ja kromme titel maar kon het niet inkorten naar mijn wens
wat ik dus bedoelde…en wat ik eigenlijk ook wil weten is hoe jullie met driftbuien buitenshuis omgaan, en dan niet wat je zou doen want ook ik heb vaak hard geroepen: als hij dat doet dan doe ik dit en dat wel.
maar ik ben vandaag toch lichtelijk geschrokken van mijn kleine grote mannetje die eigenlijk weinig tot geen driftbuien (zeker niet buitenshuis) heeft gehad…en er zo vandaag 3 heeft gehad (waarvan 2 buitenshuis en de laatste eindigde binnenshuis)
De eerste keer was, omdat we buiten aan het spelen waren en hij wilde niet naar binnen en ik had dorst dus ik wilde wel naar binnen.
ik zei op den duur: Rico nog 1 keer van de glijbaan dan gaan we naar huis want mama heeft dorst en wil wat drinken, dan kan jij ook gelijk wat drinken.
Toen zei hij dat dat oke was en na 1 keer glijden ging ie TOCH weer de glijbaan op. ik zei toen: wij hadden afgesproken dat we na 1 keer glijden zouden gaan dus mama loopt nu aan.
Rico werd boos en gilde tierend achter mij aan. kleine driftbui die gauw over was.
2e keer was in huis. hij wilde PERSEE de vogels vogelvoer geven maar aangezien ik net het hele balkon gepoetst hebt en rico de vogels geen voer geeft maar alles over het balkon gooide was ik not amused en zei dat hij meteen naar binnen kon gaan en dat hij niet meer aan het vogelvoer mocht komen. hij krees de boel bij elkaar omdat hij dus niet naar binnen wilde. Ik pakte hem op gevolg: nog harder krijsen. begrijp me niet verkeerd; ik laat m binnen gewoon liggen driften, maar niet op een balkon van een betonnen flat waar tegenover ook een flat staat zodat de hele buurt kan meegenieten van een kind dat doet alsof ik hem weet ik niet wat wordt aangedaan (zucht!)
die was dus iets heftiger.
3e keer was in de winkel. hij wilde PERSEE (ja persee he haha) op de draaimolen, je weet wel zo’n ding die wel eens in winkelcentrums staat, zo’n hele kleine met 3 of 4 paardjes. maar… ik had geen kleingeld bij, alleen maar op de pinpas. Daarnaast…zei een kindje: die is stuk. en idd hij was dus stuk. Ik had dit rico uitgelegd en beloofde hem dat als mama weer centjes in haar zak had ipv op de pin dat hij over een paar nachtjes slapen dan in de draaimolen mag. Dit was dus een miscommunicatie want hij meende na de boodschappen dat hij er toen dus op mocht. hij zat op zijn 3wieler en ik had die duw stang er ook nog opzitten. mijn vriendin was er ook bij en rico zei: draaimolen toe! ik zei: Rico ten eerste kun je dat netjes vragen en ten tweede had mama net verteld dat dat nu niet kan omdat hij stuk is. nou mense hij flipte echt de pan uit hoor! hij werd he-le-maal gek daar in het winkelcentrum. ik had geen zin in een scene dus hief die fiets iets omhoog omdat hij elke keer met zn voeten afremde. en zo reed ik naar buiten. toen stapte hij onder het rijden gewoon af!!! en schreeuwde waar de halve buurt bij stond: MAMA WEG en hij begon onbedaarlijk te huilen… ik kon er geen woord tussen krijgen dus ik zei: rico mama loopt naar huis, en toen mepte hij een keer en toen pakte ik zijn armpje vast en zei dat hij niet mocht slaan en dat alle mensen nu naar hem aan het kijken waren omdat hij zo raar aan het doen was. daar werd ie even stil van en keek om zich heen. ik denk; mooi nu kan ik er een woord tussen krijgen… dus ik zei weer: rico we gaan nu even de booschappen naar huis brengen en papa belde net dat hij thuis is. papa wil rico graag zien. ga je nu mee?
ja hij ging mee… zucht… nog geen 10 seconde later: DRAAIMOLEN TOE! ik schrok me een hoedje want ik dacht: die drift is voorbij nou weer een hoop stennis buiten op straat en toen zag ie de buurvrouw en was het ineens: naam buurvrouw mama weg Rico draaimoleeeee huil huil huil Toen zei ik: Rico het is nu genoeg geweest mama loopt aan dan ga jij maar met naam buurvrouw naar huis doei! en ik liep aan. toen was het weer: nee mama blijveeee rico met mama mee! Nou het was de hele weg hommeles en thuis brak dus echt de pleures uit. leuk voor papa dat zoonlief zo thuis komt. mijn vriendin nam mij even mee naar buiten voor een sigaret haha… en papa heeft rico op zijn kamer gezet en is erbij gaan zitten. hij was helemaal hees van het krijsen en gillen (rico) (inmiddels weer over uiteraard) en uiteindelijk rende hij met open arme huilend op mij af en was helemaal overstuur van zijn driftbui. arme ziel ik had zo’n medelijde daarna met heme, hij was gewoon super bang geworden van zijn eigen drift. na wat drinken knapte hij weer wat op en vervolgens lag hij helemaal opgebrand tegen mij aan bijna te slapen… en vervolgens omdat ik moest koken tegen mijn vriendin. he-le-maal op was hij…
SOrry voor het lange verhaal maar wat moet ik hier nu mee?? ik ben di techt niet van hem gewend en ik weet eerlijk gezegd niet zo goed of ik het goed deed. Mijn vriendin zei van: meid je doet het super, je geeft hem zijn zin niet, weet je hoeveel moeders hun kind hun zin geven tijdens een driftbui om maar van de drift af te zijn…
ja dat is ook wel weer zo… maar ik zit me af te vragen: wat nou als… hij opeens zo’n bui krijgt op straat, en dan bedoel ik in die mate als wat ie thuis kreeg, dat heel hard gillen en krijsen waar ie goed 20 minuten in gebleven was!! Ik ben normaal altijd van: laat maar liggen. maar echt er was niks tussen te krijgen, als ik de straat over was gestoken terwijl hij het zo erg buiten had (wat niet buiten maar binnen het geval was maar toch) was ie gewoon blijven liggen hoor!
En nu ben ik dus aan het doemdenken van: goh hij kan dus OOK zo’n heftige peuterpuber zijn net als zoveel kindjes wel is hebben, wat ik totaal niet achter hem gezocht had en ook niet kon vermoeden bij hem (mbt zijn persoonlijkheid en hoe hij is zeg maar) en wat nou als dat buiten ook zo heftig gebeurd. Ik denk dus niet dat ik hem dan maar laat liggen… ik denk dat ik hem oppak en mee naar huis neem en thuis uit laat driften.
waarom?? Omdat ik gezien heb vorige week hoe een kind aan het driften was (ruim 3 kwartier voor waar wij wonen ik kon het op het balkon zien) en die gene die bij dr was alleen maar aan het schreeuwen was dat ze normaal moest doen en dr schoen moest aandoen en dit moest doen en dat moest doen. echt het was heftig toen! ik dacht nog: meid meid wat erg… iedereen die hier buiten hing riep van: hou op doe normaal tegen dat kind!! en een hoop gedramatiseer… ik snap dat ook wel want 3 kwartier naar zo’n gekrijs luisteren is niet tof. dan denk ik dus van: pak je kind op en neem het mee naar huis en laat r daar uitrazen…
pff sorry hoor heel verhaal maar dit greep me best wel aan en na wat ik vorige week bij dat meisje gezien had (zij was geloof ik een jaar of 4) ben ik toch wel wat van mening veranderd als het gaat om driftbuien buitenshuis. Ik wilde graag horen wat jullie zouden doen.
en ik wilde ook vragen: is deze dag een aanzet tot erger en meer?
of maak ik me nu druk om niks.
Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Aug 2011 20:45:39