Toch maar weer een "drift" topic ik schrok toch!

Mama Job; soms moet je veel uitleggen voor een pedagogische tik, het is een tik , geen slaan en dan ook nog op het uiterste moment.
Je kunt een kind van 1-3 niet alles uitleggen is mijn mening en dan helpt dit toch als de andere hulpmiddelen geen baat hebben.
Heb zelf vroeger zekers wel een pedagogische tik gehad en eerder als dat wij het nu toepassen en ben er toch niet slechter van geworden.
Wel eerlijk gezegd, (ben aardig conservatief opgevoed, niets mis mee, maar met weinig respect voor eigen normen en waarden) dat ik onze kinderen wel veel meer hun eigen vrijheid gun en niet met elk wissewasje ingrijp.
Micha heeft ook af en toe een driftbui maar niet noemenswaardig, je loopt met hem naar buiten en is zo af te leiden.
Vroeger werd hier anders mee omgegaan, mijn vader snapt nog steeds niet als een dreumes een driftbui heeft. Ja hij snapt het wel, maar kind is gewoon vervelend. Zo zie ik het dus niet, Micha is gelukkig gezond en gaat zijn fases daardoor juist gelukkig door, en wij als ouders zijn ervoor dit zo goed mogelijk, liefdevol en consequent te begeleiden.
Maar ik ga id niet alles uitleggen, wij hebben ook 2 honden en mss geen vergelijking maar qua consequentie en liefdevolle benadering naar honden en kinderen toe wel. Toch nog ff aansluitend dat onze honden ook bijna onze kinderen zijn.

Ik geef Micha tot nu toe met driftbuien geeft pedagogische tik omdat ik contact met hem houdt in alle omstandigheden tot nu toe, heb Micha alleen een tik over zijn vingers gegeven omdat hij de hond sloeg die lag te slapen, na 3x nee zeggen en naast hem staan deed hij het nog een x. Ja dan is het klaar

AgnesReinds-Bosch

@mamavanjob: ik zeg ook verder niets over een pedagogische tik opzich, dat moet ieder voor zich weten, ik doe het niet het is niet op 3 vingers te tellen het is ooit gebeurd en dat voelde eigenlijk niet goed, ook al was het meer een aai en deerde het hem voor geen meter maar het ging mij er idd om of je dat TIJDENS een driftbui deed want tuurlijk snappen ze het wel maar een echte driftbui en dan bedoel ik niet boos stampen en gillen op de vloer dan bedoel ik dat… wat overgaat in hysterisch en onbedaarlijk huilen en echte panische verdriet zeg maar… dan ga ik hem echt geen tik geven hoe wanhopig ik soms ook wordt van zo’n bui. juist omdat ik het daar dan toch erger mee maak, terwijl die driftbuien ook gewoon bij de ontwikkeling horen en ja het nu eenmaal toch zo is dat het voor hem ook niet leuk is. (nogmaals dan heb ik het over de driften die echt heftig zijn en in huilen en panisch heid overgaan snapje?)

Gewijzigd door - MamavanRico op 23 Aug 2011 09:00:41

@ Agnes, ik begrijp je helemaal, ook dat stukje van je eigen opvoeding, ben zelf ook zo opgevoed.

@ MamavanRico, oke dan hebben wij het over verschillende soorten driftbuien.
Saar kan heeeeeel boos worden en dan heel hard gaan gillenen janken puur omdat ze boos is, kijk dat pik is dus niet en dan kan ze van mij wel een tik krijgen.
Job kan wel helemaal door het lint gaan maar dat is meer in paniek omdat iets niet gaat zoals hij het in zn hoofd heeft en Job zet ik rustig op zn kamer met de boodschap dat als hij weer rustig is hij weer beneden kan komen, zo heeft ie even ene plekje om weer te kalmeren. ( niet voor straf, maar op zo’n moment dring je toch niet tot hem door.

@mamavanjob: ja bij rico begint het idd ook als een “ik mag het niet” driftbui maar die ging dus echt over in een paniekdriftbui omdat hij zichzelf niet rustig kreeg. als ik dan mijn stem verhef b.v. door te zeggen: Rico hou op en meekomen!
dan wordt het 100 keer zo erg.
als ik m mee zou trekken wordt het ook 100 keer zo erg dus een tik geven zou dan net zo goed 100 keer zo erg worden. bij hem werkt hetzelfde als bij job. gewoon afkoelen, en lukt dat niet een scheutje koud water door zn haren

@ Bakmama, helemaal mee eens.

@Bakmama: mag ik vragen waarom je het weer zo nodig moet benadrukken dat het “vooral op het forum” is? daarbij hoor ik niemand in dit topic zeggen dat wie dan ook zijn kind “slaat” dus snap niet helemaal waar die opmerking weer voor nodig was.
En verder vind ik het netjes dat je wel altijd sorry zegt, als ik mijn stem verhef (is geen schreeuwen dus) of ik ben een keer chagerijnig dan zeg ik ook sorry als ik niet vind dat het terecht was zeg maar. maar als het terecht was dat ik mijn stem verhef ga ik echt geen sorry zeggen. idd je zegt het zelf al; dan beeaam je dat je fout zat.

Gewijzigd door - MamavanRico op 25 Aug 2011 13:42:45

@ Inge, hier op het forum gelden gewoon bepaalde ongeschreven regels over bv een pedagogische tik of kind vast leggen in bed.
Ik denk dat bakmama dat bedoelt eerlijk gezegd en niet als aanval op jou.

Ik bied btw ook meestal mn excusus wel aan als ik vind dat dat nodig is, maar niet altijd, als ik het nodig vind om mijn kind een til voor zn gat te geven heb ik daar een reden en bied ik geen excuses aan, als ik onredelijk tegen ze bengeweest dan wel natuurlijk.

@Mamajob: ik zeg ook niet dat ze mij aanvalt, maar ik vind het gewoon jammer omdat ze heel goed weet dat sommige mensen hierop zouden (kunnen) reageren en dit ook als uitlokkend gezien wordt, ik wijs haar er alleen maar op.
en idd als ik iets doe wat terecht is geen sorry, maar we zijn allemala mensen ik snauw ook wel is een keer tegen Rico als ik echt mn dag niet heb (ongesteld, slecht geslapen reuma en een jengelend kind in 1) tja dat is ook niet redelijk tegenover Rico dus dan mag ik ook wel sorry zeggen vind ik.

@ mamavanRico, vrouwke voel je toch niet altijd zo aangevallen door bakmama!! Ze reageerd nog steeds (vriendelijk) op jouw relaas. Misschien heb je wel iets aan haar tips en probeer voor jezelf niet alles zo letterlijk op te nemen en overal iets achter te zoeken! Bakmama geeft hier juist aan dat bij haar ook niet altijd alles koek-en-ei is en dat zij ook zware momenten kent in de opvoeding van haar kindjes. Net zoals jij (wij allemaal).

Mijn reactie is… nog geen tips voor je… alleen maar angst voor wat mij te wachten staat met Joaquin… peuterpubertijd!

Sterkte in ieder geval en volgensmij en anderen hier op het forum heb je het goed en consequent aangepakt!

Grtjs xx Ghis

Lilypie Second Birthday tickers

Ik voel me helemaal niet aangevallen? ik wijs haar alleen op het feit dat ze hier reacties op kan krijgen, dat is toch alleen maar netjes? volgens mij voel jij je aangevallen n.a.v mijn bericht aan haar, maak je niet zo druk joh is nergens voor nodig. was alleen goed bedoeld. en ook DIT bericht bedoel ik goed.
vind het zo jammer dat ik het er telkens bij moet vermelden dat ik het niet verkeerd bedoel omdat de 1 dan weer denkt dat de ander zich aangevallen voelt. zullen we er nu over ophouden, wil het graag gezellig houden.
En verder, hij heeft amper meer een bui gehad natuurlijk wel zijn koppig zijn maargoed daar ga ik niet in mee
vandaag was hij weer goed op dreef in het winkelcentrum (geen idee waarom hij het juist daar zo erg heeft) en dat terwijl hij nog wel een ijsje had gekregen, pff! (teveel kleurstof vrees ik)
En meid, gewoon op je af laten komen, sommige dingen bij Rico had ik ook niet voorzien, maar ik blijf vooral de positieve dingen voor ogen houden en eigenlijk overheerst dat zo erg dat de driften in het niet vallen snap je wat ik bedoel?

Gewijzigd door - MamavanRico op 25 Aug 2011 21:50:19

Mss te veel prikkels in het winkelcentrum? Dat ie het overzicht kwijt is?

ja dat lijkt het wel te zijn, het is eigenlijk ook 9 van de 10 keer als hij op zijn fietsje zit daar. gek he? haha, neem dat ding gewoon niet meer mee, driftbuien wil ik ook graag proberen te voorkomen en blijkbaar werk ik het zo in de hand
overigens was het gisteren veeeeel minder erg dan in mijn eerste bericht, ik bedoel, we kregen hem mee naar huis zonder teveel paniek

Tja nu wil toch ook even wat kwijt. Ik lees de kibbels tussen mamavanrico en bakmama al een tijdje. Het is ons denk ik allemaal wel duidelijk dat mamavanrico niet goed in haar vel zit. Dat heeft ze al meerdere keren aangekaart hier. En dat is heel vervelend. Wat je dan nodig hebt is het forum waar je gewoon lekker je ei kwijt kan en je vragen kan stellen. Nu valt het mij dus op dat er in bijna in ieder topic van mamavanrico"ruzie" ontstaat en dat het vaak komt door een reactie van bakmama. Dat ligt niet aan de opmerkingen van bakmama want het klopt dat mamavanrico daar misschien iets verkeerds in leest, anders dan bedoeld is. Ik zie ook dat mamavanrico zich best snel aangevallen voelt. Maar nu is mijn vraag, waarom dan toch steeds reageren op topics van mamavanrico bakmama? En dat bedoel ik echt niet naar maar waarom laten jullie elkaar nou niet gewoon even met rust. Laat mamavanrico haar topics plaatsen en daar waar nodig vragen kunnen stellen en haar hart kunnen luchten zonder dat er steeds weer discussie ontstaat. Wat ik vind zelfs al ben ik geen onderdeel van de ruzies het wordt knap vermoeiend om de discussies steeds te moeten lezen.

Gewoon een ideetje zonder iemand te willen kwetsen of benadelen maar is het niet verstandig als bakmama gewoon even niet meer reageert op de topics?
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 26 Aug 2011 17:34:17

Zo is het precies bakmama, dank je. Vind dat er ook iets zit in de opmerking van moppiesmama, misschien kun je beter een tijdje niet meer reageren op topics van mamavanRico. Een mooi voorbeeld van selectieflezen. Zoals jij dat ook al had beschreven bakmama.
En mamavanRico, hoop dat je misschien zelf een beetje inziet dat het opvalt, dus niet alleen bij mij dat je fel reageerd op bakmama terwijl dat onnodig is misschien was het in dit bericht indirect maar in andere topics komt het nogal eens voor. Maar ik snap je ook best hoor, het zit dan voor je gevoel niet lekker en dan lees je waarschijnlijk alles met een sarcastisch tintje, terwijl dat niet zo is nu niet boos worden op mij hè?! Groetjes Ghis x

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 29 Aug 2011 11:53:20

@bakmama, de vraag is dan alleen of Inge op dit moment dan op die hulp zit te wachten. Ik denk dat als je anderen graag helpt dat het goed is als je je even afzijdig houdt in de topics van Inge. Maar misschien moet Inge zelf maar aangeven wat ze wil.
groetjes,
Wendy

@moppiesmama; vind het lief hoor je bericht maar maak je geen zorgen ik voelde me niet aangevallen en mijn bericht was puur informatief en behulpzaam bedoeld
zucht… ik reageer er niet meer op het ging niet eens om mij, maar veel mensen voelen zich door zo’n dergelijk bericht uitgelokt daar wijs ik haar alleen maar op.

Nou wil ik graag weer on topic blijven

Idd in het winkelcentrum denkt rico het te winnen maar dat wint hij dus niet.
ik maak zelf uit waar en wanneer hij wat mag en niet hij. dat zou er nog eens bijkomen!
maar hij weet vaak wel hoe ver hij bij me kan gaan. en dat hij niet over mijn grens heen gaat. Ik ben zeker de laatste maand heel erg duidelijk naar hem toe geworden en als ik zeg nee blijft het nee ook al is het soms onterecht. maargoed dan ben ik zelf niet meer erg geloofwaardig natuurlijk, als ik dan toegeef omdat het eigenlijk onzinnig was.

Gewijzigd door - MamavanRico op 26 Aug 2011 14:39:36

hoi mamarico, ik was er ff een weekkie tussenuit …maar super dat rico de laatste week niet meer zo’n aanval heb gehad, pippy gelukkig ook niet, ookal verwachte ik ze wel op vakantie, vooral als we uit het zwemparadijs naar huis gingen, want ja welke peuter wil dr nu weg uit het zwemparadijs, maar goed, praten als brugman, uitleggen dat ze nog een keer van het glijbaantje afmocht, dat we dan haar badjassie aan zouden trekken om ons om te kleden en dat ze van de week heus nog een keer mocht zwemmen… tot grote verbazing, no problemo! (merk wel dat ik dan zelf een beetje op me tenen loop omdat ik het toch very vervelend vind als me kind het hele subtropische zwemparadijs bij mekaar had gegilt… , want dan zit je weer met al die blikken ‘goh wat een vervelend kind’, en dat die mensen er in grote getalen waren bleek maar weer in het peuterbadje, toen een peutertje uit zijn pan ging, en de mama ongeveer een toneelstuk leek te zijn, … stoom kwam uit mijn oren 'schijnheilige denk ik dan ’ bijna uithangbordjes boven hun hoofd van 'dat doet mijn kind nooit ’

en dat jij rico geen tik geeft da;s prima, als jij weet dat het niks uithaald, of dat het voor jou niet goed voelt, moet je dat nie doen, want dan voel jij je rot, en rico heeft er niks aan !

Pippy is geboren 17.07.2009

Gewijzigd door - sugars303 op 26 Aug 2011 17:57:49

ik wil hier toch even reageren. Ik ga absoluut nu niet de discussie aan over je kind wel of geen tik geven, want daar heb ik geen zin in. iedereen weet wel hoe ik daar over denk. Wat ik wel wil zeggen is dat ik inge anders opvatte dan jullie. Ze attendeerde bakmama er alleen maar op dat ze idd iets aangaf waarvan ze weet dat daarover in het verleden behoorlijk heftige discussie’s over zijn ontstaan. Onder andere met mij, en het enige wat Inge wilde aangeven was dat dit dan misschien niet handig is dat ze dit dan zo weer zegt, omdat het dan bijna wachten is op de tegenstanders daarvan om te reageren. In mijn ogen was Inge dus totaal niet aangevallen, voelde zich nergens op aangesproken, dus ik snap eigenlijk niet waar de redenatie vandaan komt dat Inge zich in eerste aangevallen zou voelen als ze het bovenstaande opmerkt.
Verder wil ik mij totaal niet in de discussie mengen, zoals ik ook al in het begin heb aangegeven.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Sugar: haha ik herken dat wel ik probeer het in dat soort situaties ook altijd vanalles om het te voorkomen, gek eigenlijk, maar thuis heeft hij zo’n driftbuien amper tot nooit en ik weet dus dat hij het wel heeft elders.
Fijn dat het bij jullie zo goed ging!
nee ik voel me daar idd niet goed bij, ik ben van mening dat je een situatie daar vaak alleen maar erger mee maakt. Maar dat zal dan wel weer per kind verschillen

@Woezel: Nou toch iemand die goed gelezen heeft, Ik kon ook nergens in mijn bericht vinden waar ik me aangevallen zou voelen, daarom vind ik het ook zo jammer dat zoiets gezegd wordt, ipv gewoon iets te doen met wat ik als tip geef wordt er vol in de aanval gegaan. en niet eens door mij, ik heb ook totaal geen zin in een discussie maar dat blijkt ook wel uit mijn bericht. Daarom ga ik er ook gewoon niet verder op in,

Gewijzigd door - MamavanRico op 26 Aug 2011 22:15:23