Tja..moeilijk

Hoi Maureen,

Ik zat net een hele mail aan je te schrijven, maar zie dat het toch enigszins goed is gekomen. Ik stuur je mijn mail toch maar, anders heb ik hem voor niks geschreven.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer daar lekker van te gaan genieten. Misschien is het nu wel tijd voor je om dat weer eens lekker te gaan doen en dingen een plaatsje te geven. Dat kan alleen jij beoordelen.

Groetjes van Nardi.

p.s. waar halen jullie toch die leuke plaatjes vandaan, zeg??

Nardi

nardi… voor die plaatjes moet je even bij “wist je dat” kijken en dan de topic… er gezinsuitbreiding komt. pagina twee. daar zijn we even off topic gegaan en hebben we het ook over die plaatjes gehad… kun je daar even kijken… veel plezier met een plaatje uitzoeken is heel leuk. xxx

bedankt voor jullie lieve reactie’s pff word er blij van!

en nardi bedakt voor je uitgebreide mail!! echt hartstikke bedankt!

maureenmaureen

ik vind het op de afdeling waar ik nu werk erg leuk. maar dat eil niet zeggen dat ik toch nog met vragen blijf zitten. ze vinden het beter dat mensen op de afd. niet van mijn situatie afweten, zelfs het afdelings hoofd niet. maar hoe kan mijn nieuwe tijdelijke afdelings hoofd in godsnaam iemand begeleiden die komt reintegreren na een ziekteperiode zonder van de situatie af te weten? daar draait het toch allemaal om! ik moet morgen weer naar de bedrijfsarts toe en dan zal ik hem daar ook die vraag stellen. en ze hadden me ook toegezegt elke week een evaluatie gesprek te geven, maar ook die is er nog niet geweest. ze was er ook niet op de uren dat ik er werkte dus kon het ook niet vragen. ja ondanks dat ik het op de afd. leuk vind blijf ik toch het gevoel hebben dat er iets niet klopt of goed gaat. bedankt voor het vragen elly!!

maureen~~~~~~~~maureen

Hoi Maureen,

Ik sluit me aan bij wat Elly zegt.
Ook ik heb te maken gehad met de WAO en het is wel prettig als er iemand met je meegaat.
Tenminste, dat is mijn ervaring (en ik ben verbaal behoorlijk sterk hoor, maar toch…ze praten je inderdaad gauw van je sokken. Zeker als je zelf nog niet helemaal stevig in je schoenen staat).
Heel veel succes!

Liefs, mamma van Stephan

ik moest vanmorgen voordat ik naar de bedrijfsarts ging ook werken. ik kreeg om tien uur uit het niet een klein evaluatie gesprekje met mijn afdelingshoofd. ze vroeg me hoe het ging. ik zei dat het goed ging. ze vroeg me of ik een voorstel had om mijn uren uit te breiden. ik zei ja die heb ik wel. ik wilde eerst 2x 6 uur werken. zij vond het beter om me 3 x vier uur te laten werken. ze vroeg aan mij weer wat ik er van vond. en toen zei ik dat ik dat niet prettig vond met de reden daarbij waarom niet. vervolgens zeg ze dus gewoon, oke dan starten we vanaf volgende week met 3 x 4 uur! ik sloeg weer een helemaal dicht. en zei dan moeten we dat maar proberen. mijn lichaamstaal gaf natuurlijk iets heel anders aan.op weg naar de bedrijfsarts heb ik na kunnen denken hoe het was gegaan en waarom het voor mij weer niet goed voelde. ik kon daardoor aan de bedrijfsarts goed uitleggen wat me dwars zat. hij snapte het ook niet waarom mijn voorstel niet gehonoreerd werd. reintegreren is iets wat je samen met je werkgever moet doen maar ik kom dus niet in het verhaal voor als het gaat om instemming!! ik ga morgen ochten mijn afdelingshoofd bellen en dan kom ik terug op het gesprek wat ik vandaag gehad heb en ik ga aangeven dat ik toch eerst die twee dagen uit wil bouwen voordat ik die derde dag erbij pak. het geen waarom ik thuis heb gelopen en waarom ik nu weer moet reintegreren ben je opzich onderhand al vergeten ,dit gaat meer lijken op een arbeidsconflict. pffff

maureen~~~~~~~~maureen

Jeetje meis… tis heel moeilijk maar probeer je er toch niet te veel van aan te trekken, zeg ze ook dat moet doen wat je lichaam je aan geeft omdat je niet weer terug wilt vallen… (waar zei op deze manier wel naar toe werken) echt meis luister naar je lijf, ik heb precies het zelfde gehad toen mijn broertje oma en moeder overleed in 1 jaar, heeft uiteindelijk geleid dat ik zelf mijn ontslag heb genomen omdat ik het niet meer aan kon

Tries

Liefs Tries

ja tries daar ben ik dus ook zo bang voor dat dit zo’n nasleep gaat geven dat ik ergens anders moet gaan werken. maar dan heb ik potverdorie toch opgegeven!! maar aan de andere kant heb ik helemaal geen zin om zo te vechten voor wat ik voel. waarom kunnen mensen het niet gewoon aannemen he? , maargoed ik zal die moeilijke stap zo maar weer nemen om weer aan te geven dat ik het niet op deze manier trek en het dus anders moet. het is wat he? ja… maar als het echt niet meer gaat en dit blijft zo maar door gaan dan ga ik wel ander werk zoeken. dank jullie wel voor de lieve reactie’s!!

maureen~~~~~~~~maureen

jeetje maureen ze maken je het niet makenlijk he .nou meid heel veel sterkte ,
en vergeet een ding niet denk aan je zelf je gezondheid .

veel liefs knuffels marielle mama van tanja

Hoi Maureen,

Moeilijk hè? Ik kan het me zo voorstellen.
Blijf wel jezelf in het oog houden, jij bent uiteindelijk het belangrijkste, jouw gezondheid etc. (nou ja, je snapt wel hoe ik het bedoel, ik ben nog niet helemaal wakker ).
Ik wens je heel veel sterkte!!!

Liefs, mamma van Stephan

nou ik heb gisteren dus met zweet inmijn handen naar mijn afdelingshoofd gebeld. ze blijft bij haar standpunt wil er niks van weten wat ik te zeggen heb. ze heeft een aantal dingen gezegt… dat ik mijn wil moest tonen, ze vond dat ik wat dwingend over kwam.( ik heb op een heel nette manier het voorstel van mij op nieuw voorgelegt) ik moest niet denken dat ik de regie in handen zou kunnen nemen.tussen deze zinnen door kon ik moelijk tussen door komen om te reageren. ik moest het allemaal maar voor van me afzetten… ik heb verdorie niet met een gebroken been thuis gezeten! als ik het er niet mee eens was moest ik ook maar een afspraak maken met personeelszaken erbij. ik zei toen dat ik niet zat te wachten op een arbeidsconflict, ze reageerde daarop dat het daar wel op uit kon draaien! hoe bestaat het he? er is mij voorheen aangegeven dat ik ook mijn mening moest vertellen als het niet ging en dergelijke en nu dit! en echt hoor, ik ben gemotiveerd en wat ik zeg, zeg ik netjes. maar over mijn angst en onzekerheid word over heen gewalst. ik heb gisteren dus ook de bedrijfsarts gebeld, die was gisteren niet bereikbaar. ik ga vandaag verder met proberen. het word op deze manier zo ingewikkeld terwijl ik alleen maar aangeef op een andere manier te willen opbouwen. maargoed jullie horen hetnog hoe het afloopt

maureen~~~~~~~~maureen

Hoi Maureen,

Wat een FIJN afdelingshoofd heb jij zeg!!
Wat een tr*t zeg!
Sorry hoor!
Maar jij zit alles heel netjes uit te leggen (zoals ook de afspraak was!!) en zij walst daar gewoon overheen en gooit er ook nog eens een paar “fijne” zinnen tussendoor zoals dat je het maar van je af moet zetten en dat het misschien wel degelijk op een arbeidsconflict kon uitdraaien.
Pffffffffffffffffffffffff…
Ik hoop dat je vandaag je bedrijfsarts kan bereiken en dan zou ik hem alles vertellen wat deze tuthola gezegd heeft.
Hoe het gesprek gegaan is.
En dat je je er écht niet fijner en beter door voelt (neem ik aan)

Heel veel succes meis!

Liefs, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 25 Jun 2004 08:18:55

wat een bokketr…t heb ze geen gevoel in der lijf ik hoop voor je dat je via de brijfarts meer voor elkaar krijgt .heel veel sterkte

veel liefs knuffels marielle

ja dat hoop ik ook! ik heb net gebeld en te horen gekregen dat hij pas vanmiddag aan wezig is. even wachten dus

maureen~~~~~~~~maureen

ik trek aan het korste eind. ik heb de bedijfsarts gebeld heeft wel mijn verhaal gehoord. hij vroegmij wat de reden van mijn afdelingshoofd was om mijn voorstel niet door te laten gaan. maar die kon ik hem niet zeggen. ze had gisteren dus al een mailtje naar hem gestuurd. om mji dus voor te wezen. de bedrijfsarts zei dat ik het maar moest proberen en als het niet ging dan zou hij het van mij horen!! ze spelen allemaal onder een hoedje. en waar ikzelf zo hard voor aan het leren ben: opkomen voor mezelf en mijn eigen grenzen aangegeven…tja ik zit hier gewoon onderhand te janken, want ik kan niks meer. ik moet maar doen wat hun zeggen. ik krijg nergens respons. ik vraag me zo langzamerhand af wiens belang hier nu voorop staat!! niet die van mij in ieder geval. pffff. ik kan me beter gewoon beter gaan melden want van dat hele reintegratie plan komt niks van terecht. zoals het er nu voorstaat zal ik toch wel weer over drie weken weer mijn eigen uren draaien. oh als ik er al aan denk word ik misselijk op mijn buik. ik ga vrijdag metmijn maatschappelijk werk hierover praten. mischien dat zij me kan helpen om advies te geven. een ding is zeker, ik ga een andere baan zoeken. dit is geen goede basis om weer gezond aan het werk te gaan. sorry voor mijn klaagzang hoor maar moest het ff kwijt.

maureen~~~~~~~~maureen

Nou jaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Wat een raar zooitje zeg!
Ik vind dit echt werkelijk nergens op slaan.
Wat een idiote methode houden ze er op na zeg.
En wat link van dat mens om gisteren alvast gauw een mailtje te sturen naar de bedrijfsarts. Pfffff…
Ik denk dat ik inderdaad ook zowiezo op zoek zou gaan naar een andere baan.
Maar buiten dat om, vind ik dit niet kunnen hoor.
Ze horen toch rekening te houden met jou?
Nou ja, ik kan nog wel 10x zeggen hoe belachelijk ik het vind, maar daar schiet jij niks mee op natuurlijk.
Ga in ieder geval niet over je eigen grenzen heen (wat het aantal uren werk betreft). Wat nog niet gaat, gaat gewoon niet!
Heel veel sterkte!

Liefs, mamma van Stephan

Zit een beetje mee te denken, maar volgens mij is dat wel het beste wat je kan doen (wat Elly zegt, over je ziekmelden enzo).
Dit is voor jouzelf namelijk ook niet goed lijkt mij.
Het brengt tot nu toe alleen maar ergernis en stress en onbegrip met zich mee.
Succes!!!

O ja, wat ik me afvroeg: vind je het niet vervelend om het zo op een openbaar Forum te zetten?
Misschien een rare vraag, maar iedereen kan dit lezen.
Ook mensen van jou werk. Of via, via (je kent het wel).
Ik wil me er niet mee bemoeien hoor, en je moet het echt zelf weten, maar ik bedacht het mij opeens

Liefs, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 25 Jun 2004 20:17:37

ja ik zal er eens hard over nadenken… dit is ook niks

en bieb je hebt wel een beetje gelijk over het meelezen enzo… ik heb er eogenlijk nooit zo bij stil gestaan dat iedereen het lan lezen. maargoed het staat er nu op en ik ben me er nu bewuster van geworden. vind het niet erg dat je me erop wijst. ik snap dat je het goed bedoeld!! kuss van mij

maureen~~~~~~~~maureen

nou heb vanmorgen gewerkt… dat ging heel goed. om 11.50 werd ik geroepen door mijn afdelingshoofd. pff ik dacht moet dat 10 min. voor dat ik weg ga. ze vroeg hoe is het? ik: ja hoe is het…? zze kwam meteen met een soort voorstel. ze wil wel aan die drie dagen houden maar om mij meer rust en ruimte te geven mag ik wat schuiven qua uren en dagen. dit geeft mij op zich wel iets meer rust omdat ik nu kan werken op het moment dat mijn man thuis is… in ieder geval ik hoef het mezelf niet zo moelijk te maken met de kinderen weg brengen en ophalen. ik heb geen oppas probleem, maar ht vergt van mij heel veel op alles te regelen voordat ik met een gerust hart weg kan. tja dat heb ik nu eenmaal… maargoed ze is me wat tegemoet gekomen en ik ben daar blij mee. maar ik zal op mijn hoeden blijven en als ik het niet zie zitten moet ik weer aan de bel trekken. ze was veel milder in dit gesprek en ze zei eerlijk er het weekend ook over nagedacht te hebben? nou ik neem het aan en we zien verder wel. de sollicitatie formulieren komen langzamerhand binnen dus ik ga wel op mijn gemak een baan zoeken die mij meer rust geeft.

maureen~~~~~~~~maureen

Hoi Maureen,

Wat fijn dat ze je eindelijk eens wat tegemoet kwam!
Ik kan me wel voorstellen trouwens dat je op je hoede blijft. Kan ook geen kwaad denk ik.
En wie weet vind je inderdaad wel een hele leuke andere baan. Ik zal hard voor je duimen!!!

Liefs, mamma van Stephan

P.S. het klinkt gelukkig allemaal iets positiever voor je dan eerst!

Gewijzigd door - Bieb op 28 Jun 2004 16:13:14

ja ik heb het voor nu ook allemaal van me afgezet. ze heeft water bij de wijn gedaan en dan is het voor mij al goed. ik blijf dan niet met die strijdbijl rondlopen. we beginnen opnieuw en we zien wel hoe het verder loopt.

maureen~~~~~~~~maureen