Grrrrrr…jullie wisten al dat Max een vroege vogel is, maar Eva heeft hem nu gevolgd. Ze wordt elke dag óók om 06.15 uur wakker en zit dan zonder slaapzak in bed te roepen. We hebben gisteren zo’n Nijntje sleeptrainer gekocht, zo’n dingetje dat open en dichte oogjes heeft. We zetten hem op 07.00 uur, maar ver voor die tijd was ze wakker en ze begreep totaal (nog) niet dat ze moest wachten tot Nijntje wakker was. Ook al hadden we dat uitgelegd en laten zien. Toen 'ie om 07.00 uur af ging, schrok ze zich kapot, want het volume stond op z’n hardst! Ze moet nog leren dat ze pas op mag staan als Nijntje heeft gezongen, maar dat kwam niet door vandaag. Ik was in staat om de wekker meteen terug te brengen naar Prenatal, omdat ze het principe niet begreep, maar we houden maar even vol!
Ik ben zelden sjaggo, maar als ik ergens NIET tegen kan, is het vroeg opstaan. Jullie bekend. Ik word daar echt pis van, het trekt pas weg als ik beneden zit ren Zeppelin begint. Soms zijn we zo vroeg, dat dat er nog niet eens is! AAAAAAAH. Nu hebben mijn vriend en ik een soort afspraken gemaakt, zodat we niet allebei elke dag zo abnormaal vroeg op moeten:
hij werkt elke dag, ik op ma, wo en vr. Op di en do sta ik om 06.00 uur op en als hij om 07.00 uur komt, mag ik tot 08.00 uur terug. Op vrijdag andersom, want dan heeft hij papa-ochtend. In het weekend sta ik vroeg op op za en hij op zo en dan wisselen we elkaar af om 08.30 uur. Voor de ma en wo, waarop we allebei werken, hebben we geen oplossing. Misschien dan de één op ma en de ander op wo vroeg op?
Op zich gaat dit zo wel, maar hebben jullie misschien een strakker plan? Hoe doen andere mama’s met vroege vogels dat? Ik vind het niet eerlijk om mijn vriend elke dag vroeg op te laten staan, omdat hij 40 uur werkt. Hij baalt er ook van, maar accepteert het. Ik kan dat niet…maar ik heb geen keus.
En wat te doen met Eef? Ze is klaarwakker? Als ze weet dat Max beneden is, wil zij ook. Eerst legde ik Max in zijn stoel en dan sliep ik gauw een beetje nog door op de bank, een half uur ofzo, maar dat gaat niet als Eva er bij is. Ze zit wel rustig op de bank, maar toch.
Kortom: hoe maak ik deze opsta-hel (zo ervaar ik dat echt, hihi) een beetje draaglijker?
Groetjes Rainbow, trotse mama