Toch maar weer een "drift" topic ik schrok toch!

ja kromme titel maar kon het niet inkorten naar mijn wens

wat ik dus bedoelde…en wat ik eigenlijk ook wil weten is hoe jullie met driftbuien buitenshuis omgaan, en dan niet wat je zou doen want ook ik heb vaak hard geroepen: als hij dat doet dan doe ik dit en dat wel.
maar ik ben vandaag toch lichtelijk geschrokken van mijn kleine grote mannetje die eigenlijk weinig tot geen driftbuien (zeker niet buitenshuis) heeft gehad…en er zo vandaag 3 heeft gehad (waarvan 2 buitenshuis en de laatste eindigde binnenshuis)

De eerste keer was, omdat we buiten aan het spelen waren en hij wilde niet naar binnen en ik had dorst dus ik wilde wel naar binnen.
ik zei op den duur: Rico nog 1 keer van de glijbaan dan gaan we naar huis want mama heeft dorst en wil wat drinken, dan kan jij ook gelijk wat drinken.
Toen zei hij dat dat oke was en na 1 keer glijden ging ie TOCH weer de glijbaan op. ik zei toen: wij hadden afgesproken dat we na 1 keer glijden zouden gaan dus mama loopt nu aan.
Rico werd boos en gilde tierend achter mij aan. kleine driftbui die gauw over was.
2e keer was in huis. hij wilde PERSEE de vogels vogelvoer geven maar aangezien ik net het hele balkon gepoetst hebt en rico de vogels geen voer geeft maar alles over het balkon gooide was ik not amused en zei dat hij meteen naar binnen kon gaan en dat hij niet meer aan het vogelvoer mocht komen. hij krees de boel bij elkaar omdat hij dus niet naar binnen wilde. Ik pakte hem op gevolg: nog harder krijsen. begrijp me niet verkeerd; ik laat m binnen gewoon liggen driften, maar niet op een balkon van een betonnen flat waar tegenover ook een flat staat zodat de hele buurt kan meegenieten van een kind dat doet alsof ik hem weet ik niet wat wordt aangedaan (zucht!)
die was dus iets heftiger.
3e keer was in de winkel. hij wilde PERSEE (ja persee he haha) op de draaimolen, je weet wel zo’n ding die wel eens in winkelcentrums staat, zo’n hele kleine met 3 of 4 paardjes. maar… ik had geen kleingeld bij, alleen maar op de pinpas. Daarnaast…zei een kindje: die is stuk. en idd hij was dus stuk. Ik had dit rico uitgelegd en beloofde hem dat als mama weer centjes in haar zak had ipv op de pin dat hij over een paar nachtjes slapen dan in de draaimolen mag. Dit was dus een miscommunicatie want hij meende na de boodschappen dat hij er toen dus op mocht. hij zat op zijn 3wieler en ik had die duw stang er ook nog opzitten. mijn vriendin was er ook bij en rico zei: draaimolen toe! ik zei: Rico ten eerste kun je dat netjes vragen en ten tweede had mama net verteld dat dat nu niet kan omdat hij stuk is. nou mense hij flipte echt de pan uit hoor! hij werd he-le-maal gek daar in het winkelcentrum. ik had geen zin in een scene dus hief die fiets iets omhoog omdat hij elke keer met zn voeten afremde. en zo reed ik naar buiten. toen stapte hij onder het rijden gewoon af!!! en schreeuwde waar de halve buurt bij stond: MAMA WEG en hij begon onbedaarlijk te huilen… ik kon er geen woord tussen krijgen dus ik zei: rico mama loopt naar huis, en toen mepte hij een keer en toen pakte ik zijn armpje vast en zei dat hij niet mocht slaan en dat alle mensen nu naar hem aan het kijken waren omdat hij zo raar aan het doen was. daar werd ie even stil van en keek om zich heen. ik denk; mooi nu kan ik er een woord tussen krijgen… dus ik zei weer: rico we gaan nu even de booschappen naar huis brengen en papa belde net dat hij thuis is. papa wil rico graag zien. ga je nu mee?
ja hij ging mee… zucht… nog geen 10 seconde later: DRAAIMOLEN TOE! ik schrok me een hoedje want ik dacht: die drift is voorbij nou weer een hoop stennis buiten op straat en toen zag ie de buurvrouw en was het ineens: naam buurvrouw mama weg Rico draaimoleeeee huil huil huil Toen zei ik: Rico het is nu genoeg geweest mama loopt aan dan ga jij maar met naam buurvrouw naar huis doei! en ik liep aan. toen was het weer: nee mama blijveeee rico met mama mee! Nou het was de hele weg hommeles en thuis brak dus echt de pleures uit. leuk voor papa dat zoonlief zo thuis komt. mijn vriendin nam mij even mee naar buiten voor een sigaret haha… en papa heeft rico op zijn kamer gezet en is erbij gaan zitten. hij was helemaal hees van het krijsen en gillen (rico) (inmiddels weer over uiteraard) en uiteindelijk rende hij met open arme huilend op mij af en was helemaal overstuur van zijn driftbui. arme ziel ik had zo’n medelijde daarna met heme, hij was gewoon super bang geworden van zijn eigen drift. na wat drinken knapte hij weer wat op en vervolgens lag hij helemaal opgebrand tegen mij aan bijna te slapen… en vervolgens omdat ik moest koken tegen mijn vriendin. he-le-maal op was hij…

SOrry voor het lange verhaal maar wat moet ik hier nu mee?? ik ben di techt niet van hem gewend en ik weet eerlijk gezegd niet zo goed of ik het goed deed. Mijn vriendin zei van: meid je doet het super, je geeft hem zijn zin niet, weet je hoeveel moeders hun kind hun zin geven tijdens een driftbui om maar van de drift af te zijn…
ja dat is ook wel weer zo… maar ik zit me af te vragen: wat nou als… hij opeens zo’n bui krijgt op straat, en dan bedoel ik in die mate als wat ie thuis kreeg, dat heel hard gillen en krijsen waar ie goed 20 minuten in gebleven was!! Ik ben normaal altijd van: laat maar liggen. maar echt er was niks tussen te krijgen, als ik de straat over was gestoken terwijl hij het zo erg buiten had (wat niet buiten maar binnen het geval was maar toch) was ie gewoon blijven liggen hoor!
En nu ben ik dus aan het doemdenken van: goh hij kan dus OOK zo’n heftige peuterpuber zijn net als zoveel kindjes wel is hebben, wat ik totaal niet achter hem gezocht had en ook niet kon vermoeden bij hem (mbt zijn persoonlijkheid en hoe hij is zeg maar) en wat nou als dat buiten ook zo heftig gebeurd. Ik denk dus niet dat ik hem dan maar laat liggen… ik denk dat ik hem oppak en mee naar huis neem en thuis uit laat driften.
waarom?? Omdat ik gezien heb vorige week hoe een kind aan het driften was (ruim 3 kwartier voor waar wij wonen ik kon het op het balkon zien) en die gene die bij dr was alleen maar aan het schreeuwen was dat ze normaal moest doen en dr schoen moest aandoen en dit moest doen en dat moest doen. echt het was heftig toen! ik dacht nog: meid meid wat erg… iedereen die hier buiten hing riep van: hou op doe normaal tegen dat kind!! en een hoop gedramatiseer… ik snap dat ook wel want 3 kwartier naar zo’n gekrijs luisteren is niet tof. dan denk ik dus van: pak je kind op en neem het mee naar huis en laat r daar uitrazen…

pff sorry hoor heel verhaal maar dit greep me best wel aan en na wat ik vorige week bij dat meisje gezien had (zij was geloof ik een jaar of 4) ben ik toch wel wat van mening veranderd als het gaat om driftbuien buitenshuis. Ik wilde graag horen wat jullie zouden doen.
en ik wilde ook vragen: is deze dag een aanzet tot erger en meer?
of maak ik me nu druk om niks.

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Aug 2011 20:45:39

Heftig inderdaad zeg, poe. Maar ik zou het buitenshuis ook niet eindeloos laten duren; of hem onder de arm pakken of een rustig plekje opzoeken (als dat er is) waar je hem kan laten uitrazen. En wie weet of het een aanzet is tot vaker zo’n bui…wellicht. Gewoon op je af laten komen; duidelijk voorbereiden (zoals je al deed) op het naar huis gaan, consequent zijn en meer kan je niet doen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Sorry voor het lange verhaal Mriek haha maar ja ik moest het even kwijt ik schrok echt en voel me er best naar over. Ik bedoel verder hebben we het er niet meer over gehad, na zijn bui toen hij aan het nasnikken was zei ik dat mama heel veel van rico hield en dat rico mama’s lieve vriendje is en dat mama echt niet boos is maar dat rico wel moet luisteren.
hij snapte dat wel. maarja goh het is net alsof er even kortsluiting kwam ofzo.

dus in principe heb ik het wel goed gedaan dan dat weet ik ook wel… ik ben niet boos geworden… ik ben rustig gebleven, concequent gebleven maar het leek juist daardoor alleen maar erger te worden.

Het winkelcentrum hier is bij ons om de hoek en daarom kan ik m wel mee naar huis nemen als het zeg maar uit de hand loopt. de speeltuintjes zijn hier ook om de hoek dus in feite ben ik vaak dicht bij huis dus dan zeg ik: naar huis met die hap als hij zo doet.

maar Rico zal toch niet 1 van de weinige kinderen zijn die ooit zo’n heftige bui heeft gehad? Erik nooit een erge bui gehad??
en was dat dan ook een aanzet tot meer?
ik bedoel…ik heb niet laten merken dat het mij wat deed en ik heb hem zijn zin niet gegeven…dat zou dan hopelijk toch voldoende moeten zijn dat hij er geen gewoonte van gaat maken? Ik snap het gewoon niet, Rico is van persoonlijkheid helemaal niet agressief of fel geweest. zo nu en dan een klein momentje maar verder echt niet…Wat ik WEL merk… Hij heeft ALTIJD als het warm is buiten een slecht humeur… en ik vermoed…dat dat vandaag ook wel 1 van de redenen is geweest…

Je bent super goed consequent gebleven hoor!
Maar, als je letterlijk tegen hem gezegd hebt wat je hier typt, denk ik dat dat wat teveel informatie voor hem is. Niet om je aan te vallen hoor! Dat weet je wel he? Ik probeer alleen te helpen
Alleen: “Nee Rico, de draaimolen is kapot. Je kan er vandaag niet in” of “Rico, mama heeft nu geen centjes, dus je kan niet in de draaimolen” (1 van de 2 ) is voor hem duidelijker, en meer informatie heeft ie op dat moment zeg maar niks aan. Jouw boodschap is alleen maar dat hij vandaag niet in de draaimolen mag/kan.

Enne tja, als hij een driftbui krijgt buitenshuis… Hier ben ik altijd nogal makkelijk… Als het mogelijk is: onder de arm pakken en meteen meenemen naar huis of auto.
Als het niet mogelijk is… tja dan net als thuis op een rustig plekje gaan zitten en hem vasthouden tot ie uitgeraast is, zoals ik laatst in het topic van Malawimamajada schreef. Maar zo heftig is het volgens mij bij Rico nog niet, dus dat raad ik je nu ook nog niet aan.
Even een rustig plekje zoeken en hem bijv. in een hoek zetten is denk ik beter. En daarna op de terugweg zorgen dat ie zo weinig mogelijk afgeleid wordt. Want grote kans dat er nog wel spanning in hem zit zeg maar, en dan kan het zomaar zijn dat er door iets kleins weer zo’n drift op komt zetten.

@Suzsje: nee je hebt gelijk hoor! ik hou gewoon niet van dat gecommandeer en wilde dat ook even benadrukken. zovan: ten eerste kun je dat netjes vragen.
kijk daar lok ik natuurlijk wel iets mee uit (onbedoeld uiteraard!)
maarja ik denk persoonlijk dat ik bij: nee niet nu want de draaimolen is stuk… dat toen de stoppen ook al waren gesprongen. dat was het ook wel want ik ging er daarna op door omdat hij ging driften terwijl ik juist met mijn uitleg hem iets duidelijk wilde maken zodat zn drift zou stoppen, nou niet dus hahaha.
nee het is bij rico nog niet zo erg.
maar papa had m wel op zn slaapkamer in zn armen gehouden om tot bedaren te brengen. ik las net toevallig… dat dat een tip was die bij de nanny werd gegeven, maar dat een ander weer vond dat dat averechts zou werken omdat je moet nagaan dat als je in paniek bent en je armen om je heen hebt je alleen maar meer olie op het vuur gooit.
tja ik weet niet wat dan wijsheid is. Rico krees echt hard ook toen papa m vasthield. en sussende woorden zei.
Rico had uiteindelijk… na zn getier meer ruimte nodig. dus eerst even stevig vasthouden omdat ie werkelijk door het lint ging (ooh god… ik vind het zo erg dat ik dit moet zeggen over mijn eigen kind zeker omddat ik het niet over wil laten komen alsof hij een opgefokt kind is wat absoluut niet het geval is) … maar daarna na even dat vasthouden liet papa m los en zei: gaan we weer lekker spelen? rende hij huilend zijn kamertje uit in mijn armen. en ja ik knuffel hem natuurlijk suf en zeg dat ik niet boos ben… want ja goh een kind heeft dat zelf natuurlijk ook niet echt in de hand.
kijkk in het begin ging het hem om het uittesten natuurlijk maar het ging echt over in een driftbui waar hij zelf geen grip meer op had en dat is voor een peuter toch ook beangstigend?!? ik wilde gewoon dat hij niet dacht dat ik boos was op hem omdat hij zo door het lint ging… dat was ik ook absoluut niet.

Ik wil ook niet zeggen dat ik een tiran heb hoor over het algemeen is hij juist ontzettend lief en zorgzaam…
Maar als iets niet duidelijk is voor hem kan hij dus wél helemaal door het lint gaan…
En dan is het dus aan mij om de dingen voor hem zo duidelijk mogelijk te maken. En als ik merk dat hij al gestresst is, moet ik niet met een uitleg van meerdere zinnen komen, maar kan ik hem beter vergelijken met een hond. In positieve zin dan he!
Als je een hond vraagt of ie alsjeblieft wil gaan zitten zal ie dat waarschijnlijk niet doen. Terwijl, als je met een duidelijke stem ZIT zegt begrijpt hij wat je bedoeld, en als ie goed afgericht is zal hij dat dan ook doen.
Of als de hond iets doet wat niet mag, ga je hem toch ook niet uitleggen waarom je dat niet wilt hebben, maar moet AF genoeg zijn.

Zo is het met mijn kind in ieder geval ook. Als hij het even moeilijk heeft (want hij doet het écht niet om ons dwars te zitten, dat weet ik zeker!) moet ik hem niet gaan uitleggen waarom iets niet mag. Maar hem dat gewoon zo kort en duidelijk melden. Evt. kan ik er dan wel later op een rustig moment op terugkomen, maar op dat moment heeft ie daar niks aan en zal het alleen maar meer onrust brengen. Snap je?

Klinkt soms, zeker voor mensen die niet weten hoe hij is, heel erg naar als ik hem zo ‘afblaf’, maar het is niet anders. Als dat het beste voor hem is, ga ik me buiten ook echt niet anders voordoen, omdat dat er voor anderen vriendelijker uitziet.
Nu ben ik er zelf wel aan gewend inmiddels, maar zn papa heeft er ook nog wel moeite mee hoor…

Nee ik begrijp je helemaal,
maar weet je wat het is? ik merk zeg maar zelf ook wel dat korte reacties geven meer effect heeft…
maarr…ja daar komt het… er zit een maar aan; rico zit nou in een bepaalde “leeftijd” en “fase” dat hij echt alles overneemt wat ik doe of zeg.
dus: ik commandeer hem (want zo komt het over) Rico afblijven!
dan blijft hij er wel af maar vervolgens begint hij ook te commanderen haha ja en dat moeten we dan niet hebben!
hij begint nu dus ook te commanderen dus dacht ik; goh ik pas mijn methode ook weer wat meer aan. eerst was ik heel erg van het uitleggen. toen dacht ik; dat wordt m niet dus ik doe kort maar krachtig. maar ja toen ging hij commanderen en dacht ik van: goh hij neemt dat van mij over…dat moet toch ook weer niet? dus toen ben ik het weer rustig gaan uitleggen
ja ik weet het ook allemaal niet haha draken!!

quote:
maar Rico zal toch niet 1 van de weinige kinderen zijn die ooit zo'n heftige bui heeft gehad? Erik nooit een erge bui gehad?? en was dat dan ook een aanzet tot meer?

Nooit op de manier zoals jij beschrijft, nee.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@Mriek: prijs je maar gelukkig, ik was me echt rot geschrokken, merkte ik achteraf vooral… maarja goed… misschien een inhaalslag van de rest haha hij had verder eigenlijk nooit een echte driftbui gehad… dus qua dat betreft mag ik niet zeuren

@Inge … Fabienne had vorige week voor het eerst een echte driftbui, buiten op straat !!! Schrok me ook rot. Ze zat op haar fietsje maar blijkbaar ging het niet zoals zij wilde dus werd ze boos, heel erg boos. Gooit fiets op de grond en gata op straat liggen schreeuwen. Ik om me heen kijken, was niet normaal meer. Kwam ik bij haar in de buurt werd ze nog kwader, MAMA weg !! Ik bleef rustig, probeerde haar weer op de fiets te krijgen maar het had totaal geen nut want mevrouw zat echt in een fikse bui dus ben ik door gelopen … was vlakbij huis GELUKKIG! Boos, schreeuwend kwam ze achter me aan, ik weer terug fietsje gepakt en halverwege de oprit, probeerde ik oog contact te maken en te vragen of het weer ging. Ja mama zegt ze, sorry mama en de bui was weer voorbij !! 10 minuutjes drama.

Heb wel in de gaten dat het bij haar dermate heftig is dat ik haar beter even kan laten anders krijg ik ook een mep!

@Esther: ja ook heftig inderdaad! klinkt eigenlijk wel hetzelfde als wat rico had. idd ook op zn fiets hahahaha. maar… nu is ie dus weer helemaal lief en zoet. Alleen is hij bek en bek af vandaag.
ja ik neem die fiets iig niet meer mee naar de winkel hij loopt maar mooi het is om de hoek. als ik alleen ben kan ik niet en hem en die fiets mee krijgen, en een kleine driftbui tja dan loop ik ook gewoon aan b.v. in de winkel… maar als het hem menens wordt, pak ik m op en ga ik naar huis, dan geen snoepjes voor m kopen en dan wordt ie nog bozer, maar ja het gaat hem erom:DIT moet in het mandje DAT moet in het mandje.
ja en dat kan niet altijd dus gaat ie jengelen b.v.
meestal is het zo over omdat ik dan doorloop maar STEL het zou daarmee een uit de hand lopende peuterdrift worden laat ik mn zooitje staan en pak ik m op. kan ie mooi in zn kamer afkoelen. en het geen wat ik hem beloofd heb te kopen (lekkere koekjes ofzo of kaasjes) die koop ik dan dus niet meer. tis goed met zijn gezeur, hij maakt hier niet “de dienst” uit.

@Inge … zo denk ik er ook over

@Esther: tja het is natuurlijk per kind verschillend en per mens verschillend: waar ligt je grens, en hoeveel kan je aan.
ik ben daar heel eerlijk over; ik trek het niet hem een half uur in de winkel te laten driften (en dan echt hysterisch driften)
dat trekt hij zelf ook niet, die drukte maakt hem dan nog gekker dus dan gewoon thuis op zn slaapkamer waar hij altijd snel rustiger wordt.

trouwens… net waren we bij de speeltuin, wilde meneer niet naar huis en ik wel ik had dorst wilde hij gaan driften. ik zag een meneer al kijken (ook een Ouder van een kindje) en ik zei tegen Rico: stamp maar even op de grond dan hebben we dat alvast gehad.
dat deed hij. 2 keer stampte hij zonder te gillen, en hij liep serieus gewoon daarna mee naar huis!
joepie 1-0 voor mij!! want dit houdt voor mij wel in ddat hij zoiets heeft; het helpt niet om zo boos te worden dus kan ik maar beter meewerken.
daarbij heb ik hem af staan leiden: Rico doe is een gek dansje
en mama doet een gek dansje
afleiden werkt nu nog super! maar gisteren…nee toen werkte bar weinig meer

ow heerlijk he die driftbuien, …pfhhh …verschrikkelijk, wij hadden het hier voordat manlief wegging, echt 3 kwartier, als je al een vinger naar haar uitstak, werd ze weer helemaal laaiend… ik moet zeggen dat ik er zelf ook helemaal lijp van werd, want ze word zo boos! en je hoeft haar echt niet op te pakken of whatever, want ze schreeuwt nog harder, alsof je haar vermoord! …
nou moet ik zeggen ik herken dat niet van mezelf… ik was alleen ff vergeten dat manlief dat zeker wel herkende, die ging namelijk vroeger op de grond liggen en dan werd hij zo boos, en ging met zijn kop op de grond bonken, totdat het soms echt EHBO werk werd, mijn schoonmoeder werd daar ook radeloos van … maar die legde een kussen onder zijn kop,want bij hem moest je ook nie in de buurt komen want dan werd het alleen erger zeg maar !

nou moet ik zeggen dat het de afgelopen dagen hier een ommeslag is, want ik heb of een of andere manier meer rust of geduld gevonden, ze wil nu heel veel zelf doen… en af en toe word ik daar zo moe van maar dan denk ik : hoeveel kan mij die 10 minuten nu schelen : voorbeeld als ik haar in het autostoeltje wil tillen, word ze laaiend, want dat kan ze zelf, ze wil er zelf inklimmen… wat zijn die 3 minuten extra wachten totdat zij in haar stoeltje klimt mij waard… 10 keer liever die 3 minuten klimaktie dan 3 kwartier driftbui… (simpel voorbeeld maar zeer effectief zeg maar ) gisteren ook, had ze haar schoenen vast, die wilde ze PERSE mee naar bed nemen, als ik ze afpak, word het weer strijd, misschcien geen driftbui maar wel drama… nou ja als jij je schoenen mee wil nemen, mij best, boven laat ze ze vallen en neem ik ze mee naar beneden, en sorrie maar ik vind dat nie echt toegeven, ik vind dat gewoon wat soepeler met je kind omgaan…
als zij zoiets buiten huis heeft, dan zou ik haar ook ff meenemen naar een rustigere plek, want het is altijd zo leuk dat er moeders naar je kijken zo van : MIJN KIND HEEFT NOOIT DRIFTBUIEN … beetje BS want ik denk dat elke peuter ze wel krijgt, de ene wat heftiger dan de ander, goede uitleg over dingen is de key vind ik zelf… hoe meer je met je kind babbelt over dingen die je gaat doen hoe beter!!

Pippy is geboren 17.07.2009

Ben het met je eens Sugar, en idd ik heb hetzelfde als wat jij schreef; eerst kon rico zo muiken om dingen die hij dan wilde, gewoon dingen die ik dan niet wilde maar achteraf dacht: wat maakt het inderdaad eigenlijk ook uit.
dus soms geef ik wel toe maar dan ook echt als het eigenlijk nergens over gaat.
maar als meneer in de draaimolen wil en ik zeg niet nu omdat ik geen kleingeld bij me heb ja dan gewoon niet. als hij daar drama over wil maken prima, maar je zin krijg je niet omdat het simpelweg niet kan.
als ik haast heb idem… als het niet kan kan het niet. maar idd een schoen mee naar boven nemen…who cares !!! wij zijn vaak degene die ook moeilijk kunnen doen om kleine dingen zonder dat we het door hebben. en ja als je daar zelf wat soepeler in wordt is er meer lol aan de dag
maar ben wel van mening dat een kind moet weten naar wie hij moet luisteren, en dat zijn stem wel geldig is maar wel met mijn toestemming

nee ja als je geen kleingeld hebt,houdt het inderdaad op,maar ja ik weet nog dat mijn moeder wel eens zei vroeger 'daar heb mama nu geen geld voor 'en dan zei ik ‘dan schrijf je toch ff een check uit’ (onze kids nu zeggen dat trek je het ff uit de muur) ja dat benul hebben ze natuurlijk nog niet met geld enz… en dat ze moet luisteren lijkt me duidelijk, natuurlijk !
maar ik bemerkte gewoon bij mezelf dat ik vaker liep te miepen over kleine dingen, dat ik inderdaad achteraf zoiets had, nou ja dan ligt er peperkoek op de vloer, ahhh ja dan staat de halve inboedel maar buiten … whatever, ik probeer op de dagen dat ik thuis ben, zo min mogelijk haast te hebben, … omdat zij vanalles wil uitproberen is ook de leeftijd en als mama dan heel de tijd op haar telefoon de tijd staat te chekken word kind chagarijnig, mama ook en opgejaagd… en het is eigenlijk nergens voor nodig !
vraag mezelf met die dingen vaak af, op schaal van 1 tot 10 hoe erg belangrijk is het… (kan ik ook nie elke dag, want sommige dagen ben ik nog rijp voor een ritje behangwinkel , om een rol te halen en haar erachter te plakken ! maar probeer het zo vaak mogelijk zo te bekijken, ) en afgelopen week heeft dat super resultaten opgeleverd vind ik zelf

Pippy is geboren 17.07.2009

@ Suzje, wat herkenbaar van die korte zinnen, ik hoef bij Job ook niet met lange zinnen aan te komen als ie toch al gestressed is.

@ Mamavan Rico, Als Job ergens buiten de deur een driftbui krijgt helpt er niet veel, die laat ik gewoon gillend en jankend achter mij aanlopen.
Sarah krijgt nog wel eens een tik voor dr billen als ze echt te ver gaat buiten de deur, helpt niet altijd hoor anders pak ik haar onder de arm en neem ik haar mee naar de fiets of wat dan ook.
Lastig soms…, maar ik leg bij driftbuien sowieso nik suit, dringt toch niet door, hier niet althans

@Mamajob: sorry maar… geef jij een tik tijdens een driftbui? Ik moet zeggen; ik dus niet, want ik weet dat het voor rico zelf ook heel beangstigend is als hij een driftbui heeft en daarbij als ik m zou tikken weet ik zeker dat hij nog hysterischer zou worden. De ene keer helpt vasthouden en de andere keer helpt ruimte geven. maar buiten laat ik hem niet driften, geen zin in, ik neem m dus meteen mee naar binnen.
Wel grappig want hij doet het nu niet meer sindsdien, heel kort zeuren en dan ben ik hem voor…door te zeggen: ga maar vast op de grond stampen dan hebbe we dat ook weer gehad. toen stampte hij een keer en liep daarna mee alsof er niks gebeurd was het is elke keer weer opnieuw zoeken naar wat werkt…

Ja ik geef wel een tik voor de billen als ze het echt te gek maken.
En ze snappen het donders goed hoor, want Saar begon laatst na een tik voor de billen weer opnieuw en toen ik vroeg of ze soms nog een tik voor dr billen wilde was het rap afgelopen.
Ach en dr zit een dikke luier voor, de billen is hier ook de enige plek waar ze een tik krijgen, ja Saar soms over dr vingers.

Sorry maar ik ben dr zo 1 van de ‘‘ouderwetse’’ strakke doch liefdevolle opvoeding.

O ennuh die tik…alleen als ze het echt te gek maken.
Ik kies eerder voor de gang of het bed om af te koelen.