Thuis blijf moeders

hihihi dank je wel. het is ook niet altijd makkelijk en helemaal met mij werk ik werk zelf met baby`s en om dat je eigen weg te brengen valt soms zwaar. maar wie weet komen er ooit beteren tijden en kan ik ook thuis blijven

ja knap hoor
en weet je als je werkt je huis netter is dan als je niet werkt
toen ik nog twee dagen werkte nou dan zorgde ik wel dat het netjes was want ik moest de volgende dag werken dus geen tijd
nu is het zo ik moet strijken bah bah nou morgen hoor hiihiih
je blijft soms uitstellen
groetjes

Sinds kort ben ik ook een thuis blijf moeder.
Na jaren wachten werd ik eindelijk zwanger van onze zoon Stijn. Na mijn verlof ben ik wel weer aan het werk geweest. Maar al snel had ik er geen goed gevoel meer bij, al was mijn situatie wel uitstekend.
Ik heb als leidster op een creche gewerkt. Op de locatie waren drie groepen en mijn zoon mocht mee op de dagen dat ik aan het werk was, wel naar een andere groep uiteraard.
Al snel vond ik het heel druk worden. 20 uren was ik aan het werk, verdeeld over 3 dagen, maar toch ben je elke dag aan het werk en veel met je werk bezig, ook in mijn hoofd en zelf een vrije dag voor een werkdag aan was ik er mee bezig. Dat zat niet lekker, voor mijn gevoel kon ik niet optimaal genieten van mijn zoon, wat ik heeeeel belangrijk vind. Ook Stijn zal mijn stressmomenten wel gevoeld hebben (al is het een heerlijk en lief kind en altijd zooooo tevreden).
Tot 1 januari 2007 ben ik aan het werk geweest.
Dus 1 januari was een absolute topdag, mijn zoon jarig en werkvrij!!
Het bevalt me uitstekend. Ik had niet gedacht dat mijn zoon nog liever kon zijn, je raad het al… wel dus.
Zelf heb ik het ook rustig in mijn hoofd. Niet dat ik enorm gestrest was hoor, ik was gewoon druk aan mijn hoofd, daardoor ga je niet teveel plannen en lijden je sociale contacten er ook onder. Wat dat betreft ben ik een koele kikker.
Gelukkig heb ik een grote familie en veel kids om me heen. Vind ik wel belangrijk voor Stijn. Ook gaan we 1 of 2 ochtenden in de week naar een spel en opvoedwinkel. Heeeel leuk, het is bijna gratis (5 euro per jaar en daarnaast kun je speelgoed voor een aantal week mee krijgen) en Stijn kan gezellig met andere kinderen spelen.
Ik ben heel blij met mijn keuze.

Groetjes Wiets

quote:
ja knap hoor en weet je als je werkt je huis netter is dan als je niet werkt toen ik nog twee dagen werkte nou dan zorgde ik wel dat het netjes was want ik moest de volgende dag werken dus geen tijd nu is het zo ik moet strijken bah bah nou morgen hoor hiihiih je blijft soms uitstellen groetjes

hier ben ik het dus echt niet mee eens dus alsje werkt is je huis nettter

oeps
nou ik wel

ik niet als je niet werkt heb je je handen vrij en kunje meer werk verrichten in huis mijn hus is altijd netjes

Nou knap, hoor…
Ben het met nancy eens, helaas…
Het is hier zeker netjes, en niet vies, maar ik ben ook wel geneigd om soms de was een keertje over te slaan omdat er morgen weer een dag is.
Die was blijft wel liggen, vind leuke dingen met mijn meiske doen leuker
Maar respect voor degene die zich er wel altijd toe zetten

Liefs Wendy

pfffffffffffffffff

Hallo thuisblijvende moeders,
Deze site werkt inderdaad erg verslavend, ook ontzettend leuk dat iedereen reageert op elkaar.
Ikzelf ben 6 weken geleden met zwangerschapsverlof gegaan en na de 1e week ben ik al bevallen van Demi, helaas moet ik wel over 10 weken gaan werken ! Wij kunnen het helaas niet met 1 salaris doen. Nu is het wel zo dat mijn partner om de dag werkt en ik dus ook om de dag ga werken, dus de ene week op maandag, woensdag, vrijdag en de andere week dinsdag, donderdag, mijn vriend werkt die precies andersom dus hoeven wij de kleine meid niet weg te brengen. Nu zullen jullie denken “waarom gaat je vriend dan niet fulltime werken”, maar die maakt dagen van 24 uur dus als hij 3 dagen werkt, werkt hij al meer dan 40 uur dus is een fulltime baan, met zijn werk mag je ook niet elke dag werken, dus is zo goed opgelost. Wel is het zo dat zijn rooster net veranderd is en dat hij 24 uur op 48 af MOET gaan werken, dus zullen eens in de twee weken de kleine meid naar opa en oma’s moeten brengen, maar dat vinden ze ook wel ontzettend leuk.
Heb er geen zin om te gaan werken, maar weet dat mijn meisje bij haar papa is en dat we het toch veel zelf kunnen doen.
Natasja

oh lieke je moet je niet aangesproken voelen
hoor!!!
het is bij mij van toepassing (en bij nog meer vrouwen)
ik merk het verschil omdat ik ook gewerkt heb
b.v ik werkte op dinsdag dan ging ik maandag me huis helemaal aan
kant maken
nu werk ik niet op dinsdag en nu denk ik maandag pfff geen zin in of kom er niet
toe ik doe het morgen wel
dus is het hier soms best een puinhoop met drie kids en een man hihihi(vooral die man)
maar ik geloof van al ze leven dat het bij jou wel supernetjes is hoor
no hard feelings
groetjes nancy

Hallo hier nog een fulltime moedertje
moet zeggen dat ik het heerlijk vind.
en het huis jah hahaha probeer ik redelijk netjes te houden, al wil er wel eens een dagje tussen zitten dat ik de boel de boel laat.
maar vind het ook heerlijk als mijn ouders zo nu en dan een dagje Ruben hebben.
dan heb ik even lekker tijd voor mijzelf.

Groetjes Marianne mama vanRuben

heerlijk toch
die vrijheid heb je dan
en lekker om ze af en toe eens te stallen he
wat wardeer je het dan om ff tijd voor je zelf te hebben heerlijk
genieten want ze zijn zo gauw groot pffff
en dat is echt geen cliche
groetjes nancy

Hey nancy, moet ff reageren op je foto, wat een moppie

Liefs Wendy

Mijn huis is ook meestal wel netjes, maar ik heb toch niet het gevoel dat ik heel de dag de tijd heb om te poetsen, ondanks dat ik thuisblijfmoeder ben… Vooral het eerste half jaar - een jaar vond ik zelfs het tegendeel. Ik leefde van voeding naar voeding, hapje naar hapje, verschoning, badje… Ik had juist het gevoel totaal geen tijd te hebben voor het huishouden en ik kwam al helemaal niet aan mezelf toe qua vrije tijd. Ik heb dan ook heel veel bewondering voor werkende moeders. Het lijkt me een hele hoop stress geven voor mezelf en dat zou ik ook op m’n kind overbrengen. Dit geldt voor mij en misschien helemaal niet voor een ander hoor!
Groetjes, Mariëlle en Joël

hee wendy
ja vreselijk he
ze had haar nieuwe jogging pak aan
opvreten hihihi
ik heb staan gillen zo leuk staat het haar
(wat dat betreft ben ik niet wijs hoor hahaha)

groetjes nancy (mama van drie)

hoi allemaal
het is nooit mijn bedoeling geweest met deze topic
om te checken hoe schoon is jou huis eigenlijk hoor!!!
ik was gewoon nieuwsgierig omdat hier heel veel moeders zijn
hoeveel er nog ouderwets gezellig thuis zijn voor hun kids
alleen maakte ik de opmerking 'dat je huis netter is als je werkt’
maar ik had moeten zeggen MIJN huis was netter toen IK nog werkte’
maare…hihi alle schoonmaak tips zijn welkom hoor (geintje)

Misschien een ideetje voor een volgend topic
Al grootmoeders tips, kan er ook wel een paar gebruiken, vooral als het me makkelijker word gemaakt, maar ik heb gelukkig een hele lieve moeder die graag schoonmaakt, het is haar hobby
En daar plukken wij de vruchten van, als ze ff een uurtje komt oppassen, is er gestofzuigd, en is de keuken een stuk glimmender dan toen ik wegging

Liefs Wendy

Trouwens nancy
Je bent niet de enige die lyrisch word als het meiske er leuk uit ziet
Het kan er zo schattig uit zien, die kleine meisjekleding
Ik word er eerlijk gezegd ook altijd vrolijk van

Liefs Wendy

hee wendy
ja je moet je voorstellen ik heb twee jongens he
dan krijg je een meisje … echt een kadootje hoor
in het begin moest ik echt wennen en ze lijkt best op d’r broers
toen had ik haar een roze jurkje aan …geeeeeen gezicht net een jochie in
een jurk
nu ben ik er aan gewend en koop me scheel
zeeman is zo leuk voor baby meisjes en het kost geen drol
ja nou hoor ze spuugt heel veel hihihiihi

Ik had zo’n grote mond
Ik hou normaal niet zo van shoppen, mijn man plaagt me er ook mee, sinds die kleine heb ik meer geshopt dan daarvoor…
Hij roept steeds, tegen alles en iedereen die het wil horen dat ik niet degene ben waar hij mee getrouwd dacht te zijn
Maar het is ook zo leuk allemaal, en zo schattig, ik hou niet zo van echt roze dus is het sport geworden om leuke kleertjes te scoren
Nu ik het zo optyp denk ik, ik ben verloren!!!

Liefs Wendy