Tips nodig voor slapen baby

hallo, ben nieuw hier op dit forum, dus hoop dat ik t zo goed doe.

heb een dochtertje van vier weken oud. zij slaapt overdag heel onrustig. heb hierover contact gehad met het bureau. ze kan heel moeilijk zelf inslapen, voornamelijk overdag. ze heeft wel wat last van krampjes. als ik haar laar huilen (wat ik heel moeilijk vind) valt ze na een half uurtje wel in slaap, maar wordt na 20 min. vaak weer wakker. s middags is ze vaak zo moe, dat ze van voeding tot voeding slaapt. heb ook nog een zoontje van anderhalf.ze huilt hem ook wakker en dan heb ik helemaal handen te kort. dus heb eigenlijk geen tijd om haar een hele dag in slaap te wiegen. ze moet toch ook leren om zelf in slaap te vallen? probeer echt rust en regelmaat te houden. bij de eerste tekenen van moeheid leg ik haar op bed. maar ze huilt eigenlijk altijd heel lang. is er iemand die hier ervaring mee heeft? en zou inbakeren helpen? ziet er zo sneu uit. is erg vermoeiend zo. s nachts wordt ze ook vaak om de twee uur wakker. en heel vaak kan ik haar na de voeding niet gelijk terug leggen. dit pikt ze niet.
hebben jullie tips???

Gewijzigd door - Asje op 20 May 2009 07:39:17

Welkom!

Probeer eerst eens het hoofdeind van haar bed IETS omhoog te zetten.
Dat kun je doen door bijvoorbeeld een plank of een boek onder de poten
te leggen. Een centimeter of 2 is al genoeg.
Daardoor kan een eventueel nog dwarszittend boertje er makkelijk uit.
En zal ze minder krampjes hebben.

Ligt ze in een ledikant? of ergens anders? Hoe groot is het?
Misschien is de ruimte in het bed wat te groot voor haar.
Probeer haar eens in de wandelwagenbak te laten slapen.
(en zet die rustig in de slaapkamer neer).

Rust en regelmaat… hoe doe je dat met een kereltje van anderhalf in de buurt?

Oh, je hebt contact hierover met het cb, maar wat zeggen ze daar?

M.

hoi ze ligt in ledikant, sinds een week nu. wel een idee om t hoofdeind iets naar boven te zetten, ze laat inderdaad weleens een boertje als ik haar oppak.
cb zegt, andere voeding friso comfort dus heb ik gekocht.s nachts en s morgens krijgt ze borstvoeding. en inderdaad rust en regelmaat. en geven ze t advies om haar in te bakeren. ze is erg bewegelijk. soms maait ze zichzelf wakker.

en inderdaad is erg lastig met een ondernemend mannetje die rond loopt. hij wil ook zijn aandacht etc. en als hij naar bed gaat en zij ligt te huilen, pikt hij dit weer niet. dus dan pak ik haar mee naar beneden. weg is dan je rust en regelmaat.

Wat ook kan helpen is een bakerzak, dat is niet het ‘echte’ inbakeren, maar geeft wel die geborgenheid. De puckababy hebben wij een tijd gebruikt. Kijk anders maar eens op www.puckababy.com

Wij hebben er nog eentje liggen die je desnoods kan overkopen als je dat zou willen. Maar goed, dat is van latere orde misschien…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh lieve schatten, willen jullie het woord inslapen vermijden. Dat vind ik zo doods. Inslapen dat doet een hond die een spuitje krijgt. Een baby moet je niet in laten slapen.

Groetekes, Sje

Wat een tip betreft: zet het bedje anders. Draai het een kwartslag of halve slag. Klinkt heel suf maar dat helpt heel vaak bij kindjes die slecht slapen.

Groetekes, Sje

In slaap laten vallen.

Dat vind ik betere bewoordingen. Krijg altijd zo de kriebels als mensen het hebben over het laten inslapen van een kindje. Brrrrrrrr…

Groetekes, Sje

quote:
Terecht, maar hoe noem je het dan Sje? Ikzelf heb ook moeite met inslapen, niet met doorslapen. Hoe duid je dan het onderscheid aan?

Tip van bedje heeft Sje mij ook in het begin gegeven. Werkte perfect!!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://by.lilypie.com/d4KAp1.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” /></a>

Klopt, ze slapen vaak beter met het hoofdje naar het noorden, om de een of andere vage reden, hihi.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik heb nog een tip tegen krampjes: INFACOL. Gewoon bij de drogist te koop. Voor elke fles een pipet (als het heel erg is 2). Werkt écht super. Demi had heel veel last van krampjes en sindsdien niet meer. Ik gebruik het nu nog steeds…

Succes met het in slaap vallen van je kleine (bedje draaien is een gouden tip!)

Saskia

Lilypie Kids birthday Ticker

zeker met krampjes gebruikte wij een lekkere warme kruik. wij hebben sowieso in het begin telkens het bedje voorverwarmt met een kruik voordat ze naar bed ging. in het begin bleef de kruik er dan nog lekker bijliggen. een tijdje later was dat niet meer nodig en ging de kruik eruit zodra lindsey naar bed ging. maar wanneer ze last had van krampjes werkte de kruik prima bij d’r.

wel moeilijk hoor als je ook nog een klein knulletje hebt rondbanjeren, die wil uiteraard ook z’n aandacht. maarja zo’n kleintje laten huilen is ook zo moeilijk.
ik hoop dat je snel iets vind wat werkt!!

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

bedankt voor jullie tips.ik ga ze in ieder geval proberen, vannacht weer drama geweest. ze wilde weer niet terug. door t gerommel werd mijn zoontje wakker en die besloot dat hij ook bij mama wou.
sorry voor t gebruik van t woord inslapen, had er eigenlijk niet zo over nagedacht. in slaap komen is inderdaad een betere verwoording.

ik kan een puckababy van collega lenen alleen ziet die er anders uit dan op die site. misschien een ouder model? volgens haar is t wel de puckababy.

wij hebben na 3 weken een bakerzak besteld. wat er toe gebeurde is echt een wonder…ze sliep. na 8 weken sleip ze al door. een ander kind kregen we. vwb de krampen hebben wij 9 maanden lang Sab Simplex gebruikt. Sterkte meid…

hier precies hetzelde. Mirte valt ook moeilijk in slaap en wij bakeren haar nu in.
Mijn oudste dochter had dit ook.
Mirte heeft ook weer echt regelmaat nodig als ze in slaap valt of jengelt,gaapt hup bedje in. Dan ben ik het in slaap huile ook voor! Soms ook neit hoor en raakt ze oververmoeid.
Gisteren heeft ze vanaf 16.30 bijna niet geslapen en was het dus paniek.
Inbakeren scheelt wel hoor teminste bij mijn eerste dochter nu bij mirte kan ik er nog niet over oordelen.
Vannacht heeft ze geslapen van 22.30 tot 5.30 al heel wat dus hoop dat het doorzet. Overigens ze sliep snacht’s best goed ze werd alleen wakker van honger maar meestal om 3.00. overdag kun je merken dat ze echt prikkels moet verwerken.
Wij hebben ook de friso comfort nu en gaat een stuk beter ze is meer tevreden. Het is ook nog eens een hongerlapje. en had ook krampjes en spuugde.
op de comfort doet ze het beter nu.

en verder tussen week 4-6 is er weer een SPRONGETJE!
dus kan het ook zijn.

groetjes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 19 May 2009 09:26:09

ja gytha, denkje het allemaal te hebben gehad begint het weer van voor af aan…

ach ja maar nu weten we hoe ermee om te gaan!
en mirte is echt dezelfde baby als lieke was. temperament vol.
Maar we kennen het dus nog en dat maakt het een stuk makkelijker.
en ach als je lieke nu ziet: wordt zondag alweer 2 en zo’n lekkere lieve meid dan denk ik kijk nog even en dan is mirte ook zo. hahahha

groetjes gytha

gaat snel he. kan me echt voorstellen dat je dat denkt als je zo’n babytje in je handen hebt. 2 jaar is zo voorbij. red je het eenbeetje met 2 kleintjes?

ja hoor!
wel een stuk drukker maar heb mijn draai aardig gevonden nu. ben wel blij als het avond’s 20.00 is als ze lekker allebei te bed liggen dan hebben we even voor ons zelf.
Was wel even wennen zo smorgen’s .lieke is om 8.30 wakker en mirte 8.00 dus dat is goed te doen.
En ik denk ook veel aan straks als ze groter is kunnen ze lekker samen spelen dan is het voor lieke nog leuker.
Ach en voordat we het weten is Mirte ook alweer 1 jaar hahaha
De tijd vliegt want ze is nu alweer een maand en lijkt wel of de bevalling gisteren was.

groetjes gytha

Moeilijk he als je ziet dat je kindje zo moe is maar niet in slaap kan komen…

bij krampjes:
*extra water geven bij de flesvoeding. Bijv ips 120 water 130 water doen en wel dezelfde meng verhouding aanhouden.
*buikje masseren (met je hand rondom het naveltje met de klok mee)
*fiets bewegingen maken met de beentjes

voor evt slaap snachts:
*s avonds in badje doen … flesje/borstvoeding geven en dan het bedje in.
*elke avond zelfde handelingen (geen tv aan/geen radio aan / niet teveel drukte prikkels laatste half uur voor slapen)
*met natusan bedtime insmeren (heeft hier echt geholpen… klinkt suf maar is echt)
*hier de eerste 3maanden altijd warm water kruik in bed gelegd. Dus niet heet water maar alleen warm zodat als de kleine terug het bed in gaat hij zo weer lekker gaat slapen in zijn warme ‘nestje’

Als de kleine snachts wakker wordt … niet uit bed nemen/niet bij je in bed leggen. Maar aai over het hoofdje geven / rustig praten… dit na 10 minuten herhalen… evt speentje??

Hier hebben wij een huilbaby gehad, Jurian heeft de eerste 8 weken alleen maar gekrijsd… alleen de nachten ging het goed. Maar vond het zo moelijk zo erg… wij zijn toen gaan inbakeren. En hij is heel goed gaan slapen… moet hem nu nog vaak waker maken!

Welkom!

Ik heb eigenlijk niks toe te voegen aan de tips die de andere meiden je al hebben gegeven. Maar inbakeren is ideaal. Eva huilde ook veel. Die had wel Kiss (nekklachten door de bevalling met de vacuumpomp) en daardoor ook pijn. Hoe is je kindje geboren? Kiss/nek- en rugklachten komen redelijk veel voor bij kindjes die zijn geboren met een pomp of keizersnee. Is heel makkelijk te verhelpen door een osteopaat. Hielp hier na 2x al.

Eva begon al minder te huilen toe de Kiss over was, maar we zijn haar ook gaan inbakeren en ze veranderde echt. Ze sliep uren achter elkaar en weet je, ze vond het heerlijk in de doek. Wij hadden de Pacco. Heel makkelijk in het gebruik en niet zielig hoor. Je baby komt er in tot rust en ze vinden het meestal (!) zalig, omdat het zo strak zit dat ze zich in je buik wanen. Lekker warm! Ik denk dat het echt een oplossing zou kunnen zijn. Mocht je het overwegen en vragen hebben, dan hoor ik het wel. Met rust en regelmaat en zo’n doek is het denk ik al een wereld van verschil. Natuurlijk moet je er wel zelf een goed gevoel bij hebben, maar bij andere kindjes hier hielp het ook goed!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh ja, inbvakeren is ook goed bij krampjes (Eva overstrekte ook door kramp), omdat het lekker strak tegen het buikje aan zit!

Groetjes Rainbow, trotse mama