Tja je kent 't wel,overtijd

Dank je ja ik wilde daarom dus ook niet googlen, denk vraag het wel aan jou want jij hebt het ook gehad. Ik heb wel veel goede info gehad dat wel maar das altijd zo globaal he.

En ja bij mij is de vraag of ze iets weg moeten halen of niet he kwa bloeden, maar dat zien we dan pas.

Groetjes,

Michèle

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhh meiden ik wordt gek gek gek.

Zo zit ik gister heel stoer “ik probeer het van me af te zetten blabla” maar vandaag had ik zo’n bbbllleeeggghh dag aaaah, ik voelde me zo kt,kt,kt, gatverdegatver. Ja ik moet er gewoon aan denken, de hele dag door!!! Hoe en wanneer is de diagnose bij m’n mama gesteld, hoe erg had ze het, heb ik het ook??? Kan ik straks geen kindjes meer krijgen , krijg ik osteoporose, opvliegers etc?
Ik heb al langer voordat ik zw wilde worden die angst gehad omdat ik dit jaar steeds meer last kreeg van hartkloppingen, nachtzweten, moodswings. Ik ben bijna full-time in de PMS nu, kon vandaag wel iemand z’n kop eraf treekn. weken geleden dacht ik dat ik gewoon overspannen werd ofzo, tenslotte 1 jr v oor mezelf bezig, ben mama, mn moeder net plots verloren op jonge leeftijd en ik mis haar zo, en nu dit. de erfenis?
Misschien valt het allemaal wel mee. Maar het voelt niet goed. Het is al zo’n kl
tejaar, ik ben ontzettend bang. En met m’n man praten lukt ook niet, want die zegt alleen maar "het zal wel loslopen"aaaaaaaaaaah!
zo dat zijn we weer kwijt. maar michele je hebt het nu ook echt mega moeilijk, wat een spannende tijd zeg, wat zal er uit je ond komen. we lijven duimen, bidden en weet ik hetw at voor elkaar en janken en mopperen lekker op elkaar los want dat LUCHT ZO OP!

x Floss

@ Floss als het je zo’n zorgen baart maak zou ik wel een afspraak bij de ha maken. Hoe gestresder jij bent hoe meer je lichaam het tegen kan houden. En als je geen pil slikt dan is een bloedtest wel te doen voor POF. Klinkt rot wat ik nu ga zeggen maar als het POF is kun je het niet tegen houden. Maar je weet wel waar je aan toe bent. Hoe oud was je moeder toen ze in de overgang kwam??

Groetjes,

Michèle

Hi,

ik heb geen idee. ze was 23 toen ze mij kreeg. ze was vlgs mij 31 toen ze mn zus kreeg. vóór die tijd had ze enorme menstruatieproblemen, onregelmatig of uitblijven of heeel heftig. zwanger raken lukte niet. ze vertelde toen dat dit kwam door dat ze in de vervroegde overgang was. de kinderwens heeft ze losgelaten. plotseling werd ze op een gegeven moment ziek en kwam op 1e hulp te recht met buikproblemen/blindedarmonst. met de cho kwamen ze erachter dat ze zwanger was…mooi hé. daarom schelen mn zus en ik zoveel(bijna 9jr). '
Ik wil haar huisarts een brief sturen. met mijn vraag. of de diag ook is bevestigd met bl ond. ze slikte ook medicatie voor de overgang en de stemmingswisselingen. die waren zo heftig dat ze depressief was. maar durfde niet aan de anti depressiva te gaan. Ineens belde ze me een keer op, ik weet niet hoe lang gel, misschien 2 jaar, met het feit dat ze een artikel had gelezen dat het nogal erfelijk was. ik was nog aan het "genezen"van de 1e (was geen leuke kraamtijd,te vroeg geboren etc) dus heb het weggewoven.
lekker bijdehand. ze zei het om me te helpen. als ze nu over m’n schouder mee kijkt zal ze wel al 10x gezegd hebben “truttebol…luister dan eens naar je moeder, zei het toch”.
anyway:vandaag ineens een zweempje bloed met naar wc gaan. ik heb tampon gebruikt, tja, het was helder op wc papier, maar op tampon is het een beetje “oud”. maar er gebeurd wel iets. ik wordt 1,5wk later dan de bedoeling toch iets van ongesteld ofzow??? ben aan het duimen dat lijf gewoon ontregeld is, ontpillen is. ik sta ook onder aardige stress. (ook om andere zaken). Nu ga ik op cursus, heb even geen pc dus sorry als ik niet reageer. maar bedankt hé voor het meedenken, de steun.
Ik had trouwens als ik ma niet ongesteld had geworden ECHT de h.a. gebeld. ik kijk dit even aan, en luister naar mn intiuitie. als ik me rot blijf voelen, waag ik er een bezoekje aan, om mn hart te luchten. dan vinden ze me maar paranoide. Ik denk dat het extra zwaar valt omdat ik vooral nu enorm mn moeder mis. gewoon om tegen aan te klagen. Ik kon zo eerlijk tegen haar zijn. zo mn slechte kant laten zien. xxxx

x Floss

Ik hoop nog steeds met je mee dat je lichaam aan het ontpillen is of dat het door de stress komt. Stress doet een hoop met je lichaam,
dus daar zou het ook heel goed van kunnen komen. Hoe dan ook hoop ik dat je snel ongesteld bent en anders echt volgende week naar de
huisarts gaan he. Die onzekerheid die je nu hebt is ook niks.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Misschien is het geen gek idee om de oude ha van je moeder aan te schrijven. POF kan erfelijk zijn maar het hoefd niet. Als je namelijk bijvoorbeeld een auto imuunziekte hebt dan kun je ook vervroegd in de overgang raken maar dan is het niet erfelijk. Maar zijn de eitjes gewoon op dan kan het wel. Mijn moeder is 58 en nog om het half jaar ongesteld en heeft nu pas klachten, Helaas zijn voor mij haar klachten herkenbaar maar ik hoef nog geen POF te hebben. Maar ik heb wel trouble met mijn menstruatie terwijl zij dat nooit gehad heeft. Dus navragen kan geen kwaad. Misschien had je moeder een duidelijk aantoonbare oorzaak die niet erfelijk is. Al is het maar om jezelf gerust te stellen want deze stress is ook niks.

Groetjes,

Michèle

sorry meiden

ben net terug van mn cursus weekend!! (was leuk!) maar… IK BEN ONGESTELD! Gister echt mega mega. pffff…oké, nu even dus aankijken wat we verder gaan doen, het llijf dan. WAAAAH ik weet dat ik gewoon geduld moet hebben. Het moet het moet het moet
maar wat is dat toch moeilijk. rustig blijven.
Nou ben benieuwd hoe lang deze cyclus duurt (ja of niet want ik moet er niet zo mee bezig zijn) gewoon klussen,klussen en nog eens klussen hihi
gister zei collega dat je het gemiddeld 180x moet doen om bevrucht te raken waaahahahaha pffffff…wat een gedoe hihi(even een grapje tussendoor, we moeten het luchtig houden hihi)

x Floss

He wat een opluchting meid, en nu gewoon klussen en verder niet te druk om maken.

Wat voor cursus had je trouwens??

Groetjes,

Michèle

Wat fijn joh dat je ongesteld geworden bent.

Ik hoop met jullie mee dat je snel zwanger bent.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

@ Floss nu ik nog aankomend weekend, anders is het 2 maanden achter elkaar dat ik het niet ben

Groetjes,

Michèle

hé michele

hoe staat het ervoor? heb je iets gezien dit weekend???
En hoe was de uitslag van de kweek???
Ik ben de laatste dg zo druk geweest met werk, dat ik er pijn in mn nek van heb, enorm.

eigenlijk niet zo zin in klussen…haha. maar ik hoop dat het met je gaat. Iedereen om me heen is zwanger of net bevallen, al die kindjes daar krijg ik de kriebels van. (positief), zei net tegen mn man: als het nou lukt een 2e, dan ook nog een 3e???hahahaha hij kreeg een rolling

eerst maar zien dat ik zwanger raak…en dat alles gezond is…

x Floss

nou dat je ongesteld bent wil in ieder geval zeggen dat je niet in de overgang bent toch floss? dat is goed nieuws… maar jullie willen dus toch nog een
ukkie? ik hoop dat het lukt!

@Michele: ja ik was eigenlijk ook benieuwd naar de uitslagen van de kweek, weet je al iets meer? bij jou is het ook al 2 mnd geleden niet? of langer?

@ Floss en Inge ik had al een topic geopend Uitslagen Gyno, maar voor jullie bij deze nog een keer

Het uistrijkje was Pap 1 dus dat was helemaal goed en het kweekje was ook goed dus daar geen zorgen meer om, nu wachten op 29-10 voor de hysteroscopie. Mervin gaat toch proberen een dienst te ruilen om mee te kunnen gaan.

En mijn periode. Tja ik heb wel een beetje roze afscheiding, en ik zou morgen moeten worden. Afgezien van een vreetbui afgelopen dinsdag nog niks aan zeurende rugpijn en of hoofdpijn, dus ik wacht het maar weer af. Anders noteren we weer een niet geworden in de agenda.

@ Floss je moet wel klussen om zwanger te worden he, bijtjes en bloemetje gaan bij ons niet op

Groetjes,

Michèle

HAHAHA
O ja, meen je dat nou, ik maar wachten op die ooievaar, moet ik nog aan de slag ook?! hihihi

Tja dan maar aan de bak.

jij opgelucht met je uitslagjes, maar nu nog de dat andere ond. zou wel fijn zijn als hij met je mee kan!!!

x Floss

@ Floss ja die uitslagen waren zeker een opluchting. Kijk je hoeft er niet vanuit te gaan, maar er zal iets gevonden worden.

Maar goed dat is geweest. Nu wachten op opoe. Ik heb al hoofdpijn en buikkrampen gehad en zeurende last van mijn rug, maar nog geen bloeding. We wachten af en anders noteren we weer een niet in de agenda. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Ik ben wel bang voor POF, maar ja we moeten eerst maar uitsluiten of er niks anders aan de hand is.

En ja ik hoop het echt dat Mer meekan want dat zou ik wel zo prettig vinden. Ook omdat je meteen kan delen en niet nog een keer het hele verhaal hoeft te vertellen.

Groetjes,

Michèle