Thee maken

Hele domme vraag denk ik, maar hoe maak ik thee voor Julia? Moet die koud of lauw zijn, getrokken of licht en hoeveel en hoe vaak mag ze thee? En geven julie die thee met een flessenspeen? Wat kan ze naast thee en weinig diksap met veeeel water ook drinken?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zeker zo’n stomme vraag dat niemand antwoord geeft?

je kunt het best rooibosthee nemen, of venkelthee (liefste rooibos)
dat moet je heel licht laten trekken gewoon een keer het zakje in het water soppen maar niet langer laten trekken zeg maar…
die moet niet lauw zijn mag wel, vinden ze wel vaak lekkerder.
ik geef als hij extra vocht nodig heeft lauwe rooibos thee.
verder mag ze nog niks hebben naast diksap dan.
maar liever thee dan diksap, dat kun je beter als het zomer wordt ofzo geven dan is ze ook ietsje ouder. maar je mag het al wel geven maar goed ivm melk weigering enzo liefst niet te zoet idd.
ik geef rico vrij weinig extra dan melk fruit en groente TENZIJ hij diaree heeft of koorts want dan is extra vocht welkom.
en als het dadelijk warmer is hebben ze eigelijk zoiezo pas meer vocht nodig.

en nee er zijn geen stomme vragen, er zijn alleen stomme antwoorden

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kijk Inge, daar heb ik wat aan! Ik had namelijk rustig gewone thee gegeven. Nu je rooibos zegt, lijkt me dat logisch! Drink ik zelf ook veel. Fijn jouw antwoord!!! Ik had echt niet goed het idee wat ik nou mocht geven!

Maar eh Rainbow, volgens mij hebben ze op zich nog geen extra vocht nodig. Ze krijgen natuurlijk van de flessen en de bijvoeding (fruit en groente) al veel vocht binnen. Pas als ze naar 3 flessen gaan ga je geloof ik ook ander drinken geven. Anders krijgen ze weer veel te veel binnen (1000 cc he)

Groetjes,

Michèle

Klopt inderdaad Michele en aan 3 flessen zittenwe nog laaaaang niet!

Ha ha ha ha nee oke, dacht dat ik alweer ergens iets gemist had Maar dan is het goed. Hier staat de rooibos ook al in de kast hoor enne ik lust het niet eens

Groetjes,

Michèle

Ach, hier hebben we ook al van alles voor strkas, is toch handig omte hebben. Ik heb net nog een tuitbeker laten liggen, want die was vanaf 9 maanden…Die koop ik dan wel. Maar rooibos hoef je maar te hebben he! Ik heb wel het idee dat Morgan iets rapper is dan haar twinsis…Die rolt nog niet, slaapt slecht zonder doek, slaapt niet door en is net toe aan het eerste hapje. Maar het is wel net zo’n moppie hoor! En het geeft niet dat mijn scheetje haar eigen tempo heeft, ze doet het verder prima. Het viel me alleen op toen ik las wat Morgans schema al is enzo!

Ja ik weet het ze is vlot en makkelijk op dat punt. Nu hebben wij wel het voordeel dat Morgan nooit ingebakerd is geweest he.

Over enthousiast kopen gesproken trouwens. Dacht vandaag ga even inslaan vast want dinsdag is Morgan ook 6 maanden. Dus ik in de Etos helemaal enthousiast over de vele smaakjes die ze hebben vanaf 6 maanden, was ik vergeten om op de leeftijd te letten. Dus nu hebben we 3 6 maanden potjes, en potjes voor 8, 12 en 15 maanden. Ik vond die laatste al zo groot

Ach nu hebben we wel met zekerheid voorraad, ben blij dat ze lang meegaan anders had ik ze weer bij mijn debiele schoonzus moeten brengen als de etos ze niet terug wilde.

Groetjes,

Michèle

En nou maar hopen dat Morgan straks de 8-maandenpotjes en verder wil eten, want Erik moet er nog steeds niets van hebben…

Hij zit nog steeds aan de 6-maandenpotjes dus…kokhalzen bij groente en fruit met stukjes…terwijl brood goed gaat…raar toch?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ha ha ha misschien zijn die potjes niet lekker?? Ach we zien het wel. Ze is ook van het een op het andere moment ineens haar fruit koud gaan eten dus ik heb toch al een raar kind. Heb je je ingesteld op het een doet ze ineens het andere.

Groetjes,

Michèle

Da’s waar, het kan zomaar anders worden allemaal. Dus we houden hoop, maar is soms wel moeilijk. Nou ja, hij eet tenminste…

Die potjes vind ik wel lekker hoor, ze zijn niet viezer dan de 6-maandenpotjes…haha. Kan ik ze altijd nog opeten…

Groetjes!

Echt niet aan je debiele schoonzus geven, dan kun je ze nog beter zelf opeten! Gatsie, echt vies! Maar 15 maandenpotjes joh, die zien er wel groot uit! Voortaan maar effe meer tijd nemen joh! Etos nam ooit mijn Nutrilon 2 terug, ik had nog 1 nodig. Zolang het seal maar dicht is. En…ik kwam laatst in de ochtend en kreeg dubbele zegels bij de melk! De kaart was zo vol en nu heb ik de nachtmelk om eens gratis te proberen. Topwinkel die Etos vind ik, behalve dan de luiers van hun…ben wel dol op de verzorgingslijn!

Ben ik nou ook debiel…fruit geef je toch koud? Moet wel zeggen dat ze het vanmorgen voor het eerst kreeg - koud dus - en dat ze de peer niet at!

Hier nog zo’n etos fan. Ik ging altijd naar het kruitvat voor haar melk omdat ie naast de aldi zit waar we op maandag de weekelijkse boodschappen doen, maar nu ga ik naar de etos want op de 2 krijgen we wel zegels inderdaad. Nu dus inderdaad 1 boekje vol voor de nachtmelk (weet het Mriek werkt niet, maar is gratis) en 1 boekje vol voor het friso pakket, het derde boekje ligt al klaar met wat zegels, nog niet vol en nog niet besloten wat we willen hebben. Donderdag gaan we even terug maar dan naar de mega etos, heb ook luiers nodig dus dat gaat weer snel dan

Groetjes,

Michèle

Als het maar gratis is, we zijn toch Nederlanders tenslotte. Hè Michele???

Groetjes!

Ha ha ha inderdaad Mriek als het gratis is is het leuk

@ Rainbow. Morgan heeft twee weken lang vertikt om ook maar iets koud te eten dus we warmden haar fruit maar op. Appel, banaan, peer, kiwi (dit lust ze trouwens echt niet) warmden we op. En het ging zo naar binnen, smullen was het en ineens at ze het op de creche koud (kamertemp) en ook haar potje dat ik meegenomen had naar de voetbal vamdaag ging met smaak naar binnen. Dus warm het eens op, ik weet alleen niet wanneer ze koud gaat eten want zoals als met alles met Morgan ineens is het over en doet ze het zoals het moet.

Groetjes,

Michèle

quote:
Maar eh Rainbow, volgens mij hebben ze op zich nog geen extra vocht nodig. Ze krijgen natuurlijk van de flessen en de bijvoeding (fruit en groente) al veel vocht binnen. Pas als ze naar 3 flessen gaan ga je geloof ik ook ander drinken geven. Anders krijgen ze weer veel te veel binnen (1000 cc he)

Groetjes,

Michèle

Ze mogen het wel eerder hoor… die 1000cc geldt alleen voor flesvoeding… dus niet voor alles wat men daarnaast ook geeft… water / diksap gewoon klein beetje voor de smaak kan echt geen kwaad.

hoi hoi…

wat is er beter voor je kindje en zijn tandjes? diksap (heel dun vermengd) of thee?

Joh dat wist ik niet, dacht dat dat voor al het vocht gold. Weer wat geleerd.

Groetjes,

Michèle