Toch weer even een maat-vraagje

@Mriek: ik werd weer melig. excuse moi!

@Mriek: trouwens haar vraag was 92 of 98 bestellen he…

nou Rainbow: ik zou 98 voor rico halen maar 92 voor Eva

Gewijzigd door - MamavanRico op 19 Jan 2011 12:57:04

Geeft niets hoor, Inge Ik ben benieuwd waar Rainbow op uitkomt!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Rainbow weet inderdaad NOG NIETS! Hahahaha! De één is voor 92, de ander voor 98…Moeilijk! Eva zit in lengte en gewicht tegen de onderste lijnen aan, dus voor haar vind ik 98 opeens zo groot klinken. Maar 92 is niet echt te groot of slobberig ofzo. Van Lief draagt ze soms 92 en dan weer 86, Noppies alleen 92 en dat zit nu gewoon mooi…Net als Mexx 92, maar ze draagt daar ook een vest van in 86…HEMA valt weer klein…Maar ik koop vaak on-line en dan bestel ik gewoon twee maten (hoewel je alles bij die winkel op eigen kosten moet terugsturen - grr) OF ik pas het in de winkel. Dan kan ik vanzelf inschatten welke maat ik moet kopen. Het is nu zoooo moeilijk op de gok! Ik vind het zelfs voor Max moeilijk, aangezien hij zo hard groeit en nu naar 68 mag. Bij hem zijn vooral truitjes erg kort, hij heeft ook stevige schouders en die truitjes staan dan heel ielig. Maar een maat groter zit dan weer niet zo mooi! Er is geen enkel merk/geen enkele winkel met dé perfecte maten he, het is altijd zoeken naar wat mooi zit!

Groetjes Rainbow, trotse mama

lieve rainbow de onderste lijnen intereseren me niet zo… Wat is Eef dr lengte?
weet je dat precies? dan kan ik je nauwekeuriger adviseren.
bel advies bureau inge. 049* ******

@Sandra, bo heeft een lang boven lijf, want qua broeken zit hij in 92, voor de breedte, maar qua lengte, had 86 misschien ook nog net gekunt. Dus 92 moet ik soms wel een paar keer overslaan. Bij hem zit het dus echt in het bovenlijf. Als hij 98 aanheeft , dan zijn het naveltruitjes!! hahahahaha, 104 zit overigens gewoon goed hoor, maar omdat ik laatst leuke truitjes zag, dacht ik, ik ga geen 104 kopen, want voor je hte weet is hij daar uit. Vandaar 110/116, en ja het is iets te groot, maar niet abnormaal, dus het zijn geen jurkjes zeg maar. Hij kan ze dus nu ook in principe aan zonder dat het raar lijkt.

liefs woezel

Even niet letten op de kwaliteit van de foto, want die is echt bagger, maar dit was bo zijn kerstkleding. Zoals je ziet zit zijn blouse goed, en het gilletje was maat 110, en ik vond dat gilletje dus aan de krappe kant.

liefs woezel

Adviesbureau Inge Eva is volgens mij maximaal 88 cm, haha. Al een tijd niet gemeten, maar ze was 85 laatst en ze groeit nou niet erg hard! 86 van broekje zit dus meestal goed! Kun je hier wat mee?

dan zou ik voor 92 gaan. maar hoelang moet ze hiermee doen? want ik kan het zo snel niet vinden waar je dat schreef.
ik zou zowel voor broek als truimaat 92 nemen als ze er niet zolang mee hoeft te doen. Rico is namelijk 93 cm al dan niet groter… en hij heeft 92 broekmaat. past prima ik sla de broek onder wat om, staat ook nog stoer ook. en truimaat… ja die zit net nu het is niet te klein het zit eigenlijk precies goed. maar een 98 zou hem ook niet mis staan.
Eef is kleiner dus ik zou in beide gevallen 92 nemen

Ik moet zeggen dat ik het voor een meisje ook wat lastiger vind dan voor een jongetje. Bij een jongen is het minder erg als een trui of polo wat wijd zit, bij een meisje is dat vaak minder mooi…

Dus tja… misschien toch die 92 dan. Ik zat namelijk ook even te denken: Seth zijn truien ed van de winter zijn ook nog wel ruim goed. En aangezien hij even groot is als Eva, zal er qua kledingmaat niet veel verschil in zitten. Die truien zijn allemaal maat 92, dus misschien heeft Seth die ook nog wel nodig in het voorjaar.

Misschien moet je de kleding thuis even op een kledingstuk leggen wat nu goed past, en dan zorgen dat je diegene neemt (maat 92/98) die net iets groter is?

Liefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

@Anne: maar het punt is vaak dat truitjes kleiner vallen dan broekjes…
dus dan… zou ik voor een jongen voor 98 gaan in trui maat en 92 broekmaat. idd voor meisjes is dat anders dat slobbert lijkt wel… daarom zei ik al dat ik voor 92 zou gaan. want 86 is veelste klein, 92 valt ook iets kleiner dan de broekmaat 92… maar voor een meid kan dat wel. Eef is iets kleiner dan Rico maar ze heeft al een tijdje niet meer gemeten dus Eef kan ook best al 90 cm zijn. dan nog zou ik voor een 92 naar. Ik heb voor Rico bij Ter stal kleding gekocht en maat 92 in trui past “net” dus dat is geen trui die op de groei is. die zit nu gewoon goed maar heel lang doethij er niet meer mee denk ik.

Met de bovenkleding heb je daar gelijk in anne, maar met J vind ik onderkleding juist makkelijk. Een rokje maat 92 kan ze nog 2 jaar aan als het moet, word gewoon wat korter, andere legging etc eronder, klaar!

Jaaaaa, het is ook zo verschillend in merk! Eva heeft bv iets in 92 dat echt nog veel te groot is, terwijl Noppies nu goed past en in april bv te kort zou zijn in de mouwen. Broeken en rokjes gaan zeker in 92, want daar zal ze nog wel in zwemmen in de pijp zeg maar, maar die sla ik dan wel om. En truitjes…daarmee wacht ik gewoon nog even, of ik neem haar mee naar de winkel en pas gewoon even. Al heeft ze daar zwaaaaaar de schurft aan!

@Mamamalawi: weer zo’n leuke foto van J! Wat een poppetje is ze he? Ze ziet er zo lief en teer uit, maar ik weet dat ze best wel soms een bengel kan zijn!

Shirtjes met lange mouwen zou ik nog wel in 92 nemen. T-shirts kunnen vaak best wel een maatje groter. Maarik vind het sowieso nu ook wat moeilijker worden hoor met die maten. Ik koop ook niet zoveel meer vooruit nu. Rens draagt nu van broeken maat 92 en dat zal nog wel even zo blijven want die moet ik wel omslaan maar 86 is weer te klein. Al zou het me trouwens niets verbazen als zijn driekwartbroekjes maat 86 van vorig jaar ook nog passen. Het is bij hem meer dat hij het voor de lengte dan voor de breedte nodig heeft. Shirtjes zit hij nu in maat 92 en soms ook al wel 98. Voor het voorjaar heeft hij voorlopig voldoende, of hij moet echt een mega groeispurt krijgen dus ik wacht voor hem op de zomercollectie. Dat zal dan wel broekmaat 92 worden en shirtjes maat 98/104.

groetjes Ramona