quote:
Je hoort vaker dat een tweede gewoon niet meer komt, dat was bij mijn vriendin en collega ook zo. Daar moet je je dan bij neerleggen. Tenminste, dat doen wij. Ik word 36 he en mocht ik zwanger raken, dan gaan wij geen enkele test doen. Iedereen moet dat voor zich weten, maar wij vinden dat, als ons kindje iets zou hebben, dat het dan zo moet zijn en dat wij er dan ook goed voor moeten zorgen. Hoe moeilijk dat ook is, dat begrijp ik wel. Maar het is en blijft ONS kind en dat is het belangrijkst
Hier wou ik even op reageren hoor Rainbow,
Niet om je aan te vallen … totaal niet, dus begrijp me aub niet verkeerd ![]()
Maar ik vind het wel heel makkelijk gezegd dat, mocht jullie kindje iets hebben, dat je daar dan voor moet zorgen.
Je hebt zeker gelijk hoor in een bepaald opzicht …
Maar ik werk zelf bij zwaar lichamelijk/geestelijk & gedraggestoorde gehandicapten , & ik kan je vertellen dat is niet zomaar iets, vooral niet als je al een kleintje hebt! Je gezin komt echt onder druk te staan op het moment dat zo’n kleintje word geboren met beperkingen.
En ik ben het er uiteraard over eens, het is & blijft je kind en je zult er net zoveel van houden …
Maar door testen te doen die aangeboden worden hier in NL, heb je wel duidelijkheid over jou toekomst & die van je opgroeiende kind!
Want mijn cliënten zijn niet eens mijn kinderen & ik loop er af&toe als een blok tegen aan, dat mijn zoon van 1, mijn cliënten van 16 voorbij gaat met zijn ontwikkeling!
En kdenk dat we met die testen die hier aangeboden worden geprezen mogen zijn, want in sommige landen kan of mag dit niet eens. Dus ik vond het wel erg kort door de bocht gezegd, vooral ook als ik zie hoe de ouders van mijn cliënten ermee stoeien, of na bijv 16 jaar nog steeds periodes hebben waarin ze een emotioneel brak zijn of de situatie even niet aan kunnen.
Ik bedoel zeggen: Het heeft natuurlijk niet alleen gevolgen voor jullie als ouders, maar ook voor het kindje wat je nu al hebt!
Maar ik begrijp natuurlijk gezien je leeftijd, dat je een kind niet neemt maar krijgt!
Dat is sowieso al een levenszin van mij …
Kinderen neem je niet, kinderen krijg je. En je moet blij zijn als je kinderen uberhaupt mag krijgen!
Nayaro - Danil / 14 September 2008