Ik had zo graag thuis willen bevallen, lekker relaxed in je eigen omgeving. Omdat Erik uiteindelijk een sterrenkijker bleek en echt niet gedraaid wilde worden, moesten we op het laatst naar het ziekenhuis. Persweeën ineens weer wegpuffen, niet ideaal. In het ziekenhuis met vacuumpomp, knip en met een verpleegster duwend op m’n buik uiteindelijk bevallen van Erik.
Ik moet zeggen: was het thuis gelukt, dan had ik me daarna zoveel beter gevoeld. Nu was het superheftig, maar konden m’n vriend en ik het niet eens samen verwerken omdat hij een paar uur later naar huis moest 's avonds. Ik en Erik moesten een nachtje blijven. Daar lig je dan, alleen na die intense ervaring. Ik voor het eerst in een ziekenhuis, m’n vriend thuis in z’n eentje. Voor ons allebei heel heftig. Die hele ziekenhuisbevalling heeft ons behoorlijk getekend. Tuurlijk, voordelig dat je alles bij de hand hebt, maar de kans dat ze je een handje helpen is daardoor ook groter dan bij een thuisbevalling.
Ik zou nog altijd eerst voor thuis proberen kiezen, je kan altijd nog naar het ziekenhuis.
Groetjes!