Tja je kent 't wel,overtijd

Ja sorry hoor,

waarschijnlijk topic nr 103 over het overtijd zijn in combi met een negatieve test. Ik ben pas 4dg overtijd (voelt als eeuwigheid). heb al 1 kindje. was toen binnen 2mnd zwanger. Ben een keer dwars door alle conceptie heen zwanger geraakt. dus very vruchtbaar, maar ja, nu zijn we paar jaar verder dus je weet het niet hé. stomme test blijft negatief (ja ochtend urine). gevoel dat ik ongi moet worden is weg, alleen m’n borsten zijn wat gespannen.
Maar ik geloof in psychosomatisch denken, dus jezelf “ziek” denken, als je denkt heb ik nou gevoelige borsten? dan voel je dat ook. ben ik bang.

ik wacht nu maar af. IRRI. probeer GEEN test te doen, blijf weekje wachten. misschien bel ik dan h.a. maar ja kan toch nie veel doen. ja bloedtest misschien.

misschien weten jullie het nog, tijdje geleden schreef ik dat ik in mn broek scheet vanwege de pof van mn meder (vervroegde overgang).

ik hoef niks meer uit te leggen hé…

x Floss

Oh meid zo herkenbaar. Februari dit jaar, geen menstruatie. Ik had flinke buikgriep gehad dus ik dacht zal wel. Maand erna weer overtijd. Test gedaan en plop ongesteld. Maand erna weer niks, maand daarna weer wel en weer zo hevig dat ik nog net geen kraamverband gehaald heb. Lichter pil gekregen, 3 keer ongesteld in 2 maanden en nu loop ik bij de gyno en krijg ik 29-10 een inwenidige kijkecho (een histoscopie of zo??) Maar goed in het minste geval heb ik een vleesboom of een poliep. Maar ook hier wordt POF gevreeds. Komt niet in de fam voor, maar ik heb wel wat klachten die kunnen. Wat ik wil zeggen vertrouw je het niet ga naar de ha en laat je desnoods doorverwijzen. Ik weet hopelijk binnenkort ook waar ik aan toe ben ook al is het misschien niet leuk.

Groetjes,

Michèle

Heel herkenbaar ja! Zelfs 3 weken over tijd en toch bleef de test negatief!
Op welk tijdstip van de dag ik er ook overheen plaste…

Toch maar naar de huisarts gegaan en een verwijzing voor een echo. De huisarts vermoedde ook dat ik zwanger was hoor, alle tekenen tot misselijkheid aan toe waren er verdorie!
En op de echo was dus een heel mooi ‘garnaaltje’ te zien…

Kortom, die tests zeggen dus niet alles hoor! Misschien een andere test proberen? Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

ooooooo grrrrrrrrrrrrrrrr
ik kon me zo niet beheersen net weer getest WEER negatief, eigenlijk wil ik gewoon heel hard huilen waar is mn lichaam nou mee bezig. pppffff adem in adem uit

x Floss

Rustig blijven meid enne als je het niet vertrouwd de ha bellen.

Groetjes,

Michèle

Ow ik herken het heel goed wat je schijft… Behalve de pof. Nooit van gehoord. Maar meid probeer rustig te blijven en je gedachten en je ding op iets anders te zetten! Het is theoretisch makkelijk gezegd dan gedaan. (spreek me zelf daar ook altijd maar de moed weer mee in) Succes

Greetzz Cora

@ Cora POF is Prematuur Ovulatie Falen of te wel een vervroegde overgan. Bij 1 op de 100 vrouwen gebeurd dit rond de 40 en bij 1 op de 1000 rond de 30 jaar al. Bij sommige is een aanwijsbare oorzaak zoals auto imuunziekte, diabetes type 1 of erfelijkheid, opraken van de eitjes kan ook een oorzaak zijn, maar bij 70% is er geen aanwijsbare oorzaak. Soms wil na jaren er nog wel een een (kortere) periode van menstrueren voorkomen, maar das geen zekerheid tot nog kinderen kunnen krijgen.

Groetjes,

Michèle

Naaaah zeg. Ik snap het niet, wie wel???
Ik dacht vanmorgen echt: ik wordt knallend ongesteld. enorme buikpijn, labiel, hoofdpijn etc. zag nog niks maar Ik s’middags tampon ingedaan want ik wist het ZEKER, ken mn lijf toch. ik had op een gegeven moment zo’n pijn (kramp in bovenbenen, rug buik etc, het voelde weer net als toen ik jaren terug een koperspiraal had geplaatst) dat ik ibuprofen in heb genomen. (ja zwanger ben ik toch niet). dus ik wil me verschonen: ja je raad het al, geen druppel bloed. ik snap er nu echt niks meer van. Ik dacht nog: jemig als ik pas over een jaar zwanger raak en tot die tijd elke x zo heftig menstrueer lekker dan.
Dus ik snap het echt niet meer, wordt echt in de maling genomen tjonge jonge,

x Floss

Oh zo gaat het dus al maanden hier alleen als ik dit gevoel heb in de maand dat ik niet geworden ben maak ik me ook niet zo druk meer om een maandverbandje in te doen. Ik weet dat ik toch niet meer wordt. En de maand dat ik wel wordt heb ik ze standaard bij me in tas nog net niet per vol pak zeg maar.

Groetjes,

Michèle

beste Michéle,

wat zou jij me adviseren: wanneer/na hoeveel tijd wordt het tijd de huisarts te bezoeken/te bellen?

xxx

x Floss

Ik ben na 5 maanden aan de bel gaan trekken, ik had het zelfs nog een maand aan willen zien, maar dat ha vond toch dat ik gelijk had. Gelukkig heb ik een makkelijke ha. Ik heb toen eerst 3 maanden een lichtere pil voorgeschreven gekregen maar daar werd in in 2 maanden 3 keer ongesteld mee. 1 keer heel hevig en toen heel licht en toen dwars door de strip heen weer heel zwaar en toen was voor mij de maat vol en heb ik de ha weer gebeld en kreeg ik meteen een doorverwijzing naar de gyno. Daar kon ik wonder boven wonder de volgende dag al terecht. Maar ik heb er dus zo’n 8 maanden mee gelopen nu. Ik weet niet of dat te lang is maar voor mij was de maat nu vol, maar heb jij het idee dat het je echt niet lekker zit moet je gewoon je ha al bellen, ik weet niet of het normaal is of dat het vaker voorkomt? Als het overigens de eerste maand is die je overslaat heb je overigens wel kans dat de ha zegt kijk het maar even aan, maar heb je vaker gerommel dan zou ik zeker bellen en een afspraak maken.

Groetjes,

Michèle

hi michéle

bedankt voor je snelle antwoord. Het is nog niet zo lang aan de gang, pas 2/3mnd gekkigheid, maar ja voor mij lang zat, met de gedachte dat m’n mams POF had. Ik kan haar niks meer vragen omdat ze recent is overleden. Daarom zit ik er zo mee. Ik hoop ergens dat m’n lijf gewoon aan het "ontpillen"is, die term heb ik ook al horen vallen.

bedankt hé

xxx

x Floss

Als je het niet vertrouwd zou ik de ha bellen, kijken wat die zegt. Wat je al zegt er zit een geschiedenis van vervroegde overgan in je familie. Bij mij totaal niet, althans niet aan mijn moeders kant. Bij mijn vader kan ik het niet controleren want er zijn er niet zoveel meer over en mijn oma was 45 toen ze overleed. Vandaar dat ik er wat langer over gedaan heb met naar de ha gaan. Tuurlijk kan het zijn dat je lijf aan het ontpillen is maar dat geeft het alleen helaas niet aan, ben bang dat alleen een onderzoek met bloedtest zekerheid kan geven. Maar als ik het goed begrijp is het dit de eerste maand overtijd?? Voor POF moet je minimaal 4 maanden niet ongesteld geworden zijn en dan moeten ze nog eerst testen hoe de hormoon verhouding ligt.

Groetjes,

Michèle

Hi M!

aha dat is interessant, dat wist ik niet, 4mnd. Nou ik heb vanmorgen even het verhaaltje voorgelegd aan de h.a. ass, (alleen niet v.h. POF verleden van mams). Ik ga eerst even een week afwachten, op advies ook, dan zei ze nog 1 xtje testen bij uitblijven bl. en anders even langskomen. Zij zei ook dat het kan komen doordat cyclus weer even op gang moet komen. Laten we het hopen. Ik moet zeggen, vandaag wel met vriendin over gekletst, maar verder niet mee bezig geweest, probeer aan andere dingen te denken.

Meer kan ik niet doen. thanx voor je begrip en medenken!

x Floss

Geen dank meid. Ik zit met dezelfde angst, mede ook door meerdere symptomen die ook bij de overgang kunnen horen. Ik heb gewrichtsklachten, wakker liggen, 's nachts zweten en soms strontsjago. Kunnen op zichzelf staande dingen zijn, maar kan ook POF zijn. Ik ben nu 31 dus ik zou heel erg jong zijn, maar uitgesloten is het niet. Wij hebben mekaar ook al aangekeken en gezegd het kan een onschuldige vleesboom zijn en verder niks, maar het kan ook erger. In het laatste geval hebben we een mooie gezonde dochter en zal ik het een plekje moeten geven, maar we wachten nu gewoon af. 4-10 krijg ik de uitslagen van de kweek en het uitstrijkje en 29-10 heb ik de hystoscopie.

Jij sterkte en doe rustig aan he.

Groetjes,

Michèle

@Floss: Goed dat je toch even contact op hebt genomen, dan kun je het ook wat makkelijker loslaten denk ik. Houd je ons op de hoogte hoe de test/ afspraak gegaan is?

@Michele: Ik heb laatst je topic over de gyn nog eens opgezocht, om te kijken of het tijd voor de uitslagen was. Toen had ik inderdaad de week van 4 oktober in gedachten gehouden om even te vragen of je al meer wist. Denk wel aan je hoor, meid!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Dank je liske, zodra ik wat weer post ik het hier hoor want ik moet het ook kwijt. Ik maak me over 4-10 niet zo’n zorgen want ik heb niks wat me zorgen baart (afscheiding en zo) maar de scopie zit me minder lekker. Aan de ene kant hoop ik dat ze wat vinden aan de andere kant niet natuurlijk. Maar we wachten af.

Groetjes,

Michèle

Ook ik denk aan je Michelle en hoop dat ze geen vervelende dingen vinden. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Aan de ene kant hoop je dat ze niks vinden en aan de andere kant hoop je van wel, zodat je weet waar het vandaan komt. Als ze iets vinden hoop ik voor je dat het onschuldig is.

Wat krijg je trouwens de uitslag van je uitstrijkje laat. Ik moet er dit jaar ook eentje laten maken omdat ik 30 was geworden. Maar ik had de uitslag binnen 1 week.

Gelukkig krijg je bij een hysteroscopie direct de uitslag.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

@ Sandra, dit is wordt ik het ziekenhuis gedaan en het lab loopt achter met hun werk vandaar dat het zo lang duurt.

Enne Sandra doet het pijn zo’n hysterscopie?? Ik moet de avond ervoor en een uur ervoor een pijnstiller slikken, maar wat is jouw ervaring??

Groetjes,

Michèle

Ah ok, ik had het gewoon bij de huisarts laten doen. Dus dat zal denk ik ook wel schelen.

Mijn ervaring met een hysteroscopie is heel goed. Ik had van te voren beetje op internet gelezen. Omdat ik vanuit het ziekenhuis helemaal geen info had meegekregen. Maar goed ben al snel gestopt met lezen, want ja op internet staan natuurlijk alleen maar de pijlijke verhalen.

Ik vond het dus heel erg meevallen. Ik moest idd de avond van te voren een pijnstiller innemen en 2 uur voor de hysteroscopie. Uiteindelijk was ik die van 2 uur van te voren zelfs vergeten. Ze spuiten eerst wat vloeistof in je baarmoeder en gaan vervolgens met een ijzeren buis met camaraatje eraan naar binnen. Je mag zelf ook meekijken op de monitor. Een tijd lang voelde ik helemaal niets. Totdat hij bijna aan het einde van mijn baarmoeder was. Toen begon het ineens heel veel pijn te doen. Gelukkig was dit maar 1 minuutje ofzo, want toen was hij klaar.

Je krijgt na afloop nog een recept mee voor pijnstillers. Die pijnstillers heb ik braaf opgehaald, maar niet geslikt. Heb na afloop helemaal geen pijn gehad. Er wordt aangegeven dat je krampen kan krijgen. Maar ik had dit dus niet en ook geen druppel bloed verloren na afloop.

Groetjes,
Sandra