Terug naar nachtvoeding ?!?!

Oh meid, ik snap je gevoel! En doordat je moe bent lijkt het allemaal nog erger, dat heb ik tenminste altijd. Dan denk ik ook wel eens: waar zijn we aan begonnen? Dat duurt maar even, maar soms wil je gewoon zo graag weer even (rust)tijd voor jezelf! Als je straks weer moet werken en je kampt hier nog steeds mee, even aanzien en anders ziek melden hoor. Niet te moeilijk over doen. Werk is maar werk en je gezondheid is belangrijker!

Waarschijnlijk zal het beter gaan als ze weer uit haar sprongetje is. Toch gewoon even gaan rusten als ze slaapt hoor, al is het maar een uurtje. Dat pak je dan toch weer even mee.

Hou vol, ik zal aan je denken! Af en toe je hart luchten hier doet ook wonderen, dus reageer maar lekker af…

Groetjes!

P.S. en misschien papa even slaan met die narcosehamer die je aan gaat schaffen…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja ik weet het maar makkelijk is het niet. Ik heb door mijn bevalling al een moeizamere start gehad met Morgan. Ik had een beetje moeite met hechten maar dat is allemaal goed gekomen. Maar als je dan vanacht voor de zoveelste keer aan dat bedje staat dan is zelfs die lach niet schattig meer. Oke ik weet zij denkt he hallo mamma leuk dat je er bent en ik denk haal die grijns van je gezicht en ga slapen. En ja dan mis ik inderdaad even de tijd voor mezelf, even niks moeten, even gewoon de tijd hebben om op te ruimen of iets en ik ben echt geen huishoudelijk wonder of zo, maar op sommige moment snak je er naar even wat te doen zonder dat je naar boven moet omdat ze weer wakker is of omdat je zelf half instort.

En ik hoop dat het beter gaat dan. Voorlopig had ik me aangemeld voor de sprongenwekker, alleen volgens mij is zij wel een het springen maar heb ik nog geen melding gehad dat ie zou moeten komen of er zou zijn.

Enne ik kan wel niet moeilijk doen over mijn werk, mijn werk gaat daar wel heel moeilijk over doen geloof me. Dan heb ik nog minder rust dan ik nu zou hebben… Schiet niet op. Ik hoop maar dat ze straks door de creche ook moeier is 's avonds en daardoor ook beter slaapt. Enne pappa moet juist geen klap hebben, die slaapt al goed genoeg.

En mijn hart kunnen luchten voelt ook goed hoor. Geen zorgen ik lucht wel. Ben ook blij dat er mensen zijn die luisteren.

Groetjes,

Michèle

Dat met die hamer bedoelde ik niet dat hij juist méér moet slapen hoor, bedoelde dat in de zin van: WAKKER WORDEN!!! (Dus gewone hamer gebruiken…)

Wat vervelend dat je zo’n moeizame start hebt gehad. Ook daarin weet ik hoe je je voelt, had precies hetzelfde (ook door de heftige bevalling en lang herstelproces). Doordat ik nog ziek was en het nog niet zo lekker liep fysiek ben ik ook nog een tijd ziek thuis geweest na afloop van m’n verlof. Ik denk dan gewoon: ziek is ziek. Maar bij jou geldt dat blijkbaar niet en dat is erg. Dat helpt niet mee qua rust in je hoofd denk ik.

Is het mogelijk dat je Morgan een keer een middag o.i.d. bij papa of familie onderbrengt en dan lekker afspreekt met een vriendin ofzo? Even relaxen en tijd voor jezelf. Doet hier wonderen, doe ik regelmatig. Laatst voor het eerst een dag vrij genomen van het werk en Erik gewoon wel naar de crèche gebracht: heerlijk! Weer terug in bed gekropen, boekje gelezen, etc. Probeer zulk soort momenten voor jezelf te creëren, want anders blijf je doorhollen en dat komt je ook niet ten goede.

Zo, genoeg gepreekt . Ik hoop op een betere nacht voor je!

Hij zegt altijd neem de plantnespuit dan. Ja ja ja dan lig ik in een nat bed en hij slaapt door… Echt soms…

Ja dan weet je dat je je inderdaad niet geweldig voelt nee. Maar ik moet zeggen ik voel me lichamelijk wel goed weer hoor. Soms nog wat last van de keizersnee. Alles in nog gevoelig als dat het natuurlijk een lange herstelperiode nodig heeft. Het doet geen pijn, maar het kan wel jeuken ook onder me huid. En ik slaap nu ook wel natuurlijk als Morgan 's morgens doorslaapt.

En 1-12 gaat Morgan naar de creche en ik moet pas 8-12 beginnen dus ik heb een aantal dagen om me huis lekker aan kant te krijgen en ik heb de laatste vrijdag voor ik naar me werk moet weer afgesproken met een vriendin. Eerst ga ik 's morgens lekker naar de kapper en daarna gaan we naar de Haagse Markt. Mannetje moet tot 4 uur werken en Morgan zit inderdaad op de creche.

Ik heb voor vanacht betere hoop. Ze heeft wel steeds geslapen tussen de voedingen, maar dat waren powernapjes van 1 a 1.5 uur. Dus een uur voor haar eten steeds wakker. Lekker met haar gespeeld. Optrekken en ze rolt nu ook met hulp van mijn duim. Het gaat nog wat houterig maar het begin is er. Dus ze heeft in plaats van hele lange slaapjes misschien maar 2.5 uur geslapen na de ochtend. Dus hopelijk is ze vanavond lekker moe. Ze gaat zo ie zo in bad. Ze had uitslag gekregen van waarschijnlijk zwitsal lavendel, maar ik zeg net tegen Mervin volgens mij kon ze wel tegen natusan. Dus morgen gaan we even de lavendel badolie en bodylotion halen met lavendel. Nog rustgevender. En als ze daar ook op reagereerd dan is het gewoon neutral voorlopig zo niet dan hopen dat dat goed werkt.

En als ik straks wat langer weer aan het werk ben zal ik ook zeker zulke momenten creeeren voor mezelf hoor. Ik ben dol op ikke momenten. Ik doe het nu ook wel eens, Dan is Morgan voor pappa en dan bemoei ik me nergens mee. Ga ik lekker douchen en mezelf vertroetelen. Gewoon even ik en alleen ik. Knap je ook van op.

Groetjes,

Michèle

Wat een heerlijk vooruitzicht, even een paar daagjes straks voor jezelf! De voorpret is minstens zo leuk als het moment zelf vind ik, haha. Goed geregeld!

Een plantenspuit? Dat zou hier écht niet werken hoor, dan toch beter die hamer denk ik…

Ik heb tijdens m’n zwangerschap contact gehad met een dermatoloog ivm eczeem en toen kwamen we ook op Zwitsal. Hij raadde Zwitsal af, zitten best veel dingetjes in die uitslag etc. kunnen opwekken. Hij gaf aan dat Natusan beter is voor die kleintjes, dus dat gebruiken we hier maar. En tot nu toe gaat dat prima! Hopelijk werkt het bij Morgan ook beter.

Ik ga duimen voor vannacht!

Ha ha ha jij hebt dus ook zo’n vaste slaper. Ik moet zeggen als Morgan eenmaal slaapt is het net haar vader hoor, als ze nog niet slaapt dan is ze net mij. Alles willen weten.

Ha ha ha ja dacht ik ook. Kan ik schoon weer terug gaan zeg maar. En ik neem aan dat ze dan heus wel door slaapt. Gewoon wakker houden nu voor de laatste voeding denk ik ha ha ha nee das gemeen, maar ik denk dat ik haar niet zo vast laat slapen als gister ook al is het al later.

en ik ben zelf allergisch voor zeep en schoonmaakmiddelen. Mijn huid droogt er extreem van uit op de handen dan. Zij heeft ook een droge huid. We hebben nu neutral in bad om het zeker te weten dat dat het was. Morgen die natusanlijn halen en kijken wat ze daar mee doet. Gek genoeg is het alleen in bad zeg maar. Als in haar droog insmeer met creme of iets van zwitsal heeft ze nergens last van. Maar ja nu maar beter mijden, dan groeit ze er wel overheen.

Groetjes,

Michèle

Ja, hier ook zo eentje. Ik vrees dat zelfs een hamer niet genoeg zal zijn, een kanon is misschien afdoende om 'm wakker te krijgen. Ach, ik heb de hoop al opgegeven. Tegen de tijd dat ik hem wakker heb (wel eens gedaan toen Erik net geboren was en ik nog niet zo makkelijk uit bed kon) was ik zelf ook zo wakker dat ik het toch net zo goed zelf kon doen. Zucht, het lot van de vrouw .

Ik heb die eczeem op m’n vingers, altijd al gehad. Maar nu met die luierdoekjes en zo vaak handen wassen wordt het niet beter. Ze barsten zelfs open, zo droog. Bah en pijnlijk. Vreemd dat Morgan alleen reageert op het badspul. Nou ja, als dat het is en de Natusan werkt prima weet je dat ook weer.

Groetjes!

Gek genoeg was hij toen wel snel wakker, maar ja ik kon echt geen kant op. Hij ging dan beneden de fles maken en ging Morgan verschonen. Tegen de tijd dat dat allemaal gedaan was, was haar fles ook klaar. Nu is het dus allemaal ikke zeg maar. Ach gelukkig gaat ie er 's morgens wel redelijk vlot uit want een wekker die om vijf uur gaat…

Ach ik heb het ook alleen in combi met water. Dus ze zal het wel van mij hebben. Die droge huid zeker. En heb je wel eens hennepoliecreme geprobeerd?? Die kun je bij de tuinen halen. Je moet er even naar vragen maar dat helpt mij erg goed en ik kan ook niet overal tegen. Dit is echt puur natuur, niet bagger vet, maar wel goed verzorgend. Hij is niet goedkoop, maar je doet er heel lang mee. Je hebt grote en kleine tubbes. Misschien ook iets voor jou. Enne nee het is alleen de olie van de plant je wordt er niet extra blij van of zo en de kleine ook niet mocht ie aan je hand likken of sabbelen. En ze gaan er ook niet beter van slapen… helaas

Groetjes,

Michèle

HAHAHA, ik vroeg het me net af…dat is jammer! Maar ga het zeker vragen, ik gebruik nu van die hormoonzalf op recept maar dat is agressief spul. Dunner wordende huid enzo, eigenlijk is dat helemaal niets. Thanks voor de tip!

En wat doet die man van jou voor werk? Die van mij staat om 04.00 uur op, is uitvoerder in de wegenbouw. Vijf dagen per week zo vroeg op. Hij kan als hij vrij is ook niet eens meer uitslapen, zo gewend is hij eraan. Nou, ik wil er nooit aan wennen. Leve kinderen die uitslapers zijn! Haha, lekker in de ontkenning blijven. Die van mij is om 05.00 uur uitgeslapen. Rara, van wie zou hij dat nou hebben???

Dat heb ik vaker gehoord over die hormoonzalf. Maar inderdaad probeer het. Baad het niet… Ik heb er veel aan en mijn huid laat los of scheurt door uitdroging. Voordeel hiermee is dat als je een wondj hebt het niet prikt of zo.

Hij is chef AGF (aardappels groente en fruit) bij De Natuurwinkel en dus voor de handel moet hij om half zeven beginnen. Althans op dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag. Op maandag is hij vrij en op donderdag werkt ie de middag. Dus ook dan begint ie later. En hij kan op zich wel uitslapen hoor. Maar das meestal tot een uur of 9. Eens in de zoveel tijd slaapt ie ineens een gat in de dag. Maar ik ben de slaapkop van ons twee, Ik kan echt zo hele ochtende wegslapen. Ik heb ook meer slaap nodig. Ik ben ook echt geen leuke moeder 's nachts. Kan ook niet wachten tot ze oud genoeg is om bij ons nog echt te kunnen snukkelen 's morgens. Dat je echt met zijn drie nog even verder kan slapen. Op deze leeftijd doe je dat niet. Ze ligt soms 's morgens wel even bij mij, maar slapen doe ik dan echt niet meer.

Groetjes,

Michèle

Oh, ik ben ook zo’n slaapkop! Slapen is nog steeds een hobby, al kom ik er weinig aan toe de laatste tijd…

Dan heeft je man het nog redelijk geregeld, met in ieder geval één vrije dag. Dat zit er hier nog niet in…

Nou, ga zo laatste fles geven. Veel succes voor straks!

Groetjes!

Ha ha ha we moeten de kids een keer bij de mannen laten gaan wij slapen. Lijkt me heerlijk. Ik denk dat dat eigenlijk het gene is waar ik het meeste moeite mee heb. Het niet meer uitslapen en nu natuurlijk het hele weinige slapen. Wij hebben het altijd over twee kinderen gehad en ik denk soms echt wel eens van ben je straks een beetje in je ritme begin je weer opnieuw. Aan de andere kant betrapte ik mezelf erop dat ik me van de week bedacht hoe het zou zijn om weer met een dikke buik te lopen. Ik was mijn postiekleding aan het wegbergen. Maar ik ben heel reeel, het eerste jaar mag ik zo ie zo niet enne ik heb zelf zoiets van als Morgan twee is gaan we eens verder kijken. Het moet je altijd nog gegunt zijn he.

En werkt de jouwe 6 dagen dan? Lijkt me ook niks. Hij heeft net zijn vrije dag van woensdag naar maandag laten brengen. Dan heeft ie ook niet iets van weekend en voor morgan is het meer regelmaat. Nu is het vier dagen creche en twee dagen thuis in plaats van om en om en om.

Wij gaan hier zo een bad klaar maken en dan gaan we ook voor de laatste fles. Morgen is Mervin nog wel vrij (maandag gaat per 1-12 in) dus we mogen ‘uitslapen’. We moeten naar het cb morgen, weten we weer wat mevrouw weegt en hoe lang (klein) ze is en wat we met de voeding moeten doen. Helaas met 12 weken is het weer prikken. Arm schaapje. Daarna is het fysio. We gaan daarna even naar de stad, maar dan slaapt ze lekker in de wagen.

Wij gaan hier zo maar kijken of we een rustige nacht kunnen krijgen. Je hoort het wel weer… of ik ben echt heel erg verrot of we hebben toeters en balonnen… Slaap lekker straks.

Groetjes,

Michèle

Hoe was je nacht??? Toeters en ballonnen hoop ik?

Lijkt me een goed plan, maar dan moeten de papa’s wel weg met de kleintjes. Als papa zich met Erik bezighoudt en mama nog even in bed ligt (wat in het weekend nog wel eens wil gebeuren) dan hoort mama toch elk geluidje en ligt het alsnog niet lekker. Dat is ook hetgene waar ik het meeste moeite mee heb hoor, niet meer heerlijk kunnen slapen als je daar zin in hebt en lekker uit bed komen als JIJ dat wil en niet als de kleine denkt: ik ben uitgeslapen. Maar ja, ooit schijnt het goed te komen (als ze uit huis gaan waarschijnlijk, haha).

Nee joh, mijn kerel werkt ‘maar’ vijf dagen. Zes zou te gek zijn. Alhoewel, qua uren komt het wel in de buurt. Hij is 's ochtends rond half zes de deur uit en 's avonds rond half zes thuis. Dus dat is toch een werkweek van 60 uur ongeveer. Ik werk er 24, toch een stuk beter geregeld dacht ik zo…

Groetjes!

Enne, over een tweede kind…ik roep nog steeds: nooit weer! En dan puur vanwege de bevalling, het idee alleen al…

Jawel toeters en balonnen. Mamma had met haar vermoeide hoofd gister in totaal 7 flessen (!) voorgeschoteld. Echt ze heeft heerlijk geslapen ha ha ha. Ik denk dat het kind de hele nacht heeft liggen verteren en vanmorgen was ze niet wakker te branden. Tuurlijk mamma is er drie keer in totaal uitgeweest om de tul terug te geven, maar dat was hap tul naa binnen en weer terug naar bed. Is ook een beetje vermoeiend maar zoals zij hem met haar ogen dicht aanpakt kan ik hem met me ogen dicht aangeven. Alleen niet te letterlijk doen want we hebben nog geen traphek en dan is een verkeerde afslag zo genomen.

En op het cb gevraagd hoeveel ze hebben mag. 180 + 6, dus ze zit op de 200cc. Ik hoop alleen niet dat ze over twee weken weer honger heeft dan, want dan hebben we een probleem. Ze mag pas met 4 maanden iets erbij zeg maar. Maar ik denk niet dat het zo’n vaart loopt en de arts zei ook dat als je er een keer overheem zit (de liter) dat het geen ramp is. Echt jammer deze arts is wel heel aardig en vriendelijk en geeft je absoluut niet het idee dat je een complete debiel bent. Alleen Mervin zijn vrije dag is van de woensdag naar de maandag gegaan en zij werkt alleen op woensdagochtend. Ach als de andere (weer) niet bevalt neem ik gewoon vrij om naar haar te kunnen blijven gaan. Ze heeft nog wel gezorgd dat Morgan een echo van haar heupen gaat krijgen. Ik heb namelijk 2 cm beenverschil, mijn achternichtje 4 en onze tantes hadden ook beide 3 en 4 cm verschil. Plus dat ik een hol voet heb en een van hun had een klompvoet. De vorige keer was het niet nodig en belangrijk, maar deze arts vond wel dat er naar gekeken moest worden gelukkig. Zij heeft ook de fysio geregeld met Morgan’s nek. Kijk er zijn wel positieve momenten bij het cb.

Enne Mervin werkt er ook 5 hoor, alleen die werkt op zaterdag dus door de weeks 1 dag vrij.

Groetjes,

Michèle

Ha ha ha ja maar als er een tweede komt doe ik alles anders, niks 4 dagen meer inleiden als de deur nog potdicht zit, dan maar meteen een keizersnee als het zo ver mocht komen. Maar misschien krijg ik bij de tweede niet eens suiker. Maar goed eerste jaar mag nog niet en ik heb zelf zoiets van als Morgan 2 is, dan is ze ook een handenbinder, maar anders dan wanneer ze nog maar 1 is.

Groetjes,

Michèle

Goed man! Misschien moet ik ook maar eens zeven flessen proberen…
Maar fijn dat je alleen maar een paar keer op de automatische piloot een tul hoefde te geven. Haha, misschien dan toch maar vast een traphekje aanschaffen???

Fijn dat het op het cb positief was, het verschilt zo per persoon inderdaad. Op zich vervelend: én KISS én dan nu een foto laten maken. Je hebt het er maar druk mee op die manier. Hopelijk is er niets aan de hand. Heb je veel last van dat lengteverschil? Het klinkt niet veel, een paar cm, maar misschien merk je dat toch wel erg?

Groetjes!

Ha ha ha ze raade het niet aan hoor 7 op haar leeftijd. Ze had niet alles op dus onder de 1000, maar toch. Ze heeft net 170 gedronken. We gaan dus langzaam omhoog. En ja acht beter dat ze het nu al weten dan dat er niks gedaan wordt. Nu maar hopen dat 5 x 200 ook genoeg is.

en ik ben er aan gewend. Ik heb steunzolen met rechts 1.5 cm verhoging eronder. Meer kan niet. Dus met schoenen aan zie je het niet. Anders wel als je er op let. Ik kan het goed camoufleren zeg maar. Lastiger is de 1.5 schoenmaatverschil dat ik heb. Ik moet dus altijd hoge schoenen dragen. Laarzen en zo. Kan nooit pumps of zo kopen, of ik moet twee maten kopen, maar dat doe je ook niet zo snel. Ach alles went.

Groetjes,

Michèle

he meiden…

ik gebruik ook natusan… heerlijk! alleen die shampoo vind ik niet… als hij zijn haar gewassen heeft stinkt het nog…

Ha ha ha ik heb shampoo’s zat. Natusan, Weleda, zwitsal noem maar op. Veel gekregen toen ik zwanger was ook. Alleen mijn meisje heeft geen haar…

Groetjes,

Michèle