Thuis sinterklaas gekeken

Ha ha ha dus het is dus toch waar dat het elk jaar groter moet en zo

Groetjes,

Michèle

maar vandaag was er toch ook iets over sinterklaas op, dat hij in harderwijk kwam? rico heeft dat namelijk zitten kijken vandaag en riep constant: pieeet kaaaas, paaaard booot!! haha.
met haar leeftijd zou ik persoonlijk lekker thuis kijken,
pas als je het schoentje gaat zetten begrijpen ze denk ik hier ook meer van.
misschien vind ze de drukte wel helemaal niks, en is het alleen maar lastig nu. maar jij kent haar het beste natuurlijk, of ze zo’n drukte trekt.
Maar Rico kijkt in ieder geval lekker thuis op de bank, we gaan ook nog niet naar sinterklaas middag die de buurtvereniging georganiseerd heeft. Vind hem nog net iets te jong. ook al lijkt het me geweldig leuk omm met hem te gaan… maarja het echte besef komt ook nog wel en dan is het ook leuker denk ik

Hij vond het toch wel leuk, mar duurde hem wel te lang Toen zijn pepernoten en drinken opwaren ging hij toch wel wat spelen maar toch ook iedere keer kijken.

Daarnet hebben we ze schoen gezet, nou daar snapte hij dus geen bal van wou hem aandoen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@ Inge wij zijn ook thuis gebleven en ze wou dora kijken en naar bed dus geen succes hier nog.

@ michelle ben benieuwd als hij er morgen wat in vind. Wel foto’s maken he want ik wil dat koppie wel zien dan

Groetjes,

Michèle

Haha, ook hier is de schoen net gezet!
Hij vond het wel leuk, en zei steeds: Sinterklaas (uhm… iets wat er op leek, en alleen mama verstaat) en dan wees hij naar zijn schoen.
Ben heel erg benieuwd wat hij er morgen van vind, maar hij leek het aardig door te hebben allemaal.

Op tv vond hij er trouwens ook geen bal aan
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Eva slaapt dit weekend bij opa en oma en zij ging bij hun Sinterklaas kijken. Ik moet nog van mijn moeder horen wat ze er van vond. Waarschijnlijk riep ze na 1 seconde: ‘Opa, Plop kijken!’, want die baardmans kent ze en is denk ik leuker! Morgen gaan ze naar de intocht op het gemeentehuis in opa en oma’s dorp en dat vindt ze denk ik wel leuk. Eva vindt drukte niet erg. Wij hebben een foto van Sint op de koelkast geplakt en ze roept dan: ‘Klaas, dootjes’. Ze weet nu al dat ze cadeautjes krijgt. Ik zei: ‘Die krijg je als je lief bent’, maar Eef is natuurlijk te jong nog om als ze niet lief te dreigen met het feit dat Sint dan niks geeft. We houden het nu nog vrij simpel: Sint = cadeautjes = schoen zetten. Meer zal ze er niet van begrijpen denk ik? We doen pakjesavond en ze mag naar Sint op mijn werk en op het kdv. Dat vind ik nu ook wel genoeg nog!

@Mriek, ik lag dubbel om Erik, die keihard de TV uitzette, zo van: ‘Mens, hier is toch geen moer aan? Ik wil pitten!’

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

hier ook een mop die het al snel gezien had en dus ook Dora wilde kijken.
met de liedjes zingen zat ze eerst nog heftig mee te zingen en zat dus ook een liedje van de molens te zingen omdat ze een molen zag haha. maar blijkbaar is Dora toch een stuk interessanter
kruidnootjes gingen er daarentegen wel goed in natuurlijk

liefs,
Rinske

@Rainbow, ik zat ook echt even met open mond. En toen moest ik ook hard lachen. Hij snapte er niets van.

Groetjes,
M

@Michele: Haha ja rico wilde wel even sint en piet kijken maar daarna slapen wat hij vervolgenS NIET deed.

@Mriek: aaah wat lief! en grappig! idd wat rainbow al zegt alsof ie zoiets heeft van: lekker boeiend wat een onzin

@Michelle: schoentje zetten… welke datum moet dat beginnen? ik ben dat vergeten van mijn eigen kindertijd hahaha ik vond het geweldig dat hij zijn schoen maar aandeed. ja hij dacht waarschijnlijk, hier met dat ding die moet niet daar staan maar aan mn voet.
waar zet jij zn schoen trouwens neer? je woont immers ook in een appartement.

Bo lag om 1130 al te slapen, want we wilden in de middag bij de inkomst van onze plek gaan. We hebben de intocht op tv opgenomen, en akn hij morgen lekker kijken, want bo weet helemaal wie sinterklaas en zwarte piet is. Mama is hem al weken aan het voorbereiden namelijk!! Hij herkent hem ook van een plaatje, en zegt dan klaas, of piet!! hahahahaha
De intocht hier was heel leuk !! We wonen in een kleine plaats , dus de pepernoten zijn gebakken door de plaatselijke bakker (heerlijk!!!) en ze werden er mee doodgegooid!! Hij heeft in totaal meer pepernoten gekregen, dan een zak van 750 gram volgens mij!! Allemaal van zwarte pieten die we langs de route tegen kwamen!! Daarnaast omdat het kleinschaig was, was er ook tijd en ruimte om even op schoot te gaan, en dat vond bo ook geweldig!! Zwarte pieten die op daken stonden, kijk mama, hoog!!! PIET!! hahahahahhaha
Was wel heel leuk want ze hadden zelfs een evrhaaltej verzonnen dat sinterklaas zijn boek kwijt was, en dat er boeven rondliepen met het boek. (twee mensen verkleed als boef en heel sneaky rondlopend, met allemaal schreeuwende kinderen er om heen, die hem vermanen omdat boek terug te brengen) en een nep politie agent die ze moest oppakken!! Echt heel erg leuk!!
Volgende week is er een intocht bij mijn ouders , waar zij wonen. Nog kleinschaliger (dorpje van 700 inwoners en dat is incl, buitengebied!! haahahaha) e n daar gaan wij ook naar toe! Daar zijn ze nog ouderwets, en krijgen ze een manderijn verpakt in papier met 5 pepernoten!! Iets gezonder dus, want bo luste zijn eten niet meer na een lading pepernoten, maar goed is ook maar eenmalig!!

liefs woezel

@Inge: Wij zetten de schoen op de deurmat, bij de voordeur.
Deed ik ook altijd bij mijn ouders thuis (in een gewoon huis).

Liefs, Anne

@Inge, het leek inderdaad alsof 'ie het onzin vond. Heb haast al spijt van het sinterklaascadeau dat al voor hem klaarstaat

@Woezel, wat leuk dat jullie zo’n toffe intocht hadden en dat Bo zich zo goed heeft vermaakt! Volgende week zaterdag is bij ons in het dorp ook de intocht, misschien gaan we daar ook wel even heen. Live is misschien interessanter dan op televisie?

Groetjes,
M

@Inge

Bij de verwarming, maar vind bij de voordeur ook wel een goede eigenlijk.
Enne schoen zetten kan vanaf dat sint in Nederland is. Hij heeft vandaag zelf gezegt dat iedereen vandaag zijn schoen mag zetten maar dat hij niet kon beloven dat er bij iedereen wat inkomt vannacht Wow ik heb goed opgelet

@Woezel top dat Bo het zo leuk vind.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Als wij volgend jaar schoen gaan zetten dan doen we dat bij de tuin deur, nu alleen hopen dat morgan de haken er niet af wil hebben ivm met binnenkomen van de sint. En zetten mag vanaf het moment dat sint in het land is die zegt dat altijd dat de kindjes hun schoen mogen zetten. Wij deden het vroeger altijd op zaterdag en woensdag en de rest van de week ging de sint naar andere kindjes toe. Overigens was ik 12 toen ik weer heilig begon te geloven en dat tot mijn 18e. Mijn broertje is namelijk 9 jaar jonger. Ga jij straks ook krijgen Michelle dat Madelon weer gaat geloven

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

ik zet de schoentjes niet bij de verwarming, want met deze kou staat ie bijna altijd aan en als er dan iets van chocolade in zit… je snapt 'm

Lisa keek heel even naar de intocht op TV en riep dan Klaas en Oppe paad! Verder kon het haar niet heel lang boeien en heb ik haar naar bed gebracht, dat deed ze ook liever
Voor Nikki zal het het laatste jaar zijn en dat merk je nu ook. Ik dacht dat ze er nog niet aan toe was om het te vertellen (na 5 december uiteraard , nogg genieten van dat koppie…) maar het interesseerd haar blijkbaar niet meer zo… De intocht was bijna geen aandacht voor, want dat had ze al zo vaak gezien en haar kinderfeestje is tijdens de intocht hiet op het dorp en dat vindt ze ook niet erg om te missen… jammer… maar je doet er zo weinig aan… Ik denk dat ze het ook wel leuk vindt om straks in het “complot” te zitten, want Lisa “moet” nog ongeveer 6,5 jaar

Ik hoorde van oma dat Eva wel even naar de Sint had gekeken, maar ook zij vond haar speelgoed interessanter! Vanmiddag gaan ze wel naar de intocht in het dorp, dus ik ben benieuwd wat ze daarvan vindt. Op pepernoten is ze gek, dus die zal ze wel veel snaaien denk ik!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Wij gaan ook volgende week bij ons op het plein naar de sint kijken.

Seth heeft zijn leuke Bob de Bouwerblad gekregen, en was er heel blij mee!!
Hij snapt er eerst helemaal niets van, wilde zijn kruidnoten in de prullenbak gooien En toen ik zei: Van wie heb je die gekregen dan Seth?
MAMA!! haha.

Liefs, Anne

@Anne: nee ik nooit bij de voordeur, wij hadden een open haard dus ja, via de schoorsteen mikte piet het er zo in
maarre goede hoor!

@Michelle: tja ik zet rico’s schoen misschien dan toch ook wel, maar dan wel maandag want ik heb geen snoepgoed in huis.
jeee wat heb jij goed opgelet hahaha, dat is een mooi voorbeeld: cars (de disneyfilm) heeft hier al minstens 20 keer opgestaan, ik heb hem alleen nog nooit gezien kleine stukjes wel maargoed, dat terzijde…

@Wil: wat gaaf zeg! helaas hier geen optocht gezien, ik zal toch die nee nee sticker maar is van de deur afhalen.

@Mriek: bijna vergeten op jou te reageren, Ik wilde zeggen: dan laat je dat cadeau toch lekker staan voor volgend jaar haha

@IEdereen: Weet je wat Rico heeft gekregen? een handgeschreven kaart met groetjes sint en piet erop. geen idee van wie hij afkomt!! echt leuk!

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Nov 2010 13:47:44

@Inge, misschien doen we dat wel

Groetjes,
M

@Mriek: och gerum