hee hallo
ik ben nancy 34 en heb drie kids
twee jongens 10 en 7 jaar
en een prachtig kadootje meisje 12 weken
ik ben eigenlijk benieuwd of er nog veel thuis blijf moeders zijn
er zijn hier zoveel moeders ben gewoon benieuwd
ben er zelf ook een en vind het heerlijk
groetjes nancy
Thuis blijf moeders
Ik ben er ook een…
Wij hebben gelukkig de mogelijkheden om het te kunnen en ik zou niet anders willen.
Mijn kindje was per ongeluk en ik had een leuke baan, mijn keus was altijd dat ik geen kinderen wilde tot ik per ongeluk zwanger werd…
Door de pil heen,kon mijn man nog geen half jaar
Maar toch was het een groot kado, we hebben ervoor gekozen om het samen te doen, ik heb dan ook een lot uit de loterij, qua man en baby.
Heb een heerlijk drukke zwangerschap gehad, getrouwd, huis gekocht en meerdere tests gehad ivm erfelijke ziektes in de familie, ook nog geopereerd ivm carpaal tunnelsyndroom…
Maar ik dwaal af, toen Julia 6 weken oud was moest ik kiezen of ik weer aan het werk wilde, vond het zo moeilijk dat ik zo’n kleintje achter moest laten…
Ik sta voor de volle 100 o/o achter mijn keuze, helaas voor mijn moeder, die 1 dag in de week zou oppassen
Maar ik heb gelukkig wel een achterdeurtje, mocht ik weer willen werken, dan mag ik altijd terugkomen… En dat is een fijn gevoel…
Leuke topic trouwens, ben ook wel benieuwd of er meer leuke verhalen zijn.
Liefs Wendy
Ik ben ook een thuisblijfmoeder!
De kindjes zijn wel standaard 1 dag in de week bij mijn ouders omdat de kindjes het leuk vinden, mijn ouders het leuk vinden en omdat ik die dag kan gebruiken om mijn weekboodschappen te doen en het huis te poetsen.
Op die manier hou ik in de rest van de week meer tijd over om aan mijn meisjes te besteden (zwemles, muziekles, peuterspeelzaal, Efteling).
Het bevalt mij prima om thuisblijfmoeder te zijn, hoewel ik als ik eens een dagje of een avondje met een vriendin op pad ga, wel merk dat ik dat ook nodig heb. Even geen mama of echtgenote zijn maar gewoon Esther.
Dus ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat er zat moeders zijn die graag een paar dagen per week willen blijven werken.
Ik ga waarschijnlijk weer aan het werk als de jongste naar de basisschool is.
Groetekes, Sje
tuurlijk komen bij mij ook de muren wel eens
op me af hoor
maar als je dan eens wat heb zoals afgelopen dinsdag
ging ik met vrienden uit eten en daarna naar het theater (bert visscher)
wat kijk je daar dan naar uit he heerlijk
nou daar kan je weer ff op teren hi hi
ik heb tussen door een eigen winkeltje gehad en werkte daar twee dagen
ik merkte wel dat ik het heel moeilijk vond van nancy weer omschakkelen
naar mama op die dagen
en ik heb het druk zat hoor wat is nou een week
de een moet naar voetbal twee keer per week trainen en zaterdags spelen
de ander moet naar judo
ze spelen bij vriendjes halen brengen
dan je huishouden en je socialen contacten bij houden
en dan een baby die op de dag niet slaapt (best bewerkelijk dus)
maar ik zou het voor geen goud willen missen
nou moet ik zeggen dat ik ook in de mogelijkheid ben dat het kan hoor
als het zou moeten is het anders
maar ik vind het heerlijk en ben blij dat ze nog bestaan hi hi
groetjes
Ja ook ik ben een thuisblijf moeder…!! Wij kregen ineens een tweeling en ja de keus was toen snel gemaakt. Ik had geen vast werk, was gedetacheerd en heb gemeld dat ik mij volledig op het moederschap ging storten en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Wat zou ik veel gemist hebben denk ik regelmatig, als ik ze weggebracht zou hebben naar bv een creche. Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik denk dat sowieso de eerste jaren belangrijk zijn voor een kind als een ouder(vader of moeder) veel aanwezig is en een grote rol speelt in de opvoeding.
Ook ik ben van plan als ze naar de basisschool gaan, weer te gaan werken. dat duurt nog wel dik anderhalf jaar, maar goed de tijd gaat zo snel.
Ik denk trouwens ook dat best veel moeders die momenteel werken, best wel (meer)thuis zouden willen zijn bij hun kroost, maar dat niet kunnen om verschillende redenen, dat is natuurlijk jammer.
Leuk topic vind ik ook! leuk om te lezen, dat er zoveel meer zijn…
Groetjes danielle
…met ineens bedoel ik eigelijk: wij wilden kinderen, maar hadden eigenlijk nooit een tweeling verwacht! dolgelukkig natuurlijk maar wel druk. Nu zou ik niet meer terug willen en kunnen, lekker gezellig 2 schatten van jongens, met hun kwajongenstreken!~! danielle
Dacht al, lagen ze ineens voor je deur?
Ben het eens met de stelling dat de eerste jaren zo belangrijk zijn, maar zoals ook al word gezegd, je moet het maar kunnen bolwerken…
Vind het wel leuk, maar ook erg vermoeiend en dat had ik dan weer, heel naief, niet zo verwacht.
Liefs Wendy
nee valt tegen soms he
je moet ook wel op een roze wolk gaan zitten hoor hihi
wat dat betreft is het boek van daphne deckers gewoon top
maar hoe moeilijk het soms ook is
ben blij dat ik het zelf mag doen
en breng je ze af en toe bij oma dan geniet je daar zo van
ik ken ze die 5 dagen in de week hun kinderen wegbrengen
en ook ken ik van de cariere mensen met een apair
nou die hebben straks een hoop poen maar niet hun kids zien
opgroeien joepi
maar goed ieder voor zich (gelukkig)
groetjes nancy
Ach, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, maar ik moet er niet aan denken dat iemand anders eerder dan mij haar eerste, stapjes, tandjes en noem maar op, ziet. Maar nogmaals wij zijn gewoon gezegend dat het kan, dat is helaas niet bij iedereen zo.
Wordt trouwens wel eens tijd dat ik iets voor mezelf ga ondernemen, ze is nu 4 1/2 maand, en ik ben welgeteld 1 keer naar de bios geweest.
En daar hebben ze me heen moeten slepen
Liefs Wendy
ja doen hoor is wel belangrijk
en lekker oppas regelen en dan samen weg heerlijk
nou ik ben dinsdag weggeweest en die van mij is bijna drie maanden
je bent ook zo moe in het begin pfffffffff
groetjes
Hier nog een thuis blijf mama
Gelukkig zit ik ook in de positie dat het kan
En ja ook hier komen de muren wel eens op me af
Maar dan ga ik s`avonds nog wel eens even naar een vriendin
Heerlijk vind ik het bij mijn schatjes te mogen zijn
hier ook een thuisblijfmama vind het heerlijk,ik moest erin het begin toen ze nog zo klein waren echt niet aandenken om weg te gaan.
daar heb je geen knderen voor genomen,nu ze wat ouder zijn vind ik het geen probleem om af entoe eens weg te kunnen.

Haha, hebben een x mijn schoonouders op laten passen, waren net aan het voorgerecht kom ik er achter dat ik al 3 oproepen gemist had, en ik niet alleen, maar mijn man ook…
In de stress natuurlijk, teruggebelt, was ze helemaal hysterisch, komt waarschijnlijk omdat mijn schoonouders hier 1 x in de week zijn, en dus een beetje vreemd zijn, maar goed, wij haasten, nog nooit zo snel gegeten, binnen een uur weer thuis, rijden de straat in gaat de foon weer, blijf nog even weg hoor, ze zit schaterlachend bij opa op schoot…
We gaan het wel weer eens proberen maar dan maak ik niet zo’n haast…
Liefs Wendy
Wat een superbaas is dat!!!
Denk dat als het zo opgelost kan zijn dat dat wel een mooie deal is.
Liefs Wendy
Ooooh Sabine, dat is wel heel fantastisch geregeld zeg!!!
Ik ben ook een thuisblijfmoeder en geniet daar enorm van. Vooral het eerste jaar vond ik erg belangrijk voor het kind en ook voor de moeder. Ik had toch al heel veel moeite met loslaten. En inderdaad had ik al die nieuwe/eerste dingetjes niet willen missen. Het is echt een voorrecht als je thuis kunt blijven. Nu moet ik wel zeggen dat na een jaar wel een beetje de muren op me af kwamen. Joel is nu anderhalf en ik moet zeggen dat ik best wel eens verlang naar een leuke job. Niet veel uren, maar toch even eruit zijn. En inderdaad ook weer onder de volwassenen. Er zijn dagen dat ik met het liedje van Teletubbies in m’n hoofd loop en denk, jeetje ik mis de ‘echte’ wereld wel hoor. Maar goed, ik geniet er ook echt enorm van. Heerlijk vooral met de eerste. Je hebt de tijd aan jezelf, rondom alle hapjes en slaapjes . Nu de tweede komt, is het fijn dat ik ook daar weer tijd aan mag besteden en dan zien we over een jaartje ofzo wel weer eens verder…
Groetjes, Mariëlle en Joël

die kleine meid is best wel een nakomertje
die jongens zijn groot best al zelfstandig
dus een heleboel zeiden tegen mij waar begin je aan
weer helemaal overnieuw in de luiers etc,
tuurlijk ik had ook kunnen gaan werken maar ik heb voor dit werk (hihi) gekozen
heerlijk je eigen vrijheid
die jongens doen een hoop zelf natuurlijk die hoef ik echt niet meer in bad te doen enzo
komen ook zelf uit school tussen de middag en dan ben ik gewoon lekker thuis voor ze en anders had ik misschien gewerkt en moesten ze overblijven
dus bij ons is iedereen heel blij
en tussen door heerlijk op ikke ben ervaringen delen
toch super gezellig!!! ha ha
groetjes nancy
Merk dat dit forum wel verslavend werkt, daar zou je voor gewaarschuwd moeten worden!!!
En het werkt!!!
Liefs Wendy
ja echt wel toch steeds tussen door ff kijken
of er weer wat nieuws staat hihi
ik meld me niet eens meer af
hoi ik vindt het fijn om te lezen dat er nog zo veel thuis moeders zijn.
ik ben daar helemaal voor. bij ons is het helaas niet mogelijk ik moet wel werken anders geen geld mijn man verdient niet genoeg voor ons drietjes maar als hij ooit meer verdien wil ik ook thuis moeder worden. ik werk nu 3 dagen in de week op kinderdagverblijfen en dan gaat de kleine naar mijn schoonmoeder.
groetjes pascal
Zo is het toch ook goed opgelost?
Best knap hoor, een huishouden, werken en een kindje.
Petje af, vind het al zwaar om het huishouden te doen en tegelijk bezig te zijn met onze kleine Juul.
Diep respect!!
Liefs Wendy