Thuis of in het ziekenhuis?

Hier voorstander van ziekenhuis! Wilde niet thuis bevallen leek me niks…Maar moest toch al naar het ziekenhuis omdat m’n vliezen meer dan 48 uur gebroken waren zonder weeen…
Uiteindelijk is jesse geboren na 3 dagen. eerrst dus alleen vliezen 48 uur en daarna ongeveer 22 uur weeen en anderhalf uur moeten persen+ knip en duw op buik… (auuw had er een blauwe plek van)

wel een voordeel was dat mn vriend bij ons op de kamer mocht slapen… Ziekenhus heeft een speciale kraamafdeling. Lijkt op een sort hotelkamer. Wij moesten nog twee nachtjes blijven en ik had wel heel erg last van kraamtranen!!

Saro en Mriek:
Hadden ze wel geprobeerd om jullie kindjes te draaien?

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

quote:

Wij zijn zeker de volgenden die moeten bevallen hier op het forum? :smiley: spannend hoor!!

Wie zal er het eerste zijn? Bij deze heb ik echt het gevoel dat hij of zij wel eens langer dan 40 weken in de buik wil zitten. Bij Anna had ik echt het gevoel dat ze eerder zou komen en dat is ook uitgekomen! Wie weet!

@ Kikie: ze hebben Dani wel geprobeerd te draaien met behulp van de pomp, maar dat lukte van geen kant. Daarna hebben ze gelijk voor een keizersnee gekozen, er was helaas geen andere weg. Al moet ik zeggen dat ik op dat moment het niet erg vond die keizersnee, want ik zat er aan het einde zo doorheen en wilde dat die persweeen zouden stoppen (niet gek na 3 uur denk ik ). Nadeel is dat je daarna nog 5 dagen in het ziekenhuis moet blijven. Gelukkig had ik een eigen kamer en sliep Dani bij mij op de kamer en mijn vriend mocht de hele dag tot 22.00 blijven.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zeker is geprobeerd hem te draaien, tijdens het eerste uur persen thuis heeft de vk bij elke keer persen dit handmatig geprobeerd. Dus vier vingers erin en meedraaien maar. Helaas zonder resultaat. Hadden wij maar zo’n kraamhotel-achtig iets gehad hier, dan was het ook vast weer anders geweest. Toch iets huiselijker kan ik me voorstellen.

Groetjes!

Heftig hoor wat sommige hier allemaal al hebben meegemaakt.

Ik had ook altijd in gedachten om thuis te bevallen. Leek me gewoon veel fijner om lekker in je eigen omgeving te zijn. Uiteindelijk ben ik toch in het ziekenhuis bevallen.

Na een hele goede zwangerschap heb ik uiteindelijk de laatste maand 5 keer in het ziekenhuis gelegen vanwege bloedverlies. Iedere keer werd er een echo gemaakt en moest ik aan de CTG, maar alles was goed. Dus geen reden tot ongerustheid. Telkens moest ik wel een een aantal dagen blijven totdat het bloedverlies helemaal over was. Na de 2e keer in het ziekenhuis werd ik medisch en mocht ik helaas niet meer thuis bevallen. Bij de 5e keer in het ziekenhuis kreeg ik een harde buik die niet meer overging. De arts was s’ochtends nog geweest met de mededeling dat ze het af gingen wachten. Maar s’middags kwam hij weer langs en hij had er nog eens overna gedacht en met collega’s over gehad en hij vertrouwde het niet langer. Het werd dus met spoed een keizersnede, omdat hij bang was dat de placenta aan het loslaten was. En het was een goede keuze, want het bleek idd dat de placenta aan het loslaten was. Ondanks dat dit niet op de echo te zien was, maar ja je kindje ligt er natuurlijk ook voor een deel voor.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Was je geheel onder narcose Sandra of heb je het wel mee kunnen maken allemaal? Gelukkig namen ze het juiste besluit, je moet er niet aan denken wat er anders misschien was gebeurd…

Groetjes!

Ik ben achteraf idd heel blij dat ze dit besluit genomen hebben. Want je moet er idd niet aan denken dat het ook heel anders af had kunnen lopen.

Eerst wilde ze gehele narcose doen, maar gelukkig besloten ze toen ik op de OK was voor een plaatselijke verdoving. Vond het alleen best moeilijk dat ik Tim maar even zag en hij direct daarna weg moest. Nadat ze ongeveer 10 minuten bezig waren werd er geroepen nog een paar minuutjes en dan horen jullie je kindje huilen. Dat was was wel raar om te horen. Na een paar minuten hoorde we idd gehuil en hielden ze hem omhoog boven het doek met de mededeling dat het een jongetje was. Nadat het even omhoog was gehouden werd hij weggebracht en mocht mijn man mee. Ik moest toen gehecht worden en ik geloof dat dit wel 3 kwartier duurde. Daarna werd ik naar een kamer naast de ok gebracht waar ik moest wachten. Voor mijn gevoel uuuuuren later kwam mijn man pas met Tim helemaal aangekleed in zijn glazen wagentje. Dus ja het duurt echt lang voordat ik hem eindelijk in mijn armen mocht houden. Toen hij eenmaal bij me was gingen ze hem nog wel uitkleden, zodat hij bloot bij me kon liggen. Maar goed het was toch even anders dan dat je je had voorgesteld.

Maar met Tim was alles meteen goed, dus dat is natuurlijk het allerbelangrijkste. Toen we na 3 dagen naar huis mochten begon het echte genieten pas, omdat we toen echt met zijn drieen waren.

Groetjes,
Sandra

Bij mij duurde het 4 uur voor ik Morgan kon zien. Naast mijn vk lag een vrouwtje wiens baby ze probeerde te redden. Ze was 30 weken en had zware hellp. Dus er was bijna niemand om mij naar Morgan te brengen omdat zij op de neo moest blijven ivm met mogelijke reactie op mijn insuline spuiten.

Ik had zoiets van probeer haar kindje te redden die van mij ligt veilig boven. Ik was ook heel blij te horen de volgende dag dat ze het beide gehaald hebben. Dan zijn die 4 uur ineens niet zo belangrijk. Ik heb wel twee polaroids gekregen meteen na haar geboorte.

Groetjes,

Michèle

quote:
Ha dan ben ik vast de eerste Kan me echt niet voorstellen dat deze echt nog 6 / 7 weken blijft zitten (hoop het ook niet eigenlijk.. ben het best wel zat!)

We zullen er geen wedstrijdje om doen! Zoiets kun je toch niet plannen! Door de bekkeninstabiliteit en de misselijkheid ben ik het ook wel zat hoor!!! Dus van mij hoeft het humpedumpertje echt geen 6-7 weken te wachten!

Zal voor je duimen dat het snel komt anna. En dat het voorspoedig gaat.

Groetjes,

Michèle

Je vergeet de bevalling echt nooit meer he. Ik weet dat mijn moeder op mijn verjaardag altijd belt rond het tijdstip dat ik geboren ben & dan vertelt ze weer hoe alles verlopen is. Dan dacht ik altijd “hoe weet je dat nou nog steeds precies” Nu snap ik dat je zulke dingen inderdaad nooit vergeet.

Jeetje Michelle dan is de tijd dat ik moest wachten in vergelijking met jou weinig. Lief dat je zoveel begrip had en dat je zo geduldig hebt gewacht. Ik zou precies hetzelfde als jou reageren. Maar denk niet dat iedereen dat zou hebben en graag naar zijn kindje wil. Ook heel fijn dat het kindje het gered heeft.

Groetjes,
Sandra

Ik heb twee bevallingen gehad, eentje in het ziekenhuis en eentje thuis. De thuisbevalling was stukken beter dan in het ziekenhuis. Ik richtte me in het ziekenhuis op hulp en in de thuisbevalling richtte ik me volledig op mijn eigen kunnen. Ik zal nooit te weten komen waarom maar de eerste bevallin was heel zwaar en de tweede een eitje. Ik zal nooit meer bevallen omdat wij vinden dat we compleet zijn maar als het wel had gemoeten, dan werd het wederom een thuisbevalling omdat ik denk dat ik een betere bevalling had omdat ik in mijn eigen omgeving was.