Nou, zoals ik dus al zei …
Het is dus echt nooit me bedoeling geweest om je aan te vallen!
Echt niet hoor!
Want ik begrijp je in bepaalde opzichten wel 'dus in dat je vriend gelovig is, en dat je zoiets niet zou kunnen!
Ik heb dus ook nooit gezegd: dat ik je niet begrijp, want dat doe ik wel!! oprecht!
Maar ik vind zelf persoonlijk wel dat je het heeeeeeeeeel makkelijk schrijft :S
en nu je zegt dat je zelf meerdere gezinnen kent met zwaar gehandicapten kinderen, dan vind ik eigenlijk dat je het nog makkelijker zegt. want zoals je zelf zegt, je hebt een idee hoe het kan zijn!
Wat ik natuurlijk ook niet wist … dus vandaar dat ik zoiets had van: oeh, dat is een hele makkelijke verwoording.
Want kdenk niet dat het gevoel zomaar even af te doen is met: het is loodzwaar …
Maar ik bedoel het echt niet verkeerd hoor … sorry als dat zo over komt!
Je moet ook begrijpen, ik werk met die mensen … maak ze elke week mee & ik moet op dat moment de taak van de ouders overnemen. En dat is echt af&toe emotioneel heel zwaar, maar ik doe het voornamelijk met heel veel respect na de ouders toe! Want het is confronterend, vooral als je zelf een gezond dreumesje thuis hebt zitten!
[ ik lees nu dat je het bericht gewijzigd heb, haha ik voelde me nu zelf ook een beetje aangevallen, maar om op jou vraag terug te komen, wat ik er van vindt, van het testen en de consequenties daarvan. Als ik in een situatie terecht zou komen waarbij ik dus in me zwangerschap vervroegd weet dat mijn kindje niet gezond is, dan zou ik ook niet weten wat ik zou moeten doen hoor! ik vind dat het ook inderdaad van de mate van de handicap afhangt.
Zo heb ik bijv een cliënt die gewoon echt niks kan, niet praten, niet lopen, niet zien … ze doet echt alleen maar aan zelfbeschadiging omdat ze heel veel frustraties heeft, ik bedoel het niet verkeerd: hét is een schat van een meid hoor. Maar het is echt een kasplantje, en op me werk kan ik dat soms al niet aanzien. Ze komt uit een gezin waarbij er weinig geld is, dus weinig voorzieningen & aanpassingen die ze zichzelf kunnen permiteren. En ik vind dat verschrikkelijk om te zien, laatstaan als het me eigen dochter zou zijn. Ik weet niet of ik me gezin & het kindje wat dan gehandicapt zou zijn, niet veel te kort zou doen.
En ja, wat ik vooral ook meemaak, is dat ouders hun zwaar gehandicapte kinderen uiteindelijk uit huis plaatsen omdat ze de zorg gewoon niet aan kunnen. EN hoeveel verdriet, onrust & acceptatie dat nodig heeft, kdenk dat ik wel even 100x na zou denken voordat ik ook daadwerkelijk zo’n keuze zou kunnen maken uberhaupt.
Vandaar dat ik dus wel voor die testen ben, als het mogelijk is, want ik denk dat je niet kan verwachten dat de zorg die daarop berust, elk gezin aankan. Snapje wat ik bedoel?
Nou ik hoop niet dat je je er verder nog vervelend onder voelt, want ik begrijp je echt wel, maar ik hoop dat jij mij ook begrijpt in dat opzicht?!
Nayaro - Danil / 14 September 2008
Gewijzigd door - Preciousbaby op 06 Oct 2009 12:32:45
Gewijzigd door - Preciousbaby op 06 Oct 2009 12:36:51