Tips ventolin

Hoihoi,

Ik ben vanmiddag met Dylano naar de ha post geweest omdat hij steeds harder begon te piepen, wou eerst tot morgen wachten maar denk bel even en vraag wat ze er van vinden, ze wilden hem toch zien.
Er was gelukkig nog geen infectie te horen maar hij had wel meer moeite met ademhalen zei de dokter dus toch maar ventolin.
Nu heb ik zo’n babyinhaler gekregen, maar vraag me toch af hoe jullie (degene die dat gebruiken) voor elkaar krijgen (vooral als je in je eentje bent) want Dylano duwt hem weg Hoop maar dat hij wat binnen heeft gekregen.
Aleen als hij koorts kreeg of niet meer willen spelen moest ik de ha van de week eventueel bellen.
Denk je net 38.3 hoop maar dat het van de slaap was.

Alvast bedankt

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hallo Michelle,

ervaring zat met Ventolin en kinderen (helaas).
Wat ik bij Cas deed in het begin was eerst bij mezelf voordoen, maar dan niet sprayen natuurlijk.
Dan zette ik Cas op schoot met zijn rug tegen mijn buik.
Babyhaler op zijn mond en dan met hem mee ademhalen.
Het vergt wat oefening maar het gaat wel.

Succes.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Och jeetje, wat sneu. Ik heb geen ervaring met die ventolin, maar hoop dat je er snel handigheid in krijgt en dat Dylano het accepteert. Meid, ik duim dat het snel beter gaat met Dylano en dat jullie vannacht een goede nacht hebben. Knuffel!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik heb op hyves al berichtje gestuurd maar een tip heb ik eigenlijk ook niet,
hebben zij dat niet met zo’n maskertje? want de bedoeling van een echte puffer is natuurlijk dat je inhaleerd als jij sprayed, en leg dat een kind maar is uit van zijn leeftijd.
arme ziel! XXx

Hoi,

Dylano met zijn rug tegen jou buik aanzetten liggen. Dan jou armen om zijn armpjes.
De inhaler tegen zijn mond zetten en indrukken.
Morgen naar de aphoteek gaan en vragen om de beertje inhaler. Is een stuk kleiner en makkelijker in gebruik en kan ook met ventolin gebruikt worden.

veel succes en groetjes

lon106

Dank jullie wel allemaal.

@lon
Wat is een beertje inhaler? Heb er nu een met een maskertje.
Moet zijn neus ook perse bedekt zijn?

@Inge is er een met een maskertje

Liefs Michelle

Ik legde Morgan in bed en dan dat ding erop na een paar keer was ze er aan gewend en ging het makkelijker.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

ik had ook zo’n beertjes inhaler voor Nikki. Is een kleinere koker, ook met maskertje erop, mat gele randen en beertjes als afbeelding erop. Ik deed ook met de rug naar me toe, mijn arm over haar armpjes en zolang het kapje op haar mond zat zongen we of zong ik een liedje. Werd ze meestal wel rustig van… enne ja, de neus moet ook bedekt zijn, anders heb je kans dat ze via de neus ademen en helemaal niet inhaleren… s6 er mee!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

ik ging zitten op de bank,dylan op mijn schoot,1 arm achter mijn rug en 1 armonder mijn andere arm en dan babyinhaler op zijn mondje en dan spelende wijs mee ademen,na een week ging dat goed en verzette hij zich er ook niet meer tegen

suc6 ermee

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hij piept vandaag in ieder geval al niet meer zo als gister, al is het nog vroeg
Het inhaleren ging vanochtend wel wat beter al had hij hem op zijn laatst wel in zijn mond, maar niet de hele tijd volgens mij

Vannacht gelukkig wel goed geslapen, hij lag er om 7 uur in en werd om 10 over 7 wakker.
Mama heeft wat slechter geslapen en maar liggen luisteren hahahaha.
koorts vanochtend ook weer weg dus heb toch sterk het vermoeden dat dat van zijn tanden komt, ook rode konen nl en vreselijke bulten in zijn mond.

Liefs Michelle

ja dat is er zeker
dan moet je die inhalator inklikken en een paar keer spuiten dan ademen ze vanzelf in en uit in dat maskertje,
dan krijgen ze niet in een keer zo’n hele stoot binnen, omdat ze niet echt begrijpen dat zij moeten inhaleren meteen als jij sprayed.
ik heb zo’n ding ook gehad toen ik anderhalf was. en ze hebben ze nog steeds want iemand die ik ken gebruikt die ook voor haar dochtertje, die is dan wel al 2 maar dat maakt niet uit, zelfs dan snappen ze dat nog niet helemaal

Die heb ik ook Inge maar het probleem is hij draaid zijn hoofd als ik alleen ben en als ik die dan vast wil houden heeft hij weer een arm vrij!!!. Maar het was al geen huilen vanochtend dus we gaan vooruit

Liefs Michelle

ja dat is dan lastig idd, haha
dat probleem ehb ik met tandjes poetsen dus ik doe altijd een slof om rico’s hand hahahahha, hij kijkt er dan naar alsof hij poppenkast aan het spelen is dus kan ik snel snel poetsen, jeetje zelfs dat blijft een drama.
maar echt super dat het nu beter gaat, hoe voelt dylano zich nu?

Hij is veel moe , maar ja dat put ook uit als je moeilijk ademhaalt, hij slipe net maar is weer wakker want zijn voet zat klem in bed
Ligt nu in zijn bedje te babbelen en mama hoopt dat hij nog even in slaap valt.

Liefs Michelle

ach het mannetje toch!
haha ik snap je helemaal,
rico is de laatste 3 dagen doodmoe echt,
gisteren werd hij s’ochtends om kwart voor 8 pas wakker. ik gaf m toen zn fles en legde hem terug om te kijken of ie nog wilde slapen omdat ie zo aan het gapen was. toen sliep hij vrolijk verder tot half 11.
om half 2 wilde hij weer slapen en werd toen om half 4 pas wakker dus had ie toch ineens iets van 3 slaapjes dan.
vanochtend ook. half 8 wakker en sliep daarna tot kwart over 10 verder.
ik weet ook niet…stilte voor de storm denk ik

Fijn dat het iets beter gaat met Dylano. Ik hoop dat het zich doorzet!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik had dat toen mijn oudste klein was.ze was heel benauwd,en omdat ze geen koorts had,kreeg ze ventolin.'s avonds kreeg ze wel koorts,en kreeg ze anti-biotica,en heb ik de ventolin weg gegooid,want het lukte bij ons ook niet.ze heeft hem daarna ook nooit nodig gehad.
mijn middelste wilden ze ook zo’n rotding geven,maar dat heb ik geweigerd.als ze daarmee beginnen,raken de longen eraan gewend,en kunnen ze niet meer zonder.de kinderarts zei dat dat alleen bij volwassenen is,maar ik geloof dat niet.
voor kindjes met astma is het natuurlijk iets anders.

helaba

ons nell die krijgt al ventolin sinds haar 2 maanden! in het begin was het wat tegenstribbelen maar nu vindt ze het helemaal niet erg alleen als ze wat moe is maar dan zing ik steeds voor haar en dat kalmeert haar en dan zit ze 10 minuutjes heel rustig op mijn schoot.ik troost mij met 1 ding dat ze er rond haar eerste verjaardag zal uitgegroeid zijn. ze krijgt het elke dag samen met atrovent

Het gaat in ieder geval wel beter met hem, heeft nog wel lelijke hoest maar piept niet meer Hopelijk blijft dat zo.
En jah of hij daadwerkelijk wat binnenkrijgt, ik weet het niet, maar hoefde maar een paar dagen en dan afbouwen.
Vond de toeter van mijn dochter makkelijker, maarja die was ook ouder

De tanden of kiezen zijn er nog steeds niet en nu eet hij dus de korstjes van zijn boterham niet en zijn melk moet hij 's middags ook maar voor de helft.
Maar ik had vanavond spaghetti met kip enzo gemaakt en hij heeft heerlijk zitten smullen, dus we gaan de goede kant weer op

Liefs Michelle

Fijn Michelle!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker