Tips nodig voor slapen baby

Hoi,

Maaiende armpjes lees ik ik denk gelijk inbakeren.

Tuurlijk kan je het andere eerst proberen. Alleen blijf er niet te lang mee doorgaan.
Mijn dochter vond d’r armen en benen ook heel leuk constant bewoog ze een arm of been ook als ze iets hoorde zag je haar oren als het waren spitsen en na twee weken was het huilen geblazen zowel overdag als s’nacht. Ze viel alleen in slaap al ik haar strak tegen mij aan hield en dit dan volhouden.
Dat was voor het cb aanleiding om inbakeren voor te stellen. En ook hier een wondermiddel. Binnen een week hadden wij een andere dochter en had ze ook een andere moeder en vader.
Wel hebben we eerst Kiss laten uitsluiten.

Dus probeer het eens hoe moeilijk het ook is de tijd er mischien voor te vinden om haar een keer stak vast te houden ( zonder haar helemaal vast te pinnen maar haar zoveel mogelijk de vrijheid van bewegen van armen en benen te beperken) en hou dit eens een uur vol. Na een half uurtje kan je misschien een klein beetje verslappen maar niet teveel. Kijk slaap ze dan wel vast en door dan zou ik het inbakeren advieseren vanuit mijn ervaring dan he.

groetjes

lon106

Morgan is nooit ingebakerd. Die maaide dus onderdaad omdat ze Kiss had. De kleine meid had voortdurend pijn. Na de eerste behandeling (Morgan heeft manueel en fysiotherapie gehad) merkte we al veel verschil en met 3 keer was ze uitbehandeld en hadden we een ander kind. Een die gewoon in der eigen bedje sliep en geen 10 uur per dag meer huilde. Wel heb ik omdat ze heel klein was haar bed kleiner gemaakt met twee opgerolde 1 persoons dekbedden naast haar. Want van haar wagenbak zo der bed in was niks. Later alleen nog een rol aan de bovenkant van der hoofd om kou tegen te gaan en ook een verkleinend effect te geven. Ook staat haar bed schuin.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

quote:
Morgan is nooit ingebakerd. Die maaide dus onderdaad omdat ze Kiss had. De kleine meid had voortdurend pijn. Na de eerste behandeling (Morgan heeft manueel en fysiotherapie gehad) merkte we al veel verschil en met 3 keer was ze uitbehandeld en hadden we een ander kind. Een die gewoon in der eigen bedje sliep en geen 10 uur per dag meer huilde. Wel heb ik omdat ze heel klein was haar bed kleiner gemaakt met twee opgerolde 1 persoons dekbedden naast haar. Want van haar wagenbak zo der bed in was niks. Later alleen nog een rol aan de bovenkant van der hoofd om kou tegen te gaan en ook een verkleinend effect te geven. Ook staat haar bed schuin.

Groetjes,

Michèle

Dat kleiner maken van het bed lijkt mij persoonlijk een betere optie
dan meteen te gaan inbakeren.
Natuurlijk helpt inbakeren goed, want als je geen kant meer op kunt
is het enige dat overblijft: rustig gaan slapen.
Maar kinderen horen toch te bewegen?
De ene keer wat meer, andere keer wat minder, helemaal niet erg.

M.

ja juist bij die tekenen hup bedje in, soms is dat best lastig maar of er nu visite is of niet hup toch bedje in anders heb ik een huilend kind.
de meeste mensen snappen het gelukkig wel.
Ik zeg ook altijd ik heb nu eenmaal geen kind dat in de box of op arm slaapt.
en ach wat anderen denken sta ik boven!

Fijn dat je het goed gedaan had, scheelt toch een huilend kind

groetjes gytha

Ik heb altijd een huilend kind als ie slaap krijgt!
We spelen totdat ik merk dat hij moe wordt, dan trekken we zijn pyjama en slaapzak aan. Dan probeer ik nog even rustig met hem te gaan zitten. Maar Demi begint zo erg te vechten dat ik hem in z’n bedje leg en z’n mobieltje aan zet. Meestal huilt hij een kwartier en dan slaapt hij. Maar, hij huilt ALTIJD!

Saskia

Lilypie Kids birthday Ticker

Hier ook helemaal voorstander van de puckababy… Toen hij die aan had sliep hij ook meteen door

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Sommige kinderen huilen voor het slapen om hun gevoel en frustraties kwijt te kunnen. Wanneer ze huilen zijn ze het kwijt en vallen ze heerlijk ontspannen in slaap. Ik heb een heel interessant boekje over het huilgedrag van kinderen. toen ik dat gelezen had kon ik puck met een rustig gevoel laten huilen. nog steeds pas ik bepaalde dingen toe. Als ze bv naar het kdv is geweest komt ze bij mij zitten en huilt soms wel een half uur. spanning is daarna weg en ze is weer het zonnetje in huis.

nou heb de puckababy. ze ligt er sinds gister in. vannacht ging t super. ze kwam om 3 uur en toen kon ik haar gewoon terug leggen. ze ging gewoon weer slapen. ben echt een poosje blijven kijken of t echt zo was.
jammer dat zoonlief besloot dat hij nu wel bij mama wou.
dus die drie keer terug moeten stoppen onder de dekens. maar tara sliep.
nu vanmmorgen ging t ook weer goed. ze huilde maar tien minuten en vervolgens sliep ze anderhalf uur. nu ligt ze net weer op bed, maar ze heeft weer wel wat moeite. hoop dat ze gewoon zo in slaap valt.

wel fijn dat iedereen zo meedenkt. zijn echt handige tips. heb ook haar bedje gedraaid en inflacol gehaald. nou hopen dat t allemaal werkt. ben echt wel toe aan even wat tijd voor mezelf.

Wat fijn dat het beter gaat. Rust voor jezelf is ook zo belangrijk. Ik duim voor je!

Groetjes!

super dat t vannacht al zo goed is gegaan, nu je zoontje nog haha.
blijf voor je duimen dat t goed blijft gaan.

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Misschien is het nog wat vroeg voor een vast ritueel bij het slapen gaan, maar hier sinds ongeveer 4-6 weken oud begonnen met een vast slaapritueel. Dit gaat heel goed. Onze zoon weet precies waar hij aan toe is al hij in bedje wordt gelegd. Hij slaapt bijna altijd binnen 10 minuutjes, wel soms eerst met protest, maar gaat prima!!!

Groetjes

Lilypie 6 - 18 Ticker

Fijn dat het zo goed is gegaan… We duimen dat het zo blijft gaan! Kan je meer genieten he!!

Let op: er kan een terugval komen als de kleine goed is bijgeslapen. Wil je niet ontmoedigen maar je de moed inspreken om niet gelijk te denken dat het weer het oude ritme wordt. Hier nl bij inbakeren even terugval gehad (na ongeveer 1 week) toen heel strikt toch de regel van RRR gehandhaafd, en niet gelijk oppakken en bij je nemen snachts.

fijn dat het goed gegaan is!
Kan je nog maar 1 tip geven en dat is VOL HOUDEN nu. idd je krijgt een terug val maar blijf consuquent en je zult merken dat je kindje snel lekker slaapt in de puck a baby.

succes en ik hoop voor je dat het zo goed blijft gaan

groetjes gytha

nou hier weer even een verslagje hoe t nu gaat. s nachts gaat t echt beter. ze komt voor een voeding en slaapt gewoon verder. heerlijk.
vanmorgen ging t super. ze heeft van 845 tot half twaalf geslapen.
vanmiddag ging t iets minder. weer wakker tussendoor. vanavond is t weer drama. nou geloof ik dat ze s avonds ook een huiluurtje kunnen hebben, maar ze is doodop maar geeft niet toe aan haar slaap.
ik ben nu wel standvastig. probeer haar gewoon te laten liggen, nu is mijn zoontje gelukkig gewoon gaan slapen, die was doodop. en wordt niet wakker van haar gehuil.
vind t erg moeilijk. kan moeilijk met haar in mijn armen gaan zitten elke avond. dan leert ze t nooit volgens mij.
weet iemand hoeveel flesvoeding je mag geven, want heb nu friso comfort. heb t idee dat ze met haar fles niet echt tevreden is. ze krijgt 90 water. ze komt om de drie uur. maar vaak is ze eerder wakker.op de verpakking staat 6 voedingen. maar soms blijft ze na de fles happen. als ik meer ga geven mag ze weer minder flessen, maar weet niet of ze daar de dag mee doorkomt. ben bang dat ze anders te veel krijgt. ze is nu vier weken.
misschien is t ook een kwestie van even doorzetten.
zit te denken om misschien anders toch even naar een osteopaat te gaan, om naar haar te laten kijken, maar misschien is dit ook wel weer een beetje overdreven.misschien is t wel gewoon een lastige slaper.

liefs jolanda

Wat fijn dat het al zo’n stuk beter gaat! Een huiluurtje is op die leeftijd heel normaal inderdaad. Doe wat goed voelt! Als het voor jou beter voelt om haar bij je te nemen als ze niet wil slapen, doen. Dat huiluurtje is voor je het weet helemaal niet meer aan de orde en dan zal ze het echt wel leren om 's avonds lekker in slaap te vallen hoor. Heb je het idee dat er lichamelijk iets mis is met haar dan, omdat je het over een osteopaat hebt? Je kan op de leeftijd van vier weken echt nog niet spreken van een lastige slaper hoor. Da’s nog hartstikke jong! Ze komt net uit je buik en moet dan helemaal alleen leren in slaap te vallen. Da’s nog een hele klus en dat leert ze vanzelf. Dat zal heus snel beter gaan. Maar als jij denkt dat een osteopaat zal helpen kan je er natuurlijk altijd heengaan. Er zijn hier moeders die daar ervaring mee hebben, ik ben daar nooit geweest.

Over de hoeveelheid voeding, geen idee. Is alweer zolang geleden dat onze kleine zo klein was. Hoe snel doet ze over haar fles? Misschien nog zuigbehoefte daarna (omdat je zegt dat ze blijf happen na de fles)? Als ze niet krijst van de honger omdat de fles op is, denk ik niet dat ze te weinig krijgt. Maar bel anders voor de zekerheid je cb, dan weet je wat je wel en niet kan doen.

Groetjes!