Terug van weggeweest. wat een brak:(

hey meiden,
wij zijn weer terug van vakantie.
Wat een ontzettende leuke week had moeten zijn werd een beetje een drama.
We kwamen daar aan, niks aan het handje. hadden het super gezellig met elkaar.
Die nacht begon rico ziek te worden. koorts van 39.6.
ik dacht echt van: hoe kan dit nou ineens?
de dag erna had ie s’ochtends nog steeds 39.5 en de paracetamols die ik hem die dag heb gegeven sloegen niet aan. het leek zelfs erger te worden.
hij dronk of at heel slecht en hij was heel rillerig.
Die avond ging het even zo slecht dat ze daar in preston palace de huisarts hadden gebeld, en moesten we 30 euro voor de taxi betalen (:S)
Die arts dacht aan een fikse buikgriep…maar waarom sloegen de pcm’s dan niet aan? vroeg ik. Hij vond dat ook een beetje vreemd, maar schreef hem domperidon zetpillen voor voor de maagkrampen die hij had en voor de misselijkheid.
kom ik in de hotelkamer aan na een hoop gedoe en gesleep, hadden we hem een zetpil gegeven. komen we er later achter dat dat hetzeflde spulletje is als de motillium die hij in siroop vorm krijgt:S. hadden ze dus wel eens beter op mogen letten. maar ik herkende thuis ineens die naam domperidon, en wist maar niet waarvan totdat er een lichtje ging branden…enfin hij had dus teveel van dat medicijn binnen en begon bijwerkingen te vertonen.
die nacht had hij 41.2 koorts gekregen!!! ik heb die nacht helemaal niet geslapen. de pcm’s sloegen weer niet aan, dus ik die nacht naar de nachtreceptie en daar stond een man en hij vroeg iets van: wat is er aan de hand? het is 5 uur in de ochtend??
toen liepen de tranen over mijn wangen want MIJN KINDJE IS DOODZIEK EN NIKS HELPT! en dek oorts ging niet omlaag en hij had die dag al 0 plasluiers gehad en ho maar dat er ook maar iets hielp! ik schaamde me de dag erna kapot dat ik daar midden in de nacht ineens jankend voor de balie stond maargoed op dat moment intereseerde het me niet. Hij liet me weer naar de arts bellen, en die zei mij dat kinderen ineens hele hoge koorts konden krijgen mar dat dat dan vaak een piek is, die de dag daarna weer zakt.
ik weer: “ja goed maar wat heb ik daar nu aan?” hij weer: ja vrij weinig maar dep met een washandje en dien m met een spuitje maar vocht toe.
ik was echt doodmoe toen en de bezorgdheid liep echt de spuigaten uit, was s’ochtends even ingestort van het niet slapen natuurlijk en de bezorgdheid en rico die maar bleef krijsen.
de arts zei toen nog dat als hij vlekjes begon te krijgen MET koorts, dat ik meteen moest bellen.
2 dagen daarna helemaal onder de vlekken, eerst op zijn hele buik/borst. de dag daarna over zijn gezicht e3n linkerarm, en de dag daarna (gisteren) ook over zijn rug. maar omdat hij dus uiteindelijk geen koorts meer had had ik maar niet gebeld omdat hij zei als ie met koorts vlekken krijgt.
het zijn echt geen warmtebultjes het zijn echt kleine rode vlekken. lijkt wel op mazelen alleen dan zonder bultjes zo dicht staan ze op elkaar.
zit dus te twijfelen of dat de 5e of 6e ziekte (1 van de 2 waar vlekken na de koorts komen) zou kunnen zijn, maar goed ook daar is niks aan te doen.

vanaf dat hij geen koorts meer had hadden we een paar leuke dagen gehad, en vooral met papa in het zwembad vond hij super fijn, want zo gauw zijn koorts weg was gegaan zijn we natuurlijk lekker gaan zwemmen in een niet te warm bad.
ik moet toegeven, dat was echt SUPER, aangezien dat zwembad daar echt over de top is.
de tussenliggende dagen hadden 2 vrienden van ons steeds ruzie met elkaar en ik persoonlijk trek me dat niet veel aan maar mijn vriend wordt daar echt chagerijnig van omdat hij dat echt sfeerverpestend vind. groot gelijk natuurlijk maar ik maak me daar gewoon niet zo druk om.
verder hebben wij alle 2 ook een soort van buikgriep gehad, zonder koorts maar wel de daarbij behorende klachten.
dus over het algemeen niet echt een prettige vakantie gehad, maar de dagen waar we allemaal wat fit waren waren wel toppie…

zucht… dat was het weer

Oh wat zal je je ellendig gevoelt hebben toen Rico zo ziek was. In een vreemde omgeving. Lijkt me echt heel naar. Gelukkig is hij snel opgeknapt! Kan heel goed dat het de 5de ziekte is geweest, alleen voelen ze zich meestal dan niet heel erg ziekig, maar kan je het herkennen aan de koorts en de vlekjes.

En dan gelijk alles in die ene week (zelf ziek, Rico ziek en ruziende vrienden). Zit dan even niet mee. Maar dus de andere dagen wel genoten. Wat is zwemmen leuk he met die hummeltjes.

Hopelijk kunnen jullie nog even bijkomen thuis!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja ik ga morgenavond weer, alleen dan naar mn ouders voor 4 nachtjes met rico omdat mijn vriend nog met een vriend naar de biesbossen gaat. Ik ga over een half jaar naar parijs met een vriendin, voor een weekend dus wordt mooi rechtgetrokken dan
en ja het was heel naar, ik bedoel je kent de omgeving niet en ja je zit daar maar gezellig vakantie te vieren (not!)
en die week zat rico ook in een sprong (jaja de donderwolk met bliksem in het schema)
dus het was echt drama.
echt genoten heb ik niet helaas, maar de momenten die wel mooi waren waren dan ook echt fantastisch.
het nare van de ruzie tussen onze vrienden was, dat de bom barste toen we met zn allen uit eten gingen, dat was echt ERG. mijn vriend was het toen ook helemaal zat en zei van: ga alsjebliefd naar huis als het zo moet elke keer!" en rico voelde de spanning natuurlijk dus die ging ook hard krijsen daar.
dus eerst verliet mn vriendin het gebouw want die had er echt genoeg van. vervolgens ging die vriend van ons achter haar aan en die mensen van dat restaurant keken mij en mijn vriend er natuurlijk op aan van: en dat eten dan wat we hebben gemaakt (ooh echt schaamde me dood)
en rico bleef maar krijsen en wij waren daardoor ook helemaal gestrest omdat iedereen je dus dan aankijkt en je kunt je soep niet eens rustig op eten.
toen kwam die vriend van ons terug, en ben ik met rico aangelopen om die naar mn vriendin te brengen dat ze ff op kon passen en ik in ieder geval niet voor jan doedel betaald had voor het eten.
maar omdat mijn vriend dacht dat ik niet terug zou komen hadden ze ook mijn eten afgezegt, en toen kwam ik doodleuk weer binnenlopen en die ober en die kok schudde echt met hun hoofd van: jeeeeeeeee wat is dit allemaal!
echt ik schaamde me echt ECHT rot.
achteraf had ik er wel om moeten lachen, vooral toen op de vertrekdag ik tegen die vriend van ons zei: hee dit is je eerste shag sigaretje ipv een normale sigaret.
hij zo; ja en het smaakt ook niet.
toen kwam dus die ober langs lopen en die dacht dat het ging over het eten bij hun dus die zei heel chagerijnig: en bedankt!
oooh echt ik moest hard lachen watn daar ging het niet over maar pff
wat een gedoe.
1 ding wel geleerd, gaan voortaan met het gezin!

Oh meid, wat een ellende zo zeg! Kan me voorstellen dat je het er op een gegeven moment helemaal mee gehad had.

5e ziekte is eerst vlekken dan koorts
6e ziekte is eerst koorts van vlekjes.

Als koorts niet zakt is de kans groot dat een kindje een bacteriële infectie heeft. Is er niemand op het heldere idee gekomen (zelfs die arts niet!!!) om urine te checken?

Groetekes, Sje

Wat ontzettend vervelend Inge dat Rico zo ziek geworden is. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment echt huilend bij de balie staat hoor. Het is niet niks als je kleine zo’n koorts hebt en je dan ook nog eens op vakantie bent. En dan jullie ook nog eens ziek geweest, wat een pech. Gelukkig hebben jullie toch nog een paar leuke dagen gehad.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

ow meid wat vervelend allemaal denk je ook een leuke vakantie te krijgen.

Hoe is het nu met Rico?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

@Sje:
nee het is echt totaal niet in me opgekomen eerlijk gezegt!
hij zei gewoon griep nadat hij hem had onderzocht. en toen begon hij dan ook nog over de mex.griep, dat dat het ook zou kunnen zijn, maar hij verwachte het niet omdat dan de symptomen heel heftig en METEEN komen ipv over 1 dag gestrekt ofzoiets.
ja weet ik veel hij is arts ik ga dan niet verder zitten piekeren wat ik zou kunnen doen, het is ook echt niet in me opgekomen wat stom van me…nouja kan het niet meer terug draaien
wat me wel opviel is dat zijn gehemelte die dag heel dik en wit was met rode puntjes erin:S nog steeds een beetje, wat houdt dat in?

@Michelle:
het gaat, zn vlekjes zijn nu wel minder zie ik nu, maar hij is ontzettend huilerig en wil zn fruit niet eten, hij krijst nu vanaf zn wakker worden de boel al bij elkaar.
heb zn fruit net 2 hapjes gedwongen waar ik eigenlijk een hekel aan heb, maar goed zijn medicijnen moesten naar binnen dus je moet iets he.
maar heb er echt oorpijn van, wat ik nog nooit van m gehad heb.
ik kijk zo zn temp wel even na alhowel ik neit echt het idee heb dat hij koorts heeft, misschien last van een tand die totaal niet zichtbaar is.

Geen idee wat die puntjes op het verhemelte kunnen zijn. In de gaten houden zou ik zeggen.

En meissie, denk er nou voortaan aan: zodra Rico koorts heeft en je moet ermee naar de huisarts of er moet een huisarts komen, altijd urine laten controleren voor de zekerheid! Ik neem als ik met een van onze meiden naar de dokter moet voor onverklaarbare koorts altijd urine mee. Kan nooit kwaad om dat te laten checken!

En zeker als koorts niet wil zakken met paracetamol dan is de kans gewoon groot dat er sprake is van een urineweginfectie. Alleen die kleintjes kunnen nog niet aangeven dat ze pijn bij het plassen hebben dus op een andere manier kom je er niet achter.

Ik vind het sowieso nalatig dat die arts zelf niet op dat idee gekomen is. Heel slecht!

Groetekes, Sje

Oh wat vervelend joh meid, maar gelukkig nog een klein beetje kunnen genieten. Enne over die taxi. Heb je een bonnetje of zou je daar nog aan kunnen komen want ik sommige gevallen vergoed je verzekering dit soort ritjes. Vraag het even na bij ze. Niet geschoten is altijd mis.

Groetjes,

Michèle

Als het goed is moet je reisverzekering of je ziektekostenverzekering dit inderdaad vergoeden.

Groetekes, Sje

ohnee die heb ik dus niet, door de hele situatie toen ook niet aan gedacht.

@Sje: ik ben net nog naar de apotheek geweest voor plaszakjes te kopen, maar ze gaf mij een newborn mee:S ik zei dus dit klopt niet en moet gewoon een normale hebben met een buisje erin om het weg te laten lopen als ie geplast heeft.
had ze dus niet. belachelijk he. ik laat zijn urine maandag zoiezo nakijken heb ik besloten. ik moet morgen namelijk weer met hem reizen en aangezien ze hier niet de goede plaszakjes hebben, heb ik er ook niks aan, die zijn echt tot 3 mnd die ze hier hadden en dat werkt dus niet. haha aangezien hij bijna dreumes is
hij zit ook constant aan zn pamper te trekken en aan zn oren, maar volgens de dokter in almelo was er niks met zn oren. toch vind ik het raar, als ie wakker is begint ie al met oren trekken, eigenlijk de hele dag door.
en dat pamper trekken vind ik ook vreemd, hij ruikt ook heel vies ondanks dat ik m nu 2x per dag was omdat ie zo ruikt.
krampjes zijn ook nog niet over want ik check om de haverklap zn pamper omdat het ruikt alsof hij gepoept heeft en dat dan niet heeft gedaan.
dus laat hem gewoon nog eens nakijken. lijkt me het beste… MET urine onderzoek deze keer!

Ach hemel, wat weer een verhaal. Al die nare dingen die gebeuren terwijl je op vakantie bent, bedoeld om lekker van elkaar te genieten vóór de opname van Rico straks. Jeetje, wat zul je inderdaad gebaald hebben en verdrietig zijn geweest. Wat naar dat het nu nog niet veel beter gaat met Rico. Anders gewoon alsnog die urine even laten checken meid, voor hetzelfde geld is het een urineweginfectie.

Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Goed dat je achter die plaszakjes aan gegaan bent. Ik weet overigens niet beter dan dat die dingen one-size zijn. Ik ken geen versie met een buisje.

Gewoon zo’n plakzakje (unisex, dus maakt niet uit of je het voor jongetje of meisje gebruikt).

Zorg dat je meteen extra zakjes haalt, zodat je op voorraad hebt voor een evt. volgende keer. Scheelt je een hoop gedoe. (Doe er ook een in de koffer zodat je bij een volgende vakantie ook altijd eentje bij je hebt).

Alle sterkte voor die kleine man!

Groetekes, Sje

Ooooo lieve Inge, wat vervelend allemaal weer. Ik had je gemist hier en dacht nog: ‘Ah, maar ze zijn lekker op vakantie!’ Dat had je me op Hyves gezegd. Ik vind het echt heel rot dat jullie eindelijk een week weg zijn gegaan en dat het dan niet loopt zoals je zou willen. Het is heel zielig voor Rico, dat hij zo ziek was. Maar je hebt het WEER goed gedaan hoor, dat je ze daar bij de receptie steeds de ha hebt laten bellen. Tis goed. Dat die vent dan zegt dat het nacht is: nou en? Stiekum moest ik wel lachen om dat stel dat ruzie zat te maken. Gezellig. En dat die vriend dat sjagje rookte en dat de ober dacht dat het om het eten ging. Dat dat niet smaakte! Ja, ze zullen weten dat jullie geweest zijn! Je verzorgt Rico hartstikke goed. Omdat hij steeds aan zijn luier zit, denk ik dat het daar misschien toch pijn doet. En dan die koorts allemaal…Misschien toch een infectie? Eva trekt vaak aan haar oor als ze pijn heeft of moe is, dus als Rico dat ook doet, denk ik dat hij zich niet echt lekker voelt. Gauw plaszakjes regelen zou ik zeggen en het laten uitzoeken. Zodat hij gauw weer beter is. En ach germ, dan moet hij volgende week ook nog opgenomen worden he? De 19e toch? Wat een gesol met zo’n ventje. Ik vind het knap dat je nog zoveel energie hebt om altijd, dag en nacht, voor hem klaar te staan en dat je hier dan toch nog wel kunt lachen om je niet zo goed gelukte vakantie. Daarom ook ben ik blij dat je weer terug bent van vakantie!

Groetjes Rainbow, trotse mama

O ja Inge, dat je zegt dat Rico niet zo lekker ruikt. Dat kan ook door een infectie zijn he!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mocht het nou niet lekker lukken met die urine of je hebt het idee dat ze het toch niet helemaal serieus genomen hebben neem dat dit verhaal ook even mee met de opname volgende week. Ik neem aan dat ze in het ziekenhis genoieg hebben om het goed op te vangen. Als ie daar dan toch is gewoon zorgen dat je hem 100% in orde weer mee naar huis neemt.

Groetjes,

Michèle

Er bestaan in de medische wereld zelfs een soort teststaafjes die ze in een natte luier kunnen leggen om een infectie op te sporen. Die zullen ze in het ziekenhuis ongetwijfeld hebben.

Maar ik zou niet tot het ziekenhuis wachten. Gewoon zo snel mogelijk met urine naar de huisarts.

Groetekes, Sje

nee hé niet jullie weer… sjonge het zit jullie ook niet snel mee zeg! Gelukkig naast die dagen ook nog paar leuke dagen gehad… maar kan je bezorgdheid heel goed begrijpen hoor…!

Gaat het nu beetje met Rico? en zijn mama??

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090718/CznU.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/sOYLp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mini-boy op 08 Aug 2009 16:05:21

@Rainbow: ja haha idd ik vond het ook wel grappig maar ja, ik schaamde me ondertussen ook wel. en idd dat stinken kan zeker van een infectie komen. en van de darmgassen die eruit moeten natuurlijk arm mannetje, ik vind het zeker zwaar klote… heb me zolang verheugt op deze vakantie eindelijk even tot rust komen… ik ben nog vermoeider dan toen ik ging…hopelijk knap ik deze 4 nachtjes bij mijn ouders met rico wel op, want dan kan ik m ook even uit handen geven.

@Michele:ik neem het verhaal zoiezo mee naar het ziekenhuis.
want omdat hij dus zo ziek was waren wij tijdelijk gestopt met de motillium.
het gekke is dat hij sindsdien niet meer gespuugd heeft. daar heeft hij ook telkens mineraalwater gehad met zn fles. en nu hij dat hier weer normaal water krijgt is het weer terug aan het komen.
wazig he. uitkoken heeft geen zin dan heeft ie het net zo erg.
maargoed ik ben dus nog steeds niet beognnen met de motillium omdat het gewoon redelijk gaat dus ga m geen troep geven onnodig

@Sje: die teststaafjes lijkt me wel een strak plan Sje
vorige keer ging het telkens mis omdat hij zo druk is weet je wel, die draait zo snel en zo vaak en is zo wild dat ik elke keer moeite heb met zo’n zakje.
maar idd ze hadden uni-sex newborn 0-3 mnd
maar bij de apotheek in het ziekenhuis de vorige keer, zat er zo’n tuitje aan weet je wel (zelfde als waar je iets mee opblaast bij wijze van spreke)
en die waren ook een stukje groter dan deze.

He, wat jammer, net in jullie vakantie. Gelukkig is jullie ventje nu weer helemaal de oude!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker