Hihi nooit meer!
Groetjes
Als je echt een klimtoren wilt met schommel en glijbaan dan ben je zeker wel meer dan 400.- kwijt hoor!
Wij hebben er vorig jaar 1 gekocht met klimwand-loopbrug-glijbaan-2 trappen- touwladder en die kosste al iets meer dan 700.- dus het is best prijzig spul.
Wij hebben hem in Belgie gekocht.
Maar aan die ene op de foto zitten gewoon haken aan waar je een babyschommel aan kan maken van bijvoorbeeld intertoyss dan ben je niet zo duur uit.
Gr, Danielle
wij hebben zo’n babyschommel bijgekocht.35 euro geloof ik.
En wij hebben ook zo’n trap met ronde sporten, waar ik niet zo’n fan van was.
Gelukkig was Noa hier snel weg mee. Ze is van nature een heel voorzichtig kind. En Yentha is al groot genoeg om geen problemen te hebben met die ronde sporten.
Alleen Fleur gaar wrsch problemen hebben binnen een paar jaar, als ze ook mee wil spelen, maar de trap niet op kan
Maar als je de keuze nog hebt, gaan voor die platte treden hoor!
quote:
En wij hebben ook zo'n trap met ronde sporten, waar ik niet zo'n fan van was. Gelukkig was Noa hier snel weg mee. Ze is van nature een heel voorzichtig kind.
Onze kinderen zijn ook heel voorzichtig, daar was ik niet zo bang voor, maar er spelen ook heel veel andere kinderen op dat toestel (met verjaardagen, vriendjes/vriendinnetjes die na school mee komen spelen) en daar zitten zat minder voorzichtige bij. Moet er niet aan denken dat er dan iets mee gebeurt.
Dus we hebben destijds maar meteen voor de veiligste versie gekozen.
Groetekes, Sje
Wij gaan hem zelf in elkaar knutselen.
Nog een tip misschien staat hij er al. Koop geen rode glijbaan deze verkleurt naar roze ik zelf persoonlijk vindt dat foei lelijk. De blauwe blijft aardig mooi of groen blijft ook mooi…
Greetz Cora
@Danielle: We willen juist geen klimtoren en al die andere luxe dingen We willen gewoon een glijbaan en een schommel. Maar ja aangezien al die speeltorens dan zo duur zijn, gaan we denk ik toch maar kijken naar een losse schommel en glijbaan.
@Sophie: Ja een schommel bijkopen is niet zo heel erg duur, maar ik kwam er achter dat op dit speeltoestel het hele schommelgedeelte niet is inbegrepen. Dus die 400 euro is alleen voor de toren met glijbaan.
We zitten er ook aan te denken om dan alleen een glijbaan te nemen met een zandbak. Tot nu toe is ze namelijk toch meer weg van glijbanen dan schommels.
Groetjes
Als ik hier zou moeten kiezen tussen een zandbak en een schommel, was mijn keuze snel gemaakt!
Een schommel zijn ze jou nog wel even bij nodig, voor ze dat zelf kunnen gaan doen! Een zandbak wippen ze hier zo in, hebben ze mij niet voor nodig
Ook kunnen ze hier wel een hele ochtend in de zandbak zitten, en een schommel ben je denk ik toch sneller op uit gekeken.
Een losse glijbaan kan ook altijd he? Mijn schoonouders hebben 1 van Little Tikes, kun je ook zo weer opruimen!
Groetjes Manderijn.
@Manderijn: Ja klopt, maar een zandbak komt er sowieso al
En ik weet dat die plastic dingen goedkoper zijn, maar wij willen graag hout
Ik heb nog even rondgekeken op internet en ben er achter gekomen dat als je zelf alles los koopt je veel goedkoper uit bent. Je kan dan een huisje, schommelaanbouw en glijbaan los kopen en zelf in elkaar knutselen
Dus daar gaan we maar voor
Groetjes
Jony is nu 4 jaar, wij gaan nu pas beginnen met schommels/koppelduikstang.
Wij hebben voor Jony vorig jaar een trampoline inground neergezet.
Wij hebben een zandbak van bielzen (betonnen) gemaakt op de straat, zodat je niks hoeft te graven of ietsdergelijks. Een goedkoop adresje gevonden die een net op maat gemaakt heeft ideaal voor tegen poepende katten ed, ze kan het zelf los maken…
Het is allemaal duur spul zeker een heel toestel. Wij hebbend de grote variant little tikes glijbaan deze gebruikt ze dagelijks bij de trampoline, ze heeft nooit om een schommel gevraagd nooit gemist…
Het is moeilijk om een keuze te maken wat nou wijsheid is, hebben jullie ruimte zat wat dat betreft? Of ben ej aan maten gebonden?
Greetz Cora
quote:
Nog een tip misschien staat hij er al. Koop geen rode glijbaan deze verkleurt naar roze ik zelf persoonlijk vindt dat foei lelijk. De blauwe blijft aardig mooi of groen blijft ook mooi....
Daarom hebben wij inderdaad ook geen rood gekozen.
Geel viel ook al af vanwege de aantrekkingskracht op insecten en toen bleven blauw en groen over.
Groen valt minder op en aangezien er in de wintermaanden niemand in de tuin speelt hier en je dan wel tegen een blauwe glijbaan aan zit te kijken de hele winter, hebben we uiteindelijk voor groen gekozen.
Groetekes, Sje
quote:
een schommel ben je denk ik toch sneller op uit gekeken.
Vergis je daar niet in. Onze oudste is schommelverslaafd! (Net als ik vroeger en ik vind schommels nog steeds leuk).
2 jaar geleden heeft ze eens 1,5 uur op de schommel gezeten! Ze had de blaren op haar handpalmen staan!
Groetekes, Sje
quote:
quote:
een schommel ben je denk ik toch sneller op uit gekeken.
Vergis je daar niet in. Onze oudste is schommelverslaafd! (Net als ik vroeger en ik vind schommels nog steeds leuk).
2 jaar geleden heeft ze eens 1,5 uur op de schommel gezeten! Ze had de blaren op haar handpalmen staan!
Groetekes, Sje
Uitzonderingen daar gelaten dus
Groetjes Manderijn.
Ja ik kan ook niet wachten tot de schommel er hangt. Wij hebben die blauwe soort rieten achtige stoel van de Ikea een schommel hang stoel hmm hoe kan ik het nou het duidelijkst omschrijven maar goed daar kan je lekker mee schommelen met z’n tween heerlijk.
Ik vindt het ook heerlijk om heen en weer te wiebelen
Wij hebben er domweg de ruimte niet voor! Jammer!! Maar… wel een zandbak van 1 bij 1.70! haha!
Groetjes Manderijn.
Ja die afmetingen zeggen me niks… haha! Oh ik hoor net dat wij dat ook wel hebben… maar ik heb geen idee waar wij zo’n toestel kwijt zouden moeten!
Groetjes Manderijn.
Beste Sje!
Wij willen ook graag een andere trap voor ons speeltoestel. Mag ik je vragen waar jullie deze hebben gekocht? Ik kan ze nl. nergens vinden.
Grts Mau.
quote:
Ik heb geen tips voor leuke speeltoestellen want er is zoveel keus en wij hebben destijds een uitgebreidere aangeschaft dan jij wilt, dus aan die tip heb je ook niks.Ik heb wel een andere tip: bij ons speeltoestel zat een trapje met ronde sporten. Dus gewoon ronde stokken bij wijze van traptreden. Dat vonden wij niet veilig genoeg voor onze kleine moppen en dus hebben we er een ander trapje bij besteld met gewone platte brede traptreden.
Dus als je op pad gaat voor een speeltoestel; let op het trapje! Dat is typisch iets waar je verder niet te nauwkeurig op let omdat een trapje een trapje lijkt, maar er is een veiligheidsverschil tussen die simpele ronde sporten en goede platte traptreden.
Groetekes, Sje
Wij hebben hem gewoon besteld tegelijk met het speeltoestel. Ik weet niet of je ze zo los kunt bestellen.
Wij hebben ons speeltoestel gekocht bij van de Wal in Diessen.
Groetekes, Sje