Tips voor speeltoestel in tuin gevraagd

Ik heb eens effe bij ons gekeken omdat ik hier las dat “ronde sporten” niet veilig waren.
Ik dacht "huh wat hebben wij dan?"
Bleek dat wij WEL ronde sporten hadden aan 1 trap en aan de andere kant bij d eloopbrug platte.

Vriendlief naar de doe het zelver gestuurd met de mededeling “platte latten want das veiliger” en nu heeft ie gister een hele mooie trap in elkaar geflanst met platte latten!

(foto’s op hyves te vinden)
En ik ben er blij mee want inderdaad…het klopt wel…(nooit op gelet) ik ging vaak als er kindjes kwamen spelen erachter staan om ze “op te vangen” als ze zouden vallen en bij platte latten hoeft dat echt niet want ze kunnne bijna heel hun voet er plat op kwijt!

Gr, danielle

Goed plan dat jullie de trap ook vervangen hebben.

Groetekes, Sje

tja, wij hebben ook wijze Sje d’r raad opgevolgd (en ik ben er blij mee)

Gr, Danielle

Scheelt je een hoop onrust en zorgen zo’n echt trapje. Dan nog heb je geen garantie natuurlijk, maar het is in elk geval veiliger dan zo’n laddertje.

Groetekes, Sje

Maar we hebben hem nu wel op MP gezet. (inclusief touwladder)

Maar wij spelen veiliger!

Gr, Danielle

Dames, weer even een vraag aan jullie

Wat zouden jullie doen? Mijn vriend en ik twijfelen enorm tussen dit speeltoestel (alleen 1e en 2e foto):
http://link.marktplaats.nl/541384878
Of deze glijbaan: http://www.ekiddies.nl/speelgoed/116-Glijbanen/1219-Smoby-water-glijbaan-XL-254-m-lang/
En dan een losse schommel erbij.
Een zandbak komt er sowieso, want we gaan die blauwe schelp kopen.

Waarom we twijfelen: We vinden allebei het houten speeltoestel veel mooier, maar we zitten met de ruimte in onze tuin en dat je dit speeltoestel niet even kan opbergen.
De glijbaan is erg leuk want je kan er een tuinslang op aansluiten zodat je een waterglijbaan hebt. We vinden de glijbaan wel kort en weten niet of ze hier erg lang plezier van hebben?
Deze glijbaan kan je dus WEL opruimen En dan past tenminste ons zwembad ook nog in de tuin. We weten niet zeker of dat met het houten speeltoestel ook past.

Dilemma!!! Help!!

Groetjes

hhmm das enorm lastig.
Ik zou denk ik (weet het niet zeker) voor de little tikes glijbaan gaan de grote van 5 treden (lekker op mp kopen). En dan lekker van de zomer de zwembad opzetten en dan uitmeten of het toestel er naast kan. Past dat, dan zet je lekker de glijbaan op mp en dan koop je een grotere toestel. Het is overwegen van 2 dingen die erg leuk zijn.
Gezien onze huidige klimaat zou je enorm genieten van het zwembad, en enorm balen als die niet past in je tuin (denk ik dan voor je).

Groet, Cora