Mama Job; soms moet je veel uitleggen voor een pedagogische tik, het is een tik , geen slaan en dan ook nog op het uiterste moment.
Je kunt een kind van 1-3 niet alles uitleggen is mijn mening en dan helpt dit toch als de andere hulpmiddelen geen baat hebben.
Heb zelf vroeger zekers wel een pedagogische tik gehad en eerder als dat wij het nu toepassen en ben er toch niet slechter van geworden.
Wel eerlijk gezegd, (ben aardig conservatief opgevoed, niets mis mee, maar met weinig respect voor eigen normen en waarden) dat ik onze kinderen wel veel meer hun eigen vrijheid gun en niet met elk wissewasje ingrijp.
Micha heeft ook af en toe een driftbui maar niet noemenswaardig, je loopt met hem naar buiten en is zo af te leiden.
Vroeger werd hier anders mee omgegaan, mijn vader snapt nog steeds niet als een dreumes een driftbui heeft. Ja hij snapt het wel, maar kind is gewoon vervelend. Zo zie ik het dus niet, Micha is gelukkig gezond en gaat zijn fases daardoor juist gelukkig door, en wij als ouders zijn ervoor dit zo goed mogelijk, liefdevol en consequent te begeleiden.
Maar ik ga id niet alles uitleggen, wij hebben ook 2 honden en mss geen vergelijking maar qua consequentie en liefdevolle benadering naar honden en kinderen toe wel. Toch nog ff aansluitend dat onze honden ook bijna onze kinderen zijn.
Ik geef Micha tot nu toe met driftbuien geeft pedagogische tik omdat ik contact met hem houdt in alle omstandigheden tot nu toe, heb Micha alleen een tik over zijn vingers gegeven omdat hij de hond sloeg die lag te slapen, na 3x nee zeggen en naast hem staan deed hij het nog een x. Ja dan is het klaar
AgnesReinds-Bosch