Tips vroege opsta-service? ;-)

Grrrrrr…jullie wisten al dat Max een vroege vogel is, maar Eva heeft hem nu gevolgd. Ze wordt elke dag óók om 06.15 uur wakker en zit dan zonder slaapzak in bed te roepen. We hebben gisteren zo’n Nijntje sleeptrainer gekocht, zo’n dingetje dat open en dichte oogjes heeft. We zetten hem op 07.00 uur, maar ver voor die tijd was ze wakker en ze begreep totaal (nog) niet dat ze moest wachten tot Nijntje wakker was. Ook al hadden we dat uitgelegd en laten zien. Toen 'ie om 07.00 uur af ging, schrok ze zich kapot, want het volume stond op z’n hardst! Ze moet nog leren dat ze pas op mag staan als Nijntje heeft gezongen, maar dat kwam niet door vandaag. Ik was in staat om de wekker meteen terug te brengen naar Prenatal, omdat ze het principe niet begreep, maar we houden maar even vol!

Ik ben zelden sjaggo, maar als ik ergens NIET tegen kan, is het vroeg opstaan. Jullie bekend. Ik word daar echt pis van, het trekt pas weg als ik beneden zit ren Zeppelin begint. Soms zijn we zo vroeg, dat dat er nog niet eens is! AAAAAAAH. Nu hebben mijn vriend en ik een soort afspraken gemaakt, zodat we niet allebei elke dag zo abnormaal vroeg op moeten:

hij werkt elke dag, ik op ma, wo en vr. Op di en do sta ik om 06.00 uur op en als hij om 07.00 uur komt, mag ik tot 08.00 uur terug. Op vrijdag andersom, want dan heeft hij papa-ochtend. In het weekend sta ik vroeg op op za en hij op zo en dan wisselen we elkaar af om 08.30 uur. Voor de ma en wo, waarop we allebei werken, hebben we geen oplossing. Misschien dan de één op ma en de ander op wo vroeg op?

Op zich gaat dit zo wel, maar hebben jullie misschien een strakker plan? Hoe doen andere mama’s met vroege vogels dat? Ik vind het niet eerlijk om mijn vriend elke dag vroeg op te laten staan, omdat hij 40 uur werkt. Hij baalt er ook van, maar accepteert het. Ik kan dat niet…maar ik heb geen keus.

En wat te doen met Eef? Ze is klaarwakker? Als ze weet dat Max beneden is, wil zij ook. Eerst legde ik Max in zijn stoel en dan sliep ik gauw een beetje nog door op de bank, een half uur ofzo, maar dat gaat niet als Eva er bij is. Ze zit wel rustig op de bank, maar toch.

Kortom: hoe maak ik deze opsta-hel (zo ervaar ik dat echt, hihi) een beetje draaglijker?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

wij zijn gelukkig die periode weer voorbij. Bij lindsey is het de laatste tijd zelfs zo erg dat ze pas om een uur of half 8/8 uur komt. geniet er dan ook weer volop van.

maargoed ik zal je niet verder jaloers maken
hier is het dus ook een hele lange tijd erg vroeg geweest. wat wij de laatste tijd deden (toen snapte ze dat pas, dus Eva zal dat nu ook wel snappen) is het volgende:
wanneer ze zo vroeg wakker werd liet ik wel de deuren open zodat ze wel heen en weer kan banjeren maar wel heel duidelijk (soms ook een beetje ‘boos’ wanneer ze het niet deed) zeggen dat ze heel zachtjes moet doen omdat het nog veels te vroeg is en mama echt nog moet slapen. voor half 7 was hier dan ook echt not done.
na een paar dagen kreeg ze dat echt al goed door en soms kwam ze gewoon naast me op de grond zitten en zat ze gewoon een beetje te mompelen tegen d’r knuffels die ze had meegesleept. en later bleef ze gewoon in d’r bedje met een boekje erbij en vond ze het prima.

tja het papa/mama dilemma hebben wij hier niet echt want manlief is hier elke dag om half 6 al de deur uit. en in het weekend is het 1 dag voor papa en 1 dag voor mama.

veel succes in ieder geval en ik hoop voor je dat deze vroege periode weer snel voorbij is!!

liefs,
Rinske

Noa is niet dikwijls voor 8u wakker, maar bij ons is de regel: voor acht uur wordt er niet opgestaan. Als ze om 7u wakker is, ga ik naar haar kamer en zeg dat het nog geen tijd is om op te staan en meestal accepteert ze dat ook gewoon. Soms valt ze terug in slaap en slaapt dan tot 9u ofzo… Soms roept ze dan om de tien minuten, maar voor acht uur wordt er hier niet opgestaan.
Nu heb ik natuurlijk makkelijk praten, want als ze het op een gillen zou zetten, zou ik het ook niet tot 8u trekken natuurlijk. Maar Noa is gelukkig niet zo, en dikwijls neemt ze gewoon een boekje of praat ze wat tegen haar pop.
Wij hebben deze regel al van sinds ze de klok rond slaapt, dus ik weet niet dat het op Eva’s leeftijd nog in te voeren is natuurlijk…
Misschien kan je zeggen dat ze wat mag spelen op haar kamertje, tot het tijd is om op te staan?
Voor Yentha hadden we ook zo’n soort wekker op die leeftijd en dat hielp wel. Na een paar keer had ze het systeem helemaal door en kwam ze altijd met haar wekker in de hand aangelopen: " Schaapje is wakker!"

Trouwens, ik vind niet dat je medelijden moet hebben met je vriend hoor
Ik ken alleen maar gezinnen met voltijds werkende ouders, dus daar werkt mama ook 40uur, zoals ik, en die moeten ook allemaal vroeg uit bed elke dag én gaan werken.

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

ja weeet je, als rico zo vroeg wakker is en ik hoef nergens heen dan pak ik mn zooitje en ga op de bank liggen slapen
rico zit dan in zn eetstoel te eten en tv te kijken, ja eht slapen doe ik niet dan maar ik lig wel lekker na te dutten.
ik ben ook chagerijnig als ik zo vroeg moet opstaan zeker als het nachtalarm tig keer is afgegaan GRR… en dan vriend lief die zegt: jeee doe nie zo chagerijnig man daar kan hij toch niks aandoen!!! (nee wie moet er s’nachts voor m uit? juist… niet hij!)

Wij komen op dagen dat ik vrij ben ook niet voor 8 uur beneden. Erik kijkt bij mij in bed televisie en ik doezel nog even verder. Op dagen dat ik werk gaan we (helaas…) om 7 uur naar beneden. Hier is papa ook vijf dagen per week om 6 uur de deur uit, dus hij is nog vroeger wakker dan ik. In het weekend slaap ik uit op zondag en hij kan (als hij wil) op zaterdag uitslapen. Doet 'ie echter zelden, het is een echt ochtendmens. En ik (net als jij) helemaal niet, dus voel helemaal met je mee! Helemaal met dit rotweer, blegh.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Morgan kan der bed niet uit nog, maar die rommelt in der bed en de ene keer gaat dat in totale stile en de andere keer denk ik waar zit die volumeknop. WE gaan uiterlijk de de bruiloft met der nieuwe kamer aan de slag en wie weet wat ze dan gaat doen.

Groetjes,

Michèle

Kun je met haar geen afspraak maken dat ze stil in dr bed mag spelen of een boekje lezen ofzo totdat nijntje wakker is?

Nu heb ik hier makkelijk praten hoor, en wij doen net als Sophie (op vrije dagen) wordt er niet voor 8 uur opgestaan! Niet door papa en mama in ieder geval.

De oudste is meestal wel eerder wakker, en vind het moeilijk om stil te zijn voor zn zusje… dus met hem hebben we nu de afspraak dat ie zachtjes beneden mag gaan spelen.
De jongste blijft keurig in dr bedje wachten tot we haar komen halen :smiley: Hihi wat dat betreft zijn ze héél braaf! En da’s maar goed ook… want als ik vroeg wakker gemaakt wordt hebben ZIJ daar de hele dag last van

Toen de oudste Eva’s leeftijd had, had hij ook wat duidelijkheid nodig wanneer hij op mocht staan. Zomaar wachten tot mama komt kon hij niet. Was ie om 3 uur wakker, kwam hij naar ons bed: zo, ik ben klaar met slapen!
UUuuuh nou, dacht het niet!

Wij hadden het voordeel dat ie toen alle cijfers al kende, dus hebben een digitale wekker op zn kamer gezet. Hij mocht eruit vanaf dat het eerste cijfer een 8 was, en als er een 7 stond en hij was wakker mocht hij zachtjes spelen.
Eigenlijk een beetje het zelfde principe dus als bij jullie met de nijntje wekker.

Alleen is het met een analoge klok natuurlijk lastig afspraken maken wanneer ze bijv. wél op haar kamer mag spelen (om te voorkomen dat ze om 5 uur al gaat rommelen ).

Ik denk toch even volhouden… nog eens opnieuw en opnieuw het principe van de wekker uitleggen.
Kun je dat muziekje trouwens niet uitzetten? Dat ze bijv. alleen de oogjes open gaan?
Zou zonde zijn als ze een keer per ongeluk toch uitslaapt en dan gewekt wordt door de wekker

Wji hebben hier de laatste 2maanden ook een NOG vroegere vogel!
2 dagen gelden kwam ie om kwart voor 5 : MAMA ik heb noeg gesapen!

Meestal is het rond 6 uur kwart over 6 en eerst kon ik hem nog in bed houden tot 7 uur en dan mocht ie komen maar nu sinds hij zindelijk is MOET hij wel meteen gaan plassen en is dan dus uit bed en wil niet meer terug IN bed!
Das nu dus ene probleem!
En nu komt hij dus om half 7 ongeveer (iets eerder) al in ons bed liggen draaien…praten…vervelen…en zeker niet rustig liggen.
Wat nu ook nog eens zo is: eerst gingen we dan om kwart over 7 naar beneden maar nu is hij na een half uur ons bed ook weer beu en zijn we zeker om 7 uur beneden!

Wat je kan doen Rainbow?
GEEN IDEE…ik heb ook alles al geprobeerd

Gr, danielle

heb trouwens wel een idee Rainbow: denk maar aan alle andere mama’s van de site die ook al zeker te weten beneden zijn dat je weet!

Straks is ze 16 en komt ze niet meer voor 3 uur in de middag uit bed als ze er snachts om 3 uur induikeld!

Gr, danielle

quote:
heb trouwens wel een idee Rainbow: denk maar aan alle andere mama's van de site die ook al zeker te weten beneden zijn dat je weet!

Straks is ze 16 en komt ze niet meer voor 3 uur in de middag uit bed als ze er snachts om 3 uur induikeld!

Gr, danielle

Geloof me Danielle dan doen wij ineens om 9.00 aan familie ontbijt… mijn wraak zal zoet zijn

Groetjes,

Michèle

Hoi Danielle,

hier ook een mama waarvan de jongste altijd vroeg is,
de oudste blijft gerust tot half 8 / soms 8 uur lekker liggen.,
maar de jongste vaak ook om 6 uur of half 7 dat we al onder zitten
gisterochtend op zaterdag zat ik al om kwart over 6 ook al onder met hem
Ben dan ook erg sjachie terwijl ik normaal ook wel een ochtendmens ben.
Meestal ben ik de pineut, en ga met hem mee naar onderen, doe dit bewust wel, omdat anders de oudste ook wakker wordt.
maar voel me dan zo duf en moe, dat ik ook het liefst weer terug ga mijn bed in.
MEestal gaan we om en om er uit, dat je dan in ieder geval 1 dag beetje kunt blijven liggen haha!

Ach onze tijd komt nog wel, over een aantal jaren kunnen we hier misschien om lachen

O’nee Michele, dat ga ik niet doen…laat liggen wat ligt!
Ben blij als ik rust heb!

Straks gaan ze housemuziek hard aanzetten om 9 uur als JIJ ze uit bed stuurt en wat slaapt heeft niks nodig!

Gr,Danielle

ja misschien wel maar een keer zal ik mijn wraak hebben

Groetjes,

Michèle

Ik heb net de Nijntje wekker uitgelegd. Ze is vanmorgen zo enorm geschrokken van dat gezang van Nijntje (een lief klein konijntje lalala), dat ze bang was dat 'ie dat weer ging doen. Ze houdt er niet van als er ‘uit het niets’ iets gebeurt en ze het niet begrijpt. Papa praatte weleens door de babyfoon en dat vond ze doodeng, haha. Ze zei steeds: Nijntje. Schrik! Enfin, Nijntje kon ook uit, dus nu staat alleen het ‘oogjes open-dicht’-systeempje aan. Hopelijk komt het nu al wat meer ‘door’ bij haar.

Mijn moeder en zus zeggen steeds dat ik Eva later naar bed moet doen. Dat heeft volgens mij geen zin? De kinderen van mijn zus gaan heel laat slapen (7-jaar 21.15 uur) en staan wel laat op 's ochtends (tegen achten), maar Eva gaat soms gewoon meteen slapen als ze er om 19.30 uur in ligt. En als ze niet moe is, speelt ze gewoon even. Om haar nu opeens laat in bed te leggen zie ik niet zitten, dan hebben wij helemaal geen avond meer.

Ik las hier wel een paar goede tips en misschien moeten we de poot gewoon stijf houden en haar niet meteen halen? Helaas hebben wij alleen nog die andere vroege vogel die nog niet te sturen is, dus ik vrees dat dat nog wel even blijft. Als ze kan scharrelen, wat Rinske ook zei, kunnen we het denk ik wel rekken. Dat is ook een goeie. Alleen staat Max zijn deur altijd op een kier en ik vind het link als Eva daar binnen loopt en ze samen gaan keten. Ik bedoel, dadelijk legt ze Tommie op zijn gezichtje ofzo…Ik heb daar liever zicht op. Misschien moet zijn deur gewoon dicht en dan kan zij nog even klooien? Ik denk dat we uiteindelijk wel een oplossing vinden. En het zal straks in de winter misschien ook beter gaan? Al duurt dat wel nog lang…

Een ochtendmens zal ik nooit worden. Moest wel lachen om Rijco Inge, hier hetzelfde. Zo van: waar maak je je nou druk om? Kinderen zijn niet te sturen! Dat hoor ik hier dus ook, dus dan mag papa er wat vaker uit, hehehehe! Hoef ik ook niet te ‘ontploffen’ als ik er weer uit moet. Ook irritant is trouwens, dat ik, nu ik weet dat ze zo vroeg zijn, zelf ook vroeg wakker word (soms al tegen vijven) en het dan dus meteen hoor als Max wakker is. Dan hoor ik PLOK zijn speen op het laminaat en daarna HMMMMMM. Dan denk ik: NEE HE!

@ Rainbow later naar bed is hier geen optie. Want 1 ik krijg haar moeilijker naar bed dan wanneer ik me aan het slaapschema houm dus na Amika uitkleden, pyama aan en naar boven en 2 ze slaapt er niks langer om, ze is hooguit moeier omdat ze korter geslapen heeft.
Enne wat je zegt je hebt niks aan je avond zeker gezien wij zelf ook al om 21.30 a 22.00 naar bed gaan meestal (zit nu tomb raider te kijken, maar paps slaapt al even)

Groetjes,

Michèle

Hoi,
Goedemorgen, ik ben ook al op! en al ontbeten ook Ik heb er niet zoveel moeite mee om vroeg op te staan , maar vanochtend was meneer om 05.30u! Dat is echt te vroeg. Speentje geven en neerleggen, maar ja dat is toch weer mekkeren dan he en dan slaap ik ook niet meer. Als hij om 07.00u wakker is dan zeg ik dat ik heb mogen uitslapen, maar vaak ben ik dan zelf al wakker dat is nou eenmaal zo…De papa hier is héél slecht in vroeg opstaan
Later naar bed gaan maakt hier niet uit. Maar misschien slaapt Liam wel te veel op de dag?! Gisteren was het van 09.30u tot 12.30u en toen nog van 15.45u tot 17.30u dat is dus bijna 5 uur! Meestal is het 4 uur op de dag en dan slaapt hij dus wat langer in de ochtend. Zal ik hem eens waker gaan maken na bijvoorbeeld 1,5 uur slapen… zou dat helpen? Ik heb hem nooit wakker gemaakt. Wat ik wel ‘mis’ in de ochtend is lekker op mn gemakkie douchen en ff tuttebellen. Ik ga nu eerst nog even koffie zetten…
Groetjes, Jolanda

Oohhh jeetje Rainbow wat ben jij (en de andere dames ook!) verwend! Door de week sta ik om 6:15 op! Rond 7:15 moeten we de deur uit zijn op Maandag en Vrijdag, dan brengen we Jada naar school en ik moet voor 7:30 op mijn werk zijn (ingeklokt) Op dinsdag, woensdag en donderdag kan ik dan ond 6:30 mijn bed uit!
Zaterdag en zondag is het meestal een uur of 7 dan is de kleine klaarwakker, alleen als ze ziek is niet! Ik heb helaas geen tips voor J, uitslapen tot 8 uur is hier echt een luxe! Dat maak ik alleen mee als ze ziek is of heeeeeeel laat naar bed is gegaan!!!

YOEHEEEEEEEEEEEEEEEEEE (ik maak effe een salto): HET WAS VANDAAG 7.10 UUR! Ok, ik hoorde Max eerst om 4.30 uur en daarna om 05.00 uur, dus we dachten dat 'ie weer extreem wakker zou worden. Maar hij viel in slaap en ik hoorde hem rond zessen weer. We hebben hem lekker laten liggen en zo werd het 07.00 uur. Toen meldde Eva zich, want Nijntje was wakker! Gek eigenlijk, maar ik voelde me als herboren en ik was helemaal blij dat we een keer op een normaal tijdstip beneden waren! Misschien moeten we dat vaker proberen, om Max toch te laten liggen? Morgen weer een keer proberen!

Top zeg! Nu weet je dat Max het wel kan (en Eva dus ook). Ik hoop dat ze het morgen wéér doen.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Wat heerlijk dat hij weer op een redelijk tijdstip wakker was.

Hoop echt voor je dat dit zo blijft, want ik zou ook echt zoooo chago zijn als ik er zo vroeg uit zou moeten.

Groetjes,
Sandra