Toch weer even een maat-vraagje

De voorjaarskleding hangt weer in de rekken en ik, shopaholic, shop-die-hard, stond er natuurlijk likkebaardend naar te kijken. Maar ja…welke maat moet ik dan toch kopen? Het is pas januari en Eva past nu van bovenkleding in 92 (zit goed, is zeker niet te groot) en van broeken heeft ze 86 (zitten gewoon netjes, op de schoen). Broeken moeten voor straks 92 zijn, maar truitjes? Ik vind 98 groot klinken, aangezien ze eerder bij de 92 cm zit dan bij de 98…Maar die maten kloppen lang niet altijd met de lengte. Op alle sites staat 2-3 jaar bij maat 92 en dan 3-4 jaar bij 98, dus wat dat betreft zou Eva dit voorjaar ook nog 92 ‘moeten passen’ volgens de richtlijnen. En ze is natuurlijk niet direct een lang of een heel breed vrouwtje, dus…ik twijfel! Ik wil ook weer niet dat ze alles niet kan doordragen, ze moet er tot het najaar dan weer mee doen he? Wat denken jullie? Of gewoon 92 en 98 bestellen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik zou zeker 98 bestellen!
Zelf had ik in het najaar wat polo’s voor Seth gekocht, in de uitverkoop. Ze waren 3 euro per stuk, dus daar kon ik ze niet voor laten hangen.
Ze zijn maat 104, en vallen klein.

Ze gaat tot het voorjaar zeker nog wel (een paar) centimeter groeien, en als je zegt dat 92 nu goed is, dan is dat straks echt krap!

Liefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

Ik vind het ook altijd moeilijk om kleren in het voren te kopen. En het ene merk is het andere niet qua maat. Maar de zomer duurt zeker tot september dus als ze het niet gelijk aan kan kan ze het een paar maand later ws wel aan. En Marijn had in een keer een groei spurt en ja dan zijn ze zo uit de maat waar ze nog maar net in zaten. Dus ik zou voor 98 gaan

98 voor kinderen van 3 tot 4jaar??? waar lees je dat add, want ja, bo is groot, maar niet abnormaal, en hij heeft nu al soms truitjes maat 110/116 aan, en die zijn wel groot, maar niet te groot bij hem. Maar goed, das off topic. ik meen echter ergens gelezen te hebben dat 92 tot 2 jaar is en 98 van 2 tot 3 jaar!!

ik zou voor 98 gaan, ik denk dat ze daar van het zomer zeker wel in zal passen!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Merel zit nu al zo’n beetje in 98/104. Dit zit nog wel wat ruim maar is zeker niet veel te groot. Ik zou ook voor maat 98 gaan.

Groetjes Natasja

Jeetje het verbaasd me echt wat voor grote maten jullie kindjes dragen. Als ik bijv. lees dat Bo 110/116 draagt en hij korter is dan Tim !! Tim draagt van broek 92 en van trui 98. Broeken beginnen nu wat te kort te worden, dus we zitten daarvan nu in de overgangsfase naar 98. Maar truitjes maat 98 past hij nog prima en zal hij voorlopig nog dragen. Tim was de laatste keer dat we bij het CB waren 97 cm en toen was hij 2 jaar en 3 maanden, dus dat is alweer even geleden. Dus als Eef nog een stuk kleiner is zou ik voor 92 gaan.

Groetjes,
Sandra

ik zou het ietsje groter nemen. Rico heeft broekmaat 92 (kun je onder mooi omslaan dus daar doet hij wel even mee) en truimaat ook, maar ik vind die trui maten 92 in vergelijking met broeken veelste klein.
idemdito met pyjama. de truitjes zijn veel korter dan die lange lappen voor de broeken hahaha.
ik zou dus voor 98 gaan. rico heeft nu ook nog een 92 trui maat maar dat past NET.

Dan heb ik echt een dwerg! hihihih die zit met broeken in 92 en met truitjes nog in 86! En dat past echt nog prima! hihih en die word over 2 maanden alweer 3! Kom echt even niet meer bij!

haha dan heeft ze langere benen dan dat haar bovenlijfje is.
maar rico’s broekmaat is dus 92 maar die moet ik onder wel omslaan. maar als hij in de buggy zit dan weer niet omdat het dan weer te kort is als ik ze omsla. 86 daarentegen is weer te klein, maar truimaat 86? misschien dat ze waar jij woont de truimaat groter hebben dan in nederland? djeez dat moeten ze hier ook doen

Hihihi ja klopt haar benen zijn wel langer dan haar bovenlijf. De kleding die we hebben krijgen we van Oma uit Nederland dus daar zal het wel niet aan liggen!

Wat een mini maatjes … Zo zie je maar wat een verschil er is …

Ik zou kiezen voor een maat 98 …

Fabienne is 2 jaar en 4 maanden maar heeft van boven al maat 104 en heel soms maat 98. Ik heb zelfs al maat 110 hangen omdat het zo snel gaat. Broek maat 92. Ze is iets boven het gemiddelde qua lengte.

Groetjes Esther

hmm rico zit qua lengte precies op de middenlijn esther.
maar daarom maat 98 in trui lengte zou hij wel kunnen hebben en tja die broekjes…
zoiezo die maten sporen voor geen meter! elke gek ziet toch wel dat de lengte van b.v. een pyjama totaal niet overeen komt, trui en broek.
ik stond al op het punt om een pyjamatrui 98 te verwisselen met die 92
maar dat doen we maar even niet haha!
terwijl dat wel ooit bij rico’s kleding is gebeurd. ik kocht een pyjama maar 80 toendertijd. en iemand had dat dus verwisselt (bij de zeeman) had hij truimaat 74! veeeeeeelste klein en ik pissig omdat ik de bon al had weggegooit.
het viel me pas op nadat hij in de was had gelegen…

Die maten kloppen ook vaak niet MamavanRico. Soms staat er een maattabel wat ik echt niet begrijp, dan is het voor kindjes van 3-4 jaar terwijl ik volgens mij een aardig gemiddeld kindje heb.

Frendz vind ik weer heel klein vallen, ook de Hema terwijl de pyama van de hema weer erg groot uitvalt. Fabienne draagt hier van nog een maat 86 terwijl ze Hema shirtjes heeft maat 104 en 110. Vooral daar waar stretch in zit valt enorm krap. H&M vind ik weer heel goed … C&A ook klein en vooral de duurdere merk kleding vind ik ienie mienie en moet ik vaak dermate groot kopen dat de lengte helemaal niet klopt. Ik dacht dat volwassenen dit eerder hadden maar niet dus!

ik had dat laatst met een cars pyjama. dat was van flanelle. en ik denk: hee lekker warm EN het is een Cars pyjama. Vind Rico geweldig!
enfin… die verkochten ze dus bij de Action.
serieus… maar 98/104 stond erop.
en het broekje is te lang (logisch) en het truitje. jaja… gewoon bijna te kort!

Ik koop niet vooruit voor morgan. Op zich heeft ze nog genoeg waar ze nog even vooruit mee kan, maar ik kijk altijd naar waar ik koop en eventueel het merk, Ik weet niet wel welke winkels groot vallen en welke niet en morgan zit nu in 92 dus hier wordt het van de zomer 98/104.

Groetjes,

Michèle

ik deed dat voorheen altijd wel Michele, maar eigenlijk sinds hij maat 86 had niet meer. ik had zoiets van: oejj dit wordt echt te klein, en ben toen gaan shoppen toen de kinderbijslag binnen kwam Sterker nog ik liet hem alles passen wat ik gekocht had omdat ik geen zin had om weer terug te moeten als het niet paste.

Haha, als ik Rainbow was en ik zou dit lezen, dan zou ik denken: “En nu weet ik nog niets.”

Erik is ruim 95 centimeter en draagt maatje 98 van truien en broeken. Past prima. Sta ook versteld van alle kindjes die jonger zijn en al veel grotere maten dragen (omdat Erik tenslotte ook de kleinste niet is).

Groetjes,
M

@Mriek: en nu wel dan?
rico is 93 cm en heeft dus 92 broekmaat en truimaat ook maar die mag wel 98 zijn denk ik

Ik zou 98 nemen aangezien dat 92 nu gepast zit bij Eva,

en meestal groeien ze in de lente en zomer veel harder dan in de winter.

Hier is Mika 1m16 en hij draagt broeken maat 122,want 116 is te klein.
en bovenkleding is 122/128 en dat is ook niet groot maar hij heeft lange benen en lange boven lichaam.

Naar de leeftijd moet je niet kijken op de maattabel.
Mika zal dan nu maat 98/104 moeten hebben omdat hij 3 jaar is.
Dat had hij met zijn 1,5 jaar al en zat precies goed.
Hij zal volgens zijn maattabelleeftijd dan al 7/8 jaar zijn ipv 3.

Ik kijk naar het kind zelf en meestal als ik iets koop dan neem ik een truitje en broek mee wat hem goed zit zodat ik dat er tegen aan kan houden.
Is wel makkelijk

Wel moeilijk als je leuke dingen ziet hangen en twijfelt over de maat.

Ik hoop dat Mika tot de zomer met maat 122/128 kan blijven doen,want heb er veel in gekocht zowel zomer als winter.

Maar ik denk dat je er goed aan doet om een maatje groter te nemen.

groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Nee, nog niet. Denk ik.

Groetjes,
M