geloof ik. Als zij gaat slapen, ga ik ook. Kijk er nu al naar uit!

liefs

Liske dat moet je zeker doen. Toen ik zwanger was van Neeltje legde ik Minke vaak lekker op tijd in bed 's middags, zodat ik ook kon ! Goed voor jezelf zorgen!

@Liske: Wat bij mij heel goed helpt tegen hoofdpijn is wanneer ik voor Chris ga zitten, en hij me even goed en strak bij de haren pakt en trekt.
Het moet niet TE zeer doen natuurlijk, maar net als een strakke staart in…

Ohhh heerlijk, en dan is het zo over!

Liefs, Melanie

Dank voor de tip, Melanie! Vandaag gelukkig (nog) geen hoofdpijn, maar wel erg misselijk en heel de dag sta ik er alleen voor, dus zie er wel een beetje tegenop.

Liefs